Väčšina spojov električkovej linky 9 je už garantovane nízkopodlažná, staršie električky sa na nej môžu objaviť už len v rannej špičke.
Po sprevádzkovaní väčšiny nových nízkopodlažných električiek dodaných v minulom roku prišlo od 19. februára 2024 k zmene nasadzovaných typov električiek na linkách 7 a 9.
- Na linke 7 (Hlavná stanica - Stn. Vinohrady - Rača) bola prepravná kapacita zvýšená nasadením električkových súprav 2xT namiesto pôvodných kĺbových električiek K2S.
- Zároveň boli k tomuto dátumu zavedené nové podvečerné spoje z Hlavnej stanice do Rače (odchody z Hlavnej stanice od 17:21 do 18:01).
- Na linke 9 (Karlova Ves - Ružinov) sa výrazne zvýšil počet nasadzovaných nízkopodlažných električiek, čím sa zároveň zvýšila prepravná kapacita na tejto linke.
- Po novom je väčšina spojov tejto linky garantovane nízkopodlažná, s výnimkou rannej špičky pracovných dní, kedy môžu (ale nemusia) byť vypravené aj staršie električkové súpravy.
Solider
Logicky keď sa odvezieš sedmičkou či už na Biely križ alebo Vinohrady, tak nastúpiš potom do o niečo prázdnejšej trojky, keďže po ceste ľudia vystúpia, necestujú predsa všetci až do Rače. Ak by bola sedmička ku každej trojke po Vinohrady, tak by to bolo rovnomernejšie rozložené a neboli by niektoré 3 preťažované a 7 poloprázdne.
Každé posilnenie si pýta navýšiť výkony a teda pridať vozy, teraz je to nereálne, ale pri zlepšení situácie si to viem predstaviť. Ak to už nebude v čase otvorenia Petržalky, posilnenia 3 a zrušenia 7.