Prvý zo štyroch tendrov na nové autobusy bol vyhodnotený.
Dopravný podnik Bratislava vyhodnotil prvú z nedávno vyhlásených verejných súťaží na dodávku nových autobusov. V tendri na autobusy dĺžky do 12,2 metra s naftovým pohonom uspela česká spoločnosť SOR Libchavy. Typ ponúkaného autobusu dopravný podnik nekonkretizoval. O rámcovú zmluvu umožňujúcu dodať 80 nových autobusov sa uchádzali štyria dodávatelia. Okrem úspešného uchádzača sa do súťaže zapojili Mercedes-Benz Slovakia, Solaris Bus and Coach a Otokar Otomotiv.
Cenové ponuky podľa oznámenia o výsledku vyhodnotenia ponúk boli nasledovné (ceny bez DPH):
- SOR Libchavy: 19,08 mil. €
- Mercedes-Benz Slovakia: 20,16 mil. €
- Solaris Bus and Coach: 20,20 mil. €
Ponuka Otokaru sa medzi vyhodnocovanými ponukami neuvádza. Medzi parametrami, ktoré sa okrem ceny vyhodnocovali, boli aj chladiaci výkon klimatizácie a objem kompresora klimatizácie. Tu boli ponuky nasledovné:
- SOR Libchavy: 30 kW, 425 cm3
- Mercedes-Benz Slovakia: 32 kW, 460 cm3
- Solaris Bus and Coach: 33 kW, 560 cm3
V prípade nákupu tohto druhu autobusov bude nákup financovaný z úverov a finančných prostriedkov hlavného mesta. „Nové autobusy v uliciach Bratislavy nahradia 12- až 14-ročné vozidlá a skvalitnia cestovanie mestskou hromadnou dopravou. Touto súťažou však nekončíme. Pokračujeme v obstarávaní ďalších typov pohonov, pričom v budúcnosti plánujeme uzavrieť rámcové zmluvy aj na nákup nízkoemisných dopravných prostriedkov,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.
Urbanway 2423
"Determálne bočné okná s izolovanými dvojsklami pre priestor cestujúcich (sklo so zníženou priepustnosťou tepla) s tónovaním skiel s mierou zatmavenia minimálne 65%."
Inak, v technickej špecifikácii IS sa objavila aj požiadavka na zobrazovanie času do odchodu z konečnej zastávky, čo je podľa mňa super. Možno konečne nebudú musieť cestujúci čakať v zime pred vykúreným autobusom, keďže sa nikto nebude môcť sťažovať, že mu prepadnú minúty z lístka.