Budú električky opäť premávať cez Šafárikovo námestie plynulo?
Po minuloročnej úprave dopravného riešenia na Vajanského a Rázusovom nábreží, kde boli vytvorené cyklopruhy, prišlo okrem iného aj k zhoršeniu plynulosti premávky vozidiel MHD. V prípade električiek bolo najvýraznejšie ich blokovanie automobilmi v križovatke na Šafárikovom námestí, ktoré nestihli včas opustiť križovatku z dôvodu zápchy na Vajanského nábreží. V decembri minulého roka preto prišlo v popoludňajšej špičke k vypnutiu preferencie električkovej dopravy na tejto križovatke, čo malo ďalší negatívny dopad na presnosť ich premávky.
Mesto sa situáciu rozhodlo vyriešiť úpravou križovatky, v rámci ktorej pribudol nový semafor na výjazde zo Štúrovej ulice na Vajanského nábrežie. Ten by mal zabezpečiť spolu s úpravou signálneho plánu zabezpečiť, aby automobily od Dostojevského radu neostávali v križovatke pre neustály prúd áut zo Štúrovej. Nový semafor bude v činnosti od 19. januára 2024. „Počas nasledujúceho týždňa budeme situáciu najmä v popoludňajšej dopravnej špičke sledovať a signálne plány semaforov na križovatke prispôsobovať tak, aby čo najviac zlepšili prejazd vozidiel od Dostojevskeho radu v smere na Most SNP. Následne môžeme podľa potreby pristúpiť aj k úprave vodorovného značenia pred križovatkou na Dostojevského, ak by to dodatočne prispelo k plynulosti radenia vozidiel v novej dopravnej situácii," uviedlo hlavné mesto pri príležitosti jeho spustenia. K obnoveniu preferencie električiek sa mesto nevyjadrilo.
bobitwo
1/ na 5-10km je bicykel v čase dopravnej špičky plus mínus rovnako rýchly, ak sa neštveráme na Kolibu a podobne. Samozrejme, ak ti riešiš večer o 22hej, situácia bude iná.
2/ človek, čo pravidelne používa bike, tak ho nemá schovaný niekde v pivnici pod krabicami. Samozrejme, nie všade sa dá v robote luxusne parkovať, ale koľkokrát je to o dohode a dá sa aj rozumne ho uložiť.
3/ v robote nemáme sprchu, napriek tomu sme tam 6, cyklisti, čo to majú do roboty max do 15km. Každý má veci na prezlečenie, dá sa v pohode prezliecť na WC. Okrem 2 ľudí všetci nosia napríklad do roboty klasické nohavice, menia si len tričko. Nemajú s tým problém ani ženy a nikto to nehrotí tak, že príde komplet mokrý do roboty od potu. Navyše, človek čo pravidelne jazdí, zlepšuje sa mu kondička, menej sa potí.
4/ po BA je dosť využiteľných trás, sú aj pohodlné trasy po bočných uličkách s minimom áut. Do roboty v Ružinove chodíme cyklisti z Petržalky, Rače, Ružinova, Dúbravky a Devína.