Návrh grafikonu vlakovej dopravy predpokladá zavedenie pravidelných intervalov medzi vlakmi.
Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 by mohol celý bratislavský región získať pravidelnú taktovú dopravu. Zapamätateľné odchody by mali pribudnúť aj na tých tratiach, kde doteraz neexistovali. Hoci počet vlakov zostáva verný slovenským pomerom a ťažko môže uspokojiť cestujúceho, ktorý nemá čas čakať hodinu-dve na vlak, vďaka pravidelným odchodom sa stane cesta vlakmi jednoduchšou. Nepodarilo sa to však všade. Napríklad z Pezinka budú v pracovných dňoch ráno odchádzať vlaky o 4:37, 4:51, 5:23, 5:37, 5:57, 6:10, 6:23, 6:37, 6:57, 7:10, 7:23, 7:37, 7:57, 8:20 a 8:37, teda v premenlivých intervaloch. V bratislavskom regióne sa mení aj označenie typov vlakov, doterajšie zrýchlené vlaky budú nahradené regionálnymi expresmi (REX).
Ako by mali odchádzať vlaky:
- trať 110 a 113: smer Zohor, Malacky, Záhorská Ves, Marchegg
- trať 120: smer Pezinok, Trnava
- trať 130: smer Senec, Galanta
- trať 131: smer Dunajská Streda, Komárno
Okrem zmien v regionálnej doprave by sa mala udiať reforma aj v diaľkovej doprave. IC vlaky medzi Bratislavou a Košicami by mali jazdiť každé dve hodiny. Niektoré zmeny však už stihli vyvolať polemiku, jedná sa najmä o rušenie dopravy na niektorých tratiach či oklieštenie legendárneho rýchlika Horehronec. Viac k tejto téme nájdete na vlaky.net.
Prípadné pripomienky týkajúce sa bratislavského regiónu je možné zaslať na adresu odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja.
PVo
V susednom Rakúsku tiež na mnohých lokálkach jazdia osobné vlaky kapacitne porovnateľné s našimi motorovými jednotkami radu 810. A nemyslím si, že sa zaoberajú kompletným zastavením osobnej dopravy na týchto tratiach. Vieš kde je problém? Donedávna sme tu mali najdrahšie poplatky za využívanie železničnej dopravnej cesty. Nakoniec sa pristúpilo k tomu, že v nákladnej doprave sa znížili v priemere o 50%, ale v osobnej len o 10%. To je sakra rozdiel. Že by si autobusová lobby zase vybojovala svoje? A potom sa tu narieka, aké sú vysoké náklady na zabezpečenie prevádzky na takýchto regionálnych tratiach. Ak by sa tieto poplatky znížili, tak niekedy aj pre správcu železničnej infraštruktúry menej môže znamenať viac.