Väčší počet miest pribudne v niektorých vlakoch počas rannej špičky už od 18. februára.
Dopravca RegioJet zvýši od pondelka 18. februára 2019 prepravnú kapacitu vybraných vlakov v rannej špičke na železničnej trati z Komárna do Bratislavy. K zvýšeniu kapacity vlakov na tejto regionálnej trati, ktorá je v úseku Kvetoslavov - Bratislava zaradená do integrovanej dopravy ako linka S70, dochádza po rokovaniach medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou RegioJet.
Na zrýchlený vlak REX1770, ktorý odchádza z Komárna v pracovných dňoch o 5:49 (z Kvetoslavova o 7:10), bude nasadená kapacitnejšia rýchliková súprava. Dopravca taktiež zvýši kapacitu ďalších osobných vlakov v rannej špičke o desiatky miest. Do začiatku leta RegioJet nasadí na tejto trati aj poschodové vozne, ktoré odkúpi od nemeckých železníc, čím sa kapacita najvyťaženejších vlakov v špičke zvýši približne o 100 až 150 miest.
"Ministerstvo dopravy intenzívne rieši situáciu na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o 1 milión. Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav. Preto ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí," uvádza ministerstvo dopravy vo svojej tlačovej správe.
Ike
1. Érsek je vo funkcii 3 rok, takže nemôže za svojich predchodcov a to, ako nastavili projekty do zásobníka projektov OPII.
2. Figeľ, Počiatek, Brecely a aj Érsek si uvedomovali, že do tejto trate išlo nadpriemerne množstvo finančných prostriedkov a zároveň tá trať bola vnímaná ako experiment. Ono by ani EÚ a ani slovenskí voliči nemuseli úplne zhltnúť predstavu, že konkrétnemu dopravcovi zrekonštruujeme trať, postavíme dvojkoľajku a priamym zadaním určíme výkony (čo je dnes v rozpore s nariadením 1370/2007). Takže áno, už sa to riešiť malo, to je pravda, ale zase nie pred 10 rokmi.