Ministerstvo dopravy vybralo dopravcu pre železničnú trať Bratislava - Komárno

Na jednokoľajku medzi Bratislavou a Komárnom príde opäť súkromný dopravca.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR zverejnilo víťaza súťaže na prevádzkovanie vlakovej dopravy na regionálnej trati Bratislava - Komárno. Vlaky na tejto trati sú v súčasnosti v úseku Bratislava - Kvetoslavov zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) ako linka S70 a dopravu zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko. Povinnosťou nového dopravcu bude tiež zapojenie sa do IDS BK.

Záujem o prevádzkovanie dopravy vo verejnom záujme na tejto trati podľa ministerstva dopravy prejavilo 7 dopravcov. Z celkovo troch uchádzačov, ktorí sa dostali do finálového výberu (Železničná spoločnosť Slovensko, Leo Express a Yosaria Trains), vybralo ministerstvo ako víťaza českú spoločnosť Leo Express, ktorá by mala zabezpečovať dopravu na spomínanej trati v období od 10. decembra 2023 do 9. decembra 2032. Ministerstvo dopravy by však chcelo ponúknuť víťazovi, aby začal na trati jazdiť už od decembra 2022, teda o rok skôr. Ministerstvo v predmetnej súťaži ponúkalo aj možnosť predložiť ponuku na 1-ročné obdobie v roku 2023.

O víťazovi súťaže okrem ponukovej ceny rozhodovali aj ďalšie kritériá, napr. počet sedadiel vo vlakoch, podiel klimatizovaných či nízkopodlažných vozidiel. Ministerstvo požadovalo vek vlakových vozidiel najviac 40 rokov (od výroby, resp. poslednej zásadnej modernizácie) počas celej doby platnosti zmluvy, umožnenie prepravy aspoň 1 bicykla na každých 100 sedadiel a 1 toaletu v každom vlaku.

Porovnanie ponúk jednotlivých uchádzačov sa nachádza v oznámení o vyhodnotení ponúk.

V rokoch 2012 až 2020 dopravu na trati Bratislava - Komárno zabezpečoval súkromný dopravca Regiojet.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Adam3 #68:
začiatok a koniec pomalej jazdy.
Reakcia na: Mario2375 #49:
Žiaľ, 2 z troch tebou spomínaných vecí regiojet napraviť nemôže, keďže nástupištia a koľaje sú v správe ŽSR. A nemohol ich vydierať ani tým, že prestane voziť vlaky po tej trati (tým pádom by ŽSR mali menej peňazí z poplatkov za dopravnú cestu), lebo to vozil v záväzku verejnej služby. Objektívna otázka znie, nakoľko bolo nasadenie iných súpravy výsledkom internej politiky RJ a nakoľko to bol výsledok nehôd na priecestiach, za ktoré nemôže ani RJ ani ŽSR.
Reakcia na: si #69:
Tabuľky CP pre jednotlivé trate sú dostupné na stránke ŽSR https://www.zsr.sk/pre-cestujucich/cestovny-poriadok-2021-2022/ takže si stále môžeš doma vytlačiť a dať zviazať (aj keď asi bude praktickejší nejaký zakladač, kde si tie papiere vieš priebežne meniť 😉)

Online sledovanie meškania vlakov má zmysel najmä pri diaľkových vlakoch, kde sa ukazujú časy prejazdov vo všetkých dopravniach, zatiaľčo v papierovom CP sú uvedené iba tam kde vlak zastavuje (pri zastávkových osobákoch je to, pochopiteľne, naopak). A taktiež si takto viem skontrolovať situáciu predo mnou.

Svojho času existovala stránka, ktorá zobrazovala históriu meškaní, čo bol tiež užitočný nástroj pri plánovaní cesty (ak vidím, že vlak meškal posledný týždeň aspoň polhodinu, a výluka na trase stále trvá, tak nemôžem očakávať, že práve dnes príde načas). Avšak ŽSR im odrezali dáta a stránka skončila (uznávam, že ŽSR tu boli v práve)
Reakcia na: si #69:
mapa.zsr.sk 😉
Reakcia na: Adam3 #68:
k bodu 7 - a teda aj odpoveď pre Keksa - To je práve moment, ktorý síce nikto nevníma, ale je najpodstatnejší v poskytovaných službách. Ak jazdíte komerčne, viete, že ak si pokazíte meno, prídete o zákazníka, a skrachujete. Ak ste dotovaní, viete, že môžete odísť aj s prázdnym vlakom, a nikdy nezbankrotujete.
Krásna ukážka je RJ na dotovaných tratiach (vrátane komárna). Nepopierateľne novými vlakmi a opravenou traťou stúpla obrovsky (380% ak si dobre pamätám) prevádzka na základe dopytu. Počty cestujúcich masakrálne stúpli atď...ale...pozrime sa na tú prevádzku po takom 4-5 roku. Rozdiel od ZSSK 810 čo tam jazdili bol snáď len v tej nízkopodlažnosti....inak už relatívne bieda. taký 8my rok to už bolo za trest tam cestovať. A nenarážam len na 628 či neklimatizované poschoďáky. Pozrime si linku R8 Brno-Bohumín. Časť skalných fanúšikov RJ bude obraňovať stoj čo stoj, ale bežní cestujúci si moc nepochvaľujú. Linka je dotovaná, a teda nie je dôvod sa starať o kvalitu.
Preto vždy v diskusiách spomínam, keď chceme porovnávať, IC RJSK porovnávať JEDINE s IC ZSSK (a hej, mohli by sme tu vyviesť diskusiu na tému financovania náhodného dopravcu, ale to už je off topic....)...

ešte k 6 - Ak nie je radená krčma (o odkupe krčiem od RJCZ si povieme neskôr, prečo je podstav krčmových vozňov), tak nie je ani vozík. Len v BDs sa uloží akýsi človiečik s tlupou jedla (viz medializovaný prípad jednej ŤZP) a predáva odtiaľ....
Reakcia na: Adam3 #68:
"Z"/"K" sú písmená návestí začiatku a konca pomalej jazdy.
Reakcia na: barack40 #50:
Máš pravdu, skrátenie doby križovania prišlo skôr. Porovnal som teraz CP 2010/11 a 2013/14 (z lenivosti sa mi nechce hľadať prvý CP RJ) a rozdiel je minimálny - najkratší jazdný čas zastávkového Os vlaku ZSSK BAHL-KN 2 h 15 min., RJ 2 h 8 min. Ale list GVD 2010/11 ešte uvádza u viac než polovice medziľahlých staníc ručne stavané výmeny.
Reakcia na: Mario2375 #49:
A čo mal RJ so zanedbanými nástupišťami a stavom koľajníc? To je problém ŽSR.
Reakcia na: si #69:
Lenže medzi tým prišiel covid a neustále zmeny financovania a s tým spojené desiatky zmien počas GVD.
V časoch predinternetových sa GVD menil (kozmeticky) vo vopred určených termínoch. Nad rámec termínov to bola skôr výnimka.
Takže >20x/GVD meniť KCP je asi nereálne.
Reakcia na: Dispecer #62:
Cestoval som pravidelne v useku KE-TT obojsmerne ale posledne roky ani v KE vo vlakoch tie brozurky uz neboli co si pamatam. Najviac sa mi aj tak zafixovalo to statie pod kazdym bučkom.
Reakcia na: Adam3 #68:
ad papierovy cp - volakedy sa dali kupit tlacene cestovne poriadky (taka nie uplne najmensia knizka) a ak si sa v nej vedel orientovat, tak si si z toho vedel precitat aj to ze kde sa s ktorym vlakom mas podla gvd krizovat a minimalne sledovat ci ten Tvoj vlak ide nacas, zmeskany alebo nebodaj v predstihu.... (jasne, tie s ktorymi sa mal krizovat si nemal ako vediet; leda ak volakedy fungovala stranka "kde su vlaciky" (neviem ci prezila do dnesnych cias) a tam sa (aj ked s tu uz spominanymi chybami) dala sledovat poloha lubovolneho vlaku....)
Reakcia na: fanatikmhd #61:
1) Ano bol to presne usek Trnava-Bahon takze to bude koridorom uznavam. Co znamerna Z"/"K" netusim 🙂
2) Pod sedadlom neboli, tento vozen posobil dost staro (ano nove s cicmanskym vzorom su na tom lepsie a tam su asi aj zasuvky pod sedadlom).
3) Nezasekaval sa lebo by bol plny, ale blbo vyrieseny, mal zle panty alebo daco. Tiez neviem preco nemoze mat kazdy pod sedadlom svoj ale je takto jeden spolocny v strede a vzdy ked som ho otvaral ja alebo spolucestujuci vedla tak sme vrazili tomu druhemu do nohy.
4) CP na papieri mi velmi vyhovoval a to pisem ako clovek co v dnesnej dobe riesim vsetko digitalne. Totiz ako pisem tak ziadna bezplatna wifi nesla, cize som CP sledoval z mobilnych dat na tej uzasnej stranke ZSSK pri ktorej mi stupa tep zakazdym ked ju otvorim. Ta ma podla mna milion chyb ale to tu nejdem rozoberat, proste z papiera to bolo pohodlnejsie. Zrovna v tom vozni co som dnes isiel ani obrazovky neboli, ale aj keby boli tak ten IS na nich je nepouzitelny. Hlavne ked som dalej cestoval z hlavaku osobakom na Zahorie a IS zaseknuty ukazoval dalsiu zastavku Pezinok, takze tolko k plytvaniu papiera...
5) Hlasitost je asi dost zvlastne regulovatelna, ked oznam "Vitajte vo vlaku..." bolo ledva pocut, ale reklama vrieskala. Do toho sa tie nahravky este prekravali a casto sa menila hlasitost aj pocas prehravania jednej nahravky, chvilu ju nebolo pocut vobec a zrazu naplno. Takze bol v tom total bordel a obavam sa, ze by to neslo vyriesit jednoduchym stisenim, respektive keby sa to aj stisilo tak by z normalnych nahravok "Vitajte vo vlaku" uz nic nebolo pocut.
6) ulicky dnes neboli vobec plne, dalo sa sediet cize to je vyhovorka apredpokladam, ze v tom vlaku ani nemali nikoho kto by s tym vozikom isiel. Nikde som nepisal, ze by som isiel 1. triedou, a u ZSSK si odmiatam platiti za nejake extra sluzby ked im nefunguje ani ta zakladna 2. trieda. Pointa bola v tom, ze v Regiojete som dostal full servis aj v 2. triede ako uplnu samozrejmost.
7) ako zakaznikovi mi je jedno ci si to jazdia komercne alebo ako, porovnavam kvalitu ktoru dostavam a Regiojet jednoznacne vyhrava.
Reakcia na: N/A #66:
Veď toto, veď toto...
Reakcia na: Dispecer #63:
"informácia o možnostiach prestupu"
Kto pozná soft ŽSR a ZSSK, tak vie, že je to ťažké scifi.

Odchod, príchod, prejazd, atď. vlaku v drvivej väčšine prípadov zadáva výpravca manuálne. Žiadne automatizované zadávanie a zobrazovanie informácií s presným časom a polohou (s výnimkou pár tratí) neexistuje.

Takže si viem predstaviť, že vo vozni sa zobrazí PLÁNOVANÝ prípoj v konkrétnej stanici, ale REÁLNY prípoj (posvätený dispečermi ŽSR a ZSSK) je nateraz len scifi (áno, je to nepochopiteľné).
Reakcia na: fanatikmhd #61:
Tak ten posledný argument ma naozaj dostal 😃
Je to mentalita minulého storočia - nemusíme sa snažiť, tak sa nasnažíme. A použiť to arguemnt na ospravedlnenie zlých služieb je smutné. A je to dôvod prečo sme sa ako národ veľmi neposunuli.
Ak chceme ľudí nejako dostať do vlakov miesto aút a dosiahnuť nejakú rentabilitu dotovania vlakov, tak naopak je nutné tých ľudí prilákať, nie byť ich poslednou možnosťou, lebo veď zaplatené je to aj tak
Reakcia na: Viko #57:
Uznávam, do Košíc som naposledy išiel minulé leto.
Ale tá Budapešť dva mesiace dozadu tiež neohúrila. Ja som jednoducho nikdy nemal dobrý pocit z cesty našimi vlakmi. Buď bolo niečo zle (nešla klíma, zásuvky, wifi,...) alebo to bolo nanajvýš OK - doviezol som sa a to bolo všetko. Vo vlakoch RJ som sa naopak vždy cítil pohodlne, mal som pocit vyššieho celkového komfortu. Ale môže to byť subjektívny názor.
Reakcia na: fanatikmhd #61:
"4) Cp bola blbosť, plýtvanie papierom. Keď pootočíš krkom (od mobilu s ktorým si na bezplatnej wi-fi a máš prístup k CP) tak máš VŠADE obrazovky s jazdou vlaku. Tam ho máš. Je to kus ekologickejšie."
No, len funkcionalitu IS vo vlakoch treba ešte dopracovať, lebo z displejov v bratislavskej MHD sa dozviem viac informácií ako z toho, čo zobrazujú tie displeje vo vlakoch a pritom napríklad informácie o možnostiach prestupu ma viac trápia práve vo vlaku, než v MHD.
Reakcia na: Minko #60:
Ony zmizli až teraz asi 4 - 5 rokov dozadu, iba sa veľmi rýchlo rozchytali z pohľadu tých, čo nenastupovali na prvých staniciach vlaku. (Viem to, lebo tie brožúrky som pravidelne zbieral, najmä na R 6xx z Košíc. 😎 )
Reakcia na: Adam3 #59:
Tu si dovolím oponovať, nakoľko so 600vkami lietam pravidelne:
1) Vibrácie - Ide o efekt nášho koridoru (ŽSR), a vlakov idúcich 160km/h - najmä také krásne úseky ako Trnava-Báhoň a následný lom oblúka v zastávke sú ukážkové budúce "Z"/"K"...
2) Zásuvky - ak sa nejedná o veľmi starý vozeň, mrkni pod sedadlo. Mnohé vozne schovávajú zásuvky pod sedadlom...
3) minikôš - Ono len stačí vysvetliť študentom že ten bordel z intráku majú vyhodiť do kontajnera, nie do vlaku. Na bežný odpad to stačí bohate, ak ho naplníš, skôr sa zamysli nad sebou koľko odpadu si dokázal vyprodukovať za pár hodín jazdy vlakom....
4) Cp bola blbosť, plýtvanie papierom. Keď pootočíš krkom (od mobilu s ktorým si na bezplatnej wi-fi a máš prístup k CP) tak máš VŠADE obrazovky s jazdou vlaku. Tam ho máš. Je to kus ekologickejšie.
5) Hlasitosť je regulovateľná. Ak si v kupé, náš tam ovládač. Ak si v otvorenom, povedz sprievodcovi , a ten to stlmí na predstavku.
6) Vozík s občerstvením nechodil - on chodí, ale predrať sa uličkou je niekedy nemožné. Preto je tam reštauračný vozeň, ihneď ZA prvou triedou (medzi 1. a 2. triedou), takže si mal od seba nanajvýš 28m plnohodnotnú reštauráciu. Minerálku máš v prvej triede btw zadarmo tiež, takže ten argument je docela off... Nepoznáš legendárnu VLAQUA? 😃
Inak rozdiel medzi RJSK a ZSSK v podaní IC vlaku je skôr len v opotrebení vozoparku (najmä absencia vozňov ako je Astra je cítiteľná v diaľkovine) spolu so znechuteným personálom (ktorý sa musí nonstop ospravedlňovať ufňukaným ľuďom ktorí nonstop vidia len na RJSK pozitíva na ZSSK negatíva) tvoria negatívnu vizitku ZSSK.
Ale, úprimne, tak zle by som to nevidel.


Jo, a ešte jedna vec. Nezabúdaj, že RJ jazdil komerčne - teda sa musí snažiť, aby mal cestujúcich. ZSSK jazdila (a jazdí na 6xx) na základe zmluvy o službách vo verejnom záujme (dotovaný vlak) = môžu každému cestujúcemu napluť do tváre, a aj tak dostanú zaplatené za odjazdené km.... Preto aj tie porovnávky nižšie RJ na úseku BA-PHA vs Metropolitan ČD/ZSSK nie sú úplne košér.....
Reakcia na: Adam3 #59:
Som zo skoly prec uz takmer 10 rokov ale tie cp zmizli z rychlikov este za "mojej ery" 🙂 takze tych sa uz nikdy ani nedockas 🙂 "spolahlivost" ZSSK bola pre mna jedym z dovodov preco som svoje prve vyplaty investoval do sporenia na auto 🙂
Reakcia na: Viko #57:
Ja dnes z Kosic Bpeer-om a na Regiojet sa to absolutne nechytalo. Sedacka sa podomnou rozpadavala (doslova som ju musel pred jazdou nacvaknut do tych uchtiek), bola nepohodlna, wifi nedociahla (asi bola niekde na zaciatku v 1. triede), vozik s obcerstvenim nechodil (a to sa ani nebavime, ze v Regiojete byva mineralka + kavicka pri nastupe zadarmo), zastrcky stale len v stene pri okne takze pre cestujuceho v ulicke nepouzitelne, minikos pod sedadlami sa zasekaval a ani tie blbe papieriky s CP ktore byvali v rychlikoch 10 rokov dozadu na stolikoch uz nie su. Ale ako bonus pri odjazde z kazdej stanice vrieskala (fakt dost nahlas az ma to zobudilo) reklama v 3och jazykoch na Slovaklines busy na Schwechat z hlavaku (a vacsinou sa aj prekryvala s ovela tichsim "Vazeni cestujuci ktori pristupili, vitajte vo vlaku..."). A na zaver sa do toho rusnovodic trochu oprel pri stahovai meskania z Trnavy a tam kde by som cakal rovnu trat to s nami total vybrovalo, az som rozmyslal, ci je to tratou alebo ma ten vozen ploche kolesa ako tu mali elektricky.
Celkovo katastrofa a hned by som vymenil za Regiojet (ktory bol navyse lacnejsi ako ZSSK ked premaval subezne BA-KE).
Reakcia na: keks #48:
Ja naopak Praha - BA jazdím zásadne so ZSSK/ČD a Regiojet len ak sa inak nedá. Na Metropolitanoch spravidla ide klíma (okrem MÁV súprav), čo sa o Regiojete povedať nedá, sedenie je aspoň v jednotke pohodlnejšie, wifi a zásuvky vždy išli ako mali, plus jedlo je rádovo lepšie.

K poslednému odstavcu - Komárno je regionálna linka, takže to ťažko porovnávať s Prahou či Budapešťou.
Reakcia na: keks #54:
Kedy si cestoval do Košíc? Lebo poslednú dobu na severnej trase stretávam len udržiavané vagóny (buď verzia Čičmany-drevo, alebo podobný layout v predošlej oranžovej verzii), a aj iné smery (napr. BA-BB, ZV-ZA) si viditeľne polepšili oproti tomu, čo som si pamätal spred pár rokov.
Reakcia na: Dezerter #55:
Vďaka za opravu, asi som sa stratil pri čítaní VOD 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #53:
Nie len na jednom páre 284/285 ale aj na 278/279🙂
Reakcia na: steve666 #52:
Jedna vec je koho logo je na vlaku a druhá vec je kto daný vlak prevádzkuje. Na našom území ho prevádzkuje ZSSK a verím, že keby chceli, tak by mali právo kecať do toho aké vlaky chcú a sú ochotní prevádzkovať. Ale keď vezmú čokoľvek, tak sa netreba diviť.
Btw, ani keď som cestoval do Košíc vlakom ZSSK (aj s logom ZSSK) tak to nebolo nejaké extra terno.
Reakcia na: steve666 #52:
Dopravcom EC Metropolitan je na území Slovenska ZSSK, nie ČD. A na jednom páre (Slovenská strela) jazdí červená súprava ZSSK
Reakcia na: keks #48:
az na to je smerom do prahy jazdia vlaky CD, ZSSK ani nahodou.mozno na hlavnu trat daju to najlepsie ale ja som ich zazil smer ostrava a bohumin a to bolo nieco otrasne. neviem odkial mali a ake stare vlaky ale bolo jasne ze iba zmenili farbu a islo sa na trat.ZSSK sa aspon snazi rekonstruovat vozne pre dialkove linky, cenu tu nebudem riesit.
Reakcia na: Mario2375 #49:
tam treba hlavne pridat druhu kolaj. to krizovanie strasne komplikuje dopravu. ak zacne meskat jeden vlak tak sa to prenesie na dalsie vlaky v obidvoch smeroch.a ktomu este je tam aj dost vela nakladnych vlakov.
Reakcia na: Martin Fundárek #45:
Dovolím si trochu poopraviť. Ku skráteniu času potrebného na križovanie prišlo už o pár rokov skôr, ako mal na trať nastúpiť RJ (2008? znalejší možno doplnia). To bolo vtedy, kedy bolo na celej trati vymenené zabezpečovacie zariadenie. Pred nástupom RJ iba došlo k rekonštrukcii výhybiek a koľají v niektorých staniciach, hlavne za účelom výmeny samovratných prestavníkov za elektromotorické, tiež sa niekde zrekonštruovali nástupištia (tuším všetko na úseku Košariská - DS).

Tá výmena prestavníkov bola nutná najmä pre METRANS, ktorý by sa po nástupe RJ počas dňa na trať hádam ani nevošiel (tie samovraty by v niektorých prípadoch neumožňovali križovanie osobného a nákladného vlaku, hoci časovo by to vychádzalo).
Osobne som bol s RJ spokojný ked prišiel ako nový dopravca na BA-KN, predsa, to čo tam bolo, bolo extremne zlé, časom ale aj RJ dosť upadal. (zanedbávané nástupištia, nasadenie iných súprav, zhoršenie stavu kolají..) Neviem čo sa príchodom LE zmení, no snad budú tlačiť aj na modernizáciu tej trate..
Priznám sa, že na tejto trati som nikdy necestoval, takže možno budem trochu odveci, no nejde mi do hlavy jedna vec.
Keď cestujem na trati Bratislava - Praha (a späť), tak je porovnanie RJ vs ZSSK tisíc a jedno (v prospech RJ). Vždy.
Keď si spomeniem na cestu do Budapešti vlakom ZSSK tak tiež žiadna sláva - napriek pekným piktogramom na dverách nešli ani zásuvky a o wifi sa mi mohlo maximálne snívať.
Preto mi celkom nejde do hlavy ako je možné, že zrovna na tejto jednej trati by boli služby RJ a ZSSK nielen porovnateľné, ale ešte by ZSSK malo aj navrch.
Reakcia na: steve666 #46:
hm strasne vam vadi pravda.😞
Reakcia na: Martin Fundárek #45:
pekne napisane.dostali moznost zarobit a potom uz na vsetko hlavne na zakaznikov kakali.
Reakcia na: Anderis556 #38:
RJ bol lepší oproti predchádzajúcemu stavu vďaka:
- tomu, že časť spojov bola NP - to je nespochybniteľne prínos RJ; nikde nebolo napísané, že ZSSK si nemohla zaobstarať modernejšie vozne než 81x;
- zrýchleniu - to je zásluha modernizácie trate, urobenej tesne pred nástupom RJ - dovtedy sa na trať zvysoka s...o. Keď Ti križovania trvajú 3x2 minúty namiesto 3x10 minút, je ľahké zrýchliť dopravu;
- ponuke väčšieho množstva spojov - ministerstvo objednalo od RJ výrazne viac výkonov, než tam predtým robila ZSSK, a od ZSSK o to menej, takže ZSSK vtedy musela škrtať na iných tratiach.
Suma sumárum, z troch hlavných zlepšení ide jedno na konto RJ a dve na konto toho, že niekto na štátnej strane takpovediac natiahol RJ červený koberec. A tieto falošné argumenty sa často uvádzajú ako dôkaz prínosu súkromníkov pre železnicu, hoci je to len dôkaz toho, ako sa zvýši počet cestujúcich, keď sa investuje do trate a objedná dostatočné množstvo výkonov.
Reakcia na: Anderis556 #38:
a terajsie ZSSK+OBB ovela lepsie ako RJ😉
Reakcia na: S499.1023 #42:
Napr. Nové Košariská:
Vlak č. 1 príde na koľaj bližšiu k výpr. budove. Vlak č.2 na vzdialenejšiu. Vlak č. 1 má skorší odchod, reže perón vlaku č. 2.
Keby sa vchody postavili naopak:
Vlak č. 1 príde na koľaj vzdialenejšiu k výpr. budove. Vlak č. na bližšiu.
Vlak č. 2 má neskorší príchod, reže perón vlaku č. 1.

Samozrejme predpis takúto vec rieši, ale pri počte takýchto križovaní denne a pri počte dopravní v ktorých sa to deje, sa to nikdy nedodržovalo.

Ak by grafikonista upravil GVD, aby nedocházalo k vyššie uvedeným javom, tak by zrútil TGVD, resp. by sa výrazne predĺžili jazdné doby.
Reakcia na: N/A #41:
Však samovraty sú preč, tak sa dá stavať aj naopak, či?
Reakcia na: samkoh #40:
Predovšetkým je GVD robený naopak ako sú polohy nástupíšť.
Pravidelne dochádza k "rezaniu" peróna a všetci bezpečáci to ticho tolerujú (či už ŽSR alebo ZSSK).
Reakcia na: Miro #17:
tie nástupištia sú tam skrátené zjavne podľa českého vzoru tak, aby tie vlaky stáli pri križovaní vo vzájomnom zákryte. Neviem presne, aký to má význam, ale funguje to tak napr. aj na trati Břeclav-Znojmo, v prestupnej stanici Černý Kříž...
Reakcia na: fanatikmhd #16:
Ale treba sa na to kukat aj ocami slovenskej reality. Ministerstvo sice povie, ze chce 400-600-1000 miest na spoj, ale je take nieco vobec realne? Ci uz z toho hladiska, ze taky vlak sa snad nezmesti k nastupistam, alebo z toho hladiska, ze tolko suprav k dispoziicii nebude, ale bude to jedno, lebo to nikto nebude kontrolovat, sanckcionovat, a ked nahodou nepojde vobec ziaden vlak, aj tak to bude vsetkym jedno?
Reakcia na: steve666 #37:
Určite lepšie RJ ako to čo bolo na tej trase pri ZSSK pred rokom 2012.
Reakcia na: N/A #36:
to ma nezaujima. maju mat aj nejake rezervy vo vozovom parku. dobre ze sme sa ich zbavili.RJ uz nie je OK ani v dialkovej doprave. jedine busy sa daju .
Reakcia na: steve666 #27:
Lenže si zabudol zmieniť, že väčšina kapacitných Talentov padla za obeť priecestiam.
V predcovidovej dobe boli čakacie doby na opravu vyše roka. V dnešnej dobe to tipujem na 2 a viac rokov.
Reakcia na: Petto #22:
Že by to bol sarkazmus? Tak som tomu rozumel ja.
Reakcia na: Viko #31:
ZSSK je hlavne v poslednej dobe dosť nespoľahlivá, a to už aj v diaľkovej doprave, nieto ešte v osobnej.
Reakcia na: Viko #31:
nevsimol som si. vzdy poslu lokomotivu + 4 vozne. jedine ze by na konkretny spoj nasadzoval 840ku.😛
Reakcia na: hroch #29:
robili to bezne,a ci tam boli kvoli tomu nejake sankcie tak to neviem. ale co uz ked sa im tie stare sroty stale kazili. tak museli supravu rozdelit do dvoch vlakov aby aspon nieco poslali.haha pamatam si jedneho rusnovodica 628ky co do telefonu krical svieti mi to tu ako vianocny stromcek😂 😂
Reakcia na: steve666 #28:
"aka nespolahlivost ZSSK?" Minimálne ten večný nedostatok rušňovodičov, sprievodcov, techniky a vlastne všetkého, čo potrebujú na normálne fungovanie.
Reakcia na: Anderis556 #25:
😀😀😀 Si zabil.
Reakcia na: steve666 #27:
Nie som si isty, ci by si RJ lajstol nasadit vozidla s nizsou ako objednanou kapacitou. Tu vidim skor minuly fail na strane statu. Takze dufajme, ze sa nezopakuje.

Ale inac pravdou je, ze aktualne atraktivite zda sa hadze polena pod kolesa ZSR, lebo mam dojem, ze kazdy druhy tyzden nejaka vyluka...
Reakcia na: barack40 #20:
aka nespolahlivost ZSSK? ved jazdia tak ako trat dovoli. a s kapacitou nie su problemy. nie ako u RJ.
Reakcia na: hroch #15:
a to sme uz zazili s Regiojetom, kde mozno aj bola objednana kapacita ale zlti chlapci dali na spoj v poobednajsej spicke jedno malicke desiro.a pritom aj dve by boli malo.
Reakcia na: si #24:
Ja mam rad trapnokomediu. 😂
Reakcia na: Dany76 #21:
To už fakt neviem, či mám radšej Tvoje sprostosti počúvať alebo Mariu Zacharovu.
Reakcia na: Petto #22:
Ty nevies ze trollom nemas na ziaden z ich vyrokov nijak reagovat ? 😃
Reakcia na: barack40 #20:
Ano, spolahlivost som myslel. Vozopark mi neprisiel taky strasny.
Reakcia na: Dany76 #21:
No daj dovod,ze preco diskriminacia. 😁
SKODA, ZE SUTAZ NEVYHRALA ARRIVA. TO JE DISKRIMINACIA SPOLOCNOSTI ARRIVA.
Reakcia na: Petto #19:
Príčin je viacero, ale "kvalita vlakov", ak tým myslíš vozidlový park, medzi nimi nie je (súčasný vozidlový park je v priemere lepší, ako za čias RJ).

Tie príčiny sú štyri:

- COVID
- Otvorenie D4/R7
- Brutálna nespoľahlivosť ZSSK, výrazne horšia, ako to bolo za čias RJ
- Nepoužiteľnosť záchytných parkovísk pri staniciach (rozkrádanie áut je takmer na dennom poriadku

Ten úbytok cestujúcich je naozaj citeľný. Napríklad vlak z BA do DS, čo odchádza 17:38 z BA, bol za čias RJ pri nasadení sólo Desira tak plný, že na Novom Meste sa niektorí ľudia ani nedostali do vlaku. Dnes tam ZSSK nasadzuje väčšinou sólo 840 (kapacita dokonca o niečo nižšia, ako Desiro), a ešte si aj každý sadne... Podobne sú na tom aj iné vlaky v špičkách.

Alebo ďalší príklad v Miloslavove: Obec postavila pri zastávke záchytné parkovisko. Keď kapacitne nestačilo, postavila Dunajská Lužná ďalšie parkovisko z opačnej strany trate (na kuse poľa vysypali štrk). Pôvodné parkovisko sa ďalej rozšírilo maximálne, ako to dovoľovali priestorové pomery. Obidve parkoviská bývali tak plné, že cez pracovné dni po ôsmej ráno sa už nedalo nikde zaparkovať. Dnes kapacitne úplne bohate postačuje to pôvodné parkovisko, čo vybudoval Miloslavov. Rozšírenie parkoviska z Miloslavovskej strany vesele zarastá burinou, štrkové parkovisko od Lužnej bolo dokonca pred pár dňami úplne zrušené...
Reakcia na: hroch #18:
Pravdepodobne to stacit bude na zaciatku. Cisla ZSSK ukazuju ze pocet cestujucich s nimi klesol ci kvoli covidu alebo "kvalite vlakov".
Reakcia na: fanatikmhd #16:
Na prvy pohlad mi to nepride ako nejake brutalne zlepsenie frekvencie...?
Reakcia na: hroch #15:
Ak si dobre pamätám, tak problém na tejto trati sú aj krátke nástupištia, takže moc dlhá súprava sa tam nasadiť nedá. Veď už RJ kvôli tomu dával na najvyťaženejšie spoje poschodové vozne.

Takže aj ŽSR by sa mohli trochu posnažiť a nástupištia predĺžiť. A to už ani nehovorím o tom, že by si táto trať zaslúžila aspoň elektrifikáciu, ak už nie rovno zdvojkoľajnenie.
Reakcia na: steve666 #12:
tak nejak predpokladam, ze sa tie vozidla daju radit aj do suprav, takze problem s kapacitou bude len vtedy, ked stat objedna problem s kapacitou...
Reakcia na: fanatikmhd #11:
toto je celkom zaujímavý postreh btw. 🤔
Reakcia na: steve666 #12:
Ak si štát objedná prditka, tak je chyba u neho a nie u dopravcu.
no zbohom, ako vidim zase tam budu male prditka a bude problem s kapacitou.to uz radsej potom sucasny stav.
Reakcia na: S499.1023 #10:
Ech, človek by povedal že už sám dokážeš rozpoznať prehnanie za účelom vytknutia pomeru. na cigánskej máš všemožné výšky perónov. Resp od BA HLST ideš defacto od najvyšších, po najnižšie. Tým pádom "NP" vozidlo neexistuje - Jediná definícia sa nachádza na wikipedii, týka sa električiek a je uvedená ako bezbariérovosť. Predpokladá sa že nejestvuje žiadny vertikálny schod.
Ak sa prevezme táto definícia aj na železnicu, tak v krajine , kde je nominálna výška nástupišťa 760 mm nad TK, je vozeň s touto výškou podlahy nízkopodlažný.
Na Slovensku je normalizovaná výška nástupišťa 550 mm nad TK.
Takže, vozidlo ako je LINT41 s výškou 600mm príde k trom možnostiam - -Prídeš k nižšiemu perónu = schod do výšky.
-Prídeš k rovnako vysokému perónu = si bezbariérový
-Prídeš k vysokému koridorovému perónu = máš schod jak pri "B"cku, akurát opačným smerom - nadol....

Petto: Alstomy sú voľne k dispozícií, napr u Alfa Trains (21ks).
Reakcia na: fanatikmhd #8:
1) Nie, B-čko nebude nikdy nízkopodlažné.
2) A kde že sa konkrétne na cigánskej, ktorá je na slovenské pomery vysokonadpriemerne peronizovaná, vystupuje do blata?
Reakcia na: fanatikmhd #8:
A uz si tie Alstomy dopredu zaobstarali ? Ci je teda teoreticky mozny ich start 12/22.
IDS BK - Áno, musí sa zapojiť.
LEO vozopark - Alstom Coradia LINT 41.
NP - Podiel bol nastavený na 30%(pôvodne 90%). Išlo najmä o double deckre, kde sa môže zamiešať jeden vagón bez NP časti (teda napr RJSK dvojpatráky) = aj keď vlak bude nízkopodlažný, bude to ala hrbáč - ten vozeň NP je, tamten nie, ale tvoria jeden vlak/jeden spoj. Človek totiž zistí, že "nízkopodlažný" vlak je defacto aj "B"čko, ak prídeš k hrane 1m vysokej..... a cigánska zrovna s tým blatom pri koľaji ktoré niekto nazýva perónom dvakrát nevyhrá...
Ostatné podmienky:
Klíma - požadovaná 80%
Vákuové toalety - 80%
Kapacita - 95%
Kapacita na sedenie - 60%.

Reakcia na: Viko #6:
Pardon, prečítal som si len tú vetu predtým zrejme
Reakcia na: 3pa3ck3 #5:
Ty aj čítaš články? Na poslednú otázku ti odpovedá hneď tretia veta textu.
Reakcia na: Petto #3:
Tak v roku 2022 považovať za diskrimináciu to, že objednávateľ požaduje plne nízkopodlažný vozový park, chce veľkú odvahu 🙄

Ale teda tušíte niekto, s čím tu vlastne chcú jazdiť? A taktiež bolo v podmienkach súťaže uvedené, že víťazný dopravca sa musí zapojiť do IDS BK?
Maximalny vek vozidiel bol snad iba zly vtip.. Alebo to chcel vyhrat nahodny prepravca s tym hnojom, ktorym disponuju.🙃
Reakcia na: Viko #2:
Pravda 😁 . Takze je to tam len kvoli diskriminacii. No len aby LEO tam nenasadil teraz nejake supravy 4ks 810 😁
Reakcia na: Petto #1:
Len do takej súťaže by sa veľmi nemala ako zapojiť ZSSK 😃
Podiel nizkopodlaznych vlakov ? To mozu ist aj klasicke (vagonove) spoje bez nizkopodlaznych casti ? Cakal by som, ze vsetko bude prinajlepsom nizkopodlazne uz v 2022.