Železničná trať do Komárna zmení od decembra dopravcu

Pre cestujúcich by sa prakticky nemalo nič zmeniť.

Od polovice demcembra tohto roka bude prevádzku na železničnej trati Bratislava - Komárno, ktorá je v úseku Bratislava - Kvetoslavov integrovaná do IDS BK ako linka S70, najbližšie dva roky zabezpečovať dopravca Železničná spoločnosť Slovensko s vlakmi prenajatými od rakúskeho dopravcu ÖBB. Doterajšiemu dopravcovi, spoločnosti RegioJet, vyprší v decembri zmluva a nového dopravcu štát nestihol vysúťažiť. V súčasnosti prebieha nová súťaž, víťaz ktorej bude dopravu na spomínanej trati zabezpečovať až od roku 2023. Ministerstvo dopravy preto oslovilo viacerých dopravcov na zabezpečenie dopravy na najbližšie dva roky, z ktorých ako najvýhodnejšiu ponuku vybrala práve rakúskeho a slovenského dopravcu.

"Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1 vlkm bude na úrovni 9,65 €. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich. Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja," uvádza v tlačovej správe Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Podľa ministerstva bude doprava na trati zabezpečovaná vlakovými súpravami dopravcu ÖBB, ktoré cestujúci poznajú z trate Bratislava - Marchegg - Viedeň. V úseku Komárno - Dunajská Streda majú byť nasadené aj motorové jednotky radu 840 ZSSK. Oproti súčasnosti by na trati malo premávať viac klimatizovaných vozňov.

Súčasný dopravca RegioJet prevádzkuje jednokoľajnú trať Bratislava - Komárno od marca 2012, kedy ju prevzal od Železničnej spoločnosti Slovensko. RegioJet priniesol na trať vyššiu kvalitu vlakov a najmä pravidelnú taktovú dopravu. Za uplynulé roky počet cestujúcich na tejto trati rapídne narástol, čo vyústilo do kapacitných problémov. Od 1. apríla 2018 sa dopravca zapojil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji na úseku Bratislava - Kvetoslavov. V roku 2019 RegioJet nasadil na najvyťaženejšie spoje súpravy s veľkokapacitnými poschodovými vozňami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #129:
Tie vozidlá od ÖBB by si zaradil medzi pušpul súpravy alebo medzi dieselové jednotky?
Reakcia na: N/A #127:
Nie je to prave ten prenajom ZSSK od OBB ?
Reakcia na: henko151 #126:
Je to uz definitivne ? Alebo len tlacova chyba v tych nazvoch.
Delfíny a "viedenské" súpravy sa na trati zrejme dlho neohrejú: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/429073
Reakcia na: TeBeCe #125:
Trocha offtopic, ale zaujal ma tam názov "Gemeran Poľana". Po prezretí ostatných CP som zistil, že od nového GVD budú jednotné mená pre celú linku alá ČD. Teda južné rýchliky búdú Urpín/Gemeran a severné Považan/Tatran.
Reakcia na: Andy #118:
RJ má poschodové vozy len na 4308/4337 a 1770/1771. Z týchto vlakov je problém 4308, kde tých 500 cestujúcich cestovalo pred koronou. Poobede je frekvencia rovnomerne rozložená, na 4337 je tá súprava len preto, lebo vezie len tento vlak a hneď sa odstavuje na ráno na 4338 v DS. Tie 1770/1771 by v pohode stačili aj tri vozy, bežne tam aj jazdievali so 750 KDS. Oproti 2x628 (642,643) sú tie ZSSK súpravy práve naopak kapacitnejšie.
Reakcia na: S499.1023 #121:
Máte pravdu, súdruh.
Reakcia na: Jak44 #119:
Aj pri zostave 2xBdteer + (2xBdtmee alebo Bmpz-l + Bmpz-s) to vychádza celkom natesno (našťastie Bymáky aj rakúske riadiace vozne nemajú dvere až na kraji)
Reakcia na: Andy #118:
Dôležité je, že sú preč tie žlté vlaky.
Reakcia na: 810zssk #116:
Väčšinou nie.
Reakcia na: Andy #117:
Nástupištia na zastávkach majú len 100m. Nakoľko bežný vozeň má ± 25m, tak maximálna možná súprava bude HKV + 4 vozne. Aj 4308 tak momentálne jazdí.

Čiže buď 5 vozovka bude REX, ktorý vynechá zastávky ako Kvetoslavov zastávka atď. alebo sa zamknú prvé/posledné dvere súpravy a bude sa "triafať". 🙂 Rovnako ako keď na 4308 jazdil 3x Talent.
Reakcia na: 810zssk #116:
Mňa hlavne zaujalo, že zrazu nikomu nevadí, že sa (ako tvrdí sám Hlubocký) kapacita vlakov v špičke zníži o 20%, ale možno už počítajú s otvorenou R7. 😃
Reakcia na: 810zssk #116:
Keď sa zvyšovala kapacita Regiojetu, tak vraveli, že je plán nasadiť HKV + 5 dvojposchodových vozňov, takže zjavne áno.
Reakcia na: yellowcaptcha #113:
Na tej trati sú nástupišta dosť dlhé pre súpravu 5 vozňov + HKV?
A na trase "Bratislava - Marchegg - Wien" bude OBB do decembra nasadzovať niečo iné? Ak áno, tak čo asi?
Reakcia na: yellowcaptcha #113:
Bdtmeer je čo? Neklimatizovaný vozeň s "r" na konci by existovať nemal (nehovorím o tom, že pri nových modernizáciách už ZSSK prešlo na európske "z" miesto "eer").

Ale teda predpokladajme, že pán riaditeľ myslel toto: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdtmee.php#060
„Toto je naša zostavička, v ktorej tu budú jazdiť cestujúci od 13. decembra 2020 (postupne plánujeme vozidlá dopĺňať v prospech klimatizácií, vákuových záchodov a nízkopodlažných jednotiek) a komentár ku kvalite jednotlivých súprav:

1. Vratné súpravy HKV radu 2016 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer + 2x vložený vozeň ÖBB radu Bmpz-I + riadiaci vozeň ÖBB radu Bmpz-s. Vozne ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov, vozne ÖBB radu Bmpz-I a Bmpz-s (bez klimatizácie, s viacúčelovým veľkopriestorovým oddielom pre prepravu bicyklov a osôb s obmedzenou možnosťou pohybu) spĺňajúce kvalitatívne požiadavky prepravy cestujúcich v prímestskej a regionálnej doprave na sieti ÖBB (súpravy momentálne nasadzované na vlakoch na trati Wien Hbf. – Marchegg – Bratislava hl. st.);

2. Nízkopodlažné dieselové motorové jednotky ZSSK radu 840 s klimatizáciou, vákuovým WC, s možnosťou prepravy osôb s obmedzeným pohybom, spájania do dvojíc a s diaľkovým ovládaním; tieto jednotky ZSSK už prevádzkuje niekoľko rokov a sú charakteristické svojou spoľahlivosťou;

3. Klasické súpravy ZSSK v zložení HKV radu 754 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdtmeer (vozeň po rekonštrukcii bez klimatizácie).“

...

„Najväčšiu časť vozidiel presúvame spod Tatier, najmä z tratí Poprad-Tatry – Kežmarok – Stará Ľubovňa – Plaveč a Studený potok – Tatranská Lomnica, kde namiesto súprav radu 840 aktuálne zvažujeme nasadenie DMJ 813, príp. 813.1.“

https://dennikn.sk/blog/2055315/ideme-juhom-rakuskym-aj-slovenskym-vlakom/
Na debiliny nesúvisiace s témou tu nie je náhodou všeobecná diskusia? 🤔
Ak sa mýlim, tak ma opravte.