Po dodávke nových trolejbusov plánuje dopravný podnik zreorganizovať sieť trolejbusových liniek.
Do Bratislavy sú postupne od augusta dodávané posledné nové trolejbusy od výrobcu Škoda Electric z Plzne. Ide o 20 trolejbusov Škoda 30 Tr SOR dĺžky 12 metrov bez prídavného diesel-agregátu (APU). Trolejbusy sú súčasťou kontraktu na 120 nízkopodlažných trolejbusov, z ktorých už Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevzal do konca júla 2015 celkovo 100 kusov (70 kĺbových, 15 krátkych bez APU, 15 krátkych s APU). Prevzatie posledných vozidiel očakáva DPB postupne do októbra tohto roka. Ako prvé prišli vozidlá #6020, 6021 a 6023.
Dodávka nových trolejbusov umožní vykonať reorganizáciu siete trolejbusových liniek, ktorú dopravný podnik pripravil už v minulosti, ale pre nedostatok vozidiel nebola zrealizovaná. Reorganizácia liniek je plánovaná predbežne na prelome leta a jesene. "DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov," uvádza v tlačovej správe DPB.
Nákup nových trolejbusov dopravný podnik financoval prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ (80,75 %), príspevku zo štátneho rozpočtu SR (14,25%) a zvyšnými piatimi percentami prispelo mesto Bratislava.
Mike
Pracovný deň je iná kapitola a temer žiadna rezerva vozov, vodičov a vozokm. Cez víkend by to bol nárast do 200 tis vozokm ročne, v závislosti od konkrétnych riešení by sa dal dosiahnuť aj nulový nárast. Ale každopádne žiadné zásadné navyšovanie nehrozí.
201 by sa musela na sobotu ráno a nedeľu poobede riešiť, či už nejakou vloženou linkou alebo spojmi, alebo zahustením na 10 min., prípadne 7.5 a pod.. možností na riešenie je mnoho a všetci sa zhodneme, že cestovanie nedeľu večer po príchode rýchlika z hl. stanice je všetko možné len nie kultúrna doprava na úrovni 21. storočia.
K Tvojmu návrhu konkrétne dodám iba toľko, že tak či tak by sa musela riešiť aj 70, lebo tá nedeľu večer zasa vozí veľa študentov z aut. stanice na intráky do Vlčieho Hrdla a úsek Prievozská - Most SNP býva plný celý víkend počas dobrého počasia. Takže tam by tiež išiel interval 15 min a možno keď tak kĺby.. a potom by sa riešila už iba čisto 201 alebo 74, ale úsek Prievozská - Slovnaft by mal dostatočnú kapacitu.