Vlaky by mali od decembra jazdiť do regiónu pravidelnejšie

Návrh grafikonu vlakovej dopravy predpokladá zavedenie pravidelných intervalov medzi vlakmi.

Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 by mohol celý bratislavský región získať pravidelnú taktovú dopravu. Zapamätateľné odchody by mali pribudnúť aj na tých tratiach, kde doteraz neexistovali. Hoci počet vlakov zostáva verný slovenským pomerom a ťažko môže uspokojiť cestujúceho, ktorý nemá čas čakať hodinu-dve na vlak, vďaka pravidelným odchodom sa stane cesta vlakmi jednoduchšou. Nepodarilo sa to však všade. Napríklad z Pezinka budú v pracovných dňoch ráno odchádzať vlaky o 4:37, 4:51, 5:23, 5:37, 5:57, 6:10, 6:23, 6:37, 6:57, 7:10, 7:23, 7:37, 7:57, 8:20 a 8:37, teda v premenlivých intervaloch. V bratislavskom regióne sa mení aj označenie typov vlakov, doterajšie zrýchlené vlaky budú nahradené regionálnymi expresmi (REX).

Ako by mali odchádzať vlaky:

Okrem zmien v regionálnej doprave by sa mala udiať reforma aj v diaľkovej doprave. IC vlaky medzi Bratislavou a Košicami by mali jazdiť každé dve hodiny. Niektoré zmeny však už stihli vyvolať polemiku, jedná sa najmä o rušenie dopravy na niektorých tratiach či oklieštenie legendárneho rýchlika Horehronec. Viac k tejto téme nájdete na vlaky.net.

Prípadné pripomienky týkajúce sa bratislavského regiónu je možné zaslať na adresu odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MiroBA #43:
Nie je problém že by vlaky nemohli jazdiť každých 5 minút (no dobre, možno nemáme tak spravené zabezpečovacie zariadenie), problémom je to, že jeden vlak je Os, druhý REX, tretí EC, medzi to nejaký nákladný... každý má iné rýchlosti, nestoja všade rovnako.... nebude predsa ECčko stáť pred Lamačom aby Os stíhal vybaviť ľudí.
Reakcia na: Miki123 #34:
Na ktorý smer sú 4 vlaky za hodinu?
Reakcia na: MiroBA #43:
A kto presne by tymito tvojimi S linkami obchadzajucimi cele mesto chodil? Aka by bola ich vyhoda?
Reakcia na: david1 #44:
Tak to ze si ZSSK uz teraz robi bordel este neznamena ze ten bordel je dobry 🙂
Reakcia na: david1 #44:
od Pezinka sa mi zdá, že nebudú všetky vlaky chodiť až do Malaciek/Kútov. Iba niektoré. A jeden, alebo dva by mali končiť na ŽST Nové mesto (podobne ako teraz).
Reakcia na: 810zssk #42:
Uz som pisal ,ze od noveho GVD ak prejde schvalenim tak polovica vlakov od Senca-Galanty cez prac.dni pojde na Nove Mesto,takze ten hodinovy takt si rozbili sami.
Preto ta uvaha o potiahnuti spojov az do Petrzalky a zacati vyuzivania /lepsieho/ ZST Petrzalky. Prestup na smer Parndorf a dalej bud Vieden alebo napr.Gyor.

Ak sa zacne zase vyuzivat tato vetva tak musia dat co najskor do poriadku ZST Predmestie,ktora je v katastrofalnom stave a momentalne tam ani listky nekupite a o zachode ci bufete mozte ,len snivat.

Od Pezinka som nestudoval ci aj tie presmerovali na N.Mesto ,ale asi nie ,ked chodia v useku Malacky-Pezinok cez Hlavnu.

Reakcia na: 810zssk #24:
To by mohli skúsiť spraviť nejaké "S" linky. Aspoň relácia Žel. stanica Petržalka - Nové mesto - Rača. možno by sa oplatilo skúsiť . spraviť linku Žel. st. Petržalka Devínska nová Ves prípadne ďalej. Ale chelo by to, samozrejme, krátke intervaly. Nie som v tomto celkom znalý ale možno by šlo spraviť aj 15 minutový interval na jednotlivé linky v špičke. Vo Viedni na Suedbahnhof , trať smer Wien Meidling, ide vlak za vlakom hádam aj v 5 minutovom intervale.
Reakcia na: Miki123 #41:
Problem je ze keby cast sla na NM a Petrzalku tak ti to uplne rozbije system.
Reakcia na: 810zssk #40:
Veď dobre, nech majú interval hoci aj 5 minút, ale potom treba zas vyriešiť ako rozviezť 100 tisíc cestujúcich za hodinu po celom meste. Podstata tejto diskusie nebola v tom, že koľko vlakov sa zmestí na Hlavnú stanicu, ale že tá časť vlakov, ktoré končia v stanici Nové Mesto by mohla pokračovať do Petržalky, aby sa cestujúci z regiónu dostali aj do iných častí mesta napr. za prácou alebo na vlak do Parndorfu či Viedne, lebo Petržalka je v súčasnosti odpojená od ŽSR. Okrem toho aj v satelitoch Rajka a Rusovce je obrovská výstavba a doprava sa aj tu stáva problémom. Ak teda hovoríme o riešení dopravy v regióne, tak by sa nemalo zabúdať aj na tieto časti. A samozrejme nepomôže ani to ak sem príde jeden vlak o 16,20 ako tu niekto spomínal.
Reakcia na: Miki123 #37:
Vsetko co popisujes su veci co nemaju nic s hlavnou stanicou, ale neschopnostou ZSR/ZSSK spravit normalny CP... Na statie ti postacuju 5 minuty (na prestup), teda kym prejde 15 minut ti zostava dalsich 10. K obratom asi tolko:

1. Wien - riadiaci vozen, obrat je za 5 min bez problemov
2. Breclav EC - pokracuje do Madarska (okrem par sedlovych vlakov, kedy ale nikto nenavrhuje 15 min takt)
3. Kuty Os - navrhujem ako prejazdove do Senca
5. Trnava Os - pushpull, obrat je za 5 min bez problemov
6. Komarno Os - jednotky, obrat je za 5 min bez problemov
7. Senec Os - navrhujem ako prejazdove do Kutov
4., 8. tymto vlakom nikto nenavrhuje 15 minutovy takt a asi ani nikdy nenavrhne, navyse idu do depa, takze pobyt staci 10 min (nie je nutny preprah)

Navyse je mala sanca, ze niekedy budu mat VSETKY smery 15 minut takt... tie kde taky takt bude zas nebudu musiet cakat na pripoje, takze tento problem nie je.
Reakcia na: Mike #36:
Vsak ale nikto im nekaze na hlavnom prepriahat 🙂
Reakcia na: Miki123 #34:
Samozrejme, že sa na Hlavnú stanicu vlaky zmestia. Od nového GVD sa zavádzajú vlaky, ktoré na stanici nebudú končiť, ale budú pokračovať ďalej - napríklad z Malaciek pôjde súprava až do Pezinka, a podobne. To v praxi znamená, že dnes vlak na Hlavnej stanici prestojí aj pol hodiny, po novom to môže byť maximálne 10 minút, aby zbytočne nezaberal miesto iným vlakom. Práve kvôli tomuto riešeniu už vlaky budú môcť jazdiť v pravidelnom intervale. Chce to iba logistiku efektívneho využívania koľají.

K dispozícii máme taktiež aj zmodernizovanú železničnú stanicu v Novom Meste, kde môžu končiť vybrané regionálne vlaky, napríklad v časoch rannej špičky.
Reakcia na: 810zssk #35:
Áno 8 smerov a v úvode článku sa dočítaš, že len z Pezinka idú 4 vlaky za hodinu a nedá sa pre ne zabezpečiť pravidelný interval, lebo tam tie vlaky aj musia zastaviť a niektoré sa musia aj otočiť. Ale ty ako expert by si to mohol vedieť.
Reakcia na: 810zssk #35:
A ešte keby mala lokomotíva obiehať z jednej strany vlaku na druhú, tak môže byť problém, resp. minimálne to zdržuje... ☺
Reakcia na: Miki123 #34:
Tak znova: z hlavnej stanice idu vlaky do 8 smerov:

1. Wien
2. Breclav (EC)
3. Kuty (Os)
4. Kosice (IC, R)
5. Trnava (Os)
6. Komarno (Os)
7. Senec (Os)
8. Galanta (R)

Aj keby vsetky tieto vlaky isli naraz tak sa zmestit MUSIA, kedze hlavná šťanica ma 10 kolaji pre nastup cestujucich. Zaklad je aby tam tie vlaky nestali 200 rokov.
Reakcia na: Valec #33:
Pozri sa lepšie, sú tam až 4 vlaky za hodinu a už sa pre ne nedá zabezpečiť pravidelný interval, lebo sa na hlavnú nezmestia (preto pôjdu nepravidelne). Aj pri rozdelení na dve linky môžu byť intervaly 30-60 min. A potom ľudia z Ružinova nemusia jazdiť do Petržalky ani na hlavnú, bližšie je pre nich Nové Mesto alebo zriadiť zastávku priamo v Ružinove (čo sa aj plánuje).
Reakcia na: david1 #32:
Presne tak, nepomestili by sa. Pri rozbití vlakov medzi jednotlivé stanice (zaujímavé, že v žiadnom meste s S-Bahnom to cestujúci nepožadujú) budú mať práve miesto hodinového dvojhodinový takt.
"mas asi rovnaky cas sa dopravit na stanicu Nove Mesto alebo do Petrzalky."
No ja neviem, viac pracovných príležitostí je v Ružinove ako v centre... a dostať sa v špičke do Petržalky je určite ďaleko nekomfortnejšie ako dostať sa na hlavnú stanicu (zápchy, už sám o sebe dlhší cestovný čas, psychologicky môže príp. záujemcov odradiť, že je to protismer, momentálne aj vyššie cestovné).
Reakcia na: Valec #29:
V novom GVD vsak znova obnovuju resp.zavadzaju dost vlakov na trat 130 z N.Mesta po Galantu resp.Salu. Z hlavnej idu vacsinou iba vlaky v trase Kuty-Nove Zamky v dvojhodinovom intervale,takze ten hodinovy takt aspon pri trati 130 /na Hl.st./ si zeleznice rozbili sami.
Asi by sa to vsetko uz nepomestilo na hlavnu st.

Suhlasim z nazorom ,ze pokial tam zacne chodit podstatne viac vlakov ako v minulosti ludia to urcite zacnu pouzivat. Ak si niekde v centre,kde pracujes,studujes tak mas asi rovnaky cas sa dopravit na stanicu Nove Mesto alebo do Petrzalky.
Reakcia na: Mike #30:
Mike, veď my sme to už zaplatili, ale niekto nakúpil bavoráky a my sa na nich nevozíme!
Reakcia na: Valec #29:
Však tých 120 tis. Petržalčanov. Mohli by to mať ako pušál napr k nájmu ? alebo nejakú miestnu daň.. na vlaky ?
Reakcia na: Miki123 #26:
Tým, že rozložíš vlaky z každej trate do BA smerujúcej na rôzne bratislavské stanice akurát rozbiješ systém a menej ľudí bude tie vlaky využívať. V novom GVD prosto prídem na Hlavnú stanicu a v špičke do polhodiny, v sedle do hodiny mi ide vlak na Pezinok... v tvojom systéme by som si najskôr musel zistiť, odkiaľ ten vlak ide, alebo ísť až do Rače. BTW, kto to tie predĺžené zaplatí?
Reakcia na: Miki123 #26:
Ja ako zelezniciar? To bude nejaka novinka ?

Ano, vlaky z NM mozu pokracovat, ale ma to zmysel? A kolko ich ide na NM? Rozbijat system sposobom jeden vlak, druhy tam tiez nie je nic moc...
Reakcia na: Mike #25:
Ono este existuje teoria ze keby sa zokruhovali vlaky cez Marchegg a Kittsee tak ZSSK strasne zarobi na ludoch co pojdu z Parndorfu do Marcheggu cez Bratislavu ?
Reakcia na: 810zssk #20:
Odpoveď tu už v diskusii bola - a ty ako železničiar ju aj poznáš - vlaky končiace v stanici N.Mesto (linka 130) môžu bez prekážky pokračovať do Petržalky. Tiež vlaky z linky 110 končiace v H.S. a N.M. môžu pokračovať. Pre dosiahnutie vhodného intervalového taktu by bolo vhodné odkloniť aj časť vlakov z linky 120. Väčšina vlakov nech ide na Hlavnú stanicu a menšia časť do Petržalky. A keď bude zavedený pravidelný interval, tak to prestane byť pre obyvateľov exotika a normálne tým budú cestovať. Ale nechcem sa ďalej hádať, lebo ani nikde vo svete to nefunguje.....
Reakcia na: 810zssk #24:
Podľa mňa tam ani nie je taký dopyt aby nejako rozumne naplnili vlaky v 30 min intervale. Poobede by možno boli ako tak plné tak dva tri vlaky a to už sme pri stave ktorý tu bol pred zrušením os. dopravy ?

A hlavne ten "expert" píše že je tu 120 tis Petržalčanov že aj oni chcú nejaké vlaky. Tak to by ma zaujímalo že kam by nimi tí petržalčania v pracovné dni cestovali. Cez víkend je to niečo iné, ale tam to nie je tiež na pravidelnej báze ale skôr ako turistika/výlety.
Jediný tok "Petržalčanov" čo bol možno pravidelný a aj dosť silný bol piatok večer domov na stredné a východné SVK a nedeľu večer naspäť... čo zabezpečoval ten rýchlik čo končil/začínal na ŽST N meste a išiel do PD (vtáčnik?/bojnice?) tak že on končil/začínal v Petržke... ale asi tam to neboli nejaké spásnosné počty keď aj ten skrátili po to nové mesto...
Reakcia na: Mike #23:
Osobne si myslim, ze keby ti ludia vedeli ze maju z Petrzalky povedzme takt 30 minut v spicke, tak by to zacali pouzivat. Problem je ze stale by ich bolo menej ako z hlavnej stanice.
Reakcia na: 810zssk #22:
Áno ale napr keď išiel odtiaľ nejaký vlak okolo 16.20 tušim a bolo v ňom 25 ľudí (z toho ako píše valec min. tratina režijkári), tak to boli ľudia čo skončili v práci a išli s tým niekde na smer PK, TT. Ani keby tam chodilo 10 vlakov za deň tak v tom spoji 16:20 nebude sedieť viac ľudí, lebo aj ostatní ak končia v práci v Pet a idú smerom PK, TT tak sa im vlak asi neoplatí.
Reakcia na: Valec #21:
Tak tu zas treba uznat, ze ked chodi niekde vlak 3x za den tak ludia to proste pouzivat nebudu 🙂
Reakcia na: Miki123 #14:
A prečo z tých 120 tis. obyvateľov sedelo vo vlaku vždy takých 15-20 (z toho bola polovica zamestnancov jedného zo železničných podnikov)?
Reakcia na: Miki123 #19:
Ako presne si to predstavujes s tym pokracovanim do Petrzalky? Uvrat? Prosim ta a kto by tym cestoval?

Proste pre vacsinu ludi je ovela vyhodnejsie aby vlak siel na hlavnu ako do Petrzalky, to je vsetko.
Reakcia na: 810zssk #15:
Väčší dopyt je tam preto, lebo je tam oveľa viac vlakov. Ale regionálne linky môžu pokračovať aj z Hlavnej stanice až do Petržalky, Rusoviec, prípadne Rajky, veď aj týchto treba odviezť... Prestupný terminál na Einsteinovej je dlhodobo v plánoch, ale ak tam nebude premávať vlak, tak ho ani nebude treba.
S tou zastavkou suhlas no nemyslim si ,ze stanica Petrzalka ma az taku zlu polohu. Stoji tam Petrzalsky motak L99 a s L93,80 si do 10 min.v centre.
No dlho trva pokial sa tam ten vlak dostane. Teraz je znova moznost tam par vlakov potiahnut ,kedze dost novych regionalnych vlakov bude koncit na Novom Meste aspon od Galanty a Sale.
Reakcia na: Mike #16:
Pri tom zeleznicnom priecesti by sa hlavne mohol vybudovat prestupny terminal elektricka/vlak. Aj tak by vsak bolo otazne ci ma zmysel uberat vlaky z hlavnej len aby isli do Petrzalky a teda ci by taky terminal mal zmysel.
Reakcia na: Miki123 #14:
Petržalka má žel stanicu s dosť odveci polohou. Kedysi tam končila časť vlakov zo smerov od Trnavy, či Nových Zámkov, no pre nízku vyťaženosť ich zrušili... Tá vyťaženosť by možno bola o niečo vyššia keby existovala železničná zastávka niekde okolo žel. priecestia pri Černyševského s priamo väzbou na MHD... (taká 95 by tam bola celkom vhod).
Reakcia na: Miki123 #14:
Pretoze je ovela efektivnejsie ich viest na hlavnu stanicu, tam je vacsi dopyt.
A Petržalka do regiónu nepatrí? Premávajú sem len vlaky z Rakúska - to ako by sme boli predmestie Viedne. Prečo časť vlakov zo Slovenska nekončí v stanici Petržalka, Rusovce, prípadne Rajka? Vážení! Zabudli ste na 120 tisíc obyvateľov na pravom brehu !!!
Reakcia na: PVo #8:
To, že niekde približne storočie jazdili vlaky, neznamená, že tam musia jazdiť donekonečna. Po roku 1989 sa výrazne zmenili spoločensko-ekonomické podmienky a nemožno očakávať, že na železnicu to nebude mať nijaký dopad. Skrachovala kopa podnikov, čím sa zmenšila klientela nákladnej i osobnej dopravy. Ľudia dostali možnosť zaobstarať si auto podľa svojho gusta a bez kadejakých poradovníkov, čo prinieslo ďalší úbytok osobnej dopravy. A nastúpila kamiónová doprava, ktorá nákladnú dopravu na lokálkach prakticky zlikvidovala. Všeobecne autobusy a nákladné autá boli v porovnaní s lokálkami pohodlnejšie a často rýchlejšie už dávno za socíku, lenže vtedy bol ten koláč taký veľký, že si z neho mohli svoje odhryznúť aj železnice. Po zmene režimu to už neplatí a bohužiaľ, železnice sa so zmenami vyrovnávali podstatne horšie, čiastočne zásluhou objektívnych skutočností (poplatky za DC, podpora diaľníc na úkor železníc a pod.), čiastočne zásluhou vlastnej neschopnosti.
Lokálky sa na prelome 19. a 20. storočia stavali preto, že boli jedinou možnosťou rýchlej a spoľahlivej dopravy. Dnes je často rýchlejšia a pohodlnejšia doprava autobusmi či kamiónmi. S tým sa treba zmieriť a treba sa snažiť zachovať železničnú dopravu tam, kde má svoje opodstatnenie i dnes. Pár lokálok bolo na zavretie zrelých dávno pred rokom 2003. Objektívne treba zasa priznať, že pár tratí, na ktorých bola v tom roku doprava zastavená, malo schopnosť prežiť a ich zaradenie do zoznamu bolo čírou idiociou excelovských ekonómov.
tak trat 130 dost osekali najma usek Sala -Nove Zamky. Poobede cez prac.dni az dvojhodinovy takt je poriadne zhorsenie. Doteraz bol hodinovy.
Reakcia na: PVo #10:
V susednom Rakúsku tých lokálok tiež porušili viac než dosť a trate, kde sa za hodinu prevezie 5 cestujúcich (ale sleduj aj pracovné dni, nie len víkendy) to tam majú stále nahnuté.
Čo sa poplatku týka, a vieš prečo u nákladnej a osobnej je to % iné. Máš predstavu aké boli poplatky predtým? Mimochodom, tým, že dáš nižšie poplatky neznížiť cenu osobnej dopravy, akurát časť € z rozpočtu miesto ZSSK pošleš priamo na ŽSR. Lebo náklady na údržbu a prevádzku žel. dopravnej cesty budú stále rovnaké a myslieť si, že znížením ceny poplatku za dopravnú cestu stúpny výkony v osobnej doprave je úplne scestné.
Reakcia na: Valec #5:
"Z toho celkom logicky vyplýva, že ak niekde stačí na dopravu celej hodinovej frekvencie cestujúcich jeden motorový vozeň napríklad radu 810, je to signál, že niečo nie je v poriadku."

V susednom Rakúsku tiež na mnohých lokálkach jazdia osobné vlaky kapacitne porovnateľné s našimi motorovými jednotkami radu 810. A nemyslím si, že sa zaoberajú kompletným zastavením osobnej dopravy na týchto tratiach. Vieš kde je problém? Donedávna sme tu mali najdrahšie poplatky za využívanie železničnej dopravnej cesty. Nakoniec sa pristúpilo k tomu, že v nákladnej doprave sa znížili v priemere o 50%, ale v osobnej len o 10%. To je sakra rozdiel. Že by si autobusová lobby zase vybojovala svoje? A potom sa tu narieka, aké sú vysoké náklady na zabezpečenie prevádzky na takýchto regionálnych tratiach. Ak by sa tieto poplatky znížili, tak niekedy aj pre správcu železničnej infraštruktúry menej môže znamenať viac.
Reakcia na: PVo #8:
Nezruinovalo by to nikoho, ale bolo by to bohapuste vyhadzovanie penazi na nieco co nema prakticky ziaden prinos.
Reakcia na: Valec #5:
Nevrav mi, že 3 – 4 páry vlakov počas štyroch mesiacov roka (aj to len počas víkendov) by zruinovalo rozpočet železníc, VÚC, alebo štátu. V roku 2002 (10 rokov dozadu) jazdilo v celej dĺžke tejto trate 6 párov osobných vlakov (plus ďalšie 2 len po Rohožník) a 6 – 7 párov osobných vlakov aj cez víkend. Netreba sa na všetko pozerať len z ekonomického pohľadu, ale treba sa na to pozrieť hlbšie. V tomto štáte sa vynakladajú financie na oveľa väčšie zbytočnosti a rádovo v oveľa väčších sumách. Len v zdravotníctve sa 20% peňazí vynakladá neefektívne, vynakladajú sa tu státisíce až milióny € na pofiderné právnické služby, robia sa machinácie vo verejnom obstarávaní, atď. Desiatky rokov tu jazdili osobné vlaky a železnice to nezruinovalo. A to sa ešte aj na každej stanici predávali CL. Dnes by to išlo aj bez predaja lístkov na týchto ŽST (okrem Zohora ako prestupného uzla), čím by sa ušetrili náklady na mzdy zamestnancov. Dokonca možno ani sprievodcu by nebolo treba – aj na Slovensku máš viacero lokálok kde existuje samoobslužný výpravný systém, prípadne si lístky kupuješ priamo u rušňovodiča.
Toto nie je o šotoušine, ale o potenciálnom produkte pre zákazníka, ktorý by dopravca v spolupráci napr. s VÚC a ďalšími subjektmi vytvoril. Pomohlo by to cestovnému ruchu v regióne a teda aj zamestnanosti. Ak by sa vytvoril produkt cestovného ruchu, ktorý by ľudí zaujal, pritiahlo by to návštevníkov. Ale tu ide o to, že treba spolupracovať a nie len sa hrať na vlastnom piesočku.
Nezabúdaj, že lokálka „pridáva“ cestujúcich aj hlavnému koridoru, ktorí tam prestupujú. Keď zrušíš osobnú železničnú dopravu na lokálke, ubudnú ti cestujúci aj na hlavnej trati. Aj keď teda lokálka samotná nevykazuje pre železnice zisk, v konečnej bilancii je pre železnice určitým prínosom. Navyše mnohé niekoľkokilometrové lokálky sú v porovnaní celkových výdavkov firiem v železničnom sektore vo výdajoch relatívne zanedbateľnou položkou. Len niektorí ľudia to nevedia, alebo nechcú pochopiť a šetria tam, kde by nemali.
Keď nevieme zabezpečiť na danej trati ani minimálny rozsah osobnej dopravy, kde donedávna dlhé desaťročia osobné vlaky premávali, niekde je chyba. Tá môže byť buď v manažmente ZSSK, Ministerstva dopravy, výstavby a reg. rozvoja, vo VÚC, alebo aj v celkovom nastavení ekonomiky tohto režimu.
Ďalšia vec – mapky železničných tratí v CP a na weboch ŽSR a ZSSK. Prečo je tam táto trať (a nielen táto, ale aj ďalšie) stále uvádzaná, že po nej jazdia osobné vlaky? Veď to je zavádzanie verejnosti. Vyše 7 rokov je tu pravidelná osobná železničná doprava zastavená a páni si nedali ani toľko námahy, aby túto trať zmazali z mapiek. Keď nevedia spraviť ani takúto maličkosť, ako potom chcú riadiť takéhoto molocha, ktorý bol aj po rozdelení ČSFR najväčším zamestnávateľom v tomto štáte?
Ja som si tú trať v celej dĺžke prešiel 15. septembra minulý rok. Žiaľ, úsek Plavecké Podhradie – Plavecký Mikuláš len pešo, lebo vlaky sa tam už nedostanú. Na mnohých miestach je tu totiž trať zarastená rôznymi rastlinami, dokonca niekde aj borovicami. Tie už sú tak vysoké, že by boli vhodné aj ako vianočný stromček. Obávam sa, že keď ŽSR nedajú tento úsek v dohľadnom čase do poriadku, alebo sa tu nespraví nejaká dobrovoľnícka brigáda (aby sa ušetrili financie ŽSR), tak sa jednoducho táto časť administratívne a neskôr aj fyzicky zruší a skončí ako trate Rimavská Sobota – Poltár a Devínske Jazero - Stupava. Pritom zásoby ropy tu nebudú donekonečna a možno o 50 – 60 rokov sa budú kompetentní (teraz to vyzerá ako utópia, ale nikdy nehovor nikdy) vážne zaoberať elektrifikáciou tejto trate a jej dostavby do Jablonice.
Reakcia na: Stenly #6:
Nie, problém je, že šotouši nemajú základy ekonomiky dopravy. Treba si pozrieť pojmy medzná prepravná vzdialenosť, čas prepravy, všeobecne niečo o nákladoch na 1 vlkm v osobnej ŽD a 1 vozokm v AD a zistíš, že ten vlak je na tej trati blbosť.
Reakcia na: PVo #4:
PVo to si úplne vystihol. Nič v zlom, ale ja mám niekedy pocit, že niektorí tu prítomní diskutujúci ako keby boli platení hovorcovia našich úžasných dopravcov...stále len ako sa niečo nedá a aký je súčasný stav našej dopravy dobrý...
Reakcia na: PVo #4:
Ako by mohlo? Ak sa mám rozhodnúť či vrazím peniaze (ktoré aj tak nemám) pre tvoje 3-4 páry vlakov alebo 9-12 párov autobusových spojov, čo si myslíš, čo si vyberiem? A čo si myslíš, že si vyberie cestujúci? Vlak stojaci 2 km za dedinou alebo autobus stojaci v na námestí v centre?
To že ty by si sa do Lozorna alebo Plaveckého Podhradia radšej odviezol vlakom (ešte mi povedz koľko krát do roka) nie je vôbec smerodajné. Verejná doprava sa robí pre ľudí a nie pre šotoušov. Ak sa chceš povoziť vlakom na tejto trati, nech sa ti páči, 15. septembra máš možnosť.

Na záver kúsok teórie:
"Doprava 50 cestujúcich je nepochybne s použitím autobusu niekoľkonásobne lacnejšia a obvykle i flexibilnejšia. Z toho celkom logicky vyplýva, že ak niekde stačí na dopravu celej hodinovej frekvencie cestujúcich jeden motorový vozeň napríklad radu 810, je to signál, že niečo nie je v poriadku."

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4514-Reforma-organizacie-osobnej-zeleznicnej-dopravy-na-Slovensku/
810zssk & Valec: Neviem prečo hľadáte len dôvody, prečo sa to nedá a nie ako by to fungovať mohlo. Desaťročia tu vlaky premávali denne, tá trať tu stojí dodnes, tak prečo jej potenciál nevyužiť? Bicykle možno dať aj do vlaku a netreba pripájať príves za autobus. Ak by tie spoje zo Zohora nadväzovali na vlaky tam stojace, bolo by ti tak zaťažko prestúpiť? Ja by som sa napr. do Lozorna alebo Plaveckého Podhradia určite radšej odviezol vlakom s prestupom, ako so SL priamo. A že je vlak 3 x drahší ako bus? Nech prestanú tí čo pracujú v štátnej správe a samospráve kradnúť a najdú sa financie na toto aj na mnohé ďalšie veci.
Reakcia na: PVo #1:
Neteš sa predčasne, pravdepodobne to tam len chýba znamienko obmedzenia. Takýchto chybičiek je v rámcovom návrhu viac.
V smere na Plavecký Mikuláš by pohate postačilo zaviesť cez víkendy (v lete) hodinový takt a cyklobus, to by turistike pomohlo ďaleko viac, ako 3x drahší vlak stojaci 2 km za dedinou (navyše opačným smerom od smeru turistov).
Reakcia na: PVo #1:
A preco by tito vyletnici a miestny obyvatelia chodili s prestupom vlakom, ktory stoji uplne mimo ich ciela a nie priamym busom? 🙂
Nechce sa mi veriť, že na trati 113 podľa tohto návrhu budú po takmer 10 rokoch opäť jazdiť vlaky aj počas víkendu - konkrétne 3 páry vlakov v sobotu aj nedeľu. ? Ešte by to chcelo oživiť aj trať č. 112 Zohor - Plavecký Mikuláš. Viem, že väčšina staníc je od obcí ležiacich popri tejto trati situovaná dosť excentricky, ale aspoň počas mesiacov jún - september by sem počas víkendov mohli nejaké 3 - 4 páry vlakov poslať. Pomohlo by to oživiť cestovný ruch v tejto oblasti a určite by to privítali výletníci do Malých Karpát, ako aj miestni obyvatelia.