Mesto po roku prevádzky reklamuje zmodernizovanú električkovú radiálu.
Koncom októbra 2020 bola do prevádzky uvedená posledná časť zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Dokončovacie práce na radiále prebiehali ešte aj v priebehu tohto roka, no samotnú prevádzku električiek to už neobmedzovalo. Ani po roku prevádzky zmodernizovanej radiály však cestujúci nemôžu využívať nové multifunkčné lístkové automaty, ktoré boli pred rokom osadené na zastávkach Riviéra a Nám. sv. Františka a cez ktoré by si cestujúci okrem zakúpenia jednorazových cestovných lístkov mohli dobiť elektronickú peňaženku, či zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku).
Zaujímali sme sa preto, čo bráni ich sprevádzkovaniu a kedy ich budú môcť cestujúci využívať. Dopravný podnik Bratislava nás odkázal na magistrát hlavného mesta, ktorý bol investorom modernizácie trate. Hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová nás informovala, že nefunkčnosť multifunkčných automatov mesto rieši v rámci reklamačného konania. Okrem nefunkčných automatov mesto reklamuje na radiále aj mnohé ďalšie vady.
„Vady boli dodávateľovi prác oznámené 12.10.2021. Ako príklad uvedieme, že sa reklamuje stav vegetačných úprav (najmä rozchodníkov a spätných úprav), popraskané škáry na betónových prejazdoch cez električkovú trať, nekompletná dokumentácia, dlažby na chodníkoch, vypadnuté cestné obrubníky, nedostatočne funkčné dynamické riadenie svetelnej signalizácie, nefunkčné multifunkčné automaty, hrdzavejúce dvere na výťahoch, hrdzavejúce časti zábradlí a pod.," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová.
Termín odstránenia vád nie je známy a teda ani to, kedy budú automaty uvedené do prevádzky.
navstevnik9
Výpadok MasterCard by sa inak tohto systému dotkol len okrajovo. Úplne postačí, keď by sa autorizovalo len prvé použitie karty (prípadne po nejakej dobe nepoužívania). Pri úspešnej autorizácii by sa na účte zablokovala záloha 4€, karta by sa pridala na zoznam zelených kariet. Pri neúspešnej na červený. Na zelenom by zostala dovtedy, kým nebude z nejakého dôvodu preradená na červený, teda nie je potrebná žiadna ďalšia okamžitá autorizácia a nonstop funkčnosť MasterCard systémov. Tie zoznamy by sa v označovačoch pravidelne aktualizovali a pri priložení karty by označovače vždy najprv pozerali, či na nejakom zozname tá karta nie je.
Potom by buď priaznivo pípli, zobrazili zelenú fajočku, zapísali čas priloženia, čislo karty, zastávku, linku (zelený zoznam),
vypísali chybu (červený zoznam)
alebo by išli kartu autorizovať (ani jeden).
Ďalšie spracovanie pípnutí zelených kariet a odoslanie do centrály by prebehlo neskôr. Všetky platby by sa následne spracovávali na konci dňa. Pri neúspešnom spracovaní by karta bola premiestnená na červený zoznam, kým by cestujúci svoju podlžnosť prevodom na účet/platbou inou kartou/Viamo/SMS platbou/poštovou peňažnou poukážkou nevyrovnal, resp. by si po nejakom čase dopravca uplatnil svoju 4€ zálohu.
No a ide o to, že v prípade takéhoto výpadku sa čas spracovania (a prípadného vylúčenia na červený zoznam) môže odložiť až do doby kým MasterCard svoje systémy znovu nesprevádzkuje. Cestujúci zatiaľ so svojou kartou na zelenom zozname spokojne cestuje.
Tých pár, ktorí by potrebovali autorizáciu, si môže vtedy kúpiť SMS lístok.