Väčší počet miest pribudne v niektorých vlakoch počas rannej špičky už od 18. februára.
Dopravca RegioJet zvýši od pondelka 18. februára 2019 prepravnú kapacitu vybraných vlakov v rannej špičke na železničnej trati z Komárna do Bratislavy. K zvýšeniu kapacity vlakov na tejto regionálnej trati, ktorá je v úseku Kvetoslavov - Bratislava zaradená do integrovanej dopravy ako linka S70, dochádza po rokovaniach medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou RegioJet.
Na zrýchlený vlak REX1770, ktorý odchádza z Komárna v pracovných dňoch o 5:49 (z Kvetoslavova o 7:10), bude nasadená kapacitnejšia rýchliková súprava. Dopravca taktiež zvýši kapacitu ďalších osobných vlakov v rannej špičke o desiatky miest. Do začiatku leta RegioJet nasadí na tejto trati aj poschodové vozne, ktoré odkúpi od nemeckých železníc, čím sa kapacita najvyťaženejších vlakov v špičke zvýši približne o 100 až 150 miest.
"Ministerstvo dopravy intenzívne rieši situáciu na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o 1 milión. Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav. Preto ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí," uvádza ministerstvo dopravy vo svojej tlačovej správe.
Ike
Každopádne casa de RegioJet je pekným príkladom ako zvrátiť špirálu úpadku na lokálkach. Navýšenie výkonov na možnosť nie neatraktívneho intervalu dokáže v kombinácii s kolapsom cestnej dopravy indukovať výrazný prepravný dopyt. Bohužiaľ, osobná doprava je stále na okraji záujmu pričom linky osobných vlakov možno rozdeliť na tri typy:
- nedostačujúce (napr. ZSSK v smere do BA) - ak ich neposilníme, začneme ľudí demotivovať,
- skrytý dopyt (napr. RJ, ale aj ŽSR 160 Moldava nad Bodvou - Košice, prípadne ŽSR 126 Žilina - Rajec), posilnením dopravného výkonu existuje možnosť indukcie
- na odpis - trate, ktorým nepomôže naozaj nič.
Realita je taká, že sa posledných 20 rokov sme dopyt indukovali raz (RJ), na odpis trate nezlikvidovali žiadne (ok, ak prižmúrim oči tak PT-RS) a zlikvidovali dve trate so skrytým dopytom (Stupava, Šamorín).