Zmena regionálnej linky 630 (od 1.8.2015)

Do Chorvátskeho Grobu pôjde linka 525, skrátené spoje po Vajnory budú označené ako linka 153.

Od 1. augusta 2015 bude regionálna linka 630, ktorá premáva do Chorvátskeho Grobu, rozdelená na dve linky:

  • regionálna linka 525 bude premávať v celej trase doterajšej linky 630 medzi Shopping Palace a Chorvátskym Grobom a bude zastavovať na všetkých doterajších zastávkach linky 630.
  • mestská linka 153 bude premávať len v úseku Shopping Palace - Vajnory-konečná a späť. Zastavovať bude na doterajších zastávkach linky 630 v tomto úseku.

Súčasne prichádza k zmene v zaradení regionálnych zastávok v Čiernej Vode a Chorvárskom Grobe do tarifných zón. Nové zaradenie zastávok je nasledovné:

  • zastávky v zóne 610: Čierna Voda, Vajnorská; Čierna Voda; Čierna Voda, Na pasienku; Čierna Voda, Horný dvor; Chorvátsky Grob, Monarská Alej; Chorvátsky Grob, Žilinská.
  • zastávky v zóne 525: Chorvátsky Grob, Lúčna; Chorvátsky Grob, Výhon; Chorvátsky Grob.

Počet spojov sa zredukuje o 32%

Na novej linke 525 bude premávať v ročnom meradle približne o tretinu spojov menej než na doterajšej linke 630. Najviac obmedzené budú obdobia mimo rannej špičky pracovných dní, a to na jeden spoj za dve hodiny. Takéto obmedzenie je pritom ekonomicky najmenej efektívne, pretože dopravný podnik napríklad neušetrí náklady spojené s odpismi autobusov a ani zásadnejšiu výšku nákladov na vodičov.

Podľa webstránky obce Chorvátsky Grob budú náhradou aj nové spoje Slovak Lines. Tie však budú pridané v duchu doterajších praktík v regionálnej doprave - nesystémovo, bez pravidelného intervalu a bez pravidelných nadväzností na iné druhy dopravy, napríklad električky na Zlatých pieskoch. Ako príklad je možné uviesť, že počas víkendov budú odchádzať zo Zlatých pieskov na Čiernu Vodu a do Chorvátskeho Grobu autobusy o 9:00 (DPB - linka 525), o 9:06 (Slovak Lines) a potom až o 11:00 (DPB - linka 525). Namiesto rovnomerného intervalu tak pôjdu dva autobusy za sebou a potom takmer dve hodiny žiaden spoj.

Komplikovanejší však bude aj cestovný poriadok novej linky 525. V sedle budú zo Zlatých pieskov do Chorvátskeho Grobu odchádzať spoje linky 525 každú párnu hodinu, cez víkend každú nepárnu hodinu. Podobná situácia bude aj v opačnom smere.

Ešte pred zavedením intergrovanej dopravy v okresoch Pezinok a Senec sa tak podarilo dopravu dezintegrovať. Okrem problematických cestovných poriadkov sa totiž cestujúcim pridá nový problém - v autobusoch Slovak Lines a DPB nebudú za územím mestá platiť rovnaké cestovné lístky, a tak hoci ich spoje budú premávať po rovnakých trasách, cestujúci bude musieť použiť rôzne typy cestovných lístkov. Inou alternatívou bude to, že prestanú využívať verejnú dopravu.

Popis zmien v cestovných poriadkoch Slovak Lines

Obecná webstránka priniesla aj nové cestovné poriadky liniek Slovak Lines, ktoré obsluhujú Chorvátsky Grob:

Podrobné zmeny uvádzame nižšie v texte v plnom znení, ktoré obci poskytol Slovak Lines. V zátvorkách za číslom spoja je uvedené obmedzenie času premávky, napr. X sú pracovné dni, 6+ sú voľné dni. Podrobné vysvetlivky sú uvedené priamo v cestovných poriadkoch.

Linka 102404 Bratislava – Bernolákovo – Chorvátsky Grob – Slovenský Grob – Viničné – Pezinok

Spoj č. 9 (X10) – s odchodom Bratislava,AS o 6:50 hod. s príchodom Pezinok,nám. o 7:35 hod. zmenený na čas s odchodom Bratislava,AS o 6:45 hod. s príchodom Pezinok,nám. o 7:35 hod. Doplnené zachádzanie do Slovenského Grobu

Spoj č. 29 (X10) – s odchodom Viničné,OcÚ o 15:15 hod. s príchodom Pezinok,nám o 15:25 hod. zlúčený so spojom č. 133

Spoj č. 45 (6-20) – s odchodom Bratislava,AS o 10:10 hod. s príchodom Slovenský Grob,Penzión Plus o 11:00 hod. zmenený na čas s príchodom Pezinok,nám. o 11:15 hod.

Spoj č. 67 (X25) – s odchodom Slovenský Grob,OcÚ o14:45 hod. s príchodom Pezinok,žel.st. o 15:00 hod. rozdelený na dva spoje:

  • Spoj č. 67 (X35) – s odchodom Slovenský Grob,OcÚ0 o14:45 hod. s príchodom Pezinok,žel.st. o 15:00 hod.
  • Nový spoj č. 267(X10) s odchodom Chorvátsky Grob,Čierna Voda o 15:00 hod. s príchodom Pezinok,žel.st. o 15:25 hod.

Spoj č. 133 (X10) – s odchodom Bratislava,AS o 14:20 hod. s príchodom Viničné,kult.dom o 15:15 hod. zmenený na čas s príchodom Pezinok,žel.st. o 15:25 hod. Spoj je zlúčený so spojom č.29

Nový spoj č. 301 (6+) – s odchodom Bratislava,AS o 9:35 hod. s príchodom Pezinok,nám. o 10:20 hod.

Spoj č. 60 (620) – s odchodom Slovenský Grob,Penzión Plus o 11:05 hod. s príchodom Bratislava,AS o o 11:55 hod. zmenený na čas s odchodom Pezinok,nám. o 10:50 hod. s príchodom Bratislava,AS o o 11:55 hod.

Spoj č. 76 (X25) – s odchodom Pezinok,nám. o 14:30 hod. s príchodom Slovenský Grob,OcÚ o 14:45 hod. rozdelený na dva spoje:

  • Spoj č. 76 (X35) – s odchodom Pezinok,nám. o 14:30 hod. s príchodom Slovenský Grob,OcÚ o 14:45 hod.
  • Nový spoj č.176 (X10) s odchodom Pezinok,nám. o 14:30 hod. s príchodom Chorvátsky Grob,Čierna Voda o 14:55 hod.

Spoj č. 140 (X10) – s odchodom Viničné,kul.dom o 15:20 hod. s príchodom Bratislava,AS o 16:05 hod. zmenený na čas s odchodom Pezinok,žel.st. o 14:50 hod. s príchodom Bratislava,AS o 15:45 hod. Spoj je zlúčený so spojom č. 33 linky 102427

Nový spoj č. 302 (6+) – s odchodom Pezinok,nám. o 15:20 hod. s príchodom Bratislava,AS o 16:05 hod.

Linka 102444 Bratislava – Senec

Nový spoj č. 301 – s odchodom Bratislava,AS o 8:45 hod. s príchodom Senec,aut.st. o 9:40 hod.

Nový spoj č. 305 – s odchodom Bratislava,AS o 13:15 hod. s príchodom Senec,aut.st. o 14:10 hod.

Nový spoj č. 307 (6+) – s odchodom Bratislava,AS o 19:15 hod. s príchodom Senec,aut.st. o 20:10 hod.

Nový spoj č. 300 – s odchodom Senec,aut.st. o 11:20 hod. s príchodom Bratislava,AS o 12:15 hod.

Nový spoj č. 304 – s odchodom Senec,aut.st. o 15:20 hod. s príchodom Bratislava,AS o 16:15 hod.

Nový spoj č. 306 (6+) – s odchodom Senec,aut.st. o 20:20 hod. s príchodom Bratislava,AS o 21:15 hod.

Problém dopravy do Chorvátskeho Grobu zostáva nevyriešený

Nové neintegrované a nesystémové riešenie problém dopravy do Chorvátskeho Grobu nevyrieši. Obec totiž naďalej bude za základnú dopravnú obsluhu platiť mestskému dopravnému podniku, dokonca ešte viac ako doteraz - 48-tisíc € ročne miesto doterajších 36-tisíc €. A to napriek tomu, že povinnosť zabezpečiť adekvátnu dopravu obyvateľom obce má vyšší územný celok - Bratislavský samosprávny kraj. Kraj však ani po úpravách od 1.8. nezabezpečí kvalitnú dopravu pre svojich obyvateľov. Pripúšťa to nakoniec aj samotná obec: "V ideálnom prípade by našu obec mohla obsluhovať len (spoločnosť) Slovak Lines, tým pádom by sme nemuseli v rozpočte každoročne platiť 48 000 eur dopravnému podniku," uvádza sa na webstránke Chorvátskeho Grobu.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #79:
Preto je jediné riešenie vziať VÚCkam kompetencie. Kedy to už konečne odznie nahlas v médiách, že prímestskú autobusovú dopravu VÚC iba platia no ako bude vyzerať si diktujú sami dopravcovia?! Ten, kto zmluvu plní, diktuje tomu, kto ju objednáva. Potom už len čakám, kedy v tomto mrdníku mi v supermarkete nadiktujú čo si mám a nemám kúpiť a zaplatím potom za niečo, čo vôbec nepotrebujem.
Reakcia na: 810zssk #78:
To by aj mna zaujimalo ?
Reakcia na: All1111 #77:
Dokonca... 😕
Reakcia na: Trolley #76:
Ale vsak vieme aky postoj k tomu ma BSK. Oni nic menit nebudu kym ich do toho niekto nedotlaci.
Reakcia na: Mike #74:
Ten aktualizovany PDO je niekde dostupny, prosim? 🙂
Reakcia na: 810zssk #73:
Okrem102412 je tam aj;102413;102414.
Reakcia na: 810zssk #70:
Objednávateľom dopravy je BSK takže zmena linkového vedenia by mala byť v jeho záujme. Ale realita je takže sa predĺžila exkluzívna zmluva so Slovak Lines,iných dopravcov nepodporujú - vi´d nezáujem spolufinancovať linku 525 a do zmeny linkového vedenia sa akosi nechystajú pustiť.?
Reakcia na: All1111 #71:
Tomu sa hovorí doprava na úrovni 21. storočia. ?
Reakcia na: 810zssk #73:
Aha. Lebo pôvodný PDO, ktorý je aj zverejnený, tam má ešte iné označenia. A pracovná verzia aktualizovaného PDO tam tiež s číslom 727 tiež nepočítala, tak som nevedel. Diky.
Reakcia na: Mike #72:
Bratislava-Dunajská Lužná-Šamorín,Čilistov podla cestovneho poriadku.
http://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/pal/102412.pdf
Reakcia na: All1111 #71:
Čo je to linka 727? podľa akého dokumentu?
Reakcia na: 810zssk #70:
Asi ,,najlepšia-najprehľadnejšia,, ? je linka 727 spája dnešné 4 linky 102 4xx a má cca 10 cieľov (konečných mimo Bratislavy) a okolo 30 rôznych variantov trasy. To bude jednoznačne top
?
Reakcia na: Trolley #69:
A ono niekto tvrdi ze maju tolko liniek? Cisla liniek v pravidelnej autobusovej doprave, mimo MHD, maju nejaky kluc ako su tvorene. Na ucely licencovania je to vhodne, na ucely orientacie cestujucich uz nie, preto by bolo vhodne zaviest nejake normalne prevadzkove oznacenia. Len to sa najprv musi spravit normalne linkovanie. Zbytocne dame linke cislo 250 ked pomaly co spoj, to ina trasa.
Táto BIDka už nebude úplne integrovaná, lebo žiaci a študenti do 26 rokov + dôchodcovia majú vlaky zdarma zatiaľ čo ostatné druhy druhy dopravy majú so zľavou. Navyše podľa súčasného kľúča dostanú ZSSK tržby aj za tieto skupiny ľudí ktoré u nich cestujú zdarma.

Navyše ani RegioJet ani iný autobusoví dopravcovia nie sú do systému BID zapojení. Nehovoriac o tom, že Slovak Lines nevie robiť taktovú dopravu a tie ich cestovné poriadky a označenia- že linka 102301 😃. Neverím tomu že by mali toľko liniek. 😃
Reakcia na: ntn_labs #65:
Zatial je termin november, ale ja by som s tym rozsirovanim IDS nebol taky optimisticky (napokon taketo IDS aj tak nema ziaden zmysel).
Reakcia na: Valec #62:
Jasne jasne, ved asi by mi teta predavajuca PCL povedala ze na zonu 610 sa PCL kupit neda...
Reakcia na: TomJ #64:
Neviem, zatial ho kazdy revizor akceptoval. A zatial som sa riadil len popisom "na linke neplatia predplatene cestovne listky." SMS listok nie je predplateny.
Reakcia na: 810zssk #63:
Tak som na to pozeral a vypada to ze zona 610 asi az v decembri. Skoda, uz som sa tesil...
Reakcia na: ntn_labs #59:
A SMS lístok v Grobe platí?
Reakcia na: ntn_labs #61:
No pozri sa, ked sa ti podari zakupit si PCL na zony 610 a 525, tak ho tam kludne pouzivaj, ale som si pomerne isty ze sa ti ho este par mesiacov kupit nepodari.

PCL na zony 100 a 101 plati (prekvapivo) v zonach 100 a 101. Nie mimo nich.
Reakcia na: ntn_labs #61:
Je úplne jedno, či to na CP napísané je alebo nie. Ako sa píše vyššie, zastávky v Grobe ležia v zónach 610 a 525 a garantujem ti, že PCL na tieto zóny nemáš. Na mestskom úseku (zóny 100 a 101) platili PCL vždy.
Reakcia na: 810zssk #60:
Si si isty? Lebo mne sa zda ze napis "Na linke neplatia PCL" tam uz nie je...
Reakcia na: ntn_labs #59:
PCL v Grobe samozrejme neplati.
Ako clovek ktory denne chodi týmito spojmi musim povedat ze je UPLNA KRAVINA nastup prednými dverami. Kazde rano si kupujem listok cez SMS. Naco, NACO by som mal vodicovi hovorit ze ja listok mam. Nahodou dnes rano boli revizori na 525ke a nasli len jednu osobu co nemala listok aj to bolo nejako spojene s tym ze sa jej vybil mobil, ale to je jedno. V plnom buse jeden cierny pasazier. Beriem to tak, ze vzdy ked som bol v buse kde bol revizor sa nasiel jeden, co platil. Znamena to ze cela BA chodi tiez na cierno? Nie, to len niektorym strasne vyhovuje taketo tvrdenie...

Takze by ste si uz mohli prestat riesit komplexy vetami typu "vsetci na cierno". Tolko k tomu ze kto a ako by mal chodit.

Co sa tyka spojov, ako hlavne pozitívum beriem ze konecne tam asi zacalo platit PCLko, ktore mam uz 5 rokov no ako som sa odstahoval z Petrzalky tak uz som ho nevyuzil.
Reakcia na: 723.6 #57:
ako som už raz napísal, revízori sa tam občas vyskytovali... v každom prípade tam bolo vhodné zaviesť nástup prednými dverami s kontrolou lístkov (čo som raz urobil ako vodič a celý autobus poslal sťažnosť)
Vidím, že jeden pán si tu zamieňa pojmy a myslí si, že viac liniek sa rovná aj viac spojov. Menej je niekedy viac a to vtedy keď viacero spojov s rovnakou trasou zlúčiš do jednej linky. Ono sa mohlo kľudne urobiť to, že sa mohli 53 a 153 zrušiť a iba 525 by premávala v trase Ch. Grob - Vajnory - Zlaté piesky - Tr. Mýto. Výkony v úseku Vajnory - Tr.mýto by sa počítali mestu, a v úseku Vajnory - Ch. Grob obci Ch. Grob a Č. Voda. Ušetrilo by sa tak za duplicitný úsek Zl. Piesky - Vajnory, čo jazdia obe linky spoločne.

Ostatne, keď bolo jasné ako facka, že tam ľudia jazdia načierno, tak prečo tam neposielalo DPB revízorov? Či páni vyžratí, resp. nasypaní revízori sa vedia motať iba okolo hlavnej stanice, nív a príp. Trnavského a Račianskeho mýta?! Fakt práca efekívna ako poďme sr*ť.
Reakcia na: marek52 #55:
Prepac, ale uplne evidentne nevies o com rozpravas. DPB je dopravcom v IDS BK. On nema co na tom financovat. Je to akciova spolocnost, ktora prevadzkuje dopravu bud tam kde si ju niekto objedna, alebo ako komercnu aktivitu (tam kde sa to oplati). Grob je ten prvy pripad a preto tam DPB jazdi v takom rozsahu v akom si dopravu obec objedna.

Preco by DPB mal nieco take financovat? A co to ma s integrovanou dopravou?
Tak v tom pripade miestny samospravny kraj. A okrem ineho, taktiez aj DPB ma istu ucast na tom kedze nechcu spolufinancovat integrovanu dopravu.
Reakcia na: marek52 #53:
Nie je to posilnenie dopravy, 153ka len nahradza zrusene spoje 630ky, takze nepribudaju ziadne spoje navyse, nic sa, vo Vajnoroch neposilnuje.

A uz pochop, ze DPB o tom NEROZHODUJE, on je len dopravca.
Slovom posilnila som myslel novu linku c. 153 ktora chodi len po vajnory konecna. Cize to povazujem ako posilnenie dopravy do vajnor. No a v druhom rade dopravny podnik doteraz iba vyplakaval ako su cestujuci na cierno a pod. Namiesto vyplakavania a alibistickeho riesenia (t.j. radikalne obmedzenie) by sa stacilo postarat o dodrziavanie vstupov prednymi dverami a tym by cestujuci zacali svoje cestovanie aj platit. Ako som uz spomenul cierna voda resp. Chorvatsky grob cim dalej obyva vacsie mnozstvo ludi takze je viac ako potrebne zabezpecit kvalitnu dopravu. Nech zavedu kludne aj dopravu SAD v pravidelnych intervaloch ale urcite nie zrusit polovicu spojov to je uplny nezmysel nasich "premudrelych" zdrziavajucich sa na vyssich poziciach DPB.
Reakcia na: marek52 #48:
Chorvatsky Grob nie je v Bratislave. Je teda na obci co si objedna a nijak to nesuvisi s Vajnormi. Mimochodom, vo Vajnoroch sa neposilnovalo.
Reakcia na: marek52 #48:
Predsa nie je povinnostou DPB prevadzkovat linku mimo BA.

Kludne nech obnovia 630 tak, ako bola, ale tak bud nech je vynuteny nastup prednymi a cvaknutie listka, alebo nech tam je specialna tarifa ako na 801 a 901 🙂
Reakcia na: Vladimír #49:
Pardón,

1. Vajnorská doprava sa nijako NEposilnila.
Reakcia na: marek52 #48:
1. Vajnorská doprava sa nijako posilnila.
2. Jedným z dôvodov, prečo sa doprava do Grobu obmedzila, je, že takmer všetci cestujúci na tejto linke cestujú na čierno.
3. Prijaté riešenie je samozrejmé zlé, to je jasné - viac o problematike sa píše tu (http://imhd.sk/ba/doc/sk/14506/Koniec-kvalitnej-dopravy-do-Chorvatskeho-Grobu.html?text=grob) a tiež v tejto diskusii.
Gratulujem zodpovednym za tuto zmenu co sa tyka obmedzenia spojov smerujucich do chorvatskeho gribu a opacne. Povedal by som ze vajnory maju celkom frekventovanu dopravu ked to porovnam s doterajsou linkou 630. Tak prave preto nerozumiem preco kompetentne "mozgy" radikalne obmedzili dopravu do chorvatskeho Grobu ale zaroven posilnili vajnorsku dopravu a onezmyselnu linku 153. Je to chore co vymysla MHD a padnute na hlavu.
Reakcia na: Johnny_S #46:
SOR vyzerá síce ako paródia na autobus, ale zas na druhej strane, pokiaľ vytiahnu všetky kopce rovnako ako Crossway, nezožerú viac nafty, náhradné diely stoja menej a sú aj rýchlejšie dodávané, tak potom tu poviem, aj keď nerád, že ako dopravca by som volil nákupu SORu. Financovať nenažraný Corex Vráble by som si nedovolil ani keby mi to všetko mala VÚC preplácať, čo má ale väčšina dopravcov srdečne u riti, takže nakúpia cez toho, cez koho predstavenstvu a správnej rade potečie najviac do vrecka. Inak na SORe mi vadí sproste riešený interiér, ktorý by som povedal, že sa zbúchal narýchlo len aby mohli rýchlo ísť do tendrov v Bratislave, Prahe, Brne a iných mestách a tiež používanie lacných dielov, podobne ako to robia ŽOSky, ktoré si vyfakturujú výkonnejšiu súčiastku, resp. drahšiu, no montujú lacnejšiu a menej výkonnú, ktorá menej vydrží a potom sa divíme, že nám 757 stoja ...

Len tak pre porovnanie : naše VÚC majú po započítaní všetkých nákladov cenu od 1,26 do 1,35 € za 1 vzkm. V IDS JMK to je cca 25-26 Kč, čiže 0,925 až 0,963 € za 1 vzkm. A teraz si do dajme do ostrého kontrastu ako naše sprosté VÚC škrtajú červenou fixkou najmenej vyťažené spoje a držia ako držgroši spoje tam, kde premávajú súbežne v rovnakých časových polohách s vlakmi. Dokonca sú také špeciality, že tam kde je 1-2 autobusy za hodinu a jeden vlak, tak aj na ten jeden vlak nacapia +/- 10min odchod autobusového spoja. Takže ani rentabilné spoje a lukratívne trasy neriešia SADkám a VÚCkam v položkách nákladov absolútne nič. Sú to iba bludy spôsobené neochotou dopravcu robiť veci inak, ich jediným zámerom je položiť vlakovú dopravu, naplniť si vrecká a príp. najlepšie zdevastovať VHD úplne a spôsobiť to, že stratí úplne význam.
Prosím vás, len nie SORky 😃 áno, tie Crosswaye sú neskutočne rozhegané, ale SORkami cestujem dosť často (BA - Stupava, výnimočne aj ďalej do okresu), to sú tak neskutočne nepohodlné autobusy (okrem tých dvoch miest vpravo hneď za zadnými dverami), vždy ma z toho bolí celé telo (a nie, nemám skoliózu ani nič podobné 😃 )
Reakcia na: Valec #43:
1. Lenže máš tam aj časť, že objednávateľ môže nariadiť zmenu. A to je to, čo objednávateľ ignouje v zák. 56/2012.
2. No tak ti je to známe slabo, ale výkazy kde máš za každý mesiac prehľad liniek, za každú ubehnuté vzkm a počet ľudí ti prd ukážu, koľko na ktorom spoji máš.
3. Ale aj v BSK má jeden dopravca ešte zo starších časov aj SORky, a aj ten tvoj LIORBUS má aj Crosswaye, ktoré dnes odoberá a nie SORky.
4. a 5. súhlas
6. S tou naftou to je ťažšie, ale niektoré veci ti pri kontrole vystúpia krásne na povrch. Samozrejme, že to, že do SAD chodia gratis tankovať a umývať svoje autíčka naši skorumpovaní páni a panie prirodzené v talároch tam nezistíš, no vieš aspoň odhadnuť celkom presne, že akú šancu má VÚC pri spore na súde so SADkou. Česť samozrejme tým, čo takéto pozornosti odmietajú.
7. No, bol by si prekvapený, že koho všetkého dokáže zhrýzať mamón ...

Ja verím v zmenu a nemyslím si, že SADky majú toľko miliónov aby mohli toľko "tankovať" cudzie vrecká.
Reakcia na: Valec #43:
K bodu 1.: Je pravda, že CP tvorí dopravca. Lenže v prípade dopravy vo verejnom záujme zároveň existuje medzi VÚC a dopravcom zmluva, v ktorej by kľudne mohol objednávateľ aj nadiktovať časy odchodov z konečných.
K bodu 3.: Tie autobusy sa obstarávajú podľa ZVO, či?

Inak základný problém IDS v SR je okrem toho, že nie politická vôľa v tom, že:
1. vlaky kategórie osobný vlak a zrýchlený vlak objednáva štát a regionálne autobusy VÚC pri výkone samosprávy,
2. hranice VÚC nekopírujú prepravné prúdy, a preto je zriaďovanie samostatných IDS na území jednotlivých VÚC nezmysel.
Reakcia na: 723.6 #42:
Pri tom dlhom príspevku som mal pocit, že aj vieš o čom hovoríš, ale po jeho dočítaní o tom dosť pochybujem:

1. CP v zmysle zákona tvorí dopravca. Je pravdou, že VUCky by mali lepšie špecifikovať objednávku, ale poväčšine sa tam tomu nemá ani kto (a to už nehovorím o odbornosti) venovať.
2. Pokiaľ mi je známe, všetky VUCky s výnimkou BSK majú prístup k dátam dopravcov, väčšina dokonca priame napojenie na databázy.
3. Áno, nehovoria do presných typov a dĺžkovej skladby, ale obnova sa nekoná len tak. BTW, ak by platila "dohoda SOR do mestskej a Crossway do prímestskej", tak nechápem, prečo by napr. v ŽSK mal jeden dopravca takmer výhradne Crosswaye a iný SORky.
4. To je skôr z toho dôvodu, že sa tomu nik nevenuje.
5. detto
6. Robia sa aj kontroly nákladov, ale pri tisícoch položiek to nemáš ako skontrolovať. Najmä, ako zistíš, čí naftu spálil autobus, ale služobné autá vedenia.
7. Držhubné sa berie na tých vyšších pozíciách, ten radový úradník potom môže robiť len to, čo od neho šéf žiada, príp. aké má podmienky. A tu sa zasa vraciame k bodu 1.
Aj na MDVRR bude záujem len dovtedy, kým sa ZAD nezloží na držhubné v takej výške, že to bude zaujímavé pre pokladníka strany z ktorej jej minister.

Mimochodom, ak už menuješ. Práve Olexa sa vo februári minulého roka, potom čo zrušil organizátora ORIDu (do ktorého sa mimochodom mesto KE ani nechcelo zapojiť), vystatoval, ako v decembri '14 bude fungovať IDS v celom Košickom kraji. Je koniec júla '15 a zatiaľ som o ňom ani čiarku nečítal a jediným úspechom zatiaľ bude prestupný terminál mimo hlavnej železničnej trate.
Reakcia na: 7ross7 #41:
Ja ti to neviem skrátiť, lebo problémov je toľko, že ešte by som to aj rozšíril. Ale ak teda už tak poviem, že VÚCky ako objednávatelia výkonov dokázali iba svoju neschopnosť organizovať dopravu na svojom území a sú naopak schopní nechať sa klamať a okrádať SADkami. Čiže je čas im to vziať, lebo ak im to štát ponechá, tak toverejnú hromadnú pochová.
V čom spočíva neschopnosť VÚC :
1. Netvoria CP, nechávajú to na dopravcov
2. Nevedia od dopravcov vytiahnúť ani len presné čísla o pohybe a počte cestujúcich na jednotlivých spojoch
3. Nehovoria do obnovy vozového parku
4. Z dôvodu bodu 2. VÚC nevie ani kde aké vozidlá potrebuje na akej linke
5. Okrem hlavných ťahov nemajú poňatie o smerovaní cestujúcich
6. Namiesto kontroly dopravcov aby šli náklady nadol, sa šetrí tam, kde sa nemá, t.j. cestovný poriadok
7. Niektorí ľudia na dopravných oddeleniach VÚC berú "držhubné" od SADiek, príp. ich doprava vôbec nezaujíma a nechcú ju ani riešiť, preto treba kompetencie VÚCkam v doprave odobrať, nie je u nich nádej na zmenu.
Reakcia na: 723.6 #39:
TL; DR

Chcelo by to nejakú kratšiu verziu, lebo akokoľvek sa to snažím prečítať nejde mi to. ?
Reakcia na: Mike #38:
Ja by som povedal ze jeden chce uplne a jeden ciastocne 🙂 Stale vsak dufam ze v tejto podobe uz nic spustene nebude. Napokon, stale MDVRR pokial viem nic neschvalilo.
Reakcia na: slavius #36:
1. Zamestnanci zodpovední za koordináciu a objednávanie musia mať chuť tento systém prekovať a mať tiež charakter, t.j. nezoberie do vrecka aby cestovné poriadky vyzerali ako nejaký akcionár, či šéf predstavenstva chce, ale bude to koordinovať tak, aby v prvom rade zo systému profitovali ľudia. Tým pádom bude systém atraktívny, bude mať tržby. Hlavne objednávateľ musí tvoriť CP a nie dopravca. Ale toto sa s VÚCkami nikdy nepodarí. Župan môže byť aj zo Švajčiarska, tu by ho skazili a zobral by zas do úradu úplatných chrapúňov. Mohlo by sa to koordinovať na ministerstve, kde by mohla byť šanca, žeby to bolo izolované od autobusových dopravcov a ich praktík. Hlavne by sa malo prihliadať pri posudzovaní súbehov železničnej a autobusovej dopravy na reálne fakty a miestne pomery. T.j. ak dnes jasne vidíme, že trať 142 má ideálne položené skoro všetky zastávky a je tam šanca voziť ľudí opäť vlakom, tak treba ísť do toho a autobusy tam useknúť, príp. iba nejaké návozové z okolitých obcí, alebo môže byť súbežná linka v tej istej trase ale nie časovej polohe. Argumenty, že 10-15 minút sa prejsť pešo je veľa mi dvíhajú žalúdok, keďže pravidelný pohyb je zdraviu prospešný a navyše nemäkne pri tom mozog ako keď tých 10-15 min niekto zabije pri televízií. Vo Švajčiarsku majú myslím 1,5-2km dochádzkovú vzdialenosť a majú jednu z najlepších VHD a nikomu neprekáža 10-20min pešo. Potom u nás nie je problém s dostupnosťou ale so zhýčkanosťou. Možno by to chcelo aj osvetu v miestnych periodikách a na školách prednášky, aby to mali v sebe deti zakorenené, že nemusia sa hneď po 18tke tlačiť do auta.

2. Následne k bodu 1. sa nebudú musieť robiť analýzy aké robia doteraz VÚCky tzv. "červeným perom", že dajú dopravcom urobiť výpis 20-50 najstratovejších spojov a tie proste vyškrtnú a spravia dajme tomu medzi rannou a poobednou špičkou z 2 a 3h okna jedno 5-hodinové, čo je odpísanie dopravy. Samozrejme, môžu byť oblasti, kde stačia dva spoje ráno a tri poobede naspäť, ale sú miesta kde je to ozaj neúnosné. Preto by sa mali peniaze skôr naliať do kvalitného CP s 2h po celom Slovensku počas pracovných dní celodenne, v redšie obývaných lokalitách v sedle 4h, príp. posledný spoj o 18tej, a víkendy sa pokúsiť aspoň 3x denne obslúžiť, ráno+obed+večer, aj keď ideálnejšie by bolo ráno+doobeda+poobede+večer, ale to by sa ani pri vyškrtaní súbežných výkonov nepodarilo pokryť.

3. Komplexné nahliadnutie do štatistiky všetkých spojov na všetkých linkách, ktoré sú v rámci ZVVZ nemá okrem košickej VÚC ani jeden kraj a teda zodpovedne nemôže žiadna VÚC robiť dopravu, lebo nevedia odkiaľ im ide koľko ľudí. Jediné, čo vedia sú nejaké všeobecné prúdy, ktoré možno určiť podľa okresných miest alebo hlavných cestných ťahov. Okrem toho niektorých úradníkov absolútne doprava nezaujíma, robia to iba zo zotrvačnosti, príp. si myslia, že od stola vedia rozhodnúť o všetkom, no ani za boha ich nedostaneš von z kancelárie do terénu.

4. Obnova vozového parku sa koná síce so slávou a za prítomnosti papalášov z VÚC, SAD a mesta ale rozhodujúce slovo má dopravca, hoci ten vozidlá nakúpi no odpisy mu platí VÚC a tak zas zvrátený stav : dopravca nakúpi podľa svojvôle, resp. veľmi flexibilnej zmluvy s VÚC ale VÚC to platí a tá ani nepovie, že chce menšie, ľahšie vozidlá, príp. riešenie interiéru (sedadlá, madlá, rozmiestnenie, infoprvky, označovače, atď.). Lenže zas ako v bode 3., pokiaľ VÚC nevidí kde koľko ľudí cestuje, tak môže často iba tipovať kde aké vozidlá by nasadilo. Tu by to nemuseli trafiť hlavne tam kde sa láme počet ľudí medzi 12 a 10m, príp. 10 a 8m vozidlom a navyše SADky majú na Slovensku krásnu špecialitku, že jeden voz robí za deň aj 4-5 liniek, čiže ráno môže ísť 12m Karosa alebo Crossway na vyťaženej linke a potom môže ísť niekam na lazy kde berie možno 5 ľudí a potom sa dopravca oháňa, že nemôže menšie nakúpiť, lebo na tomto a tamtom a hentom obehu mu na tretine spojov nevystačí ten voz kapacitne. Tieto obehy sú ale výsledkom CP, ktoré úplne postrádajú pravidelnosť.

5. Objednávateľ výkonov musí mať právo sa vyjadriť k obnove vozového parku a nie, že automaticky sa nakupujú predražené Crosswaye. Toto by sa malo zastaviť a premiešať Solarisom alebo Ikarusom ak teda majú niečo schopné = nehovorím, že jeden dopravca má mať z vozového parku Babylon aký mala Bratislava na prelome tisícročí, ale 2 typy môžu byť. Žeby dohoda SOR do mestskej a Crossway do prímestskej? Jedno "lepšie" ako druhé. Musím povedať, že som šiel SORkou na prímestskej linke a nehrkala vôbec, za to Crossway má vo vnútri všetko uvoľnené, rachotí to, kedykoľvek niečo na tom vozidle popraská, príp. praskne nejaká hadička či káblik sa uvoľní potom sa čaká aj 3 mesiace na náhradné diely, resp. opravu. Ceny sú tiež "zaujímavé" najmä pre Corex a predstavenstvo podniku, s ktorým si delia tie zvyšné "drobné". Klíma je úplne zbytočná, skôr by to chcelo väčšie vetracie okná. Čiže oveľa prísnejšia kontrola toho, čo dopravcovia nakupujú a objednávajú pre výkon ZVVZ, ako napr. čistenie vozidiel štýlom, že šofér má príkaz prehnať voz umyvárkou, aj keď nie je špinavý, pričom umyvárka je v sídle SADky, no vlastníkom je kamarát, alebo bratranec člena predstavenstva či dozornej rady SADky.

6. (dá sa hovoriť o pokračovaní bodu 1) Než by som mal platiť "výpalné" Corexu Vráble za predražené diely a celkovo šmejdové autobusy s ktorými sa šoféri trápia pomaly viac ako s 15-ročnými 9xx Karosami, tak radšej zaplatím spoj pre 5-10 ľudí kdesi na lazy. Tí sa mi potom môžu v nejakom prestupnom bode dostať zas do inej linky, nosnej napr., alebo vlaku, kde sa každý cestujúci počíta a zároveň môžu vykonať aj cestu s VHD naspäť, na čo sa hlavne pri škrtaní zabúda. Šetrí sa nesprávne na kvalite CP, ale napr. to, kde lietajú peniaze sa nesleduje a často to ani "výhodne" podpísané zmluvy neumožňujú. Veľkou chybou tiež je, že prestupy sú niekedy krát navrhnuté kdesi na rázcestí alebo spoj končí kdesi v obci na v 2/3 cesty do okresného mesta, alebo končí na rázcestí. Základným pilierom stavania CP a trasy linky by malo byť, aby sa mohol človek dostať do okresného mesta, príp. najbližšieho okresného mesta, keďže nie vždy príslušnosť obce k jednému okresnému mestu aj znamená, že tam ľudia majú potrebu ísť a idú skôr do susedného okresu, či okresného mesta. Týka sa to hlavne zamerania sa na pracujúcich ľudí, keďže v okresnom meste je najviac pracovných príležitostí a bohužiaľ, v niektorých oblastiach je počet cestujúcich, ktorí platia plné cestovné ledva 25%, keďže väčšina sú žiaci, ZŤP, dôchodcovia a títo platia polovicu, príp. symbolické cestovné a zamestnaní z VHD utekajú, alebo sa zložia 4 na auto a je vybavené. ? Ďalej ohľadom odchodov čomu som nikdy nerozumel, že ak v jednom meste končia žiaci šiestu hodinu cca o 13:15, prečo ak idú z daného mesta spoje na 4 smery tak jeden ide 13:30, ďalší 13:37, potom 13:39 a štvrtý o 13:50? To nemôže vychádzať v rovnakom čase ako napr. odchádzajú spoje po smenách vo VW? Žiaci na prvých troch spojoch obed nestíhajú v škole a štvrtí ako tak. To isté s pracujúcimi, kde som počul argument, že taktový režim by nefungoval, a to vraj ani 30minútový, kde sa myslím môže človek veľmi dobre nastaviť na odchod.

Čiže to čo v prvom bode, musí sa to VÚCkam zobrať, lebo sú neschopné a ochotou tiež zrovna neoplývajú. Aj keď v KSK sú páni Olexa a Húžvik ľudia s ktorými by mali v prípade riešenia dopravnej obslužnosti SR počítať podľa toho na akej sú úrovni.
Reakcia na: 810zssk #37:
Je fakt, že na západe vznikali IDS často na podnet dopravcov, alebo inokedy na podenty objednávateľov, prípadne oboch. U nás nie je vôľa ani objednávateľov (možno až na jedného čiastočne), ani dopravcov. A napriek tomu je 3. etapa veľmi pravdepodobne pred spustením ?
Reakcia na: slavius #36:
No ake by boli moznosti. Volby. Ludia si musia prestat volit zastupcov ktori toleruju takychto uradnikov (alebo ich dokonca priamo ukoluju takto (ne)pracovat). To je cele.

Naozaj to dospelo do stadia kedy som presvedceny ze projekt IDS treba zrusit, lebo v tejto a navrhovanej podobe je kontraproduktivny. Stoji to peniaze, ale nedostane to novych ludi do VHD - pritom sa pocitalo prave s tym, ze straty vykompenzuju novi cestujuci. Navyse ak by sa spustil navrhovany paskvil, tak to iba poskodi image IDS a verejnej dopravy. K IDS sa treba vratit ked bude realny zaujem objednavatelov na kvalitnej doprave. Dovtedy nema preco existovat.
Reakcia na: 723.6 #35:
A aké sú možnosti zmeniť tento zvrátený stav? Však takto tu rozumný IDS nebude nikdy...
Reakcia na: slavius #23:
Čo si VÚC objedná, to má. Resp. čo dopravca Slovak Lines povolí to oddelenie dopravy s vedením kraja bude pretláčať. Preto sa bránia VÚCky odobratiu kompetencií pri objednávaní dopravy. Koordinovať to s vlakmi nechcú, hoc by vedeli. V takomto stave, že niektorí (nie všetci!) berú do vrecka peniaze a jednania s dopravcom sú o čistej arogancií, kedy autobusový dopravca povie zamestnancom VÚC, že on sa nebude prispôsobovať železničnej doprave a navážať k nej ľudí, že on musí chrániť svoje podnikateľské záujmy. Akosi kure*sky zabudli dopravcovia, že toto nie je ich podnikanie ale činnosť platená z verejných zdrojov a nie ich súkromná linka, ale linka, ktorú vykonávajú v rámci ZVVZ. Nuž dopravcovia si navykli, že dotácie od VÚC a cestovné poriadky schválené podľa nich sú samozrejmosť ako to, že dýchajú kyslík. Proste zvrátený stav. Preto u VÚC nevidím ani ja žiadnu šancu nápravy a musí to prebrať niekto kto nebude zaťažený žiadnym kávičkovaním so smotánkou (ale takou zkysnutou s plesňou) autobusových dopravcov. Zaujímavé, že aj keď sa jedná o stratovú činnosť pre VÚC, tak ako sa o ňu hrozne bijú, až by si človek myslel, že sú od SADiek ?
Toto je možné iba na Slovensku. Namiesto toho aby konečne poriešili idioti na oddelení dopravy BSK linku 102404, ktorá od Bernolákova kopíruje vlak a cez víkendy namiesto toho aby vypĺňala diery medzi vlakovými spojmi, tak ide 10-20 min pred/po vlaku, tak ešte tam kydnú spoje naviac. Veľmi ma zaujíma, že koľko ľudí s touto linkou jazdí z Grobov do Bernolákova pri takej "pravidelnosti". Nerozumiem tomu prečo takíto kreténi tvoria cestovné poriadky. Čiže nie kraj, ale dopravca si diktuje koľko a kde bude jazdiť. Príp. zamestnanci oddelení dopravy na VÚC berú do vrecka "držhubné" a všetko čo dopravca predloží to schvália ako nesvojprávni pacienti s IQ pod 80. ?
Reakcia na: matt11 #31:
revízori sa tam sporadicky objavovali, ale pravdou je, že za zrušenie 630 si môžu obyvatelia Čiernej Vody a Chorvátskeho Grobu sami... posledne keď som (niekoľkokrát) robil túto linku, tak z 30 cestujúcich si lístok označilo až 5, čiže ak budú obyvatelia plakať za verejnou dopravou, mali by si sami vstúpiť do svedomia... zadarmo to nevie nikdy dlhodobo fungovať
Reakcia na: matt11 #31:
A revízorä asi tradične lapajú zmätených turistov pri železničnej a autobusovej stanici, všakže? ?
Reakcia na: Petto #30:
dobra otazka 😃

ak by vsetci cestujuci mali listok tak by sa 630 vobec nemusela rusit, dokonca by mozno mohla byt v zisku.

V spicke dost casto vidim 630 a je problem tam niekedy aj stat. Byva dost preplnena. Ak by sa dosledne dodrziavala kontrola listkov ta linka jednoducho nemoze byt v strate. Ja som sa zopark krat viezol 630 ale mozno polovicu ludi som nevidel cvakat si listok. aj ked je pravda, ze nikdy som tam nevidel ani revizorov.
Reakcia na: Mato72 #27:
A kolki si razili listok ? ?
Reakcia na: david1 #28:
Ono by hlavne bolo fajn keby vodici na 525 nafasovali pokladne ako na 801, pripadne teda nieco kvalitnejsie ako EMtest - kazdopadne pokladne schopne vydavat cely sortiment CL IDS (po jeho pripadnom zavedeni), dovtedy cely sortiment CL DPB.
Reakcia na: Peon #24:
Keby sa dodržiaval tak by sa možno ani tieto zmeny nerobili. V 801 nehrozí aby si sa zviezol bez zaplatenia do Rajky. Vodiči kedže sú tam tý istý si to strážia.

V 630 by pomohla kontrola ktorá by nekasírovala len čiernych pasažierov ale aj vodič by išiel bez prémií keby nedodržiaval nástup iba prednými dverami.
Dnes rano : spoj 630, smer na Vajnory, 7:35 Odchod z ciernej voda Vajnorska.
Pocet cetujucich 40
Z toho vo vajnoroch nastupilo 13



Reakcia na: MatejBA #22:
BSK je dopravca? DPB je objednavatel dopravy? Nemiesas hrusky s jablkami?
Reakcia na: slavius #23:
Ak raz nebude toho, kto by dopravu v požadovanom rozsahu objednal, tak je úplne jedno, či to bude v rámci IDS alebo mimo neho.
Som zvedavý či sa na linke 525 bude dodržiavať nástup prednými dverami a označovanie si správneho lístka cestujúcimi. Vhodné by však bolo keby na tom úseku mohol lístky predávať aj vodič (stačí vopred vytlačené tak ako na 901-ke).
A neni náhodou tento celý neporiadok preto, lebo ten nepodarok nazývaný IDS stále akosik nefungá (a tak skoro asi ani nebude)?
Reakcia na: Mato72 #21:
Obcan mimo Bratislavy by v prvom rade mal mat dopravu autobusom od BSK nie od DPB ?
Asi nam neostava nic ine nez presadnut spat do aut.... a odparkovat to vo Vajnoroch alebo na Zlatych pieskoch alebo az v praci. Skor sa obavam ze deti a ich rodicia, ktore dochadzaju z ciernej vody do skol vo vajnoroch maju o problem viac.....

Obcan=Hovno
Reakcia na: david1 #16:
Využívajú, ale v priemere na spoj je to jednociferné číslo. A tuším ani maximálna hodnota nemá dve cifry.
Reakcia na: david1 #16:
Myslel som na tie zastavky kde je subeh s 53 o ktorom sme sa bavili 🙂 Na Pri mlyne je to najlepsie spojenie, takze tam ma neprekvapuje ze to pouzivaju 🙂
Reakcia na: david1 #17:
Citas aj dalej ako 1.vetu ? A opieklo ma skor v nedelu doslova. ?
205 moze ponuknut tiez obsluhu SPS z centra (takmer identicka trasa s L53 ) + rozsirenie aj k ASMN.
Reakcia na: Petto #13:
Včera ťa tuším fakt trochu opieklo. Obsluha dojazdovými 196 iba medzi 8-9 hod. ?

Reakcia na: 810zssk #15:
Čo ja viem tak Vajnorčania využívali aj 630 ktorý mali tú možnosť. Tie zastávky na ulici pri Mlyne určite. Sám som zvedavý na CP.

Reakcia na: david1 #11:
Vzhladom na rozdielnost intervalov 53 a 153 mam vazne pochybnosti o vyuzivanosti 153 pre cesty na ine zastavly alo Pri mlyme a Pracanska (ci ako sa vola ta druha zastavka). Ani 630 dnes Vajnorcania velmi nevyuzivaju.
Reakcia na: Petto #9:
153 bude v preklade s 525 a bude tam ten isty voz. CP bude taky ze do Grobu pojde len kazdy druhy spoj, zvysne budu koncit vo Vajnoroch a zo sotodovodov budu oznacene ako 153.
Reakcia na: david1 #12:
Ved daj preco nie. To su tam take velke davy ludi cely den aby im nestacili rano dojazdove 196tky v 15 min.intervale od cca 8.00 do 9.00 ? Ostatok by riesila 56 so zachadzkami so severu BA. Alebo este mozeme zapriahnut DeGese na 205tke z centra, bo planovany planovany DeGeS na L205 k Avionu vzhladom na kapacitu 60 ludi mi pride FUN., preto radsej zabudnute SPS.
Reakcia na: Petto #10:
toto nemôžeš myslieť vážne ?
Reakcia na: Petto #9:
To by sa ráno musela k tej Vajnorii dostať. ? Asi nechápeš že ten kruhák pri Vajnorii to ráno brzdí najviac. L 153 je len kapacitná dvojička L 53. Nejde o dve zastávky veď začína tiež na konci Vajnor ako L53.
Reakcia na: david1 #7:
K tym firmam na Roznavskej by hadam aj stacili dojazdove/predlzene 196tky
Reakcia na: david1 #7:
Kvoli az 2 zastavkam sa bude prevadzkovat 153 hoc v nevedno akom rezime a CP ? Ked tam teda nie su zapchy, nech sa tam presmeruje aj klasicka 53 so zmenenou trasou Vajnory - Vajnoria - nazad k Pri mlyne/Pracanska a po trase 630 k ZP /Shopingu.
A čo by sa stalo keby L53 mala obojsmernú zachádzku k Shopping Palace, ubudlo by z nich keby museli ist cez nadjazd ?
Reakcia na: Petto #4:
L153 bude pre obyvatelov Vajnor ,ktorý bývajú v okolí ulice Pri Mlyne a majú to dosť daleko na Rolnícku ul ,kde premáva L53. Jedine že by upravili trasu L53 a viac by "povymetala" aj túto časť obce. Niečo na spôsob L99. Trasa L525 a L153 netrpí až tak rannými zápchami pre nedostatočnú kapacitu kruháku pri Vajnorii.

Ďalej ako písal 810zssk je to jediná linka k Soravii a firmám v tejto časti Rožnavskej ul.
Reakcia na: 810zssk #5:
K SPS zo severu by sa predlzila/zokruhovala 56tka , z centra (z juhu) nieco z pseudoliniek 57/58/196. Ved SPS je uz hadam najhorsie nakupne centrum v BA atraktivne uz asi len pre zamestnancov danych obchodov. ?
Reakcia na: Petto #4:
525 by mala zostat DPB.

Skratit 53 by bolo nevhodne, ako jedina linka zabezpecuje spojenie zo Zlatych pieskov po Roznavskej a ako jedina linka obsluhuje SPS.
ta 153 je vobec pre koho ? ? Shopping palace - Vajnory ? 525 uz bude mat Lajns ?
Cele je to jedno velky sh*t. Vajnorom sa mohla dat nosna L53 s prestupom na hrane na L4 pri Shopping palace / konecnej ZP s atraktivnejsim intervalom ako terajsi 12/30/15//30 (napr. 8/16/8/15) a 630 detto nadvaznosti na L4.
Reakcia na: Trolley #2:
Zmena oznacenia linky suvisi s tym ze nejaki ludia maju zas potrebu si riesit svoje sotousoviny na cestujucich. Povodne cislo nebolo v konflikte s nicim, akurat nezapadalo do nejakeho ciselneho systemu ktory aj tak ziaden cestujuci nikdy poznat nebude. Uplne kludne mohlo zostat zachovane oznacenie 630.
Zmena označenia linku súvisí so zmenou označenie liniek BID. Skrátené spoje po Vajnory však nebudú využívané a dopravca na nákladoch neušetrí. Je pravda, že mesto nemôže financovať prímestskú dopravu, no na druhej strane by tak mal robiť BSK, ktorý by mal rešpektovať plán dopravnej obslužnosti a nemal by preferovať len exkluzívneho dopravcu Slovak Lines, ktorý má navyše neprehľadné CP a oproti L630 aj dlhšiu trasu medzi BA a Grobom. Interval tejto linky bol nastavený v súalde s koncepciou BID a Bronislav Weigl sa min. rok v Besede o piatej na TV BA vyjadril, že ľudia si dokonca žiadajú posilnenie intervalu. V tomto štáte sa ale robí všetko naopak. Linka, ktorá mala jazdiť z Bratislavy okružne cez Chorvátsky a Slovenský Grob dodnes okružná nie je a namiesto atraktívneho intervalu bude jazdiť systémom Slovak Lines. Toto je výsledok viac ako 10-ročnej prípravy integrovanej dopravy v Bratislave. Tí čo sa na príprave tohto projektu podieľajú či už je to mesto, kraj alebo BID by za to nemali dostať ani cent. Veď si len zoberme ten paradox - V Seneckom a Pezinskom kraji je terminál IDS vybudovaný, ale I. etapa BID sa spustila na Záhorie kde sa prestupné terminály ešte len budujú. Navyše čo je to za integrovanú dopravu keď sú do nej zapojení len DPB, ZSSK a Slvoak Lines a ostatní autobusoví dopravcovia, či RJSK už nie. ?
To by nebol DPB keby sme sa nedockali zbytocneho precislovania linky a dokonca rozdelenia na dve. Uz cakam na kreativne zdovodnenia preco to cele nemohlo byt nadalej oznacene ako 630 (vratane spojov po Vajnory), napriek zmene cisla zon (ktore chapem).