Ministerstvo dopravy vybralo dopravcu pre železničnú trať Bratislava - Komárno

Na jednokoľajku medzi Bratislavou a Komárnom príde opäť súkromný dopravca.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR zverejnilo víťaza súťaže na prevádzkovanie vlakovej dopravy na regionálnej trati Bratislava - Komárno. Vlaky na tejto trati sú v súčasnosti v úseku Bratislava - Kvetoslavov zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) ako linka S70 a dopravu zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko. Povinnosťou nového dopravcu bude tiež zapojenie sa do IDS BK.

Záujem o prevádzkovanie dopravy vo verejnom záujme na tejto trati podľa ministerstva dopravy prejavilo 7 dopravcov. Z celkovo troch uchádzačov, ktorí sa dostali do finálového výberu (Železničná spoločnosť Slovensko, Leo Express a Yosaria Trains), vybralo ministerstvo ako víťaza českú spoločnosť Leo Express, ktorá by mala zabezpečovať dopravu na spomínanej trati v období od 10. decembra 2023 do 9. decembra 2032. Ministerstvo dopravy by však chcelo ponúknuť víťazovi, aby začal na trati jazdiť už od decembra 2022, teda o rok skôr. Ministerstvo v predmetnej súťaži ponúkalo aj možnosť predložiť ponuku na 1-ročné obdobie v roku 2023.

O víťazovi súťaže okrem ponukovej ceny rozhodovali aj ďalšie kritériá, napr. počet sedadiel vo vlakoch, podiel klimatizovaných či nízkopodlažných vozidiel. Ministerstvo požadovalo vek vlakových vozidiel najviac 40 rokov (od výroby, resp. poslednej zásadnej modernizácie) počas celej doby platnosti zmluvy, umožnenie prepravy aspoň 1 bicykla na každých 100 sedadiel a 1 toaletu v každom vlaku.

Porovnanie ponúk jednotlivých uchádzačov sa nachádza v oznámení o vyhodnotení ponúk.

V rokoch 2012 až 2020 dopravu na trati Bratislava - Komárno zabezpečoval súkromný dopravca Regiojet.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Adam3 #68:
začiatok a koniec pomalej jazdy.
Reakcia na: Mario2375 #49:
Žiaľ, 2 z troch tebou spomínaných vecí regiojet napraviť nemôže, keďže nástupištia a koľaje sú v správe ŽSR. A nemohol ich vydierať ani tým, že prestane voziť vlaky po tej trati (tým pádom by ŽSR mali menej peňazí z poplatkov za dopravnú cestu), lebo to vozil v záväzku verejnej služby. Objektívna otázka znie, nakoľko bolo nasadenie iných súpravy výsledkom internej politiky RJ a nakoľko to bol výsledok nehôd na priecestiach, za ktoré nemôže ani RJ ani ŽSR.
Reakcia na: si #69:
Tabuľky CP pre jednotlivé trate sú dostupné na stránke ŽSR https://www.zsr.sk/pre-cestujucich/cestovny-poriadok-2021-2022/ takže si stále môžeš doma vytlačiť a dať zviazať (aj keď asi bude praktickejší nejaký zakladač, kde si tie papiere vieš priebežne meniť 😉)

Online sledovanie meškania vlakov má zmysel najmä pri diaľkových vlakoch, kde sa ukazujú časy prejazdov vo všetkých dopravniach, zatiaľčo v papierovom CP sú uvedené iba tam kde vlak zastavuje (pri zastávkových osobákoch je to, pochopiteľne, naopak). A taktiež si takto viem skontrolovať situáciu predo mnou.

Svojho času existovala stránka, ktorá zobrazovala históriu meškaní, čo bol tiež užitočný nástroj pri plánovaní cesty (ak vidím, že vlak meškal posledný týždeň aspoň polhodinu, a výluka na trase stále trvá, tak nemôžem očakávať, že práve dnes príde načas). Avšak ŽSR im odrezali dáta a stránka skončila (uznávam, že ŽSR tu boli v práve)
Reakcia na: si #69:
mapa.zsr.sk 😉
Reakcia na: Adam3 #68:
k bodu 7 - a teda aj odpoveď pre Keksa - To je práve moment, ktorý síce nikto nevníma, ale je najpodstatnejší v poskytovaných službách. Ak jazdíte komerčne, viete, že ak si pokazíte meno, prídete o zákazníka, a skrachujete. Ak ste dotovaní, viete, že môžete odísť aj s prázdnym vlakom, a nikdy nezbankrotujete.
Krásna ukážka je RJ na dotovaných tratiach (vrátane komárna). Nepopierateľne novými vlakmi a opravenou traťou stúpla obrovsky (380% ak si dobre pamätám) prevádzka na základe dopytu. Počty cestujúcich masakrálne stúpli atď...ale...pozrime sa na tú prevádzku po takom 4-5 roku. Rozdiel od ZSSK 810 čo tam jazdili bol snáď len v tej nízkopodlažnosti....inak už relatívne bieda. taký 8my rok to už bolo za trest tam cestovať. A nenarážam len na 628 či neklimatizované poschoďáky. Pozrime si linku R8 Brno-Bohumín. Časť skalných fanúšikov RJ bude obraňovať stoj čo stoj, ale bežní cestujúci si moc nepochvaľujú. Linka je dotovaná, a teda nie je dôvod sa starať o kvalitu.
Preto vždy v diskusiách spomínam, keď chceme porovnávať, IC RJSK porovnávať JEDINE s IC ZSSK (a hej, mohli by sme tu vyviesť diskusiu na tému financovania náhodného dopravcu, ale to už je off topic....)...

ešte k 6 - Ak nie je radená krčma (o odkupe krčiem od RJCZ si povieme neskôr, prečo je podstav krčmových vozňov), tak nie je ani vozík. Len v BDs sa uloží akýsi človiečik s tlupou jedla (viz medializovaný prípad jednej ŤZP) a predáva odtiaľ....
Reakcia na: Adam3 #68:
"Z"/"K" sú písmená návestí začiatku a konca pomalej jazdy.
Reakcia na: barack40 #50:
Máš pravdu, skrátenie doby križovania prišlo skôr. Porovnal som teraz CP 2010/11 a 2013/14 (z lenivosti sa mi nechce hľadať prvý CP RJ) a rozdiel je minimálny - najkratší jazdný čas zastávkového Os vlaku ZSSK BAHL-KN 2 h 15 min., RJ 2 h 8 min. Ale list GVD 2010/11 ešte uvádza u viac než polovice medziľahlých staníc ručne stavané výmeny.
Reakcia na: Mario2375 #49:
A čo mal RJ so zanedbanými nástupišťami a stavom koľajníc? To je problém ŽSR.
Reakcia na: si #69:
Lenže medzi tým prišiel covid a neustále zmeny financovania a s tým spojené desiatky zmien počas GVD.
V časoch predinternetových sa GVD menil (kozmeticky) vo vopred určených termínoch. Nad rámec termínov to bola skôr výnimka.
Takže >20x/GVD meniť KCP je asi nereálne.
Reakcia na: Dispecer #62:
Cestoval som pravidelne v useku KE-TT obojsmerne ale posledne roky ani v KE vo vlakoch tie brozurky uz neboli co si pamatam. Najviac sa mi aj tak zafixovalo to statie pod kazdym bučkom.
Reakcia na: Adam3 #68:
ad papierovy cp - volakedy sa dali kupit tlacene cestovne poriadky (taka nie uplne najmensia knizka) a ak si sa v nej vedel orientovat, tak si si z toho vedel precitat aj to ze kde sa s ktorym vlakom mas podla gvd krizovat a minimalne sledovat ci ten Tvoj vlak ide nacas, zmeskany alebo nebodaj v predstihu.... (jasne, tie s ktorymi sa mal krizovat si nemal ako vediet; leda ak volakedy fungovala stranka "kde su vlaciky" (neviem ci prezila do dnesnych cias) a tam sa (aj ked s tu uz spominanymi chybami) dala sledovat poloha lubovolneho vlaku....)
Reakcia na: fanatikmhd #61:
1) Ano bol to presne usek Trnava-Bahon takze to bude koridorom uznavam. Co znamerna Z"/"K" netusim 🙂
2) Pod sedadlom neboli, tento vozen posobil dost staro (ano nove s cicmanskym vzorom su na tom lepsie a tam su asi aj zasuvky pod sedadlom).
3) Nezasekaval sa lebo by bol plny, ale blbo vyrieseny, mal zle panty alebo daco. Tiez neviem preco nemoze mat kazdy pod sedadlom svoj ale je takto jeden spolocny v strede a vzdy ked som ho otvaral ja alebo spolucestujuci vedla tak sme vrazili tomu druhemu do nohy.
4) CP na papieri mi velmi vyhovoval a to pisem ako clovek co v dnesnej dobe riesim vsetko digitalne. Totiz ako pisem tak ziadna bezplatna wifi nesla, cize som CP sledoval z mobilnych dat na tej uzasnej stranke ZSSK pri ktorej mi stupa tep zakazdym ked ju otvorim. Ta ma podla mna milion chyb ale to tu nejdem rozoberat, proste z papiera to bolo pohodlnejsie. Zrovna v tom vozni co som dnes isiel ani obrazovky neboli, ale aj keby boli tak ten IS na nich je nepouzitelny. Hlavne ked som dalej cestoval z hlavaku osobakom na Zahorie a IS zaseknuty ukazoval dalsiu zastavku Pezinok, takze tolko k plytvaniu papiera...
5) Hlasitost je asi dost zvlastne regulovatelna, ked oznam "Vitajte vo vlaku..." bolo ledva pocut, ale reklama vrieskala. Do toho sa tie nahravky este prekravali a casto sa menila hlasitost aj pocas prehravania jednej nahravky, chvilu ju nebolo pocut vobec a zrazu naplno. Takze bol v tom total bordel a obavam sa, ze by to neslo vyriesit jednoduchym stisenim, respektive keby sa to aj stisilo tak by z normalnych nahravok "Vitajte vo vlaku" uz nic nebolo pocut.
6) ulicky dnes neboli vobec plne, dalo sa sediet cize to je vyhovorka apredpokladam, ze v tom vlaku ani nemali nikoho kto by s tym vozikom isiel. Nikde som nepisal, ze by som isiel 1. triedou, a u ZSSK si odmiatam platiti za nejake extra sluzby ked im nefunguje ani ta zakladna 2. trieda. Pointa bola v tom, ze v Regiojete som dostal full servis aj v 2. triede ako uplnu samozrejmost.
7) ako zakaznikovi mi je jedno ci si to jazdia komercne alebo ako, porovnavam kvalitu ktoru dostavam a Regiojet jednoznacne vyhrava.
Reakcia na: N/A #66:
Veď toto, veď toto...
Reakcia na: Dispecer #63:
"informácia o možnostiach prestupu"
Kto pozná soft ŽSR a ZSSK, tak vie, že je to ťažké scifi.

Odchod, príchod, prejazd, atď. vlaku v drvivej väčšine prípadov zadáva výpravca manuálne. Žiadne automatizované zadávanie a zobrazovanie informácií s presným časom a polohou (s výnimkou pár tratí) neexistuje.

Takže si viem predstaviť, že vo vozni sa zobrazí PLÁNOVANÝ prípoj v konkrétnej stanici, ale REÁLNY prípoj (posvätený dispečermi ŽSR a ZSSK) je nateraz len scifi (áno, je to nepochopiteľné).
Reakcia na: fanatikmhd #61:
Tak ten posledný argument ma naozaj dostal 😃
Je to mentalita minulého storočia - nemusíme sa snažiť, tak sa nasnažíme. A použiť to arguemnt na ospravedlnenie zlých služieb je smutné. A je to dôvod prečo sme sa ako národ veľmi neposunuli.
Ak chceme ľudí nejako dostať do vlakov miesto aút a dosiahnuť nejakú rentabilitu dotovania vlakov, tak naopak je nutné tých ľudí prilákať, nie byť ich poslednou možnosťou, lebo veď zaplatené je to aj tak
Reakcia na: Viko #57:
Uznávam, do Košíc som naposledy išiel minulé leto.
Ale tá Budapešť dva mesiace dozadu tiež neohúrila. Ja som jednoducho nikdy nemal dobrý pocit z cesty našimi vlakmi. Buď bolo niečo zle (nešla klíma, zásuvky, wifi,...) alebo to bolo nanajvýš OK - doviezol som sa a to bolo všetko. Vo vlakoch RJ som sa naopak vždy cítil pohodlne, mal som pocit vyššieho celkového komfortu. Ale môže to byť subjektívny názor.
Reakcia na: fanatikmhd #61:
"4) Cp bola blbosť, plýtvanie papierom. Keď pootočíš krkom (od mobilu s ktorým si na bezplatnej wi-fi a máš prístup k CP) tak máš VŠADE obrazovky s jazdou vlaku. Tam ho máš. Je to kus ekologickejšie."
No, len funkcionalitu IS vo vlakoch treba ešte dopracovať, lebo z displejov v bratislavskej MHD sa dozviem viac informácií ako z toho, čo zobrazujú tie displeje vo vlakoch a pritom napríklad informácie o možnostiach prestupu ma viac trápia práve vo vlaku, než v MHD.
Reakcia na: Minko #60:
Ony zmizli až teraz asi 4 - 5 rokov dozadu, iba sa veľmi rýchlo rozchytali z pohľadu tých, čo nenastupovali na prvých staniciach vlaku. (Viem to, lebo tie brožúrky som pravidelne zbieral, najmä na R 6xx z Košíc. 😎 )
Reakcia na: Adam3 #59:
Tu si dovolím oponovať, nakoľko so 600vkami lietam pravidelne:
1) Vibrácie - Ide o efekt nášho koridoru (ŽSR), a vlakov idúcich 160km/h - najmä také krásne úseky ako Trnava-Báhoň a následný lom oblúka v zastávke sú ukážkové budúce "Z"/"K"...
2) Zásuvky - ak sa nejedná o veľmi starý vozeň, mrkni pod sedadlo. Mnohé vozne schovávajú zásuvky pod sedadlom...
3) minikôš - Ono len stačí vysvetliť študentom že ten bordel z intráku majú vyhodiť do kontajnera, nie do vlaku. Na bežný odpad to stačí bohate, ak ho naplníš, skôr sa zamysli nad sebou koľko odpadu si dokázal vyprodukovať za pár hodín jazdy vlakom....
4) Cp bola blbosť, plýtvanie papierom. Keď pootočíš krkom (od mobilu s ktorým si na bezplatnej wi-fi a máš prístup k CP) tak máš VŠADE obrazovky s jazdou vlaku. Tam ho máš. Je to kus ekologickejšie.
5) Hlasitosť je regulovateľná. Ak si v kupé, náš tam ovládač. Ak si v otvorenom, povedz sprievodcovi , a ten to stlmí na predstavku.
6) Vozík s občerstvením nechodil - on chodí, ale predrať sa uličkou je niekedy nemožné. Preto je tam reštauračný vozeň, ihneď ZA prvou triedou (medzi 1. a 2. triedou), takže si mal od seba nanajvýš 28m plnohodnotnú reštauráciu. Minerálku máš v prvej triede btw zadarmo tiež, takže ten argument je docela off... Nepoznáš legendárnu VLAQUA? 😃
Inak rozdiel medzi RJSK a ZSSK v podaní IC vlaku je skôr len v opotrebení vozoparku (najmä absencia vozňov ako je Astra je cítiteľná v diaľkovine) spolu so znechuteným personálom (ktorý sa musí nonstop ospravedlňovať ufňukaným ľuďom ktorí nonstop vidia len na RJSK pozitíva na ZSSK negatíva) tvoria negatívnu vizitku ZSSK.
Ale, úprimne, tak zle by som to nevidel.


Jo, a ešte jedna vec. Nezabúdaj, že RJ jazdil komerčne - teda sa musí snažiť, aby mal cestujúcich. ZSSK jazdila (a jazdí na 6xx) na základe zmluvy o službách vo verejnom záujme (dotovaný vlak) = môžu každému cestujúcemu napluť do tváre, a aj tak dostanú zaplatené za odjazdené km.... Preto aj tie porovnávky nižšie RJ na úseku BA-PHA vs Metropolitan ČD/ZSSK nie sú úplne košér.....
Reakcia na: Adam3 #59:
Som zo skoly prec uz takmer 10 rokov ale tie cp zmizli z rychlikov este za "mojej ery" 🙂 takze tych sa uz nikdy ani nedockas 🙂 "spolahlivost" ZSSK bola pre mna jedym z dovodov preco som svoje prve vyplaty investoval do sporenia na auto 🙂