Obnovenie premávky električiek do Dúbravky (od 22.2.2020)

Do Dúbravky premáva linka 4.

Od soboty 22. februára 2020 bude obnovená premávka električiek z Karlovej Vsi do Dúbravky. Linka 4 bude premávať až po konečnú zastávku Pri kríži. Trasy ostatných električkových liniek sa nemenia.

Náhradná autobusová linka X5 bude zrušená. Autobusové linky 83 a 84 budú premávať v špičkách pracovných dní v pôvodných intervaloch ako pred výlukou, počas voľných dní bude na linke 83 zachovaný zlepšený 10-minútový interval.

Cestujúci v Dúbravke budú mať k dispozícii spojenie s centrom mesta a významnými prestupnými uzlami každé 4 minúty v špičke, každých 5 minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov. Na linke 4 bude zároveň minimálne každý druhý spoj bezbariérový, t.j. zabezpečený nízkopodlažnými električkami.

Zastávka Záluhy (pôvodne Damborského) v Dúbravke, ktorá má byť v budúcnosti integrovaná, bude zatiaľ slúžiť len pre električky, autobusové linky budú obsluhovať doterajšie zastávky. Pre prestup na tejto zastávke bude naďalej potrebné použiť dočasný priechod pre chodcov, keďže dokončenie rekonštrukcie podchodu sa podľa najnovších informácií očakáva až koncom jari tohto roka.

Cestujúci môžu na zmodernizovaných električkových zastávkach Dolné Krčace, Horné Krčace a Záluhy využívať nové automaty na cestovné lístky, ktoré sa nachádzajú na každom nástupišti. Zastávky sú vybavené aj elektronickými tabuľami s aktuálnymi odchodmi spojov z danej zastávky a každé nástupište je po novom vybavené aj prístreškom pre cestujúcich.



Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #103:
tak pre mňa osobne to bude Park kultúry doživotne 🙂
Reakcia na: Kotlár #100:
To je v pohode, ja som včera išiel električkou ktorá veselo hlásila Park kultúry 😁
Reakcia na: ceres #99:
Samozrejme, že nedá. Ale také banality ako aktualizácia označenia zastávok by sa snáď mohli zvládnuť za ten čas čo zatiaľ mali.
Reakcia na: Kotlár #100:
GPS pozície nie sú zmenené, pričom pozícia Kútikov aj Záluh sa zmenila.
V sobotu veselo hlásilo prestup na už zaniknutú X5 a GPS poloha Kútikov smer Dúbravka je skorej ako v skutočnosti je, lebo po otvorení dverí už hlásilo Dolné Krčace.
Reakcia na: 810zssk #98:
Lebo všetko sa dá zmeniť zo dňa na deň. (A nie, neobhajujem tým neaktualizované lamely, ani chronické problémy s používaním a udržiavaním klimatizácií, ak by to náhodou nebolo jasné.)
Reakcia na: N/A #95:
Toľko k zmene v DPB.

Ja som dnes zas išiel s vozidlom kde bola vypnutá klíma a zamknuté okná. DPB je snáď jediný dopravca v regióne ktorý dokaže zabezpečiť skleníkovú teplotu vo vozidlách aj vo februári 😁

Žiaľ sa ukazuje, že na nižších pozíciách v DPB sa toho zmenilo pramálo. Zmena sa týka skôr administratívy na Olejkárskej, ale prevádzka si ďalej žije svojim životom.
Reakcia na: N/A #95:
Ten lamel?
Reakcia na: N/A #95:
A naco ? Sak od maja nepojde zase nic. 😁
Na aktualizáciu linkových lamelov na zastávkach v Karlovke sa v DPB tradične vykašľali:
Reakcia na: IBBI #93:
Môžem potvrdiť, že podľa už zrealizovaných prác budú výjazdy z integrovanej zastávky v smere do Karlovky skoro až po križovatku ( ak nie až po Križovatku ) Harmincova-Mikuláša Schneidera-Trnavského a to isté v opačnom smere až po križovatku Hanulova-Bagarova-MSchT. Predpokladám, že to budú vyhradené pruhy, čo by v smere do Karlovky mohlo byť až po križovatku a autobusy by mali parádny výjazd aj s preferenciou !
Reakcia na: S499.1023 #92:
To by bolo idealne.
Reakcia na: Jadran #83:
Neviem, ako to bude tu ale vo svete býva zvykom, že pred takýmto výjazdom z integrovanej zastávky na vozovku je pre individuálnu dopravu zníženie počtu jazdných pruhov zľava o jeden, takže autobusy vychádzajú bezkolízne.
Dnes som išiel pešo okolo obratiska Kútiky akurát v čase, keď prichádzala nejaká nová električka z Dúbravky. V úseku, kde sa práve mení typ trate (podvaly / PJD) prechádzala električka stabilnou rýchlosťou a tá zvýšená hlučnosť po prechode na PJD ma až zaskočila. To rozchodník ani nejaká úprava okolia podľa mňa nezachráni. Neskôr som išiel priamo v električke a na mobilnom telefóne som si nechal merať intenzitu okolitých zvukov - nie je to určite najpresnejšie meranie, ale ten rozdiel v hlučnosti priamo v električke je dosť výrazný keď sa zmenil typ trate - prikladám obrázok. Na záver by som k týmto postrehom chcel dodať, že po rekonštrukcii trate v Dúbravke som bol mierne sklamaný, ak išlo o to, že trať nebola "zelená", vyskytovali sa nejaké chyby na zastávkach a tak ďalej. Ale keď vidím, čo sa udialo a deje v KV, tak musím povedať, že dávnejšia rekonštrukcia trate v Dúbravke sa mi zdá byť výrazne podarenejšia ako doteraz.
Reakcia na: Solider #86:
Aby som sa upresnil, tie zvary bezstykových koľajníc sú také otrasné, že to skôr pôsobí ako jazda po schodoch.
Po dvoch dňoch prevádzky sa dá na to zvyknúť. Najviac dunivý zvuk sprevádza nové električky 29T, 30T... Výhodou zastávky Záluhy je, že po nájazde z Dúbravky na betónovú časť už spomaľujú, takže ten zvuk je krátky asi na tri doby. Opačným smerom sa rozbiehajú zo zastávky, tak to takmer nepočuť. Ak si to niekto zo zástupcov mesta číta, tak má dostatočnú analýzu a môžu nieco vymyslieť. Horšie to je v Karlovke, kde su úseky dlhšie a električky tam chodia rýchlejšie...
Reakcia na: lostrail #87:
Áno, mali by to robiť Ostraváci.
Reakcia na: Solider #86:
Predpokladam, ze este stale sa to objednava od externej firmy. Ci sa nieco zmenilo?
Reakcia na: Jojan #85:
Trať na Župnom námestí brúsili z piatka na sobotu, tiež je pre mňa záhadou, prečo sa prioritne brúsia trate, na ktorých sa jazdí pomaly, namiesto rozhrkotaných tratí na radiálach. Čo sa týka prebrúsených zvarov, tak aj tie sú v Dúbravke prebrúsené veľmi biedne, čo je počuť aj na priloženom videu.
Reakcia na: Viliam22 #84:
Nemal som to v úmysle, ale píšem znova. Na videu a ešte viac v praxi počuť tie niektoré nedostatky: duním, škrípem, dupem... a dnes som šiel medzi Obchodnou a Kapucínskou a doslova mi to udrelo do očí: koľajnice od spodných výhybiek na Obchodnej až niekde za Kapucínsku (nesledoval som až pokiaľ) - krásne čerstvo prebrúsené, ale poriadne po celej šírke a to viem, že ich tu brúsili cca pred rokom + aj naváranie oblúkov.
A na novej trati, kde by to bolo ideálne, sotva prebrúsili polovicu (ako tak) a dúbravskú trať okrem zvarov už vôbec. Možno sa v dohľadnom čase dostanú aj tam.
Reakcia na: IBBI #80:
Neboj, zopár nehôd a veľmi rýchlo tam pribudnú trojfarebné svetelné spomaľovače.
Reakcia na: patrik444 #79:
Pravda, omlouvám se.
Splietla ma časť "električka prichádzajúca z Dúbravky".
Reakcia na: patrik444 #79:
Bol som sa dnes previesť a práve ten príjazd z Karlovky na Záluhy (ale aj opačne, z Dúbravky) je krásne poznať.
Ono je to taký paradox, na území nikoho (Krčace), kde je klasická trať, tam to ide celkom ticho. Ale v obytnej zóne (Karlovka a Záluhy) a všade, kde je PJD je to podstane hlasnejšie. A to ešte som zachytil rozdiel v úseku, kde chýba rozchodník a úsek, ktorý je už vybetónovaný, áno je o niečo tichší. A najviac to počuť v nových Škodovkách. K2S si šla celkom pokojne všade.
Inak - nič nie je také, aby nemohlo byť lepšie: zvary na klasickom zvršku sú počuť, lebo boli prebrúsené iba nejako baj očko a koľajnice v celej tejto etape vôbec nie sú prebrúsené!
Možno niekedy...
Reakcia na: patrik444 #79:
Na tie vyjazdy busov zo zastavky na komunikaciu som zvedavy. Tam asi bude zopar buraciek s autami. Ale mozno nie.
Reakcia na: Jadran #77:
Žiaľ tu na zaluhach je vybetonova zastávka kvôli integrácii s autobusmi...
Reakcia na: Jadran #77:
Na Záluhách je nová pevná dráha..
Reakcia na: patrik444 #76:
Je tam taký istý otvorený zvršok aký tam bol predtým.
Aleluja, električky konečne chodia. Je sobota 6:50 ráno, najbližšia zastávka Záluhy a všade okolo je úplne ticho. Žiadne autá. Z času na čas počuť autobus. A z času na čas počuť dunivý zvuk podobný prášeniu kobercov. Nechce sa mi zdvihnúť z postele, ale mám pocit, že je to vtedy, keď prichádza električka z Dúbravky. Nie je to vždy asi to závisí od typu električky.... Nesťažujem sa iba podotýkam, že je to nový zvuk a nezvyčajný !
Reakcia na: Valec #70:
Preco to potom podavali k 31.7.2019, ked im dalsieho pol roka trvalo doplnenie?
To mas 8 mesiacov po 1.12.2018. Mozno by bolo fajn neglorifikovat Valla, za ten cas sa uz nejake vysledky jeho posobenia objavili.
Smola pre Bratislavu, ze poslednych x primatorov bola vzdy volba mensieho zla (a to nasadenie Vasaryovej a ukrizovanie Petrzalky bol tiez prepadak, inak by Ftacnik neuspel)
Reakcia na: kecho #73:
ked sa bude robit, tak Ta pozyvam vyskusat si v rannej spicke niektory zo spojov, odporucam hned od detvianskej, aby si nemal problem nastupit....
aj ked neviem ci Ti vobec aj taketo nieco bude stacit, kedze to nie je tvoja oblubena radiala....
Reakcia na: Valec #72:
A sme zase pri tom, ze nikto nevie, kedy sa bude robit Raca. 😁

Ved predsa pojde iba o kratky cas a pri ceste do Petrzalky mozu vyuzit 94 z Blumentalu a stale existujucu 59, ktora je v subehu s 94 a 3.
Reakcia na: kecho #71:
Reko v Rači sa nebude náhodou prekrývať s reko Amerického nám.? Cestujúci do centra budú prestupovať zastávku pred cieľom a do Petržalky sa dostaneš s prestupom navyše?
Reakcia na: N/A #65:
Prestup 3/4+Tbusy predsa ostane na Americkom, 9 na Blumentali, inu el. linku nekrizuje

Pri skrateni Race by to zozralo kolko vozov?
Reakcia na: Viko #69:
A ty si myslíš, že hneď 1.12.2018 začali všetci utekať späť na magistrát, aby sa chopili 3 roky odloženej práce? Nových ľudí predsa treba nalákať (aj tým, že Nesrovnalových odtiaľ pošleš preč), tí si musia celú dokumentáciu (ak vôbec nejaká je) naštudovať.

Nikto nikde nepovedal, čo treba doplniť, môže to byť aj nejaký málo významný dokument, ktorý možno súčasťou dokumentácie aj je, ale už stratil predpísanú platnosť. Na stavebnom úrade tiež zistili že chýba až po polroku.
Reakcia na: martinah #67:
Mňa tam desí iná citácia.
Že za Nesrovnala utekali ľudia z magistrátu som chápal, ale to sa tam doteraz nenašla žiadna schopná náhrada?
Lebo, pri všetkej úcte, je nonsens šesť mesiacov kompletizovať podklady k povoleniu a nakoniec aj to urobiť zle -"dňa 22.1.2020 Mestská časť Bratislava – Petržalka prerušila konanie s výzvou na doplnenie žiadosti"
Reakcia na: si #66:
Na Safku spojovacia vyhybka realne chyba. Uz behali 2 vozy paralelne medzi Safkom a mestom na zabezpecenie obsluhy
Reakcia na: Vladimír #54:
po precitani ako to vyzera aktualne, zacinam pochybovat, ze sa vobec dockame druhej etapy
ak to ma byt naozaj vsetko odsuhlasene a vysutazene tento rok

vid

“boli podané žiadosti na Mestskú časť Bratislava – Petržalka 31.7.2019 s doplnením 20.1.2020”

"zamietnutie odvolania voči územnému rozhodnutiu k 2. etape električky trvalo pol roka"

"treba dúfať, že sa podobná situácia nezopakuje pri stavebnom povolení. Po ňom by malo totiž ešte nasledovať vysúťaženie zhotoviteľa stavby a podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok z európskych fondov. To všetko treba stihnúť tento rok, aby sa od jari 2021 do leta 2023 mohlo stavať."

https://www.bratislavskenoviny.sk/aktuality/petrzalka/58358-ako-sme-na-tom-s-vystavbou-elektrickovej-trate-v-petrzalke

Reakcia na: kecho #64:
kaifornan by bolo lepsie dat hned medzi safarikovo nam. a stary most a tocit linky z petrzalky tam.... (alebo nechat jeden voz na kazdej kolaji a robit kyvadlovku) a bol by si potom urcite uplne najspokojnejsi, kedze elektrickove spoje do petrzalky by si potom nemohli odnikadial vniest nejake meskania....
Reakcia na: kecho #64:
Moc nerozumiem, toto by malo pomôcť čomu? Zničíš tým prestupné väzby a obojsmerné vozy na 2 linky aj tak stačiť nebudú.
Reakcia na: Valec #55:
Nebude, staci skratit L3 po Americke s kalifornanom, miesta tam je dost
Reakcia na: Vladimír #54:
Ta radiala je predsa predlzena uz davno - predsa hned po dokonceni fazy 1 sa zacala robit faza 2 - a v ramci nej sa predsa uz davno presunula cesta pre busy a "zrazili" sa k sebe zastavky tram+bus na Farskeho... Alebo zeby nie? 😁
Reakcia na: si #61:
Na konci roka 2023 budú tvrdiť , že trať je hotová a ďalej budú už , len kolaudovať..
Podobne s tým vy***abrali pri prvej etape , aby neprepadli EU fondy.
Reakcia na: IBBI #60:
kilometricky to myslim ze s tou rekonstrukciou KV radialy je aj porovnatelne, akurat predpokladam ze papierovacky na "novu" trat vyzeraju trosku inac ako na "rekonstrukciu"
PS: k tomu 2023 sa to podla mna nejak stihnut budu snazit, kvoli financovaniu z EU (aj ked zatial to velmi tak nevyzera)
Reakcia na: Vladimír #59:
Po otvoreni trate sa tvrdilo, ze za 2 roky to bude hotove po Janikov Dvor. Odvtedy boli kadejake terminy a kadejake prekazky. Zatial sa ani len pripravne prace na stavbe nerobia, takze urcite do 2023 elektricka do Janikovho nepojde. Trat ma niekolko kilometrov - vezmi si ako dlho sa robi len blba rekonstrukcia KV radialy a kratkeho useku v Dubravke. Bez sance!
Reakcia na: IBBI #57:
Nerozumiem, prečo práve v Bratislave sa úspešnosť MHD meria kritériom, koľkokrát dokážeme totálne zreformovať linkové vedenie. Koncepčné zmeny v linkovom vedení (obzvlášť v nosnej doprave) by mali byť podľa mňa strategickým rozhodnutím minimálne na niekoľko desiatok rokov. Z tohto hľadiska je dostavanie petržalskej radiály (2023 či keby to má byť?) naozaj čoskoro.
Reakcia na: Valec #56:
Samozrejme, že áno. Tak som to aj pri písaní príspevku myslel - že po tom, čo sa petržalská trať predĺži a naviaže na seba oveľa väčšiu spádovú oblasť (nebudú to len cestujúci z dnešnej L95), tak má potenciál byť počtom cestujúcich vyrovnaným partnerom račianskej radiále.

Jasné, teraz už vidím ako to vyznelo, keď som svoj príspevok nadviazal na kechovo porovnanie zastávok (hoci verím, že radiály podľa počtu zastávok nepáruje určite ani on).
Reakcia na: Vladimír #54:
"coskoro" 😃 😆 🙃 🙂 😃 😁 😂 😂 😅 😅 😆 😆 😊 🙃 🙃 😃 😃 😃 😂 😂
Reakcia na: Vladimír #54:
Ja som navyše vždy bol v tom, že vyťaženosť sa meria počtom cestujúcich, nie počtom zastávok.
Reakcia na: kecho #37:
A ak ti poviem (vymyslel som si) termín 6.4.2020, zmení to niečo na tom, že nebude k tomu dátumu potrebné prekopať linky v celom meste?
Reakcia na: kecho #24:
"Ked ti vysvetlujem, ze nemoze byt radialne prepojenie dvoch nevyvazenych trati - 2 zastavky vs 15 zastavok..."

Lenže petržalská radiála sa bude čoskoro predlžovať. Po jej dostavbe mi nenapadá vyváženejší diameter ako Rača - centrum - Petržalka.
Reakcia na: ufo #52:
3.etapa modernizacie KV radialy. Obe vyhybky pri zast. Chatam.
Reakcia na: N/A #51:
Čo sa tam ide robiť?
Inak všimli ste si že medzi mapami je už nová schéma električiek od 14.3. s vylúčením dopravy na nábreží? Som zvedavý či pri tej príležitosti aspoň posilnia niektoré autobusové linky, lebo nechať Most SNP s takto obmedzenou obsluhou nie je úplne ideálne.
Reakcia na: IBBI #45:
A tie kratke skodovky by ti boli akoze naco ? Pri dnesnom 1linkovom variante uplne nevyuzitelne, pri byvalom 2linkovom uz len pre L2 a tam este dosluzia novostavby 7126-7134
Bol by veľký problém postaviť medzi nástupišťami zábradlie?
Hrozba, že niekto vybehne spoza električky stojacej v opačnom smere, je jeden z dvoch dôvodov, prečo niekedy električky spomaľujú do zastávky skôr, než by mohli.
🤔
Reakcia na: IBBI #45:
Nekúpia.
Reakcia na: jandro #44:
Možno. Ale potom by 5 musela jazdiť cez Špitálsku, lebo ak by šla na Obchodnú, tak by nič nešlo od Blumentálu dole a na Špitálsku by sa muselo jazdiť dokola cez mesto.
Reakcia na: TomJ #39:
Dovtedy budu K2S vyradene a kupia sa kratke Skodovky.
Reakcia na: TomJ #43:
Nebolo by lepšie obnoviť 5-ku (Rača-Dúbravka) a zrušiť 3ku? 4-ku alebo 9-ku točiť potom na Nám. Ľ. Štúra
Reakcia na: Solider #40:
Tú som v tom zozname neuvádzal, lebo na nej automaticky rátam s K2S, keďže na ňu už súpravy nezostanú žiadne. Ja som kalkuloval len potrebný počet súprav/škodoviek pre linky 1, 3, 4 a 9
Reakcia na: marek1978 #41:
Škoda, som myslel, že sa aspoň čiastočne vrátia na L98 alebo L68.
Reakcia na: Michal111 #6:
Capy ostavaju aj na L84, meni sa len interval.
Reakcia na: TomJ #39:
A linka 7 ❓
Jednolinkový variant by bol fajn, no má zatiaľ zopár slabín a to je hlavne ten ošemetný prestup z linky 1 na linku 3 a tiež problém s tým, kam vlastne vypraviť kačice.
Osobne zastávam názor, že po skončení reko Rače by sa mala do Petržalky vrátiť linka 1 a cez Štúra točiť linku 3. Lenže tu nastáva práve problém s kačicami:
L1 - 11 poradí (30T)
L3 - 21 poradí (11 x TT + 10 x Škoda)
L4 - 34 poradí (15 x TT + 19 x Škoda)
L9 - 24 poradí (14 x TT + 10 x Škoda)
To je dokopy 90 poradí. Plus ešte treba pripošítať ZV. TT a Škody dokopy dávajú číslo 109, no pri toľkých nehodách a všetkom možnom to nemusí stačiť, čiže okrem linky 7 by sa zrejme čas od času musela objaviť K2S aj na nejakom poradí liniek 3, 4 alebo 9, kde sa ale pri jednolinkovom variante nehodí.
Reakcia na: Viko #36:
Áno, padlo, ale to neznamená že automaticky bude do Petržalky jazdiť práve 3ka.
Reakcia na: Valec #35:
Lenze este nikde nepadol termin zaciatku reko Race. Cize aktualne mame 2 mesiace vylukove riesenie a vyluka stale nikde...
Reakcia na: Valec #35:
Ok, lenže nepadlo náhodou aj vyjadrenie, že ak sa jednolinkový variant osvedčí, zváži sa zotrvanie pri ňom?
Reakcia na: Viko #33:
Lenže zatiaľ je stále prezentované že skrátenie L1 po Šafko súvisí s pripravovanou reko v Rači a po jej skončení (resp. po dobudovaní Petržalky) sa má vrátiť späť do Petržalky. Takže celá diskusia je o tom, ako je spravené výlukové riešenie, kde prioritu mali prevádzkové dôvody, teda aby boli obe radiály obslúžené dostatočnou kapacitou.
Reakcia na: kecho #32:
Šuchtajúcich vodičov DPB nikdy neriešil, neviem či niekedy začne.
Reakcia na: Valec #27:
Lenže ono to akosi nedáva zmysel... Kým sa len prestup abusy-eliny presunul zo Šafka k TPD, tak som to obhajoval, lebo fakticky sa veľa nezmenilo, až na dementné riešenie križovatky. Teraz sa však nariadil ďalši nezvládnutý prestup buď pochodom medzi dočasnými zastávkami, alebo vozením sa dokola Reduty. A kým za to nedostanem nejaký skutočný benefit, zmysel mi to nedáva.
Nie som proti, keď raz bude kvalitný prestupný uzol, zaviesť jednolinkový variant. Lenže tu uniká podstata, že síce niekde sa cestovanie zlepšilo, ale dosť veľa ľuďom sa aj zhoršilo. Za dvojlinkového bola istota, že sa z centra za Dunaj dostanem prakticky odkialkoľvek ("zhora" autobusmi, "zdola" trojkou a stred vymetala L1, a bola dosť obľúbená) a spät som tiež veľmi neriešil spoj, kým vychádzala väzba L3>L8 s minimálnym čakaním. Druhá vec je, elina bola priaznivou alternatívou pre L93 a celkom by som si pozrel, či sa súčasná zmena nepodpísala na jej obsadenosti negatívnym spôsobom.
Reakcia na: si #26:
Ked to bude pravidelne, tak moze byt chyba aj v chrono. Ak je to pravidelne u 1-2 vodicov, tak nech si to DPB riesi interne.
Reakcia na: Solider #28:
Konkretna slabina-nedodrzanie casoveho harmonogramu v CP, kedze sami pripustate suchtavost vodicov ci cestujucich. Teda cim dlhsia trat, tym vyssie riziko meskani. Pri VHD “jde o dost podstatnou zavadu”... 🙂
Reakcia na: Valec #27:
Podla virtualnej tabule by bolo ba Safku cakanie na dalsi spoj cca 5-6 minut v danom konkretnom case.
Neboj sa, sledoval som vtedy aj tuto aletrnativu. 🙂
Reakcia na: kecho #24:
Tri minúty môže byť aj prevádzkové meškanie, vozík, nespolupracujúca križovatka na Vinohradoch, ale v poslednom čase sa bežne stáva, že niektorí nemajú problém na úplne prázdnej trati prísť s 8-minútovým meškaním a to už podľa mňa je minimálne na zváženie, či je konkrétny človek v poriadku.
Reakcia na: kecho #15:
A čo je na ňom urobené nerozumne? Ja som zatiaľ čítal len spomienkovú nostalgiu, ale nedozvedel som sa, čo majú byť konkrétne slabiny.
Reakcia na: kecho #24:
Večer a cez víkend nemá zmysel prestupovať z 1 na 3 na SNP/Kamennom, ale na Šafku, tam čakáš do dvoch minút a nemusíš taký kus pešo. Cez deň to má zmysel pre tých rýchlejších.

Večer je možno minimálny pohyb áut, ale semafóry stále fungujú a na Račianskej je dosť cestujúcich počas celého dňa - to všetko môže vplývať na meškanie. Dôvodom 3 min. meškania pritom môže kľudne byť invalid cestujúci po trase, či skupina cestujúcich nastupujúcich jednými dverami hoc električka ich má až 5 (a keď si ešte všetci označujú medzi dverami lístky....), by si sa čudoval, koľko takí dokážu vozidlo zdržať.
Reakcia na: kecho #24:
a ked sa taky suchtavy vodic (ci uz z objektivnych alebo subjektivnych pricin) dosuchce na nam. SNP a odtial s meskanim nazad rovno do Race (na nam. SNP nie je sanca robit ani naznak nejakych vyrovnavacich casov), tak to je uz urcite systemovejsie riesenie....
a ked sa niekedy predlzi petrzalska radiala a suchtavy vodic stihne nazbierat vacsie meskanie aj tam, tak aku zmenu na kompenzaciu pre tych postihnutych petrzalcanov budes pozadovat ?
Tá spoločná zástavka 1 a 3 pod Manderlom smer Petržalka fakt chýba. Ako sa to vlastne hýbe dopredu? Čaká sa na nejakú súťaž a následné riešenie celého priestoru Kamenného námestia a Námestia SNP? Vrátane nejakej rekonštrukciu/prebudovanie celého triangla (likvidácia zbytočných odbočných vetiev zaberajúcich cenný uličný priestor) a prípravy na hypotetické potiahnutie trolejbusov? Nie je v dohľadnej dobe aspoň nejaké rozumné provizórium (teda nie a la Blumentál)?
Reakcia na: 810zssk #22:
Prakticky priklad - vecer z Obchodnej 1 na SNP, pesi na ospevovany presup na Kamenne na 3 pri intervale 8 min. Keby nemeskala 3 z Race 3 minuty, nie je sanca ho stihnut, realne tym padom nebolo mozne v normalnom casovom intervale prestupit na 3 ani na Safku. Vdaka meskaniu prisla 3 k tpd prave v case, ked odchadzala 99.

Ked dokaze 3 nabrat na15 zastavkach manko polovice intervalu vo vecernom case, ked je minimalny pohyb aut, tak ako ma byt spolahlive dodrziavanie intervalov? Nadvaznosti radsej ani neriesim.

Cize vdaka meskaniu v Raci je rozbita nadvaznost v Petrzalke. Presne to, co bolo kritizovane pri 95/97, ze sa rozbiju nadvaznosti.

Pri prestupnom bode na SNP som v pohode prisiel 3 z Blumentalu na SNP a nemusel som absolvovat turisticky pochod, plus ako bonus 1 isla vcas a nadvazovala na nu 99.

Ked ti vysvetlujem, ze nemoze byt radialne prepojenie dvoch nevyvazenych trati - 2 zastavky vs 15 zastavok, tak obhajujes, ze “ak” dispecing, “ak” vselico mozne, namiesto priznania, ze proste niekto slapol vedla. Nie je hlupost urobit chybu, to sa moze stat, ale nekriticky tvrdit, ze je to fantasticke, to uz nie je uplne koser.

Btw. pri TPD uz boli aj dva vozy L3 stojace za sebou(v smere z mosta). Pri int 4-5 tiez urcite spolahlivo dodrzany interval...

Nemôžem hovoriť za celé mesto, ale z mojej osobnej skúsenosti denného využívania 4rky, po cestovaní na Vajnorskej radiále, sa jednoznačne zlepšil rozostup medzi spojmi a ani raz sa mi nestalo, že by som musel ráno alebo odpoludní využiť alternatívu k električke. Pokiaľ teda bolo nejaké meškanie, tak bolo do 10 minút, aj keď bol na Karloveskej zrovna prestoj.
Taktiež vyťaženosť vozov je omnoho rovnomernejšia ako keď sem jazdila aj 2jka (Samozrejme myslím pôvodný stav 2-linkového variantu, nie po začatí rekonštrukcie). Predtým aj tak na úseku od MiÚ NM po TM, väčšina ľudí používala 4rku a 2jka bola len taká doplnková. Rozhodne sa našiel aj nárazový dopyt na 2jku občas, ale títo ľudia aj tak obvykle museli prestúpiť na iný spoj.
Čo sa týka Dúbravskej radiály, ja rozumiem pohodlnosti ľudí, že využijú priamy spoj miesto 2 prestupov, ale sťažovať sa na zrušenie 5ky je dobrá sprostosť. V prvom rade reálny rozostup spojov, hlavne špičke v Dúbravke bol, akoby tam jazdila len jedna linka, pretože obvykle 4rka prišla zmeškaná a 5ka nalepená za ňou. 5ka navyše obsluhovala v meste spádové oblasti blízko na trase priamych 83/84, Hodžovo námestie/Poštová, Zochova/Kapucínska, s rozdielom jazdnej doby asi 40%, čiže po prejdení peši človek bol na Obchodnej aj tak skôr s 83jkou ako s 5kou. Spojenie s Račou a NM priamo električkami som sám využíval minimálne, pretože sa časovo oplatí iba v skorých ranných alebo neskorých večerných hodinách, mimoriadne udalosti naozaj nepočítam, pretože k takým môže prísť aj cestou cez celé centrum, nábrežie a KV. Tiež som niekde na Facebooku videl názor, že cestovanie električkou z Dúbravky priamo na nejakú z týchto radiál je v špičke rýchlejšie ako cez 2 prestupy a musím kategoricky namietať. Tým, že Bus pruhy sú vybudované už od socializmu, okrem Harmincovej, kúsok obchvatu, Lamačskej (kde zápcha nie je okrem zavretej Sitiny - mimoriadna udalosť, nikdy) a Šancovej, toto zdržanie sa v špičke sa pohybuje približne v rozmedzí 2-5 minút, pričom mám skúsenosti s cestovaním Dúbravka - mýta od 6 do 10 ráno a opačne 14 - 19 odpoludní, už asi 15 rokov a viem, že sa jednoducho dalo stihnúť ešte prechádzajúci spoj električky, dokonca občas aj ešte bývala 1tka Dúbravka - ŽST NM pri 12 min intervale. Pri dvoj-linkovom variante som úspešne stíhal ráno 4ku pred tou, ktorá v rovnakom čase ako bus opúšťala Drobného. Taktiež nikto nikde nespomína, že električky mávajú tiež meškanie ráno.
Rozumiem, že ľudia vnímajú citlivosť radiály kvôli jednej linke intenzívnejšie, ale nevnímal by som to až takto negatívne, ako sa to zvykne dnes prezentovať.
Reakcia na: martinah #19:
Ja elektrickami od zavedenia jednolinkoveho variantu cestujem ovela viac, lebo konecne splnaju to co od nosneho systemu ocakavam, teda ze pridem na zastavku a pojde to. Nie ze si musim planovat cestu aby som sa trafil do 15-minutoveho intervalu. Nehovoriac o tom ked musim prestupit, tam sa situacia zlepsila este podstatne vyraznejsie.

Dufam ze uz nikoho nenapadne vracat sa do praveku.
Reakcia na: lostrail #20:
jj, dobry postreh, ved prave
minule som si sadla do el, ze sa zveziem na konecnu kutiky a pozriem celu trasu, a ostala som zhrozena, vobec sa nedivim, ze ludia vnimaju celu reko tak ako vnimaju, nerozumiem uplne, ci povodne nastavene terminy boli nerealne a nedali sa stihnut, alebo ci zhotovitel kasle na mesto ale minimalne by som zo strany mesta aspon neprezentovala etapu ako dokoncenu, lebo kazdy vidi stav, stacilo to otocit na styl "nechceme vas obmedzovat, spustame etapu, aj ked je este nedokoncena", vecne, realne, primerane k stavu
Reakcia na: martinah #19:
Len k tej modernizacii - treba asi rozlisovat. To, ze sa modernizuje, je urcite dobre, ale ked ludia vidia tu "organizaciu", vobec sa im netreba divit, ze su znechuteni. Napr. od zastavky Nad luckami vratane smerom k Molecovej stale nie su rozchodniky, nie su doriesene ploty, nie je spustena CSS, obidva nadchody stale nie su ani len blizko dokoncenia a namiesto toho, aby makali na tom, aby to cim skor dokoncili, uz sa pustili elektricky, co v zasade este viac komplikuje dokoncovacie prace. Ja som velmi zvedavy, kedy tam tie rozchodniky konecne budu, ci skor ako v lete.
jj, tomu rozumiem, vzdy sa pise viac o negativach nez pozitivach, ale po zmene linkovania je skutocne ponos viac nez bezne, co sledujem diskusie, cela reko KV sa zacina otacat od nadsenia z modernizacie k opacnemu polu, celkom zaujimave sledovat to

co sa tyka noveho linkovania, nepride mi dobre nastavene, jedno su skratene intervaly, druhe spolahlivost, s tymto trasovanim sa viac zvyraznili vyluky a meskania, maju vacsi dosah na komfort cestovania nez predtym, to pisem ako cestujuci, lebo chapem nadsenie zo zavedenia 1l variantu, ale prax je to, co bud ludi nazenie do mhd alebo naopak odradi
OK, takze ciastocna odpoved je v texte, ale ci dobetonovali, to neviem.
Mam k tomu otazku - tu "integrovanu" zastavku stihli dobetonovat aj spustit do prevadzky, ci to sa tiez odklada na neurcito?
Reakcia na: martinah #14:
V doprave, ale aj inde v službách, platí jedno pravidlo (a možno u Slovákov je to ešte vypuklejšie). Človek očakáva automaticky a prirodzene, že bude fungovať hladko a bez problémov. Teda v prípade dopravy, že sa dopraví rýchlo a pohodlne z bodu A do bodu B. Ak je tak, všetko je OK. Ale ak tak nie je, tak sa všetci sťažujú, vypisujú, robia petície a hneď idú podnety na TV JOJ, Markíza, primátor, župan, minister dopravy, atď atď ...
Preto je v drvivej väčšine prax taká, že spokojný nenapíše že aká je tá doprava super, lebo očakáva, že aj má byť super, takže je taká aká má byť. Ale nespokojný napíše, čo všetko sa mu nepáči. Teda na internete, v médiach a pod. vidíme iba, alebo najmä, negatívne reakcie, a tých pozitívnych je veľmi veľmi málo, alebo žiadna. A to veľmi často potom vyvoláva mylný dojem, že zvolené riešenie po zmenách je zlé.

(Toto som myslel všeobecne, týmto nechcem obhajovať jeden alebo druhý variant).
Reakcia na: martinah #14:
Jednolinkovy variant by bol ok, keby bol spraveny rozumne.
zatial co sledujem diskusie, vsade riadna kopa nasrdenych ludi, a jedno ci dubravka, ci petrzalka, jednolinkovy variant neziskal podporu a cim viac vyluk, tym vacsia nasrdenost
Reakcia na: Trolley #12:
Pretože zmena je život a čím viac pomätených nasrdených cestujúcich na jednu radiálu, tým viac Adidas.
Reakcia na: kecho #11:
Máš uplnú pravdu. Keď sa kvôli neznámom termému termínu výluky v Rači neobnovila L5 a skrátila sa L1, tak načo spúšťať Dúbravku, keď sa sj tak zavrie.
Reakcia na: david1 #10:
Mesto predsa takto zdovodnilo zmenu linkovania elin po otvoreni Karlsdorfu, tak preco si trochu nezaironizovat. 😃
Reakcia na: kecho #9:
Myslíš , že naozaj za chvíľu?
Veď nemajú dokončené ani tieto etapy.
Nebude to spustenie eliny cestujucich zbytocne miast, ked bude zachvilu vyluka Tunel-Jurigovo? 😃
Reakcia na: Toom #7:
Pretože sa prešlo na jednolinkový variant a linka 6 bola nahradená linkou 4 s polovičným intervalom.
linka 6 je prečo zrušená?
Zmení sa aj CP resp. výprava vozidiel na L84 a L83 ? Zaujíma ma či Capy ostanú aj naďalej na L84.
Reakcia na: Solider #4:
na druhej strane sa da ocakavat, ze po obnoveni priamej elektricky do mesta z dubravky si tato najde urcite viacej cestujucich ako prestup z autobusu v karlovej vsi
Reakcia na: Petto #2:
Aj keď nie som zástancom zmiešanej výpravy kapacitne rozdielnych električiek, v KV je po zmene lepší interval cez víkend ako počas 2LV, takže s K2S to stačí. Až by som povedal, že oproti takej Petržalke alebo Rači moc luxusný interval 3,75 min.
Takze miesto dokoncenia budu dva provizoria? 😂
Bude zaujimave, ak budu aj vikendove K2S v Dubravke na krasnanskych poradiach (ZST NM poradiach)
Kedy sa asi DPB odhodlá zverejniť nové CP? Tradične jeden deň dopredu? 🤔