Po dodávke nových trolejbusov plánuje dopravný podnik zreorganizovať sieť trolejbusových liniek.
Do Bratislavy sú postupne od augusta dodávané posledné nové trolejbusy od výrobcu Škoda Electric z Plzne. Ide o 20 trolejbusov Škoda 30 Tr SOR dĺžky 12 metrov bez prídavného diesel-agregátu (APU). Trolejbusy sú súčasťou kontraktu na 120 nízkopodlažných trolejbusov, z ktorých už Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevzal do konca júla 2015 celkovo 100 kusov (70 kĺbových, 15 krátkych bez APU, 15 krátkych s APU). Prevzatie posledných vozidiel očakáva DPB postupne do októbra tohto roka. Ako prvé prišli vozidlá #6020, 6021 a 6023.
Dodávka nových trolejbusov umožní vykonať reorganizáciu siete trolejbusových liniek, ktorú dopravný podnik pripravil už v minulosti, ale pre nedostatok vozidiel nebola zrealizovaná. Reorganizácia liniek je plánovaná predbežne na prelome leta a jesene. "DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov," uvádza v tlačovej správe DPB.
Nákup nových trolejbusov dopravný podnik financoval prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ (80,75 %), príspevku zo štátneho rozpočtu SR (14,25%) a zvyšnými piatimi percentami prispelo mesto Bratislava.
Rubber38
Tento "problém" by sa dal tiež riešiť (ak si teda na 100% vytýčime podmienku zachovania priameho spojenia N. Kramáre - Mýta/Bajkalská) expresnou linkou, ktorá by naozaj riešila len tento prepravný prúd, a nezasahovala do zastávok, ako sú Magurská, Siemens, či Karpatská. Na obsluhu týchto tu máme L48. Je však prinajmenšom otázne, či by prešla myšlienka zmeny TBus linky na ABus linku (veď tam máme predsa drôty a navyše kopcovitý terén, nemôže tam po rokoch opäť jazdiť bus, to by bol nonsens jak nejaká L32 alebo čo)
Ale ak chceme presadzovať zachovanie pomeru TBus/ABus na Kramároch (nemožnosť zavádzania expresných liniek), tak to vidím blede. Resp. v danej lokalite bude síce atraktívnejšia doprava v smere do centra, avšak v smere na Šancovú bude väčší bordel, ako je dnes (dnes má aspoň 209 (a.k.a budúca 48) a 204 ako-tak preklad)