Prichádza posledná dvadsiatka nových trolejbusov Škoda 30 Tr

Po dodávke nových trolejbusov plánuje dopravný podnik zreorganizovať sieť trolejbusových liniek.

Do Bratislavy sú postupne od augusta dodávané posledné nové trolejbusy od výrobcu Škoda Electric z Plzne. Ide o 20 trolejbusov Škoda 30 Tr SOR dĺžky 12 metrov bez prídavného diesel-agregátu (APU). Trolejbusy sú súčasťou kontraktu na 120 nízkopodlažných trolejbusov, z ktorých už Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevzal do konca júla 2015 celkovo 100 kusov (70 kĺbových, 15 krátkych bez APU, 15 krátkych s APU). Prevzatie posledných vozidiel očakáva DPB postupne do októbra tohto roka. Ako prvé prišli vozidlá #6020, 6021 a 6023.

Dodávka nových trolejbusov umožní vykonať reorganizáciu siete trolejbusových liniek, ktorú dopravný podnik pripravil už v minulosti, ale pre nedostatok vozidiel nebola zrealizovaná. Reorganizácia liniek je plánovaná predbežne na prelome leta a jesene. "DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov," uvádza v tlačovej správe DPB.

Nákup nových trolejbusov dopravný podnik financoval prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ (80,75 %), príspevku zo štátneho rozpočtu SR (14,25%) a zvyšnými piatimi percentami prispelo mesto Bratislava.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Do BA sa nakupia nove troleje, len to slavne Rasicke DPMK tvrdi, ze trh s trolejbusmi na SR vobec neexistuje a preto ich v KE treba zruzit, lebo ani EU na take neekologicke dopravne prostriedky neda peniaze, viz ... http://www.kosicednes.sk/koncia-trolejbusy-v-kosiciach/, pripadne clanok o tom, ze prevadzka troleja je 2,5x drahsia ako baterkoveho midibusu krySOR v KE. ?
Reakcia na: mrkvakj #112:
Tak ako dnes niekomu kto chce ist napr. z Franza Liszta na Trnko vysvetlim ze mu tam idu 61, 64, 74, 201, 204 a 209. Mas pocit ze by to dnes ludia nezvladali cestovanie na usekoch kde jazdi abus aj tbus? Hromadne sa tam stracaju? Dostavaju zavrate z uvedomenia si ze pouzivaju linky v roznych ciselnych radoch? Alebo co?
Reakcia na: Viko #102:
Asi máš krátku pamäť. ? Petržalčania na to nadávali neskutočne dlho. Pravdu máš v tom , že zvykli si....

Najviac im vadila useknutá trasa L93,95 a zrušená L81

Veď aj krátka prevádzka maršrutiek či ako sa to volalo jazdili nostalgicky po pôvodných trasách L 93 či L81.



Reakcia na: Viko #111:
K 525, cislo nieje len cislo, napr. Jeden moj kamos nevedel o precislovani 630, a ked isiel z nocnek od elin utekal na bus, ale kedze tam bolo cislo 525 myslel si ze je to spoj s inou tarifou, az ked 525 odisiel tak zistil ze to bola 630....
Bavite sa o tom ze precislovanie liniek ktore nemenia trasu nic neprinesie, ale vo vedlajsej diskusii o zastavkach na znamenie sa rozculujete ze v tom bude bordel, a v tomto nebude? Jedna linka 62,64,72 a potom 201.... nas domacich to pliest nebude ale treba rozmyslat na zahranicnych, zrovna vcera som stretol na hrade(na zastavke) trojicu nemcov co sa bavili ze na stanicu mozu ist trolejbusov 2xx,prosle linkami 2xx, a ako mu vysvetlite, na stanicu mozte ist trolejbusom 62,64,72,201.....to bordel nebude?
Reakcia na: TomJ #108:
(+ #109) Kde tvrdim, ze precislovanie bez cohokokvek dalsieho nesie nieco pozitivne? Len mam nazor (a ma ho aj Rubber38), ze pri zmene LV takychto rozmerov je dobre vymysliet riesenie, ako uz dotianut celu trakciu, lebo takato prilezitost sa tak skoro nezopakuje (ak teda nebude kompletna prekopavka c.2 po zatrolejovani L63). Opakujem, nechcem menit cislo pre cislo. Len som vychadzal z toho, ze sa ide menit interval, ponuknut nove spojenia... A kedze som clovek co nehlada dovody ale sposoby, rozmyslal som, ako predat cestujucim zmenu uzitocnu skor z interneho hladiska (lahsie posilovky - nevytvoris linku sto-dvestojedna; vacsia flexibilita pre IDS; lahsia orientacia cestujucich - nielen jednoduchsie schemy lebo netreba odlisit tbusy, ale i to co spominam nizsie; plus zaklady firemnej kultury-naucit sa, ze treba mat daku koncepciu a hlavne ju dodrziavat...). Som zrejme malo preplieskany realitou nicsaneda myslenia v SR, ale myslel som si, ze ak sa ponukne cestujucim zlepsenie a primerane sa to odkomunikuje (minimalne tak ako ponukal Rubber38), tak to je akceptovatelna zmena. Po uvahe a tejto diskusii som dospel k tomu, ze zmena intervalu im nepostaci a DPB komunikovat nevie... S tym druhym sa zmierit nemozem, na prve ale existuje kompromisne riesenie - menit tie cisla salamovou metodou pri dakom vyraznom zlepseni. Napriklad ked sa 211 predlzi do prestupneho uzlu tesco lamac, ked sa na prievozskej spravia buspruhy a bude sa dat pouzit slogan "nova linka 71 rychlejsia o 10 minut" atd. atd.

V kocke - mame prilezitost zjednodusit system, tak najdime sposob, ako by z toho ludia benefitovali. Lebo menit cislo len tak z dlhej chvile perspektivu nema. (Ale aj to sa robi, vid 630->525, podla mojho nazoru sice velmi nestastne ale koncepcne, podla nazoru inych zbytocne lebo cestujuci vraj cisla beru ako fakt a geograficky si ich nikam nezaclenia ani ked bude liniek milion a vsetky vozidla v kraji ovesane kruhovymi vysecami s presne tymito cislami... Ale hlavne o tom hovorim preto, ze nikto na tuto zmenu nefrfle, nikde nevykrikuje, nestazuje sa, nevyplakava, nie je zmateny... Tak mi vysvetlite preco.)
Reakcia na: pharel #107:
Niekedy mam akusi potrebu reagovat na hovadiny...
Reakcia na: Viko #106:
A ja sa ti snazim vysvetlit ze precislovanie nemeniacich liniek ziadne pozitivum nenesie.
Reakcia na: Viko #106:
A aké pozitívum prinesie cestujúcim zmena 201 na 71 a 202 na 72, ak sa týmto linkám nezmení trasa ani interval a ani nič iné?
Reakcia na: Error 0x007 #104:
ty si vo vsetkych diskusiach proti mne, mas zly den? inak na taketo diskusie by ste mohli ist vsetci na pivo a mohli sa o tom porozpravat, bolo by to efektivnejsie a zabavnejsie 😃
Reakcia na: 810zssk #103:
Citanie s porozumenim - dnes podruhe... Povedal som, ze ak negativum v podobe precislovania dokazu prevazit pozitiva suvisiacich zmien, ma to zmysel a ludom to nevadi. Precislovanie na oblastny system ziadne pozitivum so sebou nenieslo, preto sa neuchytilo
Reakcia na: pharel #71:
Ja teba nechapem co tu pises taky zbytocny prispevok. Aj ked rozhoduju ini, moze sa o tom snad aj diskutovat. Ak ta to nebavi, tak to necitaj. ?
Reakcia na: Viko #102:
Pozri sa na precislovanie okolo roku 2000, ktore bolo uplne jalove. To je porovnatelny priklad. A vtedy ludia nadavali neskutocne. Chceme si to opakovat? Nasierat zakaznikov kvoli nejakemu sotosystemu, ktory bude poznat dokopy 5 a pol cloveka?
Reakcia na: 810zssk #98:
V roku 2005 sa v Petrzalke pomenilo skoro vsetko. Precislovali sa aj linky, ktorych zakladne relacie zostali nedotknute a len sa im z trasy urezalo - vid 97/87,86/68... A ludia si zvykli, nenadavaju, proste prijali ze maju novy system ktory priniesol vyhody a tak ich nerusilo ani celkom zbytocne precislovanie. Paralela na dnesny stav je v tom, ze trolejbusova siet sa ide tiez vyrazne prekopat. Ak sa dobre nastavi tazmena -t.j. ludia uvidia ze maju nove spojenia, lepsie intervaly a viac miesta v novych vozoch, tak ich ani ta zmena cisel (najma dobre odkomunikovana) nevyrusi.
Reakcia na: 810zssk #100:
Citanie s porozumenim... Priklad som uviedol na ilustraciu toho, ze 2xx linka moze byt upozornenim na ine podmienky prepravy, nie pomockou v priestorovej orientacii.
(Nova myslienka) Hoci razis ideu, ze cislo je len cislo, tak podla mojho osobneho (a mozno mylneho resp. nezovseobecnitelneho) nazoru to neplati uplne- pribuzne cisla mozu cestujucemu pomoct napriklad pri orientacii v CP: lahsie objavi suvis medzi 83/84, 201/202, 93/94... ked ich vo vitrine vidis vedla seba a vies ich hned porovnat.
Reakcia na: Viko #94:
Vynikajuce. A jak sme hocikde inde ako v Stupave tak tvoj priklad skoncil, presne z tych istych dovodov pre ktore cestujuci nemozu pouzivat oblastne znacenie v MHD: je prilis vseobecne. Cestujucemu z Marianky, Borinky, Zohora, Lozorna, Vysokej pri Morave, Plaveckeho Stvrtku, ani Malaciek nemozem povedat ze ma pouzit "2xx linky", pretoze nie vsetky tam idu. Napriklad do Malaciek idu 245 a 250, ale uz nie ostatne 2xx linky z Bratislave. Z Bratislavy pojdu niektore 5xx linky do Pezinka, ale nemozem cestujucemu povedat ze ma pouzit "5xx linky", lebo niektore pojdu napr. do Chorvatskeho Grobu, ci Slovenskeho Grobu. A tak dalej.
Reakcia na: Rubber38 #97:
Nie, nie je to porovnatelne. Pri zmene 34 a 84 bolo benefitom lepsie linkovanie - na jednom konci sa proste cislo zmenit muselo, co bolo vyvazene lepsiou dopravnou ponukou.

Pri precislovani trolejbusovej linky bez zmeny trasy neposkytujes cestujucemu ziaden benefit, len negativa.
Reakcia na: Rubber38 #95:
Ja nehovorim o "postupnom" precislovani, ale "postupnom" zjednocovani tarifnych podmienok, takze miesas dokopy dva moje vyroky o roznych veciach 🙂

Precislovanie je odovodnene iba a jedine vtedy ak dochadza k zmene trasy (zrusenie linky, vytvorenie linky). Menenie cisla linky ktora zostava taka aka bola predtym ma pre cestujuceho negativa v podobe stazenej orientacie a preto ma byt realizovane iba vtedy ked ho vyvazia pozitiva. To sa v tomto pripade nedeje - ide o vytvaranie systemu pre system. Cestujuci z toho benefitovat nebudu.

Uz tu jedno nasilne precislovanie zo sotodovodov bolo a dopadlo to tak ze ludia nadavali este par rokov potom (ziadne "po tyzdni nebudu frflat"). Myslim ze DPB nasiera svojich zakaznikov dostatocne uz teraz, netreba pridavat dovody.
Reakcia na: Solider #96:
V mnohých aspektoch to porovnateľné je. Bežný dúbravčan sa pri cestách do centra (alebo dajme tomu na Patrónku) nezamýšľal nad tým, kadiaľ dovtedy premávala L84. Proste mu jedného dňa oznámili (a vďaka DPB tak deň a pol dopredu), že namiesto 34 mu teraz pôjde v tej istej trase 84 a nepôjde na Račko, ale dakam do Petržalky. Pár dní frflal, dva krát si musel pozrieť papier na zastávke, lebo 34 nie a nie prísť, ale zvykol si a zistil, že sa mu život prakticky nezmenil.

A to isté nastáva aj tu, akurát je to ešte "menšia rana," keďže neprichádza k zmene trasy (ako u 34/84), takže si dotyčný zvykne hneď na druhý deň, a nemusí objavovať, kam presne jeho nová linka zachádza a nezachádza.

Násilným prečíslovaním, volám to, čo bolo v 90. rokoch, nie týchto 5 liniek. Ale je to proste otázka názoru, v tomto asi jeden druhého nepresvedčíme ?
Reakcia na: Rubber38 #95:
Čo má 34/84 spoločné s násilným prečíslovaním? V Dúbravke zaniklo spojenie sídliska s Račkom = 34 a bola predĺžená linka 84 od Hroboňovej do Dúbravky, preto linka nahrádzajúca pôvodnú tridsaťštvorku dostala číslo 84. Toto spájaš s tým, že „žiadna trasa sa nemení, vlastne nič sa nemení, len tak meníme číslo na 72, lebo na to máme úchylku“. To nie je porovnateľné. Porovnateľné je to s tým, že nová linka 62 nie je ani viac 208 ani viac 212, preto dostala úplne nové číslo, pretože predstavuje novú trasu, nové spojenie, aby ľudí neplietla pôvodnými číslami.
Reakcia na: 810zssk #93:
Je ale otázne, čo je to "postupné." Ja, Viko (príp. ďalší) považujeme reorganizáciu TT liniek tiež za vhodnú príležitosť, keďže polovica liniek sa aj tak zmení, a ostane ti +- 5 liniek, ktorým sa zachová trasa a o ktorých sa bavíme. Ja si myslím, že prečíslovať aj týchto +- 5 liniek vcelku zodpovedá termínu "postupné," "mierne." Nejde sa predsa prečíslovávať celé mesto. Veď keď napríklad Dúbravčania zistili, že namiesto 34 im ide do mesta 84, tiež si rýchlo zvykli (myslím na číslo linky, nie na nezachádzku k RaMy). Ak sa to trochu spropaguje (stačili by jednoduché papiere na významnejších zastávkach typu

"Vážení vlčáci, vzhľadom k potrebe uvoľnenia číselného radu 2xx pre potreby IDS BSK, od (dátumu x.x.x) pôjde v smere Miletičova, AS, a Rajská linka číslo 72 namiesto pôvodnej linky 202. Trasa i zastávky ostávajú bez zmeny, prosím, venujte však zvýšenú pozornosť zmenám v odchodoch uvedených v CP ... Za zmenu sa Vám ospravedlňujeme, a veríme, že ju prijmete s pochopením. S vrúcnou láskou Váš DPBalkán"),

tak po týždni by bolo všetko v pohode a nikto by nefrflal. Tak ako si zvykli aj inde, ak im prečíslovali ich linku
Reakcia na: 810zssk #92:
(+ #88 od Solidera) Sam som sa vyjadril, ze "Aj ja by som sa rad vyhol zbytocnemu pleteniu ludi a la koniec 90.rokov"

celkovo mam pocit, ze sa tocime do kruhu.
Ja hladim do (snad) blizkej buducnosti s ako-tak funkcnym IDS, kde je modelovy priklad, ze dam vediet znamemu ze do Stupavy sa dostane 2xx linkami ale maju ine podmienky prepravy nez DPB. Tu ma teda vyznam nejako odlisit vnutromestske linky a mimomestske.

Ty hladis do vzdialenejsej buducnosti, kedy budu podmienky zjednotene a akakolvek diferenciacia bude zbytocna, a znamemu dam vediet akekolvek cislo linky a nebude to mat prenho ziaden hlbsi vyznam.


Cize tuto polemiku moze vyriesit len odpoved na otazku, v akom casovom horizonte vidime realne rozvoj IDS do plnohodnotnej podoby. Teda ci za najblizsich 5-10 rokov pri zachovani dnesnych cisel nastane moznost zameny s mimomestom (napr. diferenciacia pre rozdielne odbavovanie). Ak nie, pokojne cisla nechajme, az kym zmena nebude akutna alebo nebude IDS tak dokonaly, ze ze na type linky nebude zalezat.



Mimochodom, co sa tyka #91, tak mu to vysvetlim jednoducho - trolejbusovy rad ?. Ale tento priklad je dost nepodstatny pre cely vyvoj debaty, takze to mozeme nechat tak.
Reakcia na: Rubber38 #90:
To iste Brno kde od cisla linky zavisia niektore prepravne podmienky. Ale zrovna tymto by som sa od nich inspiroval nerad. Skor by sme mali smerovat k postupnemu zjednocovaniu podmienok v ramci buduceho IDS.
Reakcia na: Viko #87:
Ludi pleties jedine nezmyselnymi precislovaniami. Sotoriesenia ako oblastne znacenie bezny cestujuci nepouziva a nepozna. Rovnako to ci "samostatny rad pre trolejbusy" existuje, alebo neexistuje je beznemu cestujucemu srdecne jedno. On si zisti, alebo vie ze mu niekam ide 212ka a proste na nu nastupi.

Ja som za to aby sa nove a zmenene tbus linky radili do autobusoveho radu, ale urcite som zasadne proti precislovaniu uz existujucich liniek, ktore sa nebudu menit. Tym sa iba komplikuje zivot zakaznikom a v konecnom dosledku vedie k zvyseniu ich nespokojnosti so sluzbou.
Reakcia na: Viko #83:
Nijak to navstevnikovi nevysvetlim, lebo navstevnikovi je to srdecne jedno. Navstevnik si pozrie ake "cislo" mu ide tam kam potrebuje ist a na to nastupi. Ked ide na Kramare, bude vediet ze tam chodia linky X, Y a Z a teda nenastupi do linky 215.

"Alebo iny priklad - ze 2xx linky idu na Zahorie okrem 201&202 opacnym smerom na DH?" - A ako dnes vysvetlis ze linka 201 ide na Dolne Hony a 212 opacnym smerom na Kramare? ?
Reakcia na: Solider #88:
Napríklad v Prahe bola (a sčasti stále je) vcelku masívna kampaň poukazujúca na to, že 1xx a 2xx busy jazdia na území mesta za bežných prepravných podmienok a 3xx a 4xx (príp. aj iné?) číselné rady jazdia za hranice mestského pásma, môže sa stať, že vás odvezú tam, kde neplatí bežná "lítačka" (niečo ako naše pásma 100+101), treba mať lístok zreteľne pri sebe, nastupovať prednými dverami, počítať s rozdielnou chronometrážou oproti busom s nástupom všetkými dverami, inými zastávkami, atď. Samozrejme nemám presne zistené/vypozorované, do akej miery do bežní vlčáci pochopili a riadia sa tým, ale určite to pomohlo osvete.
Kto alebo čo je šotouš?
Reakcia na: Viko #87:
Ale čísla ľudí nepletú, pretože ich berú ako fakt, ako obyčajné číslo. Ty do toho teraz očividne pcháš akýsi systém. Kvalita dopravy ani orientovania sa v doprave sa nemeria od toho, či je jednotný, dvojitý alebo akýkoľvek číselný systém. V niektorých mestách majú dokonca linky označené písmenami, tam by numerofili nemohli realizovať žiadny systém, jedine ak by to rozdelili na samohlásky a spoluhlásky ?
Reakcia na: Solider #86:
Aj ja by som sa rad vyhol zbytocnemu pleteniu ludi a la koniec 90.rokov, ale na druhej strane mi prekaza ten sialeny bordel (asi ako vo vsetkom v DPB), ze trofle maju i nemaju samostatny rad, v samostatnom rade su i netroflove linky... Ide mi len o to, aby v tom bol jednotny system. Bud 200vkove cisla ludi nepletu a dvestovkami ocislujeme novovzniknute linky, alebo chceme zrusit trolejbusovy ciselny rad a dame troflom desiatkove cisla. Len kvoli tomu to riesim.
Reakcia na: Viko #85:
Na linkách 201, 202, 203, 204, 205, 210 a 211 sa nemení nijakým spôsobom trasa, tak prečo by sa mali prečíslovať? Len tak? Aby bola sranda? Jednoducho dnes 99,9% cestujúcich nemá poňatia o tom, prečo do Chorvátskeho Grobu jazdí 525 a budú to brať stále ako autobus do Grobu, aj keby to malo číslo 437 alebo 758. Jednoducho číslo autobusu berú ako číslo a zvyknú si naňho. Nezvyknú si však na to, keď šotouši budú vymýšľať systém a každých 10 rokov budú prečíslovavať linky len tak.
Reakcia na: Solider #84:
Dnes nie. Avsak vravel som o casoch funkcneho IDS, ktoreho linky budu ocislovane oblastne - bez vynimiek. (Uznavam, mozno som nebol dost jasny). A kedze som taky optimista, ze verim v jeho skore vybudovanie, pokladam za nevhodne betonovat sucasny (z pohlaadu IDS nekoncepcny) stav v case, ked sa ide prekopat pomaly cele trolejbusove LV. Mimochodom, najlepsie na tom je, ze keby sa Zahorie ocislovalo tristovkou, nemuseli by sme riesit taketo malichernosti ?
Reakcia na: Viko #83:
Cestujúci z čísla linky NIČ nevyvodzuje. O oblastnom číslovaní vie okrem Kajdiho asi tak 35 šotoušov.
Reakcia na: 810zssk #82:
Jasne, ze tam nie je priamy konflikt, problemom je skor zbytocne komplikovanie orientacie pre cezpolnych cestujucich (a ze ich prave na tie Kramare chodi neurekom...) Ako vysvetlis navstevnikovi bratislavsky "system", ked 204 ti ide na Kramare a 215 do Marianky? Alebo iny priklad - ze 2xx linky idu na Zahorie okrem 201&202 opacnym smerom na DH? Jednoducho, netreba vychadzat z premisy ze IDS je aj tak nanic. Ak ho chceme mat raz funkcny, treba poodstranovat matuce nekoncepnosti ked je na to prilezitost, aj za cenu dosahu na cestujucich (a ja naivne dufam, ze pri komunikacnych moznostiach v roku 2015 by ani toto nemusel byt neprekonatelny problem)
Reakcia na: Rubber38 #81:
Kvoli IDS BK nie je potrebne precislovavat trolejbusy, nie je tam ziaden konflikt s primestskymi linkami (najnizsie cislo regiobusu je 215).
Reakcia na: Solider #79:
Ja v zásade súhlasím s tvojimi (a ostatných) argumentami (akurát si nie som istý tým neprečíslovaním, kvôli aktuálne (15 rokov, ale to je jedno) vznikajúcemu IDS BSK), tie linky tiež vyzerajú dobre, fakt neprotestujem. Jediný problém, ktorý stále riešim, je to, že L204 pri odlišnom intervale bude dosť zásadne negatívne ovplyvňovať rovnomernosť obsadzovania spojov. Napr. pôjde minútku pred L48 = daná štyridsať osmička bude na väčšine trasy obsadenosťou zodpovedať mikrobusu (a v 204 sa bude stáť na schodoch). Atď. To podľa mňa predstavuje dosť vážne vyhadzovanie peňazí von oknom. Je otázne, do akej miery sa toto vyhadzovanie vyrovná výhodám pohodlného spojenia BA III s nemocnicou

Tento "problém" by sa dal tiež riešiť (ak si teda na 100% vytýčime podmienku zachovania priameho spojenia N. Kramáre - Mýta/Bajkalská) expresnou linkou, ktorá by naozaj riešila len tento prepravný prúd, a nezasahovala do zastávok, ako sú Magurská, Siemens, či Karpatská. Na obsluhu týchto tu máme L48. Je však prinajmenšom otázne, či by prešla myšlienka zmeny TBus linky na ABus linku (veď tam máme predsa drôty a navyše kopcovitý terén, nemôže tam po rokoch opäť jazdiť bus, to by bol nonsens jak nejaká L32 alebo čo)

Ale ak chceme presadzovať zachovanie pomeru TBus/ABus na Kramároch (nemožnosť zavádzania expresných liniek), tak to vidím blede. Resp. v danej lokalite bude síce atraktívnejšia doprava v smere do centra, avšak v smere na Šancovú bude väčší bordel, ako je dnes (dnes má aspoň 209 (a.k.a budúca 48) a 204 ako-tak preklad)
Reakcia na: Solider #79:
S týmto sa dá súhlasiť.
Reakcia na: Rubber38 #60:
Nie linky odvšadiaľ, ale stále hovoríme len o 62 a 204. Čo je na tom nepochopiteľné? Legitímne sa niektorí ľudia vrátane mňa pýtajú, prečo by sa mala využívaná 204 chodiť otáčať na Hroboňovu, kde nie je ani potreba tak hustého intervalu, namiesto toho, aby ako dnes vozila cestujúcich k nemocnici na Kramároch? Poloha zastávky je daná a najbližšie roky, pokiaľ bude nemocnica fungovať, sa meniť nebude. Obratisko za nemocnicou sa nenachádza, preto sa trolejbusy budú musieť otáčať na Valašskej alebo pri Vojenskej nemocnici. Linka 62 je dobrá tak, ako je navrhnutá a ďalšie špekulovanie je iba na škodu.

Čiže dostávame sa k záveru, že:
– linka 62 v trase Cintorín Vrakuňa – Vojenská nemocnica
– linka 204 v súčasnej trase
– linka 211 v súčasnej trase ako doplnková obslužná linka
– linka 48 v trase Mliekárenská – NOÚ/NÚSCH (navrhujem však v špičke viac spojov k NOÚ kvôli Rozvodnej)
– linka 46 v trase Mliekárenská – Šulekova
– linka 47 v trase Vojenská nemocnica – Zimný štadión (sólo/kĺb)
– linka 64 v súčasnej trase od Jelačičovej po Lovinského
– ostatné linky bez zmeny trasy a číselného označenia
Reakcia na: Valec #75:
Ved preto som na to narážal že vä čšina ten prestup robí už teraz. Tak im urobme další a pošlime využívanú linku sa točiť na Hrobonku.

Spádová bola aj vtedy no išlo sa tam večne natrieskanou L37 .
Reakcia na: TomJ #76:
Lokalitu veľmi dobre poznám, lenže pochybujem, že tí ľudia chodia do západnej časti mesta v tak hojnom počte, aby potrebovali priamy spoj na Patrónku, do DNV a pod..
Reakcia na: AAA #73:
Pri zastávke Klenová je menšie sídlisko a aj blízko NOÚ sú rodinné domy. Takže sem cestujú aj tí, ktorí nejdú priamo do NOÚ. Okolo NÚSCH mám pocit žiadne obytné domy nie sú.
Reakcia na: david1 #74:
"Hranicu ho tvorí práve výpadovka Trnavská , Rožnavská."
Ale zas jediná zastávka, ktorá je normálne peši dostupná z obývanej časti III. okresu je Zimný štadión.

A otázka na pamätníkov, ktorá nemocnica bola spádová pre III. obvod do 4.10.1993?
Reakcia na: Rubber38 #65:
Pochop to už konečne. Je to spádová nemocnica pre tretí okres. Hranicu ho tvorí práve výpadovka Trnavská , Rožnavská. Skoro každé vyšetrenie robia tam. L204 ide cez dva velkd prestup.uzly+ Bajkalská...

Reakcia na: Mike #70:
Do NOÚ cestuje o toľko viac ľudí ako k NúSCH?
Reakcia na: Mike #66:
Takže po marci už budú toto dôvod nebude. ?
Ja vas nechapem co tu tolko riesite. Aj tak o tom rozhodnu ini a nedaju na nikoho nazory z vasich tu dole. A ani nevieme kedy k tomu dojde lebo sa to natahuje uz dlho. 🙂
Reakcia na: AAA #67:
Nebude to nárast vozokm? A z NOÚ by išli masové protesty, že im zrušili 22 a teraz už aj 211, že musia dvakrát prestupovať do Dúbravky, Lamača a DNV.

Čo sa týka, 64 keď uplynie 5 rokov od spustenia, a teda viazanosť pre € fondy, môže sa zrušiť (a 41 vrátiť na hl.st.) Ale či by to nebol pre cestujúcich ďalší negatívny krok...
A skutočnosť, že ostane 64 je treba zosobniť tým, čo to cpackali a nie komplikovať kvôli tomu život cestujúcim.
Sorry za 3 príspevky za seboou.
Reakcia na: AAA #67:
A reči o prekladoch v centre, ktoré možno nebudú neberiem, keďže aj tak sú cez pracovný deň od 7:00 do 18:30 zápchy, takže je škoda sa s tým vôbec zaoberať.
Čo tak nechať komplexnú reorganizáciu tak a zamyslieť sa nad tým, čo je nevhodné pre bežného cestujúceho. Mne ako človeku-cestujúcemu, čo trolejbusom jazdí denne, prídu trasy t-busov relatívne vyhovujúce.
Nestačilo by urobiť takúto zmenu?
206 zrušená
207 Zimák - Záhradnícka - Valašská (12/15/12//15)
208 RD - Prievozská - Svätoplukova - Záhradnícka - Šulekova (12/15/12//15)
211 NÚSCH - VN
212 VN - Kramáre - AS - Cintorín Vrakuňa (interval ako 208)
Reakcia na: Valec #62:
Na Bajkalskej ráno vystupuje kopec ľudí z prímestských busov a idú na 204 na Kramáre- zvyčajne sú to sestričky a iný personál, ale aj pacienti a študenti na zdravotnú univerzitu. Od Rádiovej po Bajkalskú z tých ľudí chodí na Kramáre tak 0-3 na spoj (aj do administratívy, ktorej je na Stromovej dosť..).
Reakcia na: david1 #63:
A este doplnujuca otazka - z oblasti Myt sa vacsina vezie na Kramare vseobecne, alebo vyslovene min. na zast. Nemocnica Kramare? Lebo to je pri debate o (ne)vyhodach zachovania tohto spojenia klucove
Reakcia na: david1 #63:
Dobre, takze podla teba:
1) Z Trnavky sa vacsina ludi vezie len po Myta/SAV. Vacsina cestujucich na Kramare nepochadza z Trnavky, ale z vyssie spomenutych usekov
2) Zrusit 204 by bolo zlym zlym krokom, kt. by BA III pri ceste na Kramare neuveritelne poskodil

Tak sa prosim ta rozhodni, lebo platit moze len jedno z toho. Alebo ti nevadi nutnost prestupu z Trnavky, ale z Myt? Ved tym tak ci tak zostava kvalitne spojenie na Magursku
Za nemocnicou dole kopcom idú všetky T-busy preriedené. To je absenciou obratiska.

K tvojej otázke

Z Trnávky je postupná výmena cestujúcich po Račianske resp. pod stanicu. Od Trnavského či Račianskeho ide väčšina až po Kramáre čo mám odsledované.
Ja sa nechcem do toho miešať, ale fakt by ma zaujímalo, koľko v skutočnosti cestuje ľudí od Trnávky až Zimáku na zastávku Stromová až Valašská.

Lebo ak je ich v každom spoji tak 5, je na zamyslenie, či naozaj treba takéto priame spojenie (navyše v kĺboch), hoc nech je to aj spádová oblasť pre nemocnicu.
Nikoho doposial nenapadla alternatíva L 204 viesť z Pražskej cez Hroboňovu ,Valašskú spodom k nemocnici kramáre s ukončením k Nschu alebo Nou.......Zlúčili by sa L 64, 206 alebo 209,zachovalo by sa spojenie s nemocnicou kramáre, zároveň by sa vyriešila potreba priameho spojenia s kramármi po Račianskej radiale. Pôvodne to nebolo možné pretože L 207 končila na Valašskej,ale súčasná situácia to dovoľuje,nakoľko L 207 bola predĺžená k vojenskej nemocnici a na Valašskej je jedna trolejová stopa prejazdná. S vozo kilometrami by po zlúčení liniek myslím nebol problém.
Reakcia na: Solider #58:
Ta kuzelna zastavka Nemocnica Kramare je evidentne tak atraktivna pre celu Bratislavu, ze tam musia viest linky odvsadial a nikdy inak. Clovek navrhne zrusit dnesnu L204, je zle (okej, tu akceptujem argumenty o spadovej oblasti atd), navrhne zrusenie spojenia s Hodzkom, je tiez zle. Este aj pre Ruzinov je to vraj dolezite spojenie ? Jak keby nemali zastavku Magurska

A k NUSCH - je jedno, ci sa tam pojde naprazdno otocit klb alebo solo. Ale aspon sidlisko na Rozvodnej by malo adekvatny komfort
Reakcia na: Mike #52:
To samozrejme nie, ale musi z toho vyplyvat nejaky jasny benefit. To zrusenie 204 mi nepride vyvazene pozitivami pre tych cestujucich.
Reakcia na: Rubber38 #56:
Skrátením 62 k NOŮ/NÚSCH dosiahneš, že už nebude atraktívne spojenie centra mesta, Ružinova i autobusovej stanice so zastávkou Nemocnica Kramáre a bude zbytočný kĺb na NÚSCH. Zase netreba nad tým až tak špekulovať a treba si povedať, čo je dobré a čo je zlé. Návrh linky 62 je dobrý, linka 48, okrem toho, že zníži ponúkanú kapacitu na sídlisko na Rozvodnej, je tiež dobrá (hoci zbytočnú vetvu k NÚSCH je potrebné obsluhovať, ale na to bolo treba myslieť ešte vtedy, keď sa stavala), 204, pokiaľ sa zachová, bude dobrá, takže vlastne tu nie je čo riešiť. Minimálne dve linky z troch, pokiaľ budú mať identický interval, sa budú môcť cez víkend previazať, cez kladivká, keď chodí veľa trolejbusov, nikto previazanosť nerieši.
Reakcia na: AAA #55:
Cestujuci by nepochopili striedanie NOU a Valasska tj jedno by slo cez Nemocnicu a druhe nie. Takisto Nemocnica Kramare by mala nosnu 62 len kazdych 16 min, a 204 12 minut. 211 neratam.
Striedanie konecnych si viem predstavit len pri 209 a to NOU/NUSCH . 206 zrusena, bo ju bude kopirovat takmer v celej trase 62 (208+212)
Ja si to predstavujem nejak takto
204 12/15/12//15 31tr , bez zmeny trasy
209 6/15/6//15 30tr , NOU/NUSCH striedanie konecnych
62 6/7-8/6//15 31tr Vojenska - Cintorin Vrakuna
49 12/30/12//30 30tr, bez zmeny trasy

Okej, ja beriem aj protiargumenty, ale potom je potrebne sa nad tym zamysliet poriadne, tak aby zostal zachovany tento dopravny prud, ale pritom sa nenarusil efektivny a inak atraktivny system. Takto hned ma napada skratenie planovanej L212+208 k NOU/NUSCH a zrusenie L209, resp jej presmerovanie k Hrobonovej. Ako nahradu na Kramaroch dnesnu L204 (klby, 6/10/7,5//15). Samozrejme potom zrusit L205.

A poriesit vhodne spojenie medzi zimakom a centrom, resp. AS. Ale tam moje spekulacie nateraz koncia, nechce sa mi sediet nad celou mapou TT a sotousovat do vecera. Len to davam do pozornosti ako kapacitne vhodne riesenie
Reakcia na: Solider #54:
Teoreticky sa to môže spraviť aj takto:
204 k VN
212 (62) polka spojov na Valašskú a polka k NOÚ
211 VN - NÚSCH
209 (64) Ružová dolina - Hroboňova
Reakcia na: Mike #52:
Ale tie zmeny v 90. rokoch reagovali na zmenu prepravných prúdov v súvislosti so zmenou politického režimu, zmeny k septembru 2005 racionalizovali dopravu v Petržalke a ak toto všetko porovnám s 204, nenachádzam akúkoľvek vnútornú zhodu. 204 stále spája tretí okres a významné prestupné body s nemocnicou, to platilo pred pätnástimi rokmi a platí dodnes a bude platiť ešte najbližších niekoľko rokov. Tam jednoducho racionálny dôvod na zmenu neexistuje. Ono ten dôvod bol povedaný – tretia linka je tam zbytočná, cestujúci si prestúpia, lebo nám to tak vychádza. Presne ako Kajdiho prečíslovanie, ktoré doplietlo celé mesto a žiaden prínos to pre cestujúceho nemalo.
Neštudoval som nové linkové vedenie, istotne čo najmenej liniek, len nezaujato mi nie je jasné, prečo sa nezruší 205, od Trnávky po športovú halu z tej linky všetko povystupuje a na Svätoplukovej a ďalej v tom ide 5-10 ľudí. 204 je pre zmenu stále plná. 205 by som si vedel predstaviť zrušiť aj dnes bez náhrady.
Reakcia na: Solider #50:
V princípe súhlas, ale to, že je nejaká linka roky využívaná neznamená, že nemôže byť zrušená (resp. presmerovaná). Lebo to by nemohli byť ani zmeny v rokoch 1997-2000 (30.6.1997 asi najväčšie), 5.9.2005, a pod.,.
Reakcia na: Solider #50:
Amen ?
Reakcia na: Rubber38 #48:
Podľa môjho názoru je potrebné si uvedomiť, že verejná doprava nefunguje pre dobrý pocit dogmatikov, ale hlavne pre cestujúcich, ktorí ju využívajú každý deň. Neexistuje akýkoľvek legitímny dôvod na to, aby mala byť roky využívaná linka zrušená iba preto, že to niekomu nevychádza alebo nesedí do zvláštnej dogmy. Že tam bude tretia linka? A čo? Tak tam bude, pretože je objektívne využívaná a jej zrušenie prinesie viac negatív, ako pozitív. Tak sa treba pozrieť z inej strany na tú koncepciu, kde je v nej chyba.
Reakcia na: Rubber38 #48:
Ja tam nechcem pridávať dalšiu linku ale prehodiť konečné z inou linkou, aby nešla súčasná 204 do tramtárie na Hrobonku ale tam ako teraz.

Reakcia na: david1 #47:
Preco je nekoncepcna musi byt jasne snad kazdemu, kto si prestuduje ten navrh noveho linkoveho vedenia. Tam proste L204, ako 3. Tbus linka na Kramaroch nema co hladat; navyse by tam uplne rozbila preklady ostatnych dvoch liniek, o nahodnom zbytocnom zvysovani kapacity ani nehovorim. Ludia z Trnavky si proste pohodlne prestupia na Sokolskej, ide im to kazdych 6 minut (plus L32), prip. kazde 3 na Magursku. Proste pohoda a komfort, do inych nemocnic (Ruzinov, PB) tiez nechodi priamy spoj z kazdej casti MC.

Racianska aj Vajnorska to bude mat stale s jednym prestupom. Sice len na Magursku, ale zato s lepsim intervalom
Reakcia na: Rubber38 #35:
V čom je nekoncepčná L 204 v súčasnej trase?

Teraz vozí ľudí do svojej spádovej nemocnice /BA 3/už prevažne z jedným prestupom , ktorý na hrane určite nie je z Račianskej ,Vajnorskej.
Reakcia na: majak #20:
Hlupák.
Reakcia na: Mike #42:
Išlo mi skôr o piatkovú a nedeľnú večernú kapacitu v úseku Miletičova - HlSt, L70 je iná téma (a OK, v niektorých časoch by sa tam hodil int. 15 minút a navyše sa s takým intervalom robia lepšie preklady, ale okrem nedele večer by to v tom prípade v pohode pobrali aj 9/10,5m busy). "Moja" L74 by šla počas nedieľ iba po BBC Miletičova ako posila L201, do relácie L70 by nezasahovala. Len cez týždeň v špičke každý druhý spoj až do Vlčieho hrdla ako kompenzácia dnešnej L74
Reakcia na: Rubber38 #41:
Určite nie jeden spoj, tá posilovka musí byť systematická, v soboty ráno možno postačí len na tie odchody medzi 5:30 a 6:10, v nedeľu večer ale musí jazdiť od cca 17tej až do konca premávky.

Riešenie presmerovania tej L74 si viem predstaviť, len neviem či by aj ľudia od Slovanftu prežili predĺženie jazdnej doby o 2 minúty.

Cez víkend, ak by bola kapacita L70 dostatočná, napr. s 15 min. v kĺboch, tak stačí posilovka po prestup Miletičovu, najlepšie ako prípoj na L70 (a potom buď ju otočiť na Hraničnej - ak by to bol trolejbus, ale poslať naspäť na stanicu na prázdno cez Bajkalskú). Tým by sa aj ľudia rozdelili, tí čo pôjdu do Vrakune na L201, tí čo smerom na Slovnaft sa nebudú tlačiť a môžu ísť posilovkou, lebo tak či tak by čakali na Miletičke.

Inak, čo sa L208 týka, tak tá je cez víkendy prázdna v Prievoze aj so sólami, takže s kĺbmi a 15 min. intervalom to bude vysoký nadštandard.
Reakcia na: Rubber38 #41:
Ja myslím jednotný celosieťový víkendový interval (príp. násobky a delitele) v celej MHD, teda úpravu bus a tbus, eliny už sú. Z tbusov to spĺňajú všetky okrem 201 202 208 210 a 33, s tým že tá 33 spolu s 32 by aj mohla ostať s následným 10 min., eliny v Karlovke majú následný 5 min, to plusminus sedí. Okrem toho by sa samozerejme museli upraviť aj tbusy s intervalom 15 min., ktoré majú skoro ráno a neskoro večer 20 min (čiže 203-205, 207, 212), aby mali 15 min. od začiatku do konca premávky, alebo keď tak 30, ale určite nie 20.

Pracovný deň je iná kapitola a temer žiadna rezerva vozov, vodičov a vozokm. Cez víkend by to bol nárast do 200 tis vozokm ročne, v závislosti od konkrétnych riešení by sa dal dosiahnuť aj nulový nárast. Ale každopádne žiadné zásadné navyšovanie nehrozí.

201 by sa musela na sobotu ráno a nedeľu poobede riešiť, či už nejakou vloženou linkou alebo spojmi, alebo zahustením na 10 min., prípadne 7.5 a pod.. možností na riešenie je mnoho a všetci sa zhodneme, že cestovanie nedeľu večer po príchode rýchlika z hl. stanice je všetko možné len nie kultúrna doprava na úrovni 21. storočia.
K Tvojmu návrhu konkrétne dodám iba toľko, že tak či tak by sa musela riešiť aj 70, lebo tá nedeľu večer zasa vozí veľa študentov z aut. stanice na intráky do Vlčieho Hrdla a úsek Prievozská - Most SNP býva plný celý víkend počas dobrého počasia. Takže tam by tiež išiel interval 15 min a možno keď tak kĺby.. a potom by sa riešila už iba čisto 201 alebo 74, ale úsek Prievozská - Slovnaft by mal dostatočnú kapacitu.
Reakcia na: Mike #39:
Jasné, výhody jednotného intervalu v celej sieti sú mi jasné (nehovoriac o tom, že v prípade 15 min. neni problém prepájať aj s inými sieťami, najmä celou električkovou). A k L208 sa vyjadriť neviem, keďže tadiaľ cez víkendy nejazdievam, so 100% kĺbmi je možné, že to bude v poho aj 4x za hodinu.

A k tomu riešeniu kapacity západnej časti L201 v niektorých časoch... To sa tu jaksi ešte vôbec nespomínalo, len takto v rovine diskusných fór. A to mi robí trochu vrásky. Ak by bola zavedená posilová linka na piatky večer, nedele poobede a príp. soboty ráno, tak s celosieťovým 15 min. TBus intervalom nemám problém, práve naopak.

S tým, že tá posilovka by ale musela byť poriadna (a ne jeden spoj / jeden rýchlik z/na HlSt). Napríklad Valcov nápad s L174 sa mi pozdáva, akurát ja by som to radšej v záujme zjednodušenia systému bez zavádzania ďalších a ďalších liniek riešil presmerovaním samotnej L74 na trasu HlSt - Saleziáni - BBC1 Miletičova - (Vlčie hrdlo). Veľmi otáznym by však bolo, či by prešiel na úseku HlSt - Miletičova interval 6/-/7,5//nedeľa poobede 15, ako má L201, resp. či by sa na to našli vozy a vzkm (a do Slovnaftu by šiel dajme tomu každý druhý spoj, interval 12/-/15//-). Doprave v oblasti by to každopádne pomohlo, okrem mierneho predĺženia (1-2 minúty) jazdnej doby do Vlčieho hrdla
Reakcia na: Rubber38 #37:
Neprešlo to z viacerých dôvodov. Nedohodli sa na ňom ani samotní navrhovatelia (rozpory medzi zodpovednými v DPB), čakalo sa kým sa postaví trať na Vojenskú, potom predĺženie na Mliekarenskú, potom kým prídu všetky nové vozy, ...
Reakcia na: Rubber38 #35:
Zvládnu všetci pri intervale 15 minút. Na Mierovej bol od decembra 1999 víkendový interval 15 minút (na 208) dosť rokov a až oveľa neskôr sa zjednotil spolu s 201 a 202 na 12 minút (tam bolo predtým 10).
Šarapatu by robila akurát Miletička sobotu ráno na 201 a hlavná stanica sobotu ráno a nedeľu pobede.. ale to sa dá riešiť. Základ je jednotný interval v celej sieti MHD 15 minút (príp. násobky a delitele) a iba minimum výnimiek v podobe 10 minútového.. Snáď sa postupne k tomu budeme približovať..
Reakcia na: Rubber38 #37:
Lebo ak máš na jednej linke 12, na druhej 15, na tretej 20... tak nikdy nespravíš žiadne nadväznosti. To už pred niekoľkými rokmi pochopili napr. v takej Plzni a zaviedli víkendový sieťový interval 15 min (aj za cenu rozpájania električkových súprav).
Reakcia na: Mike #34:
A prečo by to vlastne neprešlo? Ak by prešiel pôvodný balík liniek (bez zachovania L204 na Kramároch, uvedený tu http://imhd.sk/ba/doc/sk/10513/Trolejbusy-budu-jazdit-castejsie-a-aj-na-Hrobonovu.html ), tak ten objem vzkm ostáva podobný dnešnému (ak som niečo závažné neprehliadol), dokonca toho v niektorých oblastiach bude jazdiť menej, ale zato akurát vykompenzované vyššou kapacitou vozidiel. Podľa mňa je 12 min. na nosných kĺb linkách a 15 min na menej obsluhovaných linkách (Koliba, Palisády,...) cez víkend zodpovedajúci dnešnému dopytu a +- aj dnešnej výprave

Len by teda potom stále platila moja otázka ohľadne NOÚ/NÚSCH ?
Reakcia na: Petto #33:
Osobne si myslím (z toho čo mám odpozerané, netvrdím ale že je to 100%né), že 201/202 zvládnu cez víkend aj v 15 min. intervale za predpokladu, že 209 pôjde v sobotu dopoludnia až na Hraničnú a v nedeľu večer budú vložené spoje, najlepšie L174 HlSt - Miletičova (- Vlčie hrdlo?).
Dnes sú cez víkend kapacitné problémy buď v čase, keď jazdia v 20-min. intervale (sobota ráno pred šiestou) alebo aj keď jazdia v 12-min. (v nedeľu popoludní až večer). Aj tú posilu po Hraničnú navrhujem len pre istotu.
Reakcia na: Mike #34:
15 min. interval by síce veľa vecí ohľadne vedenia liniek zjednodušil (vrátane môjho maxiproblému s vedením linky k NOÚ/NÚSCH), lenže potom tam vzniká trošku kapacitný problém, resp. zhoršenie víkendovej obsluhy v mnohých častiach mesta. Napr. oblasť na Mierovej dnes obsluhovaná L208 by dostala 15 min. miesto dnešných 12 min., takisto Kramáre by si pohoršili (jedine, že by strašidlá hovorili pravdu, a naozaj sa plánuje zachovať tá nekoncepčná L204, veď to by asi bolo na žalobu, ak by pár cestujúcich do Nemocnice Kramáre muselo 1x prestupovať na hrane ? ). A ako píše Petto, Dolné hony by to tiež pri intervale 15 min. nezvládli. I keď 10 min na L201/202 je už zase blbosť, lebo sa tým totálne rozbijú preklady na Prievozskej a Miletičovej
Reakcia na: Petto #33:
Cez víkend má byť interval 15 min. Ak je aj v návrhu 12, tak to asi neprejde.
Reakcia na: Rubber38 #31:
Ja dufam ze ziadne 12 minut nebude. 201 202 pojdu na 10 (prip. rano 15, podvecer 10) , a ostatne na 15/30 vratane 48cky s 15 min. tj kazdu polhodinu spoj k NOU aj NUSCH a 206 zrusena za predpokladu spojenia 208 s 212 s 15 min.
Reakcia na: Rubber38 #31:
Ešte ma napadlo rozdvojené trasovanie 49 (211), teda cez týždeň k NOÚ ako dnes, a cez víkendy v intervale 24/36 min. k NÚSCH s garantovaným čakaním na 48 na zast. Vlárska (a opačne). Všetky spoje 48 samozrejme k NOÚ.

Nevýhody - strata pohodlného priameho víkendového spojenia Patrónka - NOÚ (podľa mojich pozorovaní zasahujúca do života asi troch ľudí denne) a zneprehľadnenie systému na úkor efektivity
Mňa by zase zaujímalo, ako by bola na linke 48 (206+209) Riešená obsluha NOÚ/NÚSCH počas víkendov. Deklarovaný interval je 12 minút, znamenalo by to nádherne zapamätateľný interval 24 minút od každej konečnej? Alebo zachádzku k jednej z nich len občas, napr. raz za hodinu a vytvorenie občasného 24 min. okna v odchodoch z druhej nemocnice? Alebo by sa cez víkendy jazdilo len na jednu konečnú? Tých možností je fakt dosť, a všetky nič moc.
Reakcia na: Solider #29:
Aj keby 204 neostala, tak sa 149 nemusí zriadiť. Kvôli priamemu spojeniu k jednej zastávke navyše, to je nonens. Pôvodný plán počítal aj s ponukou prestupu na smer Palisády, ale keďže dnes už máme trofle obojsmerne v trase Palisády - Valašská - V. nemocnica, tak sa tento prestup dá v pohode zrealizovať na Patrónke (OK, neni to zrovna prestup na hrane, ale ťahať kvôli tomu špeci linku je kravina. To je ako napr. ťahať linku z Račianskej na AS len preto, že prestup na Račku je trošku horší)
Reakcia na: Trolley #28:
149 rieši spojenie Valašskej s Kramármi, ale keďže 204 ostáva, tak sa nemusí zriadiť.
Reakcia na: AAA #27:
Mňa by skôr zaujímalo ako budú vyzerať linky 49 a 149 v novom linkovom vedení. 49 bude dnešná 211, ale čo tá 149 - je ešte potrebná a aktuálna?
Reakcia na: 810zssk #26:
Ale šotouši by sa možno v tom režime ukájali na prvom použiteľnom NP t-buse z Ostrava nad Ohří a možno pred rokom by bola ukončená posledná dodávka nových T6.
Reakcia na: majak #20:
Myslis ten rezim co bol na pokraji krachu? To by sme tu urcite mali velmi rozvinutu verejnu dopravu. Skoro ako na Ukrajine.
Reakcia na: Adam3 #22:
Nie, nebolo by to lepšie, keďže na Hodžovo nám. jazdí z Prievozskej radiály linka 208, zo Záhradníckej zase linka idúca od Zimného štadiónu.
Konečná Rajská obsluhuje celý uzol Kamenného námestia a centra mesta... do budúcna je možné a vhodné potiahnutie tbus bližšie ku Kamennému nám., priamo po Dunajskej.
Reakcia na: Petto #23:
mozno ked zburaju kyjev a prior sa posunie... ved kazdopadne na kamennom malo byt aj metro...
Reakcia na: Adam3 #22:
Najidealnejsie by bolo keby sa predlzili trofle z Rajskej k elektrickam na Kamenne namestie.
Nebolo by lepsie aby 202+205 (alebo to co by malo jazdit na Rajsku) boli predlzene na Hozko? Pripadne by sa mohla dokoncit ta odbocka z ulice 29. augusta na Cintorinsku aby bola zastavka Rajska obsluzena aspon v smere z Hodzkka na DH / Trnavku. Je podla mna uplna blbost ze linky konci 3 zastavky pred jednym z navacsich prestupmych uzlov.
Reakcia na: majak #20:
Neviem si ja zas predstavit zit ako v minulom rezime, necestovat, mat s tym problemy, nemoznost kupit si co len chcem, to som radsej spokojny s dopravnou situaciou trati ako mame teraz, nez keby mal byt stale minuly rezim 😉 tento rezim je fajn, len vlada nie a vladou dosadeni ludia na tie miesta, ktore rozhoduju o novych tratiach a rozdelovani prachov, vyberu dani...
neviem si predstavit ake kvalitne trate by sme tu mali keby sa nemenil rezim... trolejbusy by premavali porat uz dakam na razsochy alebo do lamaca, dalsie z mlynskej doliny cez tichu na mudronku a na drotarsku, samzorejme prepojenie kramarov s kolibou cez klenovu, elektricky dakam do devinskej, jarovce a rusovce by boli zastavane takze metro by bolo opodstatnene... no co uz mozeme sa tesit z toho ze mame aspon nove vozy s klimou
Reakcia na: ivanbuto #18:
Priveľká kapacita na Kramároch bude vždy, pokiaľ existuje potreba zabezpečiť efektívne a atraktívne spojenie medzi spádovou oblasťou nemocnice (III. okres) a samotnou nemocnicou a zároveň medzi centrom mesta a nemocnicou. Povedal by som, že to treba brať viac pragmaticky. Linka 209 je potrebná pre obyvateľov sídliska na Rozvodnej + NOÚ, 204 pre ľudi do nemocnice, 212 rovnako + Patrónka (Nemocnica sv. Michala sa sťahuje na Cintorínsku a nová Univerzitná nemocnica tam nebude skôr než 2017/18). Ako inak to vyriešiť tak, aby neboli významným spôsobom narušené existujúce vzťahy a väzby? Práve preto sa osobne domnievam, že zrušenie linky 204 v súčasnej podobe by bola veľká chyba a jej udržanie je správne. V prípade linky 62 dokonca pribudne ešte nové spojenie autobusovej stanice (a čiže ešte aj väčšej oblasti Starého Mesta a Ružinova) s nemocnicou, čo je pozítivny krok, ktorý cestujúcim pomôže. Niekedy je podľa môjho názoru prílišný dogmatizmus v konečnom dôsledku pre cestujúceho skôr negatívom, než prínosom.
Reakcia na: Solider #10:
V súčasnosti sa uvažuje v modifikovanom návrhu linkového vedenia so zachovaním 204 v dnešnom stave, aj za cenu priveľkej kapacity na Kramároch. Linky 41 - 64 by tým pádom tiež zostali nezmenené (hýbať s nimi sa bude dať cca o dva roky).
Reakcia na: Mike #15:
Otázka je či potrebujeme ťahať z centra linky aj k NUSCH aj k NOU, alebo by stačila jedna s 12 min napr klbova skrátená 204 k NUSCH s (garantovaným) prestupom na 211 na vlárskej (oboma smermi), resp. z centra s prestupom 62-211 na zastávke Nemocnica Kramáre. A 64 po navrhovanej trase resp. by sa ušetrili aj vzkm takže ak treba kvôli ABC potiahnuť ju na Hraničnú ako posila 201.
samozrejme, ze nie s 6 min inetrvalom na Hrobonku..ja by som taky interval radsej videl na 204/64, druha vec su vzkm, ako sa tu pise...lebo 64 bude dufam klbova a preto si ju skor predstavujem ako linku s hustym intervalom, ako 209/48 so solo 30Tr a 6 min intervalom...mna este napadlo skratenie 60/205 po Zimak na usetrenie vzkm- aspon mimo spicky (aj ked tam uz zase konci 47, cize to nie je nic moc)
Reakcia na: Technopol #14:
Či prehodíš jednu alebo druhú konečnú, problém je stále rovnaký. A to, že podľa návrhu mala byť linka R. Dolina - NOÚ/NÚSCH s polovičným intervalom (teda 6 min) a linka 64 s bežným, 12 min. intervalom. Keby mala ísť linka s polovičným intervalom na Trnávku, tak to by bolo jednak viac vozokm, ako na R. Dolinu a po druhé, keďže tam má ísť aj 205, tak tam netreba ani takú kapacitu.

Takže taký nejaký kompromis by bol, keby vznikli tri linky, a to dnešné 64, 209 a 204 by sa akurát presmerovala k NÚSCH ? (a všetky s rovnakým intervalom). Prípadne 64 na R. Dolinu.. akurát potom vznikne problém čo s čím prekladať...
Reakcia na: Ttom #11:
Radšej nech sa prehodia opačné konečné - 48 na trnávku a 64 do ružovej doliny
Čiže obratisko Jelačičova nebude obsluhované? Šotouši neprežijú!?
Reakcia na: Ttom #11:
A 6-min. interval na Hroboňku bude pre koho?
mne sa to linkove vedenie velmi pozdava, len by som prehodil konecne 48 a 64, nech ide 64 na kramare
Reakcia na: 810zssk #9:
Dúfajme, že šototerapia so zrušením linky 204 je už prekonaná.
A čo takto konečne zreorganizovať linku 32 zatrolejovaním v celej trase? 🙂
Reakcia na: MAREK3 #6:
tak keby si bol taký dobrý ctpeto@gmail.com díky ?
Reakcia na: petoo #2:
Ahoj viem preco vsetky stoja ked mi posles mail tak ti poviem presne priciny
Reakcia na: MatejBA #1:
Podla pôvodných plánov boli minimálne také predstavy, že sa zruší číselná rada 200 a trolejbusové linky budú riadne zaradené do autobusovej rady 20 až 199 - čo sa svojho času odrážalo aj v zavedení 64-ky.
Najsmutnejšie je, že DPB sa k tomu nijak nevyjadrí.
Reakcia na: petoo #2:
asi maju nejaku sutaz s degesmi, ze ktorych sa podari vypravit co najmenej. Dnes "az" sest 30 Tr z 15 v premavke ?
Najvyšší čas, však z prvej 15ks várky je už viac než tretina nepojazdná (6002, 6006-6010) ? inak nevie niekto pre aké diagnózy stoja?
A teda vie sa, aky plan reorganizacie to bude? Ako bude cca vyzerat linkove vedenie?