Plánovač cesty na imhd.sk vyhľadá na pondelok iba vopred oznámené nezrušené spoje.
Bratislavský samosprávny kraj v nedeľu 14. novembra 2021 podvečer informoval, že z dôvodu nedostatku vodičov nový dopravca Arriva Mobility Solutions od pondelka 15. novembra nevypraví v najhoršom prípade až 30 % autobusových spojov. Pôvodne Bratislavská integrovaná doprava informovala o maximálne piatich percentách nevypravených spojov v prvých týždňoch.
Najviac výpadkov spojov sa očakáva v regiónoch Pezinok a Senec. Aktualizované cestovné poriadky vo formáte pdf je možné nájsť na stránke dopravcu. Zrušených bolo cca 36 % spojov.
V regionálnych cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk platí pre pondelok stĺpec "15.11.2021" (iba v prípadoch, ak je z danej zastávky obmedzená premávka). Zrušené spoje na utorok budú do cestovných poriadkov doplnené v priebehu pondelka. Plánovač cesty bol aktualizovaný pondelkovú premávku (nevyhľadáva spoje zrušené pre tento deň).
Aktualizácia: Podľa najnovších informácií neboli v pondelok vypravené aj ďalšie spoje nad rámec oznámených výpadkov. Potrebné je počítať aj s meškaním vypravených spojov. Prichádzajú tiež informácie o obmedzenej funkčnosti tarifného systému v autobusoch.
Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.
Ike
Arriva
- podcenila trh práce a išla vabank. Redukcia ceny za km sa premietla do mzdových nákladov, ktoré nie sú udržateľné. Jej reputácia a zároveň avizované pracovné podmienky dosť zneistili vodičov.
- je pod tlakom veci riešiť. Reputácia klesá, pokuty sa kalkulujú. Musia niečo urobiť.
Slovak Lines
- mizerný dopravca ukázal na konci zmluvy podlosť ale aj šikovnosť. Zjavne majú finančnú rezervu a môžu si dovoliť zamestnať vodičov bez služieb. Momentálne sú v obrovskej výhode. Tlačí ich len finančná rezerva bez spoločenskej zodpovednosti a bez záväzkov (okrem záväzkov voči zamestnancom). Arrivu tlačí aj spoločenská zodpovednosť aj pokuty.
- Ak sa im to podarí, tak vyhrajú a vytvoria precedens. Zlý v tom, že sa to môže opakovať aj inde na Slovensku a inokedy, dobrý v tom, že tak trocha bojujú aby sme neboli lacná pracovná sila a kauza Arriva sa stane mementom do budúcnosti (hádam). Bez ohľadu na emócie by bolo pre Arrivu najlepšie, aby si zazmluvnila Slovak Lines s ich cenou na km a rozdiel bola účtovná strata Arrivy. Bolo by to mega poníženie, ale pre cestujúcich a zrejme aj pre Arrivu asi najlepšie riešenie (predpokladám, že doplatok SL by bol menší ako zmluvná pokuta).
BSK
- vyžerú si to marketingovo (je to nefér) a budú musieť veci aktívne hasiť
- možno demotivácia (dúfam, že nie, lebo súťaž bola jedna z najprecíznejších aká na Slovensku kedy bola).
Verejná doprava
- tprí najviac. Problémy v ZSSK a PAD môžu reálne viesť k nárastu áut. To môže byť umocnené poloprázdnym obchvatom D4, ktorý vďaka chýbajúcej kľúčovej križovatke plní len regionálnu funkciu, na ktorú je predimenzovaný
Verejnosť
- je rukojemníkom a vytvára tlak na Arrivu a BSK.