Väčšina spojov električkovej linky 9 je už garantovane nízkopodlažná, staršie električky sa na nej môžu objaviť už len v rannej špičke.
Po sprevádzkovaní väčšiny nových nízkopodlažných električiek dodaných v minulom roku prišlo od 19. februára 2024 k zmene nasadzovaných typov električiek na linkách 7 a 9.
- Na linke 7 (Hlavná stanica - Stn. Vinohrady - Rača) bola prepravná kapacita zvýšená nasadením električkových súprav 2xT namiesto pôvodných kĺbových električiek K2S.
- Zároveň boli k tomuto dátumu zavedené nové podvečerné spoje z Hlavnej stanice do Rače (odchody z Hlavnej stanice od 17:21 do 18:01).
- Na linke 9 (Karlova Ves - Ružinov) sa výrazne zvýšil počet nasadzovaných nízkopodlažných električiek, čím sa zároveň zvýšila prepravná kapacita na tejto linke.
- Po novom je väčšina spojov tejto linky garantovane nízkopodlažná, s výnimkou rannej špičky pracovných dní, kedy môžu (ale nemusia) byť vypravené aj staršie električkové súpravy.
lostrail
Jedna vec je opodstatnenost L84. Tam nechapem, preco po prve existuje takato linka, ked uplne v pohode by sa to vsetko dalo zlucit do L83. Rozdiel je v Petrzalskej casti trasy, ale na to existuju riesenia, ako napr. delena linka, pripadne zokruhovanie, resp. upravy inych liniek s vyhodnym prestupom.
Vacsi problem vsak vidim v Dubravke. Kym L83 obsluhuje Repasskeho a Pri krizi, co potom dava opodstatnenie, kedze tie ulice su predsa len dalej od elektricky, tak subezne vedenie L84 s elektrickou je pre mna dodnes zahadou. A tam je fakt jedno, ci ide o trolejbus alebo autobus. Mimochodom, ked sme pri subeznom vedeni, tak aktualna Petrzalska trasa L83 bude dost vyrazne kolidovat s novou elektrickou, kedze od Jungmannovej je to uz prakticky paralelna linka. Tam by sa po otvoreni druhej etapy asi patrilo konecne L84 poslat kade lahsie, resp. vytvorit len jednu linku, ktora v Petrzalke pojde ako sucasna L84 a v Dubravke ako L83.
Ale teda naspat k trolejbusom - elektricka trakcia by mala byt predovsetkym o ekologizacii dopravy v intravilane miest. Zmyslanie v style "uz je tam ina elektricka draha, preto zvysok bude chodit na naftu", je nieco, co by sa dalo oznacit ako Megabalkan.
Az do cias, kym bodaj by vznikne nejaka druha zapadna elektrickova radiala a napoji sa k Dubravke cez Harmincovu (ratam cca. v roku 2156), elektricka nedokaze pokryt potreby cestujucich do oblasti Sucheho myta a Obchodnej ulice (ledva Petrzalky s prestupom na Safku, co je tiez vyhliadkova trasa). A to aj napriek tomu, ze tie autobusy stoja v zapche na Prazskej.
Staci si porovnat jazdny cas L4+L9 niekde na Postovu, vs. L83 na Hodzovo nam. Dokonca z Karlovky mi to vyslo lepsie ist cez Zaluhy, ako sa trepat deviatkou. Podobne to vyjde v kombinacii L4+L3, ked by sme si doplnili aj stav, ze druha etapa je dokoncena a vystupujes niekde na Jantarovej ceste, co by +/- suhlasilo s L83.
Proti trolejbusovej L63 samozrejme nenamietam, prave naopak. Cim viac dlhych, resp. taziskovych liniek by malo byt trolejbusovych. Male vymetaky (51, 35, 56, 57 a podobne viacosobove dostavniky, ktore obsluhuju polia a kde sa ludia navzajom zdravia, lebo sa uz poznaju), mozu zostat autobusove az do sudneho dna.