Mesto po roku prevádzky reklamuje zmodernizovanú električkovú radiálu.
Koncom októbra 2020 bola do prevádzky uvedená posledná časť zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Dokončovacie práce na radiále prebiehali ešte aj v priebehu tohto roka, no samotnú prevádzku električiek to už neobmedzovalo. Ani po roku prevádzky zmodernizovanej radiály však cestujúci nemôžu využívať nové multifunkčné lístkové automaty, ktoré boli pred rokom osadené na zastávkach Riviéra a Nám. sv. Františka a cez ktoré by si cestujúci okrem zakúpenia jednorazových cestovných lístkov mohli dobiť elektronickú peňaženku, či zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku).
Zaujímali sme sa preto, čo bráni ich sprevádzkovaniu a kedy ich budú môcť cestujúci využívať. Dopravný podnik Bratislava nás odkázal na magistrát hlavného mesta, ktorý bol investorom modernizácie trate. Hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová nás informovala, že nefunkčnosť multifunkčných automatov mesto rieši v rámci reklamačného konania. Okrem nefunkčných automatov mesto reklamuje na radiále aj mnohé ďalšie vady.
„Vady boli dodávateľovi prác oznámené 12.10.2021. Ako príklad uvedieme, že sa reklamuje stav vegetačných úprav (najmä rozchodníkov a spätných úprav), popraskané škáry na betónových prejazdoch cez električkovú trať, nekompletná dokumentácia, dlažby na chodníkoch, vypadnuté cestné obrubníky, nedostatočne funkčné dynamické riadenie svetelnej signalizácie, nefunkčné multifunkčné automaty, hrdzavejúce dvere na výťahoch, hrdzavejúce časti zábradlí a pod.," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová.
Termín odstránenia vád nie je známy a teda ani to, kedy budú automaty uvedené do prevádzky.
lostrail
Zastavky su na tejto radiale pomerne blizko, vari okrem casti medzi sidliskami (ale ani Krcace nie su v takom rozstupe, ako byva bezne napr. pri metre), ci medzi Rivierou a Botanickou zahradou, pricom najvacsim problemom nie je rychlost, ale doba stanicenia (brzdenie a rozbeh) a potom krizovatky, kde nie je uplna preferencia (pocas nedavnych ciest sme stali na krizovatke s Harmincovou a potom pred Rivierou (v hocijakom smere). Zvysenie rychlosti na takejto trati bude mat za nasledok setrenie casu maximalne niekolko sekund, pricom napr. medzi takymi Kutikmi a Borskou je vobec otazne, ci sa vozidlo na 60 km/h vobec dokaze rozbehnut.
Mimochodom, ani tie prejazdy, kde ma byt uplna preferencia, nie su bez chyby (ktovie, ci je to feature alebo bug). Raz sa mi stalo na otocke nad Segnerovou, ked som cakal na zelenu, ze elektricku, ktora sa rozbehla zo zastavky, semafor v poslednej chvili zastavil a mna pustil. Vodic mal zjavne co robit sudiac podla jeho vyplestenych oci a miesta, kde elektricka napokon zastavila - predne spriahadlo zasahovalo do samotnej otocky, takze som ju musel obchadzat velmi opatrne. Priznam sa, ze som vobec necakal, ze dostanem volno, kym neprejde elektricka a tak by to malo byt spravne, ale toto bola bud nejaka nestastna nahoda v synchronizacii udalosti (ak tam nejaka je) alebo je to problem, ktory treba odstranit.
V kazdom pripade pri tom, ze napr. krizovanie Nad luckami si stale len veselo blika a hlavne pri vzdialenostiach zastavok od Kutikov po Nad Luckami, zrychlenie na 60 km/h nema zmysel. Iste, mozno by to posobilo dynamickejsie pri pozerani z okna a clovek by asi nadobudol subjektivny pocit, ze je to lepsie, pricom mozno medzi Nad luckami a Segnerovou, prip. Rivierou a Botanickou zahradou, ci v okoli Krcacov by to par sekund usetrilo, no vysledny efekt by asi nestal za tu namahu, nehovoriac o nepoucitelnych chodcoch, ktori sa doslova vrhaju na trat a pri zvysenej rychlosti sa samozrejme zvysuju zabrzdne vzdialenosti, ci rychlost, pri ktorej dojde ku kolizii.
Naopak, zastavky na znamenie by urcite efekt mali, aj ked tu sa treba zamysliet, ako sa da na toto napasovat nejaky rozumny CP (OK, pri existencii tabul a virtualnej tabule imhd sa tento problem ciastocne vytraca), resp. v ktorom smere a ktorych hodinach tuto vychytavku umoznit, aby nedochadzalo k vyznamnejsim posunom polohy vozidiel. Kedze to ale inde uz vyriesili, asi je to mensi problem, ako ho vidim ja.