Do Dúbravky premáva linka 4.
Od soboty 22. februára 2020 bude obnovená premávka električiek z Karlovej Vsi do Dúbravky. Linka 4 bude premávať až po konečnú zastávku Pri kríži. Trasy ostatných električkových liniek sa nemenia.
Náhradná autobusová linka X5 bude zrušená. Autobusové linky 83 a 84 budú premávať v špičkách pracovných dní v pôvodných intervaloch ako pred výlukou, počas voľných dní bude na linke 83 zachovaný zlepšený 10-minútový interval.
Cestujúci v Dúbravke budú mať k dispozícii spojenie s centrom mesta a významnými prestupnými uzlami každé 4 minúty v špičke, každých 5 minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov. Na linke 4 bude zároveň minimálne každý druhý spoj bezbariérový, t.j. zabezpečený nízkopodlažnými električkami.
Zastávka Záluhy (pôvodne Damborského) v Dúbravke, ktorá má byť v budúcnosti integrovaná, bude zatiaľ slúžiť len pre električky, autobusové linky budú obsluhovať doterajšie zastávky. Pre prestup na tejto zastávke bude naďalej potrebné použiť dočasný priechod pre chodcov, keďže dokončenie rekonštrukcie podchodu sa podľa najnovších informácií očakáva až koncom jari tohto roka.
Cestujúci môžu na zmodernizovaných električkových zastávkach Dolné Krčace, Horné Krčace a Záluhy využívať nové automaty na cestovné lístky, ktoré sa nachádzajú na každom nástupišti. Zastávky sú vybavené aj elektronickými tabuľami s aktuálnymi odchodmi spojov z danej zastávky a každé nástupište je po novom vybavené aj prístreškom pre cestujúcich.
ddenny
Taktiež vyťaženosť vozov je omnoho rovnomernejšia ako keď sem jazdila aj 2jka (Samozrejme myslím pôvodný stav 2-linkového variantu, nie po začatí rekonštrukcie). Predtým aj tak na úseku od MiÚ NM po TM, väčšina ľudí používala 4rku a 2jka bola len taká doplnková. Rozhodne sa našiel aj nárazový dopyt na 2jku občas, ale títo ľudia aj tak obvykle museli prestúpiť na iný spoj.
Čo sa týka Dúbravskej radiály, ja rozumiem pohodlnosti ľudí, že využijú priamy spoj miesto 2 prestupov, ale sťažovať sa na zrušenie 5ky je dobrá sprostosť. V prvom rade reálny rozostup spojov, hlavne špičke v Dúbravke bol, akoby tam jazdila len jedna linka, pretože obvykle 4rka prišla zmeškaná a 5ka nalepená za ňou. 5ka navyše obsluhovala v meste spádové oblasti blízko na trase priamych 83/84, Hodžovo námestie/Poštová, Zochova/Kapucínska, s rozdielom jazdnej doby asi 40%, čiže po prejdení peši človek bol na Obchodnej aj tak skôr s 83jkou ako s 5kou. Spojenie s Račou a NM priamo električkami som sám využíval minimálne, pretože sa časovo oplatí iba v skorých ranných alebo neskorých večerných hodinách, mimoriadne udalosti naozaj nepočítam, pretože k takým môže prísť aj cestou cez celé centrum, nábrežie a KV. Tiež som niekde na Facebooku videl názor, že cestovanie električkou z Dúbravky priamo na nejakú z týchto radiál je v špičke rýchlejšie ako cez 2 prestupy a musím kategoricky namietať. Tým, že Bus pruhy sú vybudované už od socializmu, okrem Harmincovej, kúsok obchvatu, Lamačskej (kde zápcha nie je okrem zavretej Sitiny - mimoriadna udalosť, nikdy) a Šancovej, toto zdržanie sa v špičke sa pohybuje približne v rozmedzí 2-5 minút, pričom mám skúsenosti s cestovaním Dúbravka - mýta od 6 do 10 ráno a opačne 14 - 19 odpoludní, už asi 15 rokov a viem, že sa jednoducho dalo stihnúť ešte prechádzajúci spoj električky, dokonca občas aj ešte bývala 1tka Dúbravka - ŽST NM pri 12 min intervale. Pri dvoj-linkovom variante som úspešne stíhal ráno 4ku pred tou, ktorá v rovnakom čase ako bus opúšťala Drobného. Taktiež nikto nikde nespomína, že električky mávajú tiež meškanie ráno.
Rozumiem, že ľudia vnímajú citlivosť radiály kvôli jednej linke intenzívnejšie, ale nevnímal by som to až takto negatívne, ako sa to zvykne dnes prezentovať.