Pri nákupe ďalších kĺbových autobusov dopravný podnik staví na overené typy pohonov.
Ešte sa do premávky nezaradili všetky novonakúpené kĺbové autobusy a bratislavský dopravný podnik (DPB) už pomýšľa na ďalšiu obnovu vozidlového parku kĺbových autobusov. V súčasnosti DPB prevádzkuje tri stovky kĺbových autobusov, všetky s naftovým pohonom, z ktorých bude v najbližších rokoch potrebné nahradiť novými asi 140 vozidiel značiek SOR a Mercedes, ktoré dnes už majú 10 až 12 rokov prevádzky za sebou. Časť z nich by mali nahradiť aj nové hybridné kĺbové trolejbusy, ktorých dodanie sa očakáva v roku 2023.
Aby sa v prípade získania finančných zdrojov mohol nákup nových autobusov uskutočniť, DPB už teraz začína obstarávať dodávateľov nových vozidiel dĺžky do 18,8 m. Na financovanie nákupu autobusov by chcel dopravný podnik získať finančný príspevok z eurofondov, prípadne z iných podobných zdrojov. Keďže zatiaľ nie je známe, na aké vozidlá bude možné čerpať eurofondy, vyhlásené boli súťaže na dodávateľov autobusov s naftovým aj plynovým (CNG) pohonom. V prípade naftových autobusov sa bude súťažiť rámcová zmluva umožňujúca nakúpiť do 100 vozidiel (odhadovaná hodnota zákazky 33 mil. €) a pri CNG autobusoch to bude rámcová zmluva na nákup najviac 150 vozidiel (odhadovaná hodnota zákazky 52,5 mil. €). Či a koľko jednotlivých vozidiel sa nakúpi, bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov, ktoré sa ďalšiemu vedeniu DPB podarí zabezpečiť.
V prípade štandardných 12-metrových autobusov má DPB v súčasnosti vysúťažené rámcové zmluvy umožňujúce nakúpiť 80 naftových vozidiel (v najbližších dňoch príde objednaných 63 vozidiel) a 40 vodíkových autobusov (objednané sú prvé štyri vozidlá). V minulom roku bola vyhlásená aj súťaž na 12-metrové CNG autobusy (neskôr zrušená) a 12-metrové elektrobusy (doteraz neukončená).
Erasmus
Príprava akýchkoľvek dopravných projektov je žiaľ beh na dlhú trať, v BA obzvlášť, ale výhľadovo je nanajvýš vhodná električková trať (ET) Hlavná stn. - Pražská - Patrónka - Harmincova - Dúbravka. Jednak by umožnila nahradiť vyťažené a-83, a-84 a zvýšiť kapacitu v tomto smere, a okrem toho je 2. električková trať z centra do Dúbravky žiaduca, ak má byť niekedy predĺžená trať z Dúbravky ďalej, ako po Nemocnicu Bory.
ET by šla z Hlavnej stn. tunelom, ktorý by vyústil na Pražskej v mieste, kde sa v smere z centra rozširuje na 3+3 jazdné pruhy. Ak by to šlo, buspruhy by boli na ET, ak nie, ET považujem za dôležitejšiu ako buspruhy. Viem, že by šlo o technicky náročný projekt, ale ak v Prahe zvládli pred 20 rokmi postaviť ET Hlubočepy - Sídl. Barrandov s 2 mostnými estakádami so sklonom 64 promile na dlhom úseku, a s 2 krátkymi tunelmi na sídlisku (na 1 mieste sklon 69 promile), a x desaťročí prevádzkujú trať v Trojskej so sklonom 80,15 promile, nevidím dôvod, prečo by sme v BA nedokázali postaviť ET cez Pražskú a Patrónku.