Autobus do Hainburgu by mal byť ešte v tomto roku obnovený

Bratislavský kraj má záujem obnoviť cezhraničnú autobusovú linku do Rakúska.

Už štyri mesiace nepremáva žiadna autobusová linka medzi Bratislavou a rakúskym Hainburgom, v ktorom žije veľká komunita Slovákov a ktorý je tiež obľúbenou destináciou Bratislavčanov. Poslednú komerčnú autobusovú linku, ktorá tieto dve mestá spájala, zrušil dopravca Slovak Lines nečakane v polovici novembra 2021 spolu s ukončením prevádzkovania regionálnej dopravy v Bratislavskom kraji.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ktorý v minulom roku vysúťažil nového regionálneho autobusového dopravcu, si v rámci tejto súťaže vyhradil opciu umožňujúcu objednať si aj prevádzku cezhraničných liniek do Hainburgu a Rajky. Župa v novembri informovala, že pred objednaním cezhraničnej dopravy do Hainburgu musí najskôr analyzovať doterajšiu prevádzku linky, dopady jej prevádzky na rozpočet kraja a možnosti spolufinancovania ďalšími partnermi.

Podľa najnovších informácií má Bratislavský samosprávny kraj záujem objednať prevádzku autobusovej linky do Hainburgu ešte v tomto roku. „Aktuálne sa rokuje s partnermi o podmienkach, prevádzke a financovaní. S prevádzkou linky sa uvažuje od septembra 2022," uviedla hovorkyňa BSK Lucia Forman. O návrhu riešenia dopravy do Hainburgu bude rokovať aj marcová mestská rada hlavného mesta.

Doplnené 24.3.2022: Podľa návrhu, ktorý budú ešte jednotlivé strany schvaľovať, si linku do Hainburgu bude objednávať Bratislavský samosprávny kraj v rámci uplatnenia opcie u dopravcu Arriva Mobility Solutions. Dopravca má podľa zmluvy s krajom čas na prípravu prevádzky 6 mesiacov. Na prevádzku linky majú finančne prispievať aj mesto Bratislava a Dolné Rakúsko. Náklady na prevádzku by mali byť rozdelené v pomere 1/3 Dolné Rakúsko, 2/3 BSK + mesto Bratislava (tu rozdelenie 64 % : 36 %). Príspevok hlavného mesta sa odhaduje na 34- až 85-tisíc € ročne v závislosti od intervalu a počtu cestujúcich.

Pri spustení prevádzky linky sa počíta s intervalom spojov 60 minút (ako mala pôvodná linka 901), v prípade dostatočného počtu cestujúcich je možné jeho zníženie na 30 minút. Návrh tarify počíta so základným neprestupným cestovným vo výške 2,50 € a zľavneným vo výške 1,50 €. V prípade nákupu cez mobilnú aplikáciu IDS BK by lístok platil 60 minút a bol prestupný aj v rámci zón 100+101. Návrh obsahuje aj viacero typov predplatných cestovných lístkov. Úsek v Rakúsku by bol celý v zóne 190, ktorá by zodpovedala trom štandardným regionálnym zónam.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #91:
Áno.
Reakcia na: upravovač fotiek #90:
Ako prípoj na vlaky S7?
Zišlo by sa to teraz keď bude výluka vlakov medzi DNV a Marcheggom.
Reakcia na: D555.3008 #88:
Poslu marsutky alebo par odchodov proste vynechaju.
AK bude Arriva jazdiť v tom cestovom poriadku DPB /len spod mosta snp/ v intervale 60 min. s jedným vozidlom ,tak to NEBUDU stíhať obrat už pri menšom meškaní!!
Reakcia na: Trolley #86:
DPB najviac prepravil cestujucich na 901 v poslednom roku prevadzkovania tejto linky cca 163000 cestujucich./bolo to aj publikované na stranke imhd/
Mnohokrát sa cestujuci už pod Mostom SNP nevedeli dostať do busu a to na Einsteinvej cakali dalši!/Vlastná skusenosť/
A prečo nebolo nikdy zvýšená cena?? To neviem a pre Rakušakov to bol *bagateľ*až tej cene neverili ,že tak lacné!
Reakcia na: gejza #85:
Bol si sa niekedy reálne odviezť linkou 901? Predpokladám, že asi nie. Inak by si vedel, že tá linka bola dosť využívaná a dôvod jej zrušenia zo strany DPB bol ten, že za celú dobu prevádzky ani raz nezvýšili cenu a ani nepracovali na marketingu.
Reakcia na: S499.1023 #84:
- len na objasnenie -

Valec v príspevku č. 27 poodhalil detaily materiálu, ktorý ešte v tom čase nebol zverejnený (vyplýva z toho, že má blízko k jeho autorom či schvaľovateľom). Taktiež z debát vyplýva, že profesne má blízko k IDS BK.

Ako som už uviedol skôr, predpokladám, že pri vytvorení novej linky (resp. obnovení zaniknutej) sa vychádza z relevantných štatistických dát.

Súčasne som v príspevku č. 79 požiadal o radu, kde by som mohol nájsť určitý typ štatistických dát, ktorý sú z môjho pohľadu pre proces zriadenia/obnovenia linky nevyhnutné. Valec mi vyjadril svoj názor, spomenul, že pochybuje o existencii takýchto dát. Reagoval som úvahou, že tento typ dát s najvyššou pravdepodobnosťou existuje, zároveň som uviedol svoj názor, kto ich zbiera a odkiaľ by ich bolo možné v prípade potreby získať. Každopádne ďakujem Valcovi za poskytnuté odpovede. 👍

Pokiaľ to však správne chápem, tak dáta, ktoré považujem z môjho hľadiska za relevantné, sa medzi podkladmi pri tvorbe materiálu uvedeného v príspevku č. 57 nenachádzali. Nezostáva mi tak nič iné, než naďalej zastávať názor, že materiál bol spracovaný na základe neúplných dát a v tomto prípade víťazí politický marketing nad zdravým rozumom.
Reakcia na: gejza #83:
Akože IDS BK je nejaký štátny bezpečnostný orgán s cezhraničnou pôsobnosťou???
Reakcia na: Ike #82:
z predchádzajúcich debát vyplynulo, že po profesnej stránke má blízko k IDS BK, súčasne v príspevku č.27 v rámci tejto debaty poodhalil údaje, ktoré ešte neboli zverejnené ... mal som pocit, že ako "insider" by mohol vedieť viac 🤔
Reakcia na: gejza #81:
A čo s tým má Valec? 😂
Reakcia na: Valec #80:
Snáď v Rakúsku existuje evidencia obyvateľstva vrátane tam žijúcich cudzincov - ak už nie na centrálnej tak aspoň na municipálnej úrovni. Ak už pominiem bezpečnostné hľadisko, tak je to celkom slušný zdroj z pohľadu výmeru a výberu miestnych daní a poplatkov ako aj podklad pre čerpanie vybraných foriem štátnej podpory fyzických osôb.

Práve tieto čísla by boli užitočné pre obe strany - buď ako argument pre zavedenie alebo práve odmietnutie prípadnej linky ... .

Napísal si " Od toho roku zároveň nedošlo k nejakému signifikantnému vplyvu presídleniu obyvateľov" ... tak som predpokladal, že toto tvrdenie je podložené štatistickými dátami.
Reakcia na: gejza #79:
Pochybujem, že sa vedie nejaká evidencia, ktorú žiadaš a že je verejne prístupná. Samozrejme, nejaké odhady o existujú, ale nepamätám si presné číslo.
Reakcia na: Valec #78:
ďakujem za odpoveď ... v tom prípade Ťa poprosím o radu, kde by som našiel údaj, koľko občanov Slovenskej republiky oficiálne bývalo v roku 2017 a v roku 2021, resp. na úvod roka 2022 dotknutých rakúskych obciach ? A vieme aj ich adresy (aspoň okres) trvalého pobytu ? ... predpokladám, že ide o Wolfsthal a Hainburg

áno, je zrejmé, že určité počty budú cestovať aj smerom do AT (napr. gastarbeiteri, cez víkendy výletníci, nákupy), ale mňa zaujíma najmä počet tam oficiálne žijúcich občanov Slovenska
Reakcia na: gejza #75:
Roky 2018-2021 chýbajú z toho dôvodu, že:
- súbežne tam jazdil DPB aj SL, takže počty to ovplyvňovalo (a nemusím hovoriť, že SL to robil ako komerčnú linku a dáta z nej logicky neposkytoval),
- z dôvodu Covidu boli uzavreté hranice, takže sa pomerne dlhé obdobie nejazdilo vôbec a aj v čase kedy sa jazdilo, boli počty prepravených cestujúcich ovplyvňované jednotlivými opatreniami, ktoré ale na potrebu spojenia majú len dočasný vplyv).

Takže rok 2017 je posledný kompletný, neovplyvňovaný rôznymi obmedzeniami. Od toho roku zároveň nedošlo k nejakému signifikantnému vplyvu presídleniu obyvateľov, ani k zmenám lokalít, ktoré boli cieľom tam cestujúcich ľudí (obchody, nemocnica, Europlasma, kultúra).
Reakcia na: si #76:
Mám pocit, že si evidentne nepochopil moju argumentáciu ...

mne ide o to, aby sa linky nezavádzali hurá systémom v dôsledku predvolebnej aktivity, ale aby by podložené reálnymi faktami

Zoberme si napríklad linku 154 (mám pocit, že k lokalite, kam premáva, máš pomerne blízko) - síce v tej oblasti oficiálne žijú jednotky ľudí, ale evidentne existujú relevantné podklady vzťahujúce sa k výraznému dopytu po busovej linke počas voľných dní (najmä od jari do jesene). Určite sa vykonávalo štatistické meranie premávky v určených obdobiach, zo strany Mestapa boli určite výstupy o zvýšenom počte priestupkov vzťahujúcich sa k parkovaniu, ... . Tieto čísla boli určite spracované do nejakej analýzy, premávka linky je priebežne vyhodnocovaná a keďže sa od tohto víkendu obnovila, tak asi ide o úspešný projekt.

Takže aj vo vzťahu k preprave do zahraničia očakávam relevantné fakty a nie domnienky. Nič viac a nič menej.
Reakcia na: gejza #74:
takze ak nebude premavat napriklad L93 z hlavnej stanice do petrzalky, tak udaje nam budu hovorit ze nik nou necestuje (kedze nepremava) a teda netreba ju ? 😃
Reakcia na: Valec #73:
Samozrejme, že som si to všimol, ďakujem za upozornenie. Prečo potom absentujú dáta za roky 2018 - 2021 ? Údaje v časovom rade a ich komplexná analýza by dali komplexnejší obraz (vrátane zobrazenia vplyvu pandemických opatrení) než len jedno číslo vytrhnuté z kontextu.

Plne akceptujem, že určité kruhy v predzvesti komunálnych volieb vystreľujú marketingové balóniky, ale opätovne akcentujem potrebu používať zdravý rozum a dodržiavať pravidlá stanovené legislatívou upravujúcou narábanie s rozpočtovými prostriedkami.
Reakcia na: Arrivaderci #72:
Nech sa robí preprava na základe kvantifikovaných údajov ... ak na ich základe vznikne relevantný dôvod takýto typ prepravy zaviesť, tak sa o tom môže diskutovať a mať aj dostatok argumentov ...
Reakcia na: gejza #71:
Ak si si materiál poriadne pozrel, tak si sa na str. 11 (15. strana PDF súboru) dočítal, že DPB v roku 2017 na tejto linke prepravil 136 738 cestujúcich.
Snáď má NKÚ vydanú metodiku, podľa ktorej zhodnotí, či je to dosť alebo nie.