Cestujúcim pri cestovaní pomôžu asistenti cestovania

Okrem revízorov môžu cestujúci v prostriedkoch bratislavskej MHD stretnúť už aj prepravných asistentov.

Dopravný podnik Bratislava s cieľom zatraktívnenia MHD prichádza s novinkou, ktorá pomôže cestujúcim s rôznymi situáciami pri cestovaní bratislavskou MHD. Vo vozidlách MHD môžu cestujúci stretnúť už aj asistentov cestovania, ktorí sa starajú o pohodlie cestujúcich pri cestovaní.  Cestujúci ich môžu spoznať vďaka modrej uniforme dopravného podniku.

Prepravní asistenti pomôžu cestujúcim pri nástupe a výstupe s detským kočíkom, zabezpečia bezpečné nastupovanie a vystupovanie cestujúcim s obmedzenou schopnosťou pohybu a v prípade potreby si u nich môže cestujúci zakúpiť aj cestovný lístok. V prípade zmien organizácie dopravy pomáhajú informovať cestujúcich o aktuálnych zmenách, rozdávajú informačné letáky, ale poradia aj turistom s orientáciou v hlavnom meste. Dohliadajú aj na dodržiavanie prepravného poriadku, pôsobia preventívne v oblasti bezpečnosti pri preprave a cestujúci sa na nich môžu obrátiť v prípade, ak majú nejaký podnet k mestskej hromadnej doprave.

Okrem asistentov cestovania cestujúcim častokrát ochotne pomôžu pri nastupovaní a vystupovaní, prípadne pri orientácii aj samotní vodiči vozidiel MHD.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #43:
neviem, či sa im to nepáčilo, ale napísali mi, že vybrali lepšieho kandidáta(z pohovoru ma nevyrazili). Objektívnou chybou z mojej strany bolo, že som hore ku TV veži omylom odporúčal l-145, a pritom som doma známy tým, že poznám všetky trasy bratislavskej MHD a na 90% trás aj ich zoznam zastávok pred posledným veľkým premenovávaním.
Reakcia na: Cancer #45:
Za 6,50 € na hodinu v hrubom by mali požadovať aj technické zručnosti - odstrániť poruchu do príjazdu pojazdnej dielne 😁
Reakcia na: Ike #44:
A vedeli by na to z hlavy vôbec odpovedať naši šotouši, iba tak bez dlhšieho premýšlania?

Či to bol chyták a správna odpoveď mala byť či so zmenou trasovania alebo bez zmeny trasovania lebo sme mali vpodstate dve prečíslovania?

Jedno kedy sa zmenili trasy a zostali pôvodné čísla (podla mňa by sa aj to dalo označiť za prečíslovanie) na zmätenie nepriatela a druhé kedy sa zmenili iba čísla ktoré sa konečne cestujúci naučilo bez zmeny trasy opäť na zmätenie nepriatela. 😈
Reakcia na: samkoh #42:
"kedy sa prečíslovali trolejbusové linky"

Takze kvalifikácia na asistenta je byt sotousom. 🆗
Reakcia na: samkoh #42:
Vďaka, zaujímavé info.

Tej prvej otázke nerozumiem, prečo by niekto riešil kedy to bolo? Inak sú to rozumné veci, ale teda tvoja odpoveď na poslednú otázku sa mi zdá dosť dobrá, čiže by ma zaujímalo čo sa im nepáčilo.
Reakcia na: 810zssk #37:
bol som na pohovore na tú pozíciu-nezobrali ma- a otázky boli okrem základných pohovorových otázok(prečo ku nám, kedy by som mohol nastúpiť apod.) hlavne na tú časť informovanie, čo si pamätám, tak:
-kedy sa prečíslovali trolejbusové linky
-akú trasu by som poradil cestujúcemu z letiska na HLST a či sa dá ísť aj inak, než 61-kou
-po anglicky odporučiť nejaké ciele návštevy v BA. Keď som vymenoval Hrad, Dóm sv. Martina a TV vežu na Kamzíku, tak sa ma spýtali na to, ako by som sa ku nej dostal z Hlst a aký lístok by som odporučil turistovi. Na moju odpoveď, že ak chce ísť MHD až hore, tak hodinový kvôli tomu, že mu nemusí vyjsť prestup na Kolibe, sa na spýtali, či by nebol lepší celodenný, čo som vyvrátil s tým, že celodenný sa oplatí až od 3 hodinových lístkov.
Reakcia na: Anderis556 #25:
V Paríži alebo v Taliansku si asi ešte nebol. 😅
Reakcia na: 810zssk #37:
Súhlasím.
Zasa asistenti? Aha, komunalne volby. Nebal by som sa. Ked budu karty rozdane, nebude po nich ani chyru, ani slychu.
Reakcia na: 810zssk #37:
Zaramovat, zasklit a zavesit na stenu! Lepsie to tu nik nevystihol a nevystihne!👍
Reakcia na: dyspozytor #35:
To že to robia aj DB nevypovedá o ničom. Nepoznáme ich koncept, je to úplne iný druh prevádzky, atď. Plus teda DB majú trochu iný rozpočet.

To čo by o niečom vypovedalo by bolo keby DPB prezradil aká je ich stratégia s touto aktivitou, čo chcú dosiahnuť, atď. Potom by sa dalo hodnotiť či to dáva zmysel. Zatiaľ to skôr vyzerá ako snaha vyzerať ňuňu, pričom pre 99% cestujúcich sa nič nezmení, ale bude to stáť peniaze ktoré teraz zúfalo chýbajú.
Reakcia na: dyspozytor #35:
Ja viem. Ale už sme niekoľko krát boli svedkami, že nie všetko, čo robia Nemci, je automaticky správne. Stačí prepnúť do inej, do nedávna v médiach dominujúcej témy
Reakcia na: Ike #16:
paradox modernej doby. Asistentov prepravy plánujú zaviesť aj nemecké spolkové železnice (DB). O niečom to vypovedá. Nehodnotím to, len konštatujem...
Reakcia na: Ričard #21:
Tak to ja ešte "chodím" 218-kou:) každý sme sa niekde zasekli. Je pekné sledovať, ako to ide po generáciách:)))
Reakcia na: Jajboli #31:
A su aj v terene aktualne ? Lebo ziadna velka vyluka teraz nie je. Ci sa len prechadzaju po zastavkach a uzloch ?
Reakcia na: 810zssk #29:
Ten označovač - hlavne moderný - môže mať množstvo problémov, niektoré HW, niektoré SW. Môže zamrznúť nejaká SW služba - kúpa lístka cez označovať, čítanie a zápis na kartu atď. Toto sú služby, ktoré si vie potenciálne skontrolovať samotný označovač.
Potom môže zamrznúť celý označovač - opäť SW problém, ktorý musí byť detegovaný zvonku, teda napr. palubákom.
A potom sú tu problémy s HW, ktorý sa najčastejšie prejavuje tým, že senzor nezaznamená lístok. To už ten označovač ani žiaden iný prístroj tak ľahko nezistí (ak teda problém nie je v tom, že senzor lístok zachytí, ale zamrznutý proces toto volanie nespracuje, teda opäť SW problém).
Niektoré problémy si vie ten označovač zaznamenať už teraz (to vieme vďaka super hláške, že označovač nefunguje).
Otázne sú ale viaceré veci:
1. Ktoré z chýb, ktoré reálne vedia byť monitorované aj reálne kontrolované sú?
2. Prečo označovač, ktorý zachytí chybu neurobí ako prvý krok pokus o samoreštart?
3. Prečo v tejto dobe, kedy všetko fičí cez sieť, nemôže fungovať služba, kedy revízor príde do vozidla, napojí sa na jeho internú sieť a uvidí všetky vady označovačov za poslednú napr. pol hodinu (úplne stačí niečo v zmysle že "Označovač 1, porucha od 12:03"). Aspoň pre poruhy ktoré vie opznačovač zaznamenať sám by to bolo oveľa praktickejšie ako utekanie cez pol (ideálne plného) vozidla za vodičom.
DPB má toľko zdrojov že si môže dovoliť takúto službu? Moc tomu neverím, toto bude len predvolená aktivita Valloteamu.
Reakcia na: Ondrej17 #13:
no ale rozdiel je v tom ze starsie vysokopodlazne elektricky jazdia preto lebo musia (nie su vozy) a nie preto ze v tom ma niekto pasiu.. plus stare tramvaje su roztrusene po linkach.. tam kde jazdi v noci 15Tr tam jazdi fakt len ten 15Tr.. uz chapes preco tvoj argument neobstoji?
Reakcia na: Viko #27:
Vidíš, to mi vôbec nenapadlo že tá dg funkcia by mohla byť v palubáku (teraz sa cítim hrozne sprostý :D), takže kým fičí ten, fičala by aj tá funkcia (a keď spadne palubák, vodič si to všimne a vyrieši, alebo ide do vozovne, pardón, depa). Ja som stále rozmýšlal nad tým že by si diagnostiku robil sám označovač. Ako hovorím, nula skúseností s HW 😂
Reakcia na: Anderis556 #25:
Bolo by celkom fajn, keby si pridal aj nejaké dôkazy ktoré podporujú tieto teórie.