Arriva pokračuje v nábore vodičov autobusov pre regionálne linky

Tri týždne pred zmenou dopravcu na regionálnych linkách má nový dopravca už viac ako 300 uchádzačov o prácu vodiča autobusu.

Nový regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions, ktorý bude od 15. novembra 2021 zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, pokračuje v nábore vodičov autobusov. Na obsadzovaných 400 miest vodičov sa k 22. októbru prihlásilo už viac ako 300 záujemcov, s ktorými dopravca začal postupne podpisovať pracovné zmluvy. Arriva otvorila aj náborové centrum neďaleko autobusovej stanice na Mlynských nivách, kde záujemcom poskytnú všetky informácie k pracovným podmienkam a tiež aj právne poradenstvo. Náborové centrum bude otvorené ešte v termíne od 25. do 29. októbra v čase medzi 8:30 a 17:00 na Karadžičovej ul. 8/A (budova CBC - Regus, 1. poschodie). Vodičom doterajšieho dopravcu Slovak Lines ponúka Arriva možnosť pridelenia na trasu, resp. linku, na ktorej jazdili doteraz v prípade, ak novú pracovnú zmluvu podpíšu do konca októbra.

„Týmto krokom chceme docieliť, aby sa vodiči, ale aj cestujúci cítili aj po 15. novembri čo najkomfortnejšie a mohli plynulo pracovať a cestovať. To znamená, že napríklad vodič, ktorý dlhé roky jazdil na trase Bratislava – Senec, má možnosť pokračovať v obsluhe vybraného spoja. Chceme tak vodičom ponúknuť možnosť jazdiť po „vyjazdených cestičkách“ a nepretŕhať kontakty s cestujúcimi, ktorí s nimi môžu po zaužívanej trase cestovať aj naďalej,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Záujemcovia o prácu vodiča či prácu v administratíve v Arriva Mobility Solutions sa môžu prihlásiť aj cez internetovú stránku dopravcu, kde tiež nájdu odpovede na najčastejšie otázky. Zázemie pre vodičov, dispečing a administratívnych pracovníkov a tiež parkovanie autobusov dopravcu Arriva Mobility Solutions bude zabezpečené v areáli spoločnosti Doprastav na ulici Mlynské nivy 70. Areál sa nachádza cca 3 kilometre od autobusovej stanice Mlynské nivy, dostupný je od zastávok MHD Prístavný most a Grófska niva.

„Sme radi, že aj napriek krátkosti času naša kampaň oslovila množstvo ľudí a do dnešného dňa sa nám ozvalo toľko záujemcov o prácu. S mnohými sme už podpísali pracovné zmluvy, pracovné podmienky sú férovo nastavené a hlásia sa vodiči, ktorí chcú pokračovať na svojich linkách. Tešíme sa na spoluprácu so všetkými novými kolegyňami a kolegami a veríme, že s ich prácou budeme spokojní nielen my, ale najmä naši cestujúci,“ dodal László Ivan.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: relko #37:
Ak je to v zmluve, je to v rozpore so Zákonníkom práce, môžeš to poslať na MPSV.
Reakcia na: N/A #36:
Aj na báze kontajnerov sa dajú vyčariť parádne stavby a z foto jednoznačne vidno, že to ešte nie je dokončené, tak celkom nerozumiem, prečo ten povyk. Ak to bude zlé keď to bude hotové, potom sa na to budem inak pozerať.
Reakcia na: irizar #35:
Ďakujem, ten koment som nevidel.
Reakcia na: Valec #10:
SL má aktuálne manipuláciu 15minút na spoj, takže rozdiel tam je a ako si sám napísal aj ty už len tu môže byť rozdiel hodina.

S499.1023 #23 tých 40 hodín si nevymyslel, to je reálne uvedené v zmluve od Arrivy ako aj 400h nadčasov a pod...😕
Reakcia na: irizar #35:
Dobre, veď nechajme im šancu sa ukázať, za krátky čas je to fakt náročné, možno to nakoniec nebude zlé.
Reakcia na: 810zssk #34:
Myslel som to tak, ze to nepotvrdili vo svojej reakcii. Aj ked teda vlastne ano.
Reakcia na: irizar #33:
Áno, tam som to videl. Preto tá moja skepsa. Nemám ambíciu sa Arrivy nejak zásadne zastávať, ale šíri sa o nich aj dosť potvrdených dezinformácií, preto som trochu skeptický voči náhodnej fotke na FB.

K tomu že to nevyvrátil len toľko že je víkend, predpokladám že tá správa konta je obmedzená.
Reakcia na: 810zssk #32:
Niekto tu fotku vycapil do komentarov na stranke Arrivy a oni to sice nepotvrdili, ale ani nevyvratili. Docasne riesenie, kratkost doby od podpisu zmluvy, budujeme dostojne zazemie, na zamestnancoch nam nesmierne zalezi, bla bla bla.
Reakcia na: N/A #31:
Je to nejak potvrdené?
Reakcia na: BMko #24:
To v Nórsku sa chytajú také sprisahanecké teórie, či v ZSSK (ja teda tipujem to druhé, keďže u ZSSK je zmena dopravcu (samozrejme okrem vyhnania ŽltoZla (R) zlo priamo absolútne)?
Reakcia na: BMko #24:
Mýliš sa a poriadne. Objednaných bolo len toľko vozov, aby ich v prípade úspechu námietok od SL zvládli počtom aj ekonomicky prevziať iné prevádzky. Napr. ku nám by išli 2. Keby si bol niekto istý, prečo by neobjednal rovno všetky a nerobil nábor skôr?
Reakcia na: BMko #24:
Otváranie obálok, z ktorých bolo zrejmé kto ponúkol najnižšiu cenu a teda je víťazom, bolo ešte v apríli. Do septembra sa naťahovali revízne postupy, teda námietky voči vyhodnoteniu súťaže.
Arriva to proste riskla a objednala vozy ešte pred letom. Zrejme by ich mali kde umiestniť, aj keby to nakoniec skončilo inak.
Reakcia na: BMko #24:
Ak chce niekto rozprávať o "politických kšeftoch", patrilo by sa uviesť akým spôsobom mala byť Arriva zvýhodnená. Pýtam sa to každého kto tvrdí že Arriva tú zákazku nezískala čisto a zatiaľ mi nikto neodpovedal. Ja mám prečítané celé súťažné podklady a žiaden problém som tam nenašiel. Bola to férová a otvorená súťaž.

Čo sa vozidiel tyka, to že Arriva vyhrala bolo známe už dlhšie a vozidlá začali obstarávať až potom. Lenže ešte prebiehali rôzne odvolacie procesy, takže nebolo možné zmluvu uzavrieť.
Reakcia na: Valec #10:
Valec mam neaku skusenoost uz s vymenou dopravcou. Vzdy bol aspon rok na pripravu. Ale jedna vec ma zaujima, ked 9.9. bola ukoncena sutaz, kde v ktorej pekarni upiekli tak rychlo novy vozovy park? Arriva to uz malo davno iste, ked kupovala vozidla na istotu.... a sme opat pri politickych kseftoch...
Reakcia na: Vladimír #11:
Ďalej si dovoľujem podotknúť, že práca vodiča autobusu je buď dvojzmenná s týždenným pracovným časom max. 38,75 hodiny alebo nepretržitá s týždenným pracovným časom max. 37,5 hodiny. Takže čo píše Pepan o 40 hodinách týždenne, je taktiež blud. To by mohol mať vodič, jazdiaci len po-pi buď ráno alebo odpoludnia.
Reakcia na: DRRD #15:
Áno, pre prímestskú dopravu na Slovensku sú charakteristické veľmi dlhé pracovné zmeny. Je to dôsledok toho, že vo väčšine regiónov jazdia linky veľmi riedko a značnú časť pracovnej zmeny tak tvorí niečo iné ako samotná jazda. Na druhej strane, dlhé zmeny čiastočne vyvažuje systém zadelenia, v ktorom majú vodiči pomerne veľa voľných dní.

Do turnusov SL nevidím, poznám len turnusy (aj to len svoje) v Arriva Nitra. Neplateným časom môže byť jedine prestávka v práci, ktorá v závislosti od doby trvania turnusu môže byť jedných 30 minút alebo dvakrát 30 minút. Ak vo svojom turnuse nachádzate viac ako hodinu času, ktorý nie je zaplatený, teoreticky ešte môže ísť o delenú zmenu, kedy je výkon v časti dňa prerušený. Prerušená časť výkonu sa samozrejme neplatí, no väčšina dopravcov čo poznám, má v PKZ zakotvené príplatky za delenú zmenu buď vo forme paušálneho príplatku alebo hodinovú sadzbu za prerušenie.

To, či je sadzba za čakanie medzi spojmi (pracovná pohotovosť) dostatočná alebo nie, môže byť predmetom inej diskusie, do ktorej ja nebudem vstupovať. Zaplatená však je, hoci sa nezapočítava do výkonu, nevzťahujú sa na ňu príplatky a netvorí sa z nej nadčas.
Reakcia na: DRRD #20:
Klameš prakticky vo všetkom, Valec ti to už vymenoval jedno po druhom.