Plánovač cesty na imhd.sk vyhľadá na pondelok iba vopred oznámené nezrušené spoje.
Bratislavský samosprávny kraj v nedeľu 14. novembra 2021 podvečer informoval, že z dôvodu nedostatku vodičov nový dopravca Arriva Mobility Solutions od pondelka 15. novembra nevypraví v najhoršom prípade až 30 % autobusových spojov. Pôvodne Bratislavská integrovaná doprava informovala o maximálne piatich percentách nevypravených spojov v prvých týždňoch.
Najviac výpadkov spojov sa očakáva v regiónoch Pezinok a Senec. Aktualizované cestovné poriadky vo formáte pdf je možné nájsť na stránke dopravcu. Zrušených bolo cca 36 % spojov.
V regionálnych cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk platí pre pondelok stĺpec "15.11.2021" (iba v prípadoch, ak je z danej zastávky obmedzená premávka). Zrušené spoje na utorok budú do cestovných poriadkov doplnené v priebehu pondelka. Plánovač cesty bol aktualizovaný pondelkovú premávku (nevyhľadáva spoje zrušené pre tento deň).
Aktualizácia: Podľa najnovších informácií neboli v pondelok vypravené aj ďalšie spoje nad rámec oznámených výpadkov. Potrebné je počítať aj s meškaním vypravených spojov. Prichádzajú tiež informácie o obmedzenej funkčnosti tarifného systému v autobusoch.
Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.
Dispecer
Teoreticky BSK mohlo začať s VO-čkom ešte skôr, mne osobne sa zdá ako ideál obstarávať už 2 roky pred začiatkom platnosti zmluvy (čo sa pri tomto fiasku javí asi aj ako potrebné do budúcnosti - ale po bitke je každý generál...).
Ďalší iniciátor prúserovosti IMHO bol, že sa obstarávala jednou súťažou doprava pre celý kraj, i keď pri veľkosti Bratislavského kraja to nebude nejaký veľký rozdiel - ale aspoň by sa v prípade rozdelenia súťaže na viac regiónov a predpoklade výhry rôznych dopravcov v jednotlivých regiónoch / vzájomnom posune začiatku platnosti zmluvy v rôznych regiónoch riziko "prúserovosti" rozložilo v priestore/čase/subjektoch. Zároveň takéto riešenie umožňuje možnosť zapojenia aj menších dopravcov (za predpokladu ak podmienky VO by nevyžadovali vyššie referencie). Pri riešení aké zvolilo BSK je riziko prúserovosti vyššie a s každou obštrukciou obstarávania ešte vyššie... A keď to doklepne dopravca so svojou nešikovnou komunikáciou, tak to nevyzerá inak ako je súčasný stav.