Tri týždne pred zmenou dopravcu na regionálnych linkách má nový dopravca už viac ako 300 uchádzačov o prácu vodiča autobusu.
Nový regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions, ktorý bude od 15. novembra 2021 zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, pokračuje v nábore vodičov autobusov. Na obsadzovaných 400 miest vodičov sa k 22. októbru prihlásilo už viac ako 300 záujemcov, s ktorými dopravca začal postupne podpisovať pracovné zmluvy. Arriva otvorila aj náborové centrum neďaleko autobusovej stanice na Mlynských nivách, kde záujemcom poskytnú všetky informácie k pracovným podmienkam a tiež aj právne poradenstvo. Náborové centrum bude otvorené ešte v termíne od 25. do 29. októbra v čase medzi 8:30 a 17:00 na Karadžičovej ul. 8/A (budova CBC - Regus, 1. poschodie). Vodičom doterajšieho dopravcu Slovak Lines ponúka Arriva možnosť pridelenia na trasu, resp. linku, na ktorej jazdili doteraz v prípade, ak novú pracovnú zmluvu podpíšu do konca októbra.
„Týmto krokom chceme docieliť, aby sa vodiči, ale aj cestujúci cítili aj po 15. novembri čo najkomfortnejšie a mohli plynulo pracovať a cestovať. To znamená, že napríklad vodič, ktorý dlhé roky jazdil na trase Bratislava – Senec, má možnosť pokračovať v obsluhe vybraného spoja. Chceme tak vodičom ponúknuť možnosť jazdiť po „vyjazdených cestičkách“ a nepretŕhať kontakty s cestujúcimi, ktorí s nimi môžu po zaužívanej trase cestovať aj naďalej,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.
Záujemcovia o prácu vodiča či prácu v administratíve v Arriva Mobility Solutions sa môžu prihlásiť aj cez internetovú stránku dopravcu, kde tiež nájdu odpovede na najčastejšie otázky. Zázemie pre vodičov, dispečing a administratívnych pracovníkov a tiež parkovanie autobusov dopravcu Arriva Mobility Solutions bude zabezpečené v areáli spoločnosti Doprastav na ulici Mlynské nivy 70. Areál sa nachádza cca 3 kilometre od autobusovej stanice Mlynské nivy, dostupný je od zastávok MHD Prístavný most a Grófska niva.
„Sme radi, že aj napriek krátkosti času naša kampaň oslovila množstvo ľudí a do dnešného dňa sa nám ozvalo toľko záujemcov o prácu. S mnohými sme už podpísali pracovné zmluvy, pracovné podmienky sú férovo nastavené a hlásia sa vodiči, ktorí chcú pokračovať na svojich linkách. Tešíme sa na spoluprácu so všetkými novými kolegyňami a kolegami a veríme, že s ich prácou budeme spokojní nielen my, ale najmä naši cestujúci,“ dodal László Ivan.
DRRD
-Vodiči SL zhrnuli svoje požiadavky asi do 17 bodov . Na niečo nový prepravca odpovedal na niečo nie. Samotný plat - 6,10 +1,27 je tých 7,37 + ostatné príplatky čo ponúka Arriva. Tu treba zdôrazniť že tento plat je za odjazdenú hodinu, nie ako vodiči u mestského prepravcu kde majú myslím že od 6,16 do 6,42 za čas v práci (nerobia údržbu, neriešia tarifné odbavenie cestujúceho, nepracujú s peňažnou hotovosťou). Tarifa 6,10 je až na druhom mieste...
. V praxi napr. : linka 725 BA - Miloslavov ,47 min + 5 min pred spojom. Spolu za spoj 52 min. Ak vodič stojí v Miloslavove napr. 15. min tak tento čas platený nebude mať. Spolu za spoj 52 platených minút. koľko spojov a koľko km sa bude robiť za jednu zmenu??
Na porovnanie v SL je základ 5,70 + pohyblivá čiastka 0,635 za kvalitu práce a 0,635 za PHM + príplatok IDS, +ostatné príplatky v zmysle legislatívy.
Vodiči v SL dostanú ešte 55min. na pracovnú zmenu za údržbu, tankovanie a odovzdanie tržby.
K tomuto sa z Arrivy nevedeli vyjadriť, vraj to sa potom dorieši.
Parkovanie na novej stanici odmietajú, budú presuny na adresu Mlynské nivy 70, do areálu kde už sídli jeden dopravca (malo miesta už teraz). Tu majú mať vodiči zázemie, ktoré sa údajne teraz robí.(V ako štádiu , nikto to nevie zodpovedať.)
Tento čas prejazdu z a na AS nemá byť platený.
Nevedia kde a ako bude fungovať čistenie vozidiel. (aj vonkajšie čistenie karosérie, umývanie na novej AS odmietajú).
A iné drobnosti ktoré nebudú k dispozícii nakoľko sa všetko robí na rýchlo, tak odpoveď je aj na tie veci „to potom“, „to sa dorieši“ „to sa ešte nevie“......., a keď že sa nevie, a povesť nového prepravcu v komunite vodičov nie je dobrá tak sú tu vážne obavy zo všetkého.
Chýba technické zabezpečenie, IT zabezpečenie pre správnu funkčnosť tarifného a informačného systému je to priam nevyhnutné! Vraj 1 mesiac nebudú predávať lístky pre nefunkčnosť tarifného systému.
Už samotnú kampaň (tú neoficiálnu). robili zle. Bývalí pracovník SL v službách Arrivy podával veľa nepresných a nepravdivých informácii....a to vyvolalo tú nedôveru voči Arrive.
A teraz tie vázne veci:
- týždenný pracovný čas Arrivy je 40 hodín( v SL 37,5)! Za mesiac je to 10 hodín ktoré mohli byť vyplatené v nadčase.
-práca nadčas môže byť zamestnávateľom nariadená do 150 hodín ročne. To je zo ZP,
Arriva má v zmluve bod v ktorom zamestnanec „dobrovoľne“ súhlasí odpracovať nadčas vo výške 400 hodín!!!
- v zmluve je že zamestnanec sa zo zamestnávateľom dohodol aj na tom že zamestnanec vykoná pracovnú pohotovosť aj nad rozsah pracovnej pohotovosti ktorú bude mať nariadenú.....( čiže sedíš doma a čakáš na telefón??)
- Miesto výkonu práce je podľa potreby zamestnávateľa. Vraj to už upravili na bratislavský a trnavský kraj.
V Arrive nemajú kolektívnu zmluvu a preto majú všetko v pracovnej zmluve. Tá ma 8 strán! A kto si ju pozorne prečíta, zostane napozore a pochybách. Vedia že nebudú mať dosť presonálu a preto si to zmluvne podchytia tak aby zo zamestnancov vyťažili čo zákon dovolí. Komu to vyhovuje, nech sa páči. Pracovať najbližších 10 rokov na super modernom SORe rady CN má zabezpečené. Ako bonus , môže si nabiť telefón na USB nabíjačke.
Znepokojenie vodičov je oprávnené, majú odísť zo zabehnutej firmy do neznáma. V SL bolo všetko na vysokej úrovni. SL je firma ktorej záleží na tom aby bol spokojný zákazník, ale aj zamestnanec!
Dala by sa napísať ešte strana , ale na objasnenie možno postačí.