Prvý zo štyroch tendrov na nové autobusy bol vyhodnotený.
Dopravný podnik Bratislava vyhodnotil prvú z nedávno vyhlásených verejných súťaží na dodávku nových autobusov. V tendri na autobusy dĺžky do 12,2 metra s naftovým pohonom uspela česká spoločnosť SOR Libchavy. Typ ponúkaného autobusu dopravný podnik nekonkretizoval. O rámcovú zmluvu umožňujúcu dodať 80 nových autobusov sa uchádzali štyria dodávatelia. Okrem úspešného uchádzača sa do súťaže zapojili Mercedes-Benz Slovakia, Solaris Bus and Coach a Otokar Otomotiv.
Cenové ponuky podľa oznámenia o výsledku vyhodnotenia ponúk boli nasledovné (ceny bez DPH):
- SOR Libchavy: 19,08 mil. €
- Mercedes-Benz Slovakia: 20,16 mil. €
- Solaris Bus and Coach: 20,20 mil. €
Ponuka Otokaru sa medzi vyhodnocovanými ponukami neuvádza. Medzi parametrami, ktoré sa okrem ceny vyhodnocovali, boli aj chladiaci výkon klimatizácie a objem kompresora klimatizácie. Tu boli ponuky nasledovné:
- SOR Libchavy: 30 kW, 425 cm3
- Mercedes-Benz Slovakia: 32 kW, 460 cm3
- Solaris Bus and Coach: 33 kW, 560 cm3
V prípade nákupu tohto druhu autobusov bude nákup financovaný z úverov a finančných prostriedkov hlavného mesta. „Nové autobusy v uliciach Bratislavy nahradia 12- až 14-ročné vozidlá a skvalitnia cestovanie mestskou hromadnou dopravou. Touto súťažou však nekončíme. Pokračujeme v obstarávaní ďalších typov pohonov, pričom v budúcnosti plánujeme uzavrieť rámcové zmluvy aj na nákup nízkoemisných dopravných prostriedkov,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.
richardhudec
Na západe nemajú cenu ako kritérium? Alebo to obchádzajú vyššou váhou pre nejaké komfortné a vlastnostné kritériá a cene dajú malú váhu? Ak je toto možné, prečo sa aj u nás takto nenastavujú obstarávania, keď by mali byť nastavené plus mínus podobne v súlade s EU legislatívou, obzvlášť na typy vozidiel, na ktoré chceme eurofondy?