Mesto po roku prevádzky reklamuje zmodernizovanú električkovú radiálu.
Koncom októbra 2020 bola do prevádzky uvedená posledná časť zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Dokončovacie práce na radiále prebiehali ešte aj v priebehu tohto roka, no samotnú prevádzku električiek to už neobmedzovalo. Ani po roku prevádzky zmodernizovanej radiály však cestujúci nemôžu využívať nové multifunkčné lístkové automaty, ktoré boli pred rokom osadené na zastávkach Riviéra a Nám. sv. Františka a cez ktoré by si cestujúci okrem zakúpenia jednorazových cestovných lístkov mohli dobiť elektronickú peňaženku, či zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku).
Zaujímali sme sa preto, čo bráni ich sprevádzkovaniu a kedy ich budú môcť cestujúci využívať. Dopravný podnik Bratislava nás odkázal na magistrát hlavného mesta, ktorý bol investorom modernizácie trate. Hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová nás informovala, že nefunkčnosť multifunkčných automatov mesto rieši v rámci reklamačného konania. Okrem nefunkčných automatov mesto reklamuje na radiále aj mnohé ďalšie vady.
„Vady boli dodávateľovi prác oznámené 12.10.2021. Ako príklad uvedieme, že sa reklamuje stav vegetačných úprav (najmä rozchodníkov a spätných úprav), popraskané škáry na betónových prejazdoch cez električkovú trať, nekompletná dokumentácia, dlažby na chodníkoch, vypadnuté cestné obrubníky, nedostatočne funkčné dynamické riadenie svetelnej signalizácie, nefunkčné multifunkčné automaty, hrdzavejúce dvere na výťahoch, hrdzavejúce časti zábradlí a pod.," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová.
Termín odstránenia vád nie je známy a teda ani to, kedy budú automaty uvedené do prevádzky.
810zssk
"Ako často padá systém? Tá úspora z údržby automatov prípadne nejaká poistka môže vykryť náklady na bezplatnú dopravu v takej situácii." - Súhlasím, ale ty si tu rozprával o ad hoc zavádzaní papierových lístkov.
"Ale veď finančne by to prinášalo nejaké benefity cestovať, čo najviac. Čím viac precestuješ, tak tým skôr/viacej zliav." - Nie, cestovať čo najviac by stále stálo viac ako cestovať menej. Môžeš nastaviť zľavy za počet ciest, ale stále bude platiť že cesta niečo stojí (minimálne kým cestujúci nedosiahne ten limit pre bezplatné jazdy) - vďaka tým zľavám znížiš jednotkovú cenu, ale celková zaplatená suma bude vyššia. V praxi to teda znamená že cestujúci bude musieť zvažovať či absolvovať ďalšiu cestu, ak si nie je istý že dosiahne strop.
Na komentovanie toho zvyšku som asi príliš unavený, to už sú úplne nezmysly, sorry.