Mesto po roku prevádzky reklamuje zmodernizovanú električkovú radiálu.
Koncom októbra 2020 bola do prevádzky uvedená posledná časť zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Dokončovacie práce na radiále prebiehali ešte aj v priebehu tohto roka, no samotnú prevádzku električiek to už neobmedzovalo. Ani po roku prevádzky zmodernizovanej radiály však cestujúci nemôžu využívať nové multifunkčné lístkové automaty, ktoré boli pred rokom osadené na zastávkach Riviéra a Nám. sv. Františka a cez ktoré by si cestujúci okrem zakúpenia jednorazových cestovných lístkov mohli dobiť elektronickú peňaženku, či zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku).
Zaujímali sme sa preto, čo bráni ich sprevádzkovaniu a kedy ich budú môcť cestujúci využívať. Dopravný podnik Bratislava nás odkázal na magistrát hlavného mesta, ktorý bol investorom modernizácie trate. Hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová nás informovala, že nefunkčnosť multifunkčných automatov mesto rieši v rámci reklamačného konania. Okrem nefunkčných automatov mesto reklamuje na radiále aj mnohé ďalšie vady.
„Vady boli dodávateľovi prác oznámené 12.10.2021. Ako príklad uvedieme, že sa reklamuje stav vegetačných úprav (najmä rozchodníkov a spätných úprav), popraskané škáry na betónových prejazdoch cez električkovú trať, nekompletná dokumentácia, dlažby na chodníkoch, vypadnuté cestné obrubníky, nedostatočne funkčné dynamické riadenie svetelnej signalizácie, nefunkčné multifunkčné automaty, hrdzavejúce dvere na výťahoch, hrdzavejúce časti zábradlí a pod.," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová.
Termín odstránenia vád nie je známy a teda ani to, kedy budú automaty uvedené do prevádzky.
navstevnik9
Vo vlakoch vtedy môžeš dočasne zrušiť IDS BK tarifu a cestujúci s PCL si to potom môžu vyreklamovať v pokladniciach ZSSK.
V prímestských a málo využívaných mestských autobusoch/trolejbusoch môžeš zaviesť dočasné nastupovanie prednými dverami a kúpu lístka u vodiča v hotovosti, ktorý ti vypíše na papier. Cenník cesty pre každú takú linku IDS BK z každej jej zastávky na každú ďalšiu by mal v knižnej podobe pri sebe a na papieriky/daňové doklady by napísal prípadne číslo karty, na ktorej má cestujúci údajne platný PCL. Potom keď svoje kópie daňových dokladov aj tými číslami odovzdá volakde na dispečingu, tak to tam oni potom nahodia do systému po jeho spojazdnení a tí cestujúci budú mať automaticky taký kredit na nákup nových lístkov pre tú kartu, resp. si to môžu nechať vyplatiť v hotovosti niekde na Nivách.
No a stratu ti potom už vyrábajú len spomínané električky a vyťažené autobusy/trolejbusy. Pričom pri blackoute ti možno nepôjdu ani električky a trolejbusy.