Budú električky opäť premávať cez Šafárikovo námestie plynulo?
Po minuloročnej úprave dopravného riešenia na Vajanského a Rázusovom nábreží, kde boli vytvorené cyklopruhy, prišlo okrem iného aj k zhoršeniu plynulosti premávky vozidiel MHD. V prípade električiek bolo najvýraznejšie ich blokovanie automobilmi v križovatke na Šafárikovom námestí, ktoré nestihli včas opustiť križovatku z dôvodu zápchy na Vajanského nábreží. V decembri minulého roka preto prišlo v popoludňajšej špičke k vypnutiu preferencie električkovej dopravy na tejto križovatke, čo malo ďalší negatívny dopad na presnosť ich premávky.
Mesto sa situáciu rozhodlo vyriešiť úpravou križovatky, v rámci ktorej pribudol nový semafor na výjazde zo Štúrovej ulice na Vajanského nábrežie. Ten by mal zabezpečiť spolu s úpravou signálneho plánu zabezpečiť, aby automobily od Dostojevského radu neostávali v križovatke pre neustály prúd áut zo Štúrovej. Nový semafor bude v činnosti od 19. januára 2024. „Počas nasledujúceho týždňa budeme situáciu najmä v popoludňajšej dopravnej špičke sledovať a signálne plány semaforov na križovatke prispôsobovať tak, aby čo najviac zlepšili prejazd vozidiel od Dostojevskeho radu v smere na Most SNP. Následne môžeme podľa potreby pristúpiť aj k úprave vodorovného značenia pred križovatkou na Dostojevského, ak by to dodatočne prispelo k plynulosti radenia vozidiel v novej dopravnej situácii," uviedlo hlavné mesto pri príležitosti jeho spustenia. K obnoveniu preferencie električiek sa mesto nevyjadrilo.
titomi
TLDR: nezmyselné budovanie "cyklotrás" v BA je dôsledkom nedostatku financií a zlého manažovania (v zmysle schvaľovania nie bezpečných trás a nevyužívania príležitostí na vytvorenie niečoho stabilného, bezpečného)
Ja som síce cyklista nepravidelný, ale čo to som už odjazdil aj po cestách v BA.
Neviem, v akom období bola manželka "S499.1023" v Holandsku, ja som tam bol niekoľko rokov pred 5 rokmi, a síce je pravda, že sa kradlo, ale až také hrozné to nie je (nebolo). Kto kradne, je úplne bezpredmetné - je to neakceptovateľné.
Pobyt v tej krajine ma naučil a ukázal mi, akým spôsobom je možné mať funkčnú dopravu - hromadnú, individuálnu, cyklo. To vychádza z histórie a myslenia/kultúry ľudí. Slovensko žiaľ takú úroveň nedosahuje. Bratislava nie je Slovensko, a posledné voľby to celkom jasne ukázali.
To, akým spôsobom sa tvorí cyklistická infraštruktúra v BA je tragické. Nemá začiatok, nemá koniec, je rôzne značená, je uprostred cesty (dobre, na kraji) "označená" logom na ceste, alebo oddelená bielou čiarou, prípadne vedená po chodníku. Chváliť sa nimi je úplne scestné. Takéto cyklotrasy nemôžu a nie sú bezpečné pre žiadneho účastníka cestnej premávky. Máme národného cyklokoordinátora (máme ešte? určite bol), máme Cyklokoalíciu a iné spolky, a niektoré z nich na vytváraní daných paškvilov aj spolupracovali. Nerozumiem tomu, ako ktokoľvek môže súhlasiť, aby sa také niečo realizovalo.
Vytvorenie cyklochodníka na nábreží takým spôsobom nie je to najhoršie, čo tu bolo v tejto problematike realizované. Minimálne je to "oddelené" od zbytku dopravy - čo je vždy dobré. Rozhodne to ale ako celok nie je správne riešenie. Dokonca si myslím, že spôsob vyhotovenia sa líši od projektu - ale je to len môj dojem.
Príkladom nesystematického myslenia a (zrejme) aj nedostatočnej komunikácie je nie tak dávno realizovaná "rekonštrukcia" chodníka na Pionierskej. Jedna tretina sa rozbila, aby sa z nej 2 tretiny použili na zeleň a zvytok sa opäť zalial asfaltom. A na cestu sa namaľoval "cyklopruh", ktorý je ltt široký na riadítka na bicykli (niektorí s horským bicyklom sa ta možno aj s rajdami nezmestia). Pritom je chodník široký ako cyklopruh na nábreží, a jeho využívanosť tiež podobná. Treba zeleň? Áno, treba. Ale keď už raz mám potrebu rozbiť chodník, tak prečo ho nerozdeliť, primerane zúžiť, vytvoriť oddelenú cyklotrasu (od cesty, od chodníka), a dať tam aj tú zeleň. Lebo...
Netreba ale zabúdať ani na to, že spomínané Holandsko či Dánsko, sú krajiny s iným finančným zabezpečením ako Slovensko. Aj keď ja stále tvrdím, že tu peniaze sú, len sa používajú na nezmysli. Ako napríklad projekt "Plató Staromestská", ktorý by mal zmysel, keby malo mesto financie v dobre kondícii.