Odbory v dopravnom podniku sa dohodli s vedením na zvýšení platov zamestnancov.
Vedenie Dopravného podniku Bratislava sa v priebehu apríla dohodlo s odborovými zväzmi zamestnancov na dodatku ku Kolektívnej zmluve, ktorým sa od 1. júla 2023 zvýšia mzdy vodičov a ďalších zamestnancov dopravného podniku. Pre rok 2023 bude celkové navýšenie nárokovateľných osobných nákladov o 12,8 %. Navýšenie miezd by malo zabezpečiť, aby vodiči či robotníci v dopravnom podniku nezarábali menej, ako by zarobili v rovnakej profesii v inom podniku v Bratislave.
Základná tarifa vodičov a robotníkov odmeňovaných hodinovou mzdou bude zvýšená o 0,55 €/h a mzda technicko-hospodárskych pracovníkov sa zvýši o 89 €/mesiac. Toto zvýšenie platov si ročne vyžiada náklady vo výške 5,8 mil. €. Zvýšená bude aj základná tarifa robotníkov, ktorých doterajšie odmeňovanie bolo pod úrovňou trhu, pričom na toto zvýšenie sa použije čiastka vo výške 700-tisíc € ročne.
Podpísaný dodatok tiež zahŕňa vyplácanie dochádzkového a nadčasového bonusu vyplácaného štvrťročne vodičom v období od 1. apríla 2023 do 31. apríla 2024 pri splnení príslušných podmienok. Od júla 2023 sa tiež rozšíri počet mzdových pásiem (vekový automat), na čo bude určených 900-tisíc € ročne.
Dopravný podnik v súčasnosti ponúka voľné pozície vodičov MHD s ponúkanými hrubými mesačnými platmi 1600 - 1900 € pre vodičov trolejbusov a 1300 - 1800 € pre vodičov autobusov. Vodičom električiek ponúka hrubú hodinovú mzdu 6,29 - 6,54 €. DPB uchádzačom ponúka aj množstvo benefitov.
keks
Netvárim sa, že som odhalil presné príčiny problému, ale jednoznačne si stojím za tým, že riešenia typu zvýšme platy a dúfajme, že to vyrieši problém, ho vôbec nevyriešia. A už vôbec nie, keď sa na tie platy poskladáme všetci na daniach, ktoré, mimochodom, budú platiť aj tí vodiči.
Ale samozrejme, poďme sa kľudne tváriť, že moja argumentácia je horšia, lebo tie platy pre vodičov proste chceme a iný názor sa nehodí…