Arriva pozýva na prehliadku nového prímestského autobusu (23. – 24.10.2021)

Autobus je pristavený vedľa autobusovej stanice Nivy na parkovisku pred VÚB.

Dopravca Arriva Mobility Solutions pozýva všetkých záujemcov na prehliadku nového prímestského autobusu SOR CN 10.5. Ide o jeden z viacerých typov nových autobusov, ktorými bude dopravca zabezpečovať regionálnu dopravu v Bratislavskom kraji od 15. novembra 2021. Autobus je na prehliadku k dispozícii 23. a 24. októbra v čase medzi 9:00 až 12:00 na parkovisku pred budovou VÚB vedľa zastávky Autobusová stanica (nástupište liniek 88 a 210). Záujemci sa tu môžu dozvedieť aj podrobnosti k pracovným a mzdovým podmienkam u nového dopravcu.

Nový autobus je vybavený modernými technológiami, ktoré sú známe aj z najnovších vozidiel bratislavskej MHD. Vo vozidle sa nachádza bezpečnostný kamerový systém, nabíjacie USB zásuvky pre mobilné zariadenia cestujúcich, informačný systém firmy BUSE s vonkajšími LED displejmi (s možnosťou farebného označenia linky), vnútorným širokým LCD displejom v prednej časti a malým displejom pre označenie služby za predným oknom. Sedadlá sú klasického prímestského typu s textilným čalúnením v červenej farbe, resp. v modrej farbe na vyhradených sedadlách. Prídržné tyče sú zhotovené z nehrdzavejúcej ocele. Autobus je plne klimatizovaný s tmavými determálnymi oknami, ktorých otváracie časti sú uzamykateľné. Oproti druhým dverám je v nízkopodlažnej časti vyhradený priestor pre kočík, resp. invalidný vozík. Pre ich nakladanie a vykladanie je k dispozícii manuálna výklopná rampa. Autobus bude vybavený palubným počítačom Transdata Vesna a označovače cestovných lístkov sa budú nachádzať pri oboch dverách.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #52:
Má.
Reakcia na: irizar #44:
Inak, SL má nejaké zázemie pre vodičov priamo na Nivách?
Reakcia na: Ike #50:
V čom spočíva to vyžratie? Ak má dopravca interné problémy, je to v zásade jeho problém. Fungovanie dopravy jednoducho nejak musí zabezpečiť, inak mu hrozí sankcia - vyššia ako strata z toho že holt vodičom dá lepšie podmienky než kalkuloval.

Inak moja skúsenosť ako svetobežníka je že dobrý systém sa dá postaviť aj s interným, aj s externým dopravcom. Kľúčom sú prísne nastavené štandardy ktoré musí dopravca dodržiavať. Ďalej je to už len o tom čo je ekonomickejšia voľba.

Problém je že MDV bude len ťažko pokutovať ZSSK za zrušené vlaky, lebo politika. Keby to bol súkromný dopravca a za každý neodjazdeny vlak by dostal 1000€ sankciu, vyzeralo by to veľmi odlišne ako to čo dnes vidíme. Preto som najmä v našich východoeurópskych podmienkach skôr zástancom externých dopravcov.
Reakcia na: Viko #49:
K poslednej vete by som povedal, že škoda, že ten, kto si to učenie "vyžerie" plnými dúškami sú cestujúci a to je vzhľadom na modal split atakujúci 80:20 luxus, ktorý si nemôžeme dovoliť.

Znel by som hádam aj ako nejaký odporca súťaží (v princípe som a myslím si, že dobre spravovaný verejný dopravca má potenciál fungovať ďaleko lepšie, akurát, že taký neexistuje). No sám sebe si budem oponovať, že pozrime sa na ZSSK, ktorá bez hanby a štipky odvodenia politickej zodpovednosti odrieka vlaky v azda najdôležitejšej aglomerácii na Slovensku a nič.

Takže učiť sa máme všetci čo.
Reakcia na: N/A #46:
Nemyslím si, že obmedzovanie súťaže stanovením fixného platu je cesta.
Čo ak sa bude chcieť zapojiť spoločnosť, ktorá nižšie platy vyváži rozumnejšou organizáciou pracovného času bez jazdenia od nevidím do nevidím? Alebo firma, ktorá chce dať vodičom o 200€ na mesiac menej, ale zato má budovu ktorá sa jej trhovo nerentuje a tak v nej bude ponúkať ubytovanie pre vodičov zadarmo? Im budeme nejako počítať koeficienty? Alebo proste majú smolu, že ponúkajú benefity mimo hodinovky?

Omnoho užitočnejšie mi príde, keď sa samotné firmy naučia, čo je súťaženie.
Reakcia na: Ike #38:
Ďakujem.
Opel som mal raz v živote a tadiaľ moja cesta už nepovedie, aj keď je to už Stellantis.
Suzuki je vynikajúce ale auto v mnou požadovaných parametroch bohužiaľ neponúka. Detto Toyota - máme v rodine kopu Toyot, prevažne hybridov ale ja chcem naftu, kým sa dá.
Mimochodom, najhorší servis, aký som kedy videl, má značka, ktorá by sa rada rovnala "veľkej trojke" s maximálne dvojlitrovým štvorvalcom a rýchlosťou obmedzenou na 180 km/h.
Reakcia na: milanko79 #37:
No to by som práve chcel vedieť, kto a z akého dôvodu. Pretože ten tvoj "zoznam" je taký, že polovica z nich linkové autobusy neponúka, druhá ponúka LEN automatickú prevodovku (prípadne voliteľne niekoľko) ale nikto manuál za príplatok.
Celkovo si myslím keď čítam túto diskusiu, že dopravca v IDS BK by mal mať stanovené mzdové ohodnotenie, ktoré by bolo rovnaké či už pri Slovak Lines, Arriva alebo inom dopravcovi, pretože potom vznikajú takéto situácie, že hrozí nedostatok vodičov. Pravdou je, že ani by mi nenapadlo, že by sa v roku 2021 na preplnené ulice mesta a medzimesta objednávali manuály, keďže dosť veľa času trávia vodiči práve v kolónach a tak je jazda manuálom zbytočne komplikovaná, dokonca aj samotný komfort cestujúceho je vyšší v prípade automatu.
Reakcia na: irizar #44:
Ja ale do bodky súhlasím s Tvojim príspevkom a naozaj mu nie je čo vyčítať alebo o čom polemizovať. Len som mal z diskusie implicitne pocit, že najväčším problémom sveta je Schalthebel. Teraz si pomenoval, že v Arrive je kopec iných problémov a neergonomické vozidlá s pákou tomu len nasadzujú koronu. Aspoň podľa týchto vyjadrení predpokladám, že automat by to nezachránil a zároveň, ak by vyhral dopravca, ktorý poskytne lepšie mzdy ako SL a lepšie zázemie (napr. aj za cenu obstarania lacnejších vozidiel), asi by všetci tie páky oželeli.
Reakcia na: Ike #40:
Kde pisem nieco o vypovediach? Ale je to jeden z faktorov, ktore mozu viest k rozhodnutiu vybrat si inu z ponuk, ktorych je na trhu prace do akeluja. Ja by som teda od noveho kontraktu ocakaval nejake zlepsenie podmienok, nie zhorsenie. Arriva, bez ohladu na ich PR kecy, na najblizsich desat rokov ponuka akurat horsie vozy, horsie zazemie (na Nivach zjavne nebudu mat vobec nic okrem verejnych vecok v nakupaku), zrejme aj horsie platy. Transdev v Nitre povedal hned, ze vodicom zostanu presne rovnake platy aj benefity; Laszlo okolo tej otazky len korculuje a brble nieco o "fer ohodnoteni" a "fer podmienkach" a teda viem, ze ked slovensky korporatnik pouzije slovo "fer", mozem cakat pravy opak. A ked das vsetky tieto faktory dokopy...no ano, potom budes mat vypovede.
Ale pozitivne je, ze aspon DPB bude mat nejaku dobu dost hotovych uchadzacov s praxou.
Reakcia na: Ike #42:
Ved to ani nevravím len porovnávam s tým čo je kúsok za hranicou pripadne inde na Slovensku. Ja s manuálom problém nemám ved dnes je to už pohoda. Keď mi moja vylagrovana 7Karosa odmietala zaradiť akúkoľvek rýchlosť, 1 som musel triafať po mm s tým že som ešte predtým musel zaradiť inú rýchlosť aby padla, 2 krát spojka a medziplyn lebo synchrony už neboli tak to bolo peklo s manuálom a ešte väčšie keď som vedel že kolega si jazdí s Citelisom s automatom za rovnaký plat. Dnes je to celkom pohoda no robota je to naviac tak či tak, navyše sor má tuhé radenie kvôli zlým lanovodom.
Reakcia na: milanko79 #41:
Neschovavajme prevodovku za plat. Rozumiem argumentu s platom, je to absolútne legitímne. Ale netvarne sa že kvôli prevodovkam by tu bol masívu exodus vodičov, ak je to kvôli platom.
Reakcia na: Ike #40:
Samozrejme, že to nie je nič hrozné s manuálom no hovoríme tu o tom že je to značne zastaralé a vodičovi to sťažuje prácu, respektíve, pridáva mu prácu ktorú by vôbec mať nemusel keďže nie je jediný dôvod prečo by sa nekúpil automat. SOR ma len toho tragického robota, no napríklad taký Crossway ktorý nie je o nič drahší má na výber medzi ZF a Voith (za mňa Voith) a je značne ergonomickejší a modernejší.

Ako spomína tuto kolega, prečo by som sa tu ako vodič mal sr*ť s nejakou arrivou a ich sparťanskymi sorkami keď len kúsok za hranicou mi Rakúšan núka Inturo, Setru alebo pri najhoršom Crossway v úplnej plnke s automatom za 3 krát taký plat.
Reakcia na: irizar #39:
Reč predsa nebola o ergonómii ale MT vs. AT. Ergonómiu Soru som nikdy nechválil, môžeš si pozrieť moje príspevky. Práve naopak, nemôže to byť horšie, resp. bolo by, keby bolo sedadlo vodiča otočené chrbtom k volantu. Ergonómia ale s MT nesúvisí (ak teda neriešime zlú ergonómiu samotnej páky). To o zamestnancoch davajuucich výpovede kvôli MT považujem za pritiahnuté za vlasy. Ako keby piloti opúšťali aerolinky, ktoré lietajú na letiská bez ILS a preboha musia pri pristávaní držať baranidlo.
Reakcia na: Ike #20:
"nebudme fajnovky"
Hej, to je presne taky slovensky pristup k prevadzkovemu personalu. A potom sa strasne cudujeme, ze ten personal ide niekam inam a nam tu nema kto jazdit. Ked si mozem vyberat z ponuk prace v celej Europe a hned tot vedla v Niederosterreichu mi Dr.Richard nuka Crosswaye a Setry vo fullke s automatom, preco by som sa mal bavit s Arrivou, ktora s obrovskou slavou prezentuje lacne nepohodlne ostblokove sockoscheissy s kabinkou velkosti postovej znamky?
Reakcia na: S499.1023 #35:
Suzuki Ignis, rv 2006. Používané do roku 2014. Jediný problém pri defekte a odmontovani matic: nešlo dať dole koleso. Inak fungovalo skvele. Autorizovaný servis na Vajnorskej top. Drobné výmeny (stierač, žiarivka) bezplatne a hneď (technik zobral zo skladu a na parkovisku namontoval). Opravy stali omrvinky.

Opel Vectra C, r.v 2009, používané do roku 2017. Od roku 2015 som neopustil Bratislavu bez nejakej poruchy. Odišlo servo, stierače, brzdy, svetlá sa rosili, cidla všetkého druhu, termostat 2x a baterka, rozvody + furt niečo + kontrolka oleja náhodne svietila a blikala, nevedeli zistiť preco. Autorizovaný servis na Mierovej a Poliankach konečná, kým si všimli že som dnu tak som zapustil korene. Všetko dodacie lehoty 3 týždne, náhradné diely stále meškali, auto stálo v servise, priemerná oprava stala tak 1/5 trhovej hodnoty.

Toyota Auris TS rv 2017, zatiaľ len mrznute LCD, opravené na mieste na počkanie v rámci záruky. Nezaručne opravy drahšie ako Suzuki a menej ako Opel, ale väčšinou na druhý deň. Ak v poistke nemám náhradné vozidlo, rozvoz zákazníkov robí servis bezplatne.

Prevedením sa mi zdal Opel prepracovanejši, Toyota je štandard (infotainment je sklamanie, museli ho robiť japonskí trojkari), Ignis bola labuť z kolotočov. Ale prežil cestu 4x do grécka, len som pri predbiehaní a jazde do kopca musel zapínať Nitro (vypnúť klimatizáciu).

+ Nejaké skúsenosti z rodiny. Japonci u mňa subjektívne vyhrávajú, ale biť sa za nich nejdem. Sorry za ot
Reakcia na: S499.1023 #36:
No práve že nikto. Len ten čo chce vyslovene manuál z nejakého dôvodu.
Reakcia na: milanko79 #34:
A kto si ten manuál za príplatok kupuje?
Reakcia na: Ike #33:
Prosím o upresnenie.
Reakcia na: S499.1023 #31:
Klasický manuál je málokedy v ponuke. Ak je manuál tak len sekvenčný. Napríklad Neoplan, VDL, Scania, Volvo má manuál za príplatok. Veď je to bežná vec, aj u kamiónov je manuál za príplatok a u áut je to otázka času
Reakcia na: S499.1023 #32:
Opel, Suzuki a Toyotu
Reakcia na: Ike #28:
Môžeš konkretizovať, akého Japonca s akým Nemcom si porovnával?
Reakcia na: milanko79 #30:
To s tým manuálom za príplatok nie je pravda. Buď manuál vôbec nie je v ponuke alebo je lacnejší. Ak chceš tvrdiť opak, tak konkretizuj.
Manuál je dnes za príplatok (u väčšiny značiek) , Arriva len šetrí naftu. Asi sú stále v tom že automat žerie viac. Podľa môjho zdroja naprikad nové LE Crossy u SAD ZV stáli zhruba rovnako ako tieto SORky no majú klasický automat a spotreba je dokonca nižšia ako u kusov s manuálom s nižším alebo aj rovnakým výkonom. Navyše... Cross je dosť zastaralý ale pracovisko vodiča je oproti tejto biede niekde inde.
Reakcia na: Ike #28:
To čo píšeš je jeden rozmer problému. Ja teraz ale skôr hovorím o tej manuálnej vs automatickej prevodovke. Ak vodičovi poskytneš horšie podmienky (napr. v podobe horšieho voza), musíš ich dorovnať niečím iným aby prácu u teba zobral.

Netuším koľko by stál automat oproti manuálu a teda aká suma je v hre.
Reakcia na: 810zssk #27:
Ja s Tebou v princípe súhlasím. Len argument o lacnejších a nákladnejších autobusoch platí ak uvažuješ o rôznych značkách rôznej reputácie a nie o jednej značke v rôznej výbave.

Ja som napríklad kúpil pred 4 rokmi japonca, pretože už som predtým mal japonca a nemca a ten zákaznícky servis a spoľahlivosť u japonca bol niekde inde ako u nemca (pričom ceny boli presne naopak). Japonec je vyššia stredná trieda a je zatiaľ mega spoľahlivý. Som presvedčený, že rovnako spoľahlivý by bol, ak by som ho zobral v základnej výbave, alebo vo fullke.
Reakcia na: Ike #26:
Ja rozumiem prečo niekto chce čo najlacnejšie autobusy. To čo je tu problém je, že najlacnejší autobus ti môže sekundárne vyvolať nejaký iný náklad a teda vo výsledku ti náklady stúpnu oproti stavu kedy by si kúpil autobus drahší. A ak si ponuku kalkulovať na tom že tento náklad nevznikne, zrazu sa môžeš ocitnúť v strate.
Reakcia na: 810zssk #25:
"V zásade chceš za bežných podmienok dať ponuku ktorá je najnižšia možná, aby si vyhral, ale zároveň taká že z tej zákazky budeš robiť zmysluplný zisk. "
-----
"najnižšia možná"
----
A práve presne pre to kúpim najlacnejšie autobusy spĺňajúce štandardy uvedené v súťažných podmienkach. Pretože autobusy nad rámec tých štandardov nemajú v dileme, na ktorú si správne poukázal, žiadnu pridanú hodnotu.

Mzdové náklady sú samozrejme iná vec. Ak ide o "značkovanie" trhu (alebo iný vyšší obchodný princíp), potom aj ich stlačenie na nereálnu hodnotu s cieľom vyhrať súťaž a prípadne drahšie odberať vodičov od subdodávateľa dáva zmysel.
Reakcia na: Ike #24:
V čom ten bonus spočíva ak na tej zákazke prerobia peniaze? Iste, ak si chcú značkovať trh za cenu straty, tak to zmysel mať môže, ale inak nie. Výhra sama o sebe nie je pre firmu relevantná. Cieľom podnikania nie je buchnúť šampanské že som vyhral a potom ďalších 10 rokov páliť peniaze lebo som v strate.

V zásade chceš za bežných podmienok dať ponuku ktorá je najnižšia možná, aby si vyhral, ale zároveň taká že z tej zákazky budeš robiť zmysluplný zisk.
Reakcia na: 810zssk #23:
Chápem. Lenže, ak zvyšuješ náklady na nie nevyhnutnú výbavu, automaticky znižuješ šancu vyhrať. A keď vyhrať veľmi chceš, ideš podľa mňa na tutovku, a keby sa dalo, kúpiš autobusy v Lidli v akcii v nevyhnutnej výbave + do toho dáš minimálku pre vodičov. Tým zvyšuješ šancu, že vyhráš aj keď s problémami. No a možno ak si nemcami vlastnený korporát, tak si vravíš "no a čo" a niekto sa nachytá a reputačný problém máš na háku, ak Slovenská džamahíria je len akýsi bonus 🙂
Reakcia na: Ike #22:
No možno nevyhrala. Lenže ak, ako píšem nižšie, vyhrala to že tu bude stratová, tak by jej to možno skôr pomohlo 🙂

Tie prípady kedy si dopravca niečo zle vypočítal a potom musel 10 rokov robiť stratu nie sú nevídané.
Reakcia na: 810zssk #21:
Otázne je, či by potom Arriva vyhrala, keby túto "doplnkovú" výbavu zabezpečila a vložila do kalkulácie ceny za vzkm. Pretože mám pocit, že do súťaže išla "tvrdo na cenu", teda nízke mzdy a najlacnejšie riešenie vozidiel.

Tvárme sa, že súťaž bola dokonalá. Riskoval by si ako dopravca drahšie vozidlá ak by si vďaka nim mohol nevyhrať? Pokojne mohol byť automat podmienkou súťaže, ak na tom záležalo.

Chcel som len povedať toľko, že skôr ako tá páka by ma trápili mzdy.
Reakcia na: Ike #20:
Prečo by človek nebol fajnovka ak má k dispozícii X ďalších pozícií kde fajnovka byť môže?

Manuál určite nie je koniec sveta, to ani nikto netvrdil. Napokon aj SL ich mal. Ale robí to tu prácu menej príjemnou a teda ponuku tej práce menej atraktívnou v porovnaní s inými. Otázka je ako to dopravca hodlá kompenzovať.

Ak vodičovi ponúkneš dve inak totožné ponuky ale jedna je na manuáli a druhá na automate, vyberie si ten automat. Ak pri tej prvej ponuke poskytneš nejakú výhodu (lepší voz, lepší plat, lepšia organizácia pracovného času), tak si môže vybrať aj teba. Otázka je či Arriva tú výhodu ponúka.
Reakcia na: Viko #17:
Priznám sa, že stále nerozumiem, kde je problém. Slovo vodič je odvodené od slovesa viesť (vozidlo) a vedenie vozidla znamená aj radenie prevodových stupňov. Rozumiem, že automat je pohodlnejší, ale zase robiť z manuálov koniec sveta mi príde trocha prehnané. Áno, tá prevodovka sa opotrebuje a je o čosi viac náchylná na zmeny v spôsobe jazdy (čo je normálne, ak vozidlo striedajú viacerí) ako automat, ale automat sa tiež po 10 rokoch nespráva dokonale. Ja som si v máji odjazdil bratislavskú špičku na #3305 pri "crash-teste" preferencie a nemal som ani svalovicu na ruke, ani iné negatívne pocity. Radilo sa to dosť dobre, po troch križovatkách to už išlo samo. A to nehovorím, že v autoškole sme v skupine u MZ mali drobnú ženu, ktorá mala asi centimetrové gelové nechty a na autoškolskom autobuse radila rýchlosti na páke tak, že keď som si zapchal uši, ani som necítil, že radí rýchlosti. Tak zas nebuďte fajnovky.
Reakcia na: Ike #16:
Presne tak. Zasa raz sme z nemeckých daňových poplatníkov vytiahli peniaze 😃
Som zvedavý či bude všetko fungovať ako má a bez výpadkov keď nemajú vodičov 🤣🤣🤣
Reakcia na: Ike #8:
A myslíš, že aj vydrží celú životnosť fungovať ako na aute? Alebo geniálne lanovody urobia svoje?
Reakcia na: 810zssk #15:
Spoločníkov arrivy.😅
Reakcia na: Ike #14:
No ale to by tiež stálo peniaze 🙂
Reakcia na: 810zssk #13:
Slovak linesu nikto nebráni ponúknuť Arrive subdodávku. Vodičov má. 🥶😅
Reakcia na: Ike #12:
Aby to nedopadlo tak že vyhrala možnosť dotovať bratislavskú regionálnu dopravu ak im to proste s tou kalkuláciou nevyjde a budú povedzme musieť zvyšovať mzdy aby im do tých podmienok niekto išiel jazdiť.
Reakcia na: 810zssk #9:
Tak na niečom to Arriva vyhrať musela 😅
Reakcia na: Ike #8:
Ani na Karose si nemusel dávať medziplyn, synchrony okrem 1 a R mala všade. A na 1 nemajú ani väčšina nových autobusov. Lenže tiahla sú po rokoch volne a synchrony vybite. Navyše v zápchach ideš 1,2 stojíš.
Reakcia na: spejsikx #7:
Ukľudni sa prosím, nie som žiadny šotouš, v doprave som robil dosť dlho na to aby som vedel že v dlhodobom ohľade je manuál drahší na prevádzku, navyše u lepších značiek je už dlho za príplatok práve manuálna prevodovka 😉 a poväčšine sekvenčný bez spojkového pedálu.
Reakcia na: Ike #8:
Tak ale prečo sa babrať s manuálom keď je pre vodičov v ponuke kopa práce na automatoch?
Reakcia na: irizar #6:
Nevieš jazdiť s manuálom? Veď ten sorkársky manuál nie je ako na karose, že kulisa ti zaberie polovicu kabíny a musíš dávať medziplyn, ale je to skoro ako na aute.
Reakcia na: milanko79 #4:
Joj ty si mimo, za vsetkym su podla teba hned zli zli sadisti a ich šotomasochizmus.

V reálnom svete je to tak, že automat je o čosi drahší a Arriva je veľký dopravný korporát, čiže jasné že kúpi lacnejší variant.
Kvôli cene kupoval aj Slovak Lines na Crosswaye manuál a nie automat.
Reakcia na: S499.1023 #2:
A je rok 2021 a sme v clenskej krajine EU, nie kdesi v Kazachstane. Ceska Arriva kupuje automaty aj na primesto (viz Ustecky alebo Plzensky kraj). A ani to nemusi byt primesto v ramci velkomestskej aglomeracie preslavenej dennymi kolonami z kazdeho smeru.
O standartoch dalej na zapad sa radsej ani nebavme.
Reakcia na: S499.1023 #2:
A čo to s tým má?
Manuál v 2021? To môže chcieť naozaj len spoločnosť ktorej vedenie tvoria prispatí slovenskí SADisti...len s tým že teraz sa volajú arriva. Preboha a tá sparťanská výbava zastaralého neergonomického pracoviska vodiča. Má to vôbec takú základnú vec ako chladničku pre vodiča?

Pobavil ma ten volant, stále na to dávajú ten divný šedozelený plastový poťah alebo čo to je, ktorý zlezie dole len čo doňho jemne zaškrabnete nechtom alebo ostane dlhšie na slnku. Predpokladám že čidlo na vonkajšiu teplotu stále nejde dobre a odkladací priestor na veci za čelným oknom ktorý sa kvôli káblu ku strojčeku nedá použiť tiež ostal neopravený.

Zaujalo ma ešte prvé sedadlo na strane vodiča za druhými dverami. Buď je to očný klam alebo sú naozaj tak nízko že cestujúci neuvidí nič okrem tesnenia na okne?
Reakcia na: irizar #1:
prečo ?
Reakcia na: irizar #1:
Však je to prímesto.
Vidim tu saltpaku a je mi do placu.