Pri nákupe ďalších kĺbových autobusov dopravný podnik staví na overené typy pohonov.
Ešte sa do premávky nezaradili všetky novonakúpené kĺbové autobusy a bratislavský dopravný podnik (DPB) už pomýšľa na ďalšiu obnovu vozidlového parku kĺbových autobusov. V súčasnosti DPB prevádzkuje tri stovky kĺbových autobusov, všetky s naftovým pohonom, z ktorých bude v najbližších rokoch potrebné nahradiť novými asi 140 vozidiel značiek SOR a Mercedes, ktoré dnes už majú 10 až 12 rokov prevádzky za sebou. Časť z nich by mali nahradiť aj nové hybridné kĺbové trolejbusy, ktorých dodanie sa očakáva v roku 2023.
Aby sa v prípade získania finančných zdrojov mohol nákup nových autobusov uskutočniť, DPB už teraz začína obstarávať dodávateľov nových vozidiel dĺžky do 18,8 m. Na financovanie nákupu autobusov by chcel dopravný podnik získať finančný príspevok z eurofondov, prípadne z iných podobných zdrojov. Keďže zatiaľ nie je známe, na aké vozidlá bude možné čerpať eurofondy, vyhlásené boli súťaže na dodávateľov autobusov s naftovým aj plynovým (CNG) pohonom. V prípade naftových autobusov sa bude súťažiť rámcová zmluva umožňujúca nakúpiť do 100 vozidiel (odhadovaná hodnota zákazky 33 mil. €) a pri CNG autobusoch to bude rámcová zmluva na nákup najviac 150 vozidiel (odhadovaná hodnota zákazky 52,5 mil. €). Či a koľko jednotlivých vozidiel sa nakúpi, bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov, ktoré sa ďalšiemu vedeniu DPB podarí zabezpečiť.
V prípade štandardných 12-metrových autobusov má DPB v súčasnosti vysúťažené rámcové zmluvy umožňujúce nakúpiť 80 naftových vozidiel (v najbližších dňoch príde objednaných 63 vozidiel) a 40 vodíkových autobusov (objednané sú prvé štyri vozidlá). V minulom roku bola vyhlásená aj súťaž na 12-metrové CNG autobusy (neskôr zrušená) a 12-metrové elektrobusy (doteraz neukončená).
Erasmus
Rozvojové projekty sa riešia, veď sa reálne pripravuje ET Pribinova - Košická, TT Patrónka - Riviéra, TT Trenčianska - Hraničná, TT Bulharská - Galvaniho a TT Autobusová stanica - Nové SND. Bol by som rád, ak by toho bolo viac, ale ešte pred 5 rokmi sa o týchto projektoch nanajvýš rozprávalo, ale reálne sa okrem 2. etapy PE električky nič nepripravovalo.
Ja som tiež kritizoval, že sa modernizácia Vajnorskej a Ružinovskej radiály odsúva. Ale príprava prebieha, aj keď pomaly, kým za Nesrovnala sa na príprave modernizácie radiál neurobilo takmer nič, a aj realizáciu modernizácie Karloveskej odsunul.
Cesta z PE do centra sa zlepší po dostavbe električky (vrátane prestupu na Farského). Áno, zastávka pod Manderlákom chýba, neviem, aký je tam problém, možno sa čaká na celkovú rekonštrukciu námestia. Prestup z 3 na 1 na Šafku sa dá zlepšiť zmenou CP, skúšal si dať podnet na DPB?
Kritizujme nedostatky, ale vnímajme pritom aj pokrok. Spomeňme si, ako sme (hoci často oprávnene) kritizovali Ftáčnika, ktorý sa aspoň snažil MHD zlepšovať a málo sme oceňovali to dobré, čo urobil. Miesto neho sme si zvolili Nesrovnala, ktorý rozvoj MHD zastavil (iba dokončil to, čo začal Ftáčnik, ale nič ďalšie nerozbehol). Žiadajme viac, ale oceňme to dobré, čo sa robí.