Multifunkčné automaty na karloveskej radiále ani po roku nefungujú

Mesto po roku prevádzky reklamuje zmodernizovanú električkovú radiálu.

Koncom októbra 2020 bola do prevádzky uvedená posledná časť zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Dokončovacie práce na radiále prebiehali ešte aj v priebehu tohto roka, no samotnú prevádzku električiek to už neobmedzovalo. Ani po roku prevádzky zmodernizovanej radiály však cestujúci nemôžu využívať nové multifunkčné lístkové automaty, ktoré boli pred rokom osadené na zastávkach Riviéra a Nám. sv. Františka a cez ktoré by si cestujúci okrem zakúpenia jednorazových cestovných lístkov mohli dobiť elektronickú peňaženku, či zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku).

Zaujímali sme sa preto, čo bráni ich sprevádzkovaniu a kedy ich budú môcť cestujúci využívať. Dopravný podnik Bratislava nás odkázal na magistrát hlavného mesta, ktorý bol investorom modernizácie trate. Hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová nás informovala, že nefunkčnosť multifunkčných automatov mesto rieši v rámci reklamačného konania. Okrem nefunkčných automatov mesto reklamuje na radiále aj mnohé ďalšie vady.

Vady boli dodávateľovi prác oznámené 12.10.2021. Ako príklad uvedieme, že sa reklamuje stav vegetačných úprav (najmä rozchodníkov a spätných úprav), popraskané škáry na betónových prejazdoch cez električkovú trať, nekompletná dokumentácia, dlažby na chodníkoch, vypadnuté cestné obrubníky, nedostatočne funkčné dynamické riadenie svetelnej signalizácie, nefunkčné multifunkčné automaty, hrdzavejúce dvere na výťahoch, hrdzavejúce časti zábradlí a pod.," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová.

Termín odstránenia vád nie je známy a teda ani to, kedy budú automaty uvedené do prevádzky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #86:
Skús si to prečítať ešte raz a pomaly, lebo ja tam práve píšem o tom, že systém s "papierikmi", zónami, automatmi a superkomplikovanými električenkami je ten, ktorý sa používa teraz a nahradiť ho jednoduchým pípnutím karty, ktorú má hádam každý človek, ktorý nie je dieťa, ZŤP alebo dôchodca, pri nástupe je ďaleko jednoduchšie.
Reakcia na: 810zssk #85:
PCL, eCL a SMS lístky sú predsa elektronické, nie? A keby platba platobnou kartou bola rovnako spoplatnená ako eCL, tak verím tomu, že papierové lístky bude sotva niekto používať. Ešte raz ťa vyzývam, uveď príklad človeka, ktorý potrebuje automaty, predajne a papierové lístky a legitímny dôvod prečo.
Reakcia na: TramLover #87:
Máš tú 60 na KV radiále v 1992 nejako podloženú?
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Pokiaľ viem, tak bola. Aj konkrétne na Karloveskej radiále sa jazdilo po reko v 1992 60 km/h, bolo to tu dokonca v jednom článku už spomínané. A o zastávkach na znamenie neviem, ale určite by sa to hodilo. Len momentálne mám žiaľ pocit, že nie je šanca, aby sa to stalo. Nakoľko v súčasnosti sú preferované autobusy pred elektrickou trakciou a mám pocit, že okrem električky do Petržalky sa robí všetko, aby ľudia presadali na autobusy a do áut. Viď to, že tu máme 20% oslabenie kapacity v sedle, poobednej špičke a 25% oslabenie kapacity skoro ráno a neskoro večer.
Reakcia na: navstevnik9 #77:
Včera som si ešte kusol do jazyka, ale dnes mi to už naozaj nedá...
Snažíš sa držať obľúbeného francúzskeho porekadla "Porquoi faire simple, quand on peut faire compliqué"? Alebo načo by sme vôbec mali chcieť vynachádzať koleso v podobe nejakých krkolomných riešení s poistkami, papierikmi, kópiami a neviem čím všetkým, keď predsa iks jednoduchších a funčnejších systémov existuje a jeden z nich sa tu aj využíva?
Reakcia na: navstevnik9 #84:
Aerolinky zrušili papierové letenky po tom ako väčšina prešla na elektronické. Bol to už len obskurný legacy produkt ktorý nikto nepoužíval. Nastalo toto v MHD?
Reakcia na: 810zssk #81:
Nemyslím si, že po tom existuje dopyt. Ľudia to využívajú, lebo je to k dispozícií. Keby to nebolo, tak chýbať im to nemá prečo. Veď uveď konkrétne príklady ľudí a rozumné dôvody, prečo by to mali potrebovať.

Letenky sa tiež kedysi kupovali papierové. Dnes aerolinky takú službu neponúkajú a ľudia sa naučili. A pritom zlyhanie toho ich systému je ďaleko väčší prúser ako zlyhanie pri MHD.
Reakcia na: navstevnik9 #80:
Tebe už pekne hrabe.
Reakcia na: Dispecer #74:
Odpísal som tam (aby sme tu už nespamovali s Vranovom)
Reakcia na: navstevnik9 #80:
Dosť veľa ľuďom treba, o čom svedčí ich pokračujúca existencia. Dopravcovia by sa toho radi zbavili, ale ani v mestách ktoré si uvádzal k tomu nedošlo pretože dopyt skrátka stále je.
Reakcia na: 810zssk #79:
Dobre dobre ok. PCL nech zostane. Ale papierové CL, automaty a predajne DPB nikomu netreba.
Reakcia na: navstevnik9 #76:
Idea že elektronické CL sú jednoduchšie je úplne v poriadku. To že spolu s nimi chceš zrušiť aj iné produkty ktoré majú svoju cieľovku je už problém.
Reakcia na: 810zssk #71:
Konkrétne výpadok MasterCard alebo Visa považujem za ďaleko menej pravdepodobný ako výpadok na strane IDS BK. Ako píšem nižšie, ten sa dá zúžiť iba na električky a vyťažené autobusy/trolejbusy, na čo by istotne existovali poistenia, hlavne keď sa dá škoda spoľahlivo vyčísliť z celkom presných dát priemerného používania dotknutých liniek.

Výpadok MasterCard by sa inak tohto systému dotkol len okrajovo. Úplne postačí, keď by sa autorizovalo len prvé použitie karty (prípadne po nejakej dobe nepoužívania). Pri úspešnej autorizácii by sa na účte zablokovala záloha 4€, karta by sa pridala na zoznam zelených kariet. Pri neúspešnej na červený. Na zelenom by zostala dovtedy, kým nebude z nejakého dôvodu preradená na červený, teda nie je potrebná žiadna ďalšia okamžitá autorizácia a nonstop funkčnosť MasterCard systémov. Tie zoznamy by sa v označovačoch pravidelne aktualizovali a pri priložení karty by označovače vždy najprv pozerali, či na nejakom zozname tá karta nie je.

Potom by buď priaznivo pípli, zobrazili zelenú fajočku, zapísali čas priloženia, čislo karty, zastávku, linku (zelený zoznam),

vypísali chybu (červený zoznam)

alebo by išli kartu autorizovať (ani jeden).

Ďalšie spracovanie pípnutí zelených kariet a odoslanie do centrály by prebehlo neskôr. Všetky platby by sa následne spracovávali na konci dňa. Pri neúspešnom spracovaní by karta bola premiestnená na červený zoznam, kým by cestujúci svoju podlžnosť prevodom na účet/platbou inou kartou/Viamo/SMS platbou/poštovou peňažnou poukážkou nevyrovnal, resp. by si po nejakom čase dopravca uplatnil svoju 4€ zálohu.

No a ide o to, že v prípade takéhoto výpadku sa čas spracovania (a prípadného vylúčenia na červený zoznam) môže odložiť až do doby kým MasterCard svoje systémy znovu nesprevádzkuje. Cestujúci zatiaľ so svojou kartou na zelenom zozname spokojne cestuje.

Tých pár, ktorí by potrebovali autorizáciu, si môže vtedy kúpiť SMS lístok.
Reakcia na: Oliver91 #66:
Tak na to môže existovať poistenie. Úplne postačí poistiť iba električky a vyťažené autobusy/trolejbusy MHD. To nemôže byť nejaké drahé. Ako často sa také niečo deje?

Vo vlakoch vtedy môžeš dočasne zrušiť IDS BK tarifu a cestujúci s PCL si to potom môžu vyreklamovať v pokladniciach ZSSK.

V prímestských a málo využívaných mestských autobusoch/trolejbusoch môžeš zaviesť dočasné nastupovanie prednými dverami a kúpu lístka u vodiča v hotovosti, ktorý ti vypíše na papier. Cenník cesty pre každú takú linku IDS BK z každej jej zastávky na každú ďalšiu by mal v knižnej podobe pri sebe a na papieriky/daňové doklady by napísal prípadne číslo karty, na ktorej má cestujúci údajne platný PCL. Potom keď svoje kópie daňových dokladov aj tými číslami odovzdá volakde na dispečingu, tak to tam oni potom nahodia do systému po jeho spojazdnení a tí cestujúci budú mať automaticky taký kredit na nákup nových lístkov pre tú kartu, resp. si to môžu nechať vyplatiť v hotovosti niekde na Nivách.

No a stratu ti potom už vyrábajú len spomínané električky a vyťažené autobusy/trolejbusy. Pričom pri blackoute ti možno nepôjdu ani električky a trolejbusy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #63:
Veď ani s BPK nemusíš riešiť lístky a navyše ani žiadne zóny a jazdné doby. So zlacnením PCL si viem predstaviť, že má DPB tiež výpadok tržieb, ale veď dobre ok. Tak nech majú jednorázoví cestujúci (kilo)metrovú tarifu podľa toho na akej linke koľko precestovali a pravidelní nech si kupujú PCL ideálne online, kde to môžu mať pekne graficky znázornené na aké územie a zastávky sa vzťahuje ich PCL, prípadne cez SMS, na vlakovej stanici alebo automatickým obnovovaním cez SEPA inkaso. Bottom line: Cestujúci by nemali mať za potreby ani automaty ani maturitu z IDS BK, aby pochopili aký JCL potrebujú. Automaty sú teda zbytočne vyhodené peniaze a ich riešenie je plytvanie zdrojmi.
Reakcia na: Dispecer #74:
Ozaj, vie niekto, aké davy sa teraz vozia v MHD Štúrovo?
Reakcia na: 3pa3ck3 #70:
Vranovčan? 😂 No, ako miestny rodák som už svoj názor vyjadril:
https://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=5431#5431
Reakcia na: 3pa3ck3 #70:
Tie blúznenia o tom ako Vranov chce aby ľudia používali MHD som čítal. Tak som si otvoril tamojšie CP a dobre som sa zasmial.
Reakcia na: 3pa3ck3 #64:
Ak chceš aby ľudia chodili pešo, tak sa to rieši tak že buduješ kvalitnú pešiu infraštruktúru kde sa ľudia nemusia vyhýbať autám, výmolom a stĺpom, pričom chodníky a prechody rešpektujú prirodzené pešie ťahy (+ by sa hodilo aby Slovensko ako asi posledný štát v Európe zaviedlo koncept prechodu pre chodcov).

Nie tak že berieš preč motiváciu používať MHD. Tým ľudí dostaneš jedine do áut.
Reakcia na: navstevnik9 #62:
Už vidím ako MasterCard v prípade globálneho výpadku prepláca náklady na bratislavskú MHD ♥️

Inak samozrejme súhlasím že ak vypadne tarifný systém, preprava zadarmo je správne riešenie.