Arriva pokračuje v nábore vodičov autobusov pre regionálne linky

Tri týždne pred zmenou dopravcu na regionálnych linkách má nový dopravca už viac ako 300 uchádzačov o prácu vodiča autobusu.

Nový regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions, ktorý bude od 15. novembra 2021 zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, pokračuje v nábore vodičov autobusov. Na obsadzovaných 400 miest vodičov sa k 22. októbru prihlásilo už viac ako 300 záujemcov, s ktorými dopravca začal postupne podpisovať pracovné zmluvy. Arriva otvorila aj náborové centrum neďaleko autobusovej stanice na Mlynských nivách, kde záujemcom poskytnú všetky informácie k pracovným podmienkam a tiež aj právne poradenstvo. Náborové centrum bude otvorené ešte v termíne od 25. do 29. októbra v čase medzi 8:30 a 17:00 na Karadžičovej ul. 8/A (budova CBC - Regus, 1. poschodie). Vodičom doterajšieho dopravcu Slovak Lines ponúka Arriva možnosť pridelenia na trasu, resp. linku, na ktorej jazdili doteraz v prípade, ak novú pracovnú zmluvu podpíšu do konca októbra.

„Týmto krokom chceme docieliť, aby sa vodiči, ale aj cestujúci cítili aj po 15. novembri čo najkomfortnejšie a mohli plynulo pracovať a cestovať. To znamená, že napríklad vodič, ktorý dlhé roky jazdil na trase Bratislava – Senec, má možnosť pokračovať v obsluhe vybraného spoja. Chceme tak vodičom ponúknuť možnosť jazdiť po „vyjazdených cestičkách“ a nepretŕhať kontakty s cestujúcimi, ktorí s nimi môžu po zaužívanej trase cestovať aj naďalej,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Záujemcovia o prácu vodiča či prácu v administratíve v Arriva Mobility Solutions sa môžu prihlásiť aj cez internetovú stránku dopravcu, kde tiež nájdu odpovede na najčastejšie otázky. Zázemie pre vodičov, dispečing a administratívnych pracovníkov a tiež parkovanie autobusov dopravcu Arriva Mobility Solutions bude zabezpečené v areáli spoločnosti Doprastav na ulici Mlynské nivy 70. Areál sa nachádza cca 3 kilometre od autobusovej stanice Mlynské nivy, dostupný je od zastávok MHD Prístavný most a Grófska niva.

„Sme radi, že aj napriek krátkosti času naša kampaň oslovila množstvo ľudí a do dnešného dňa sa nám ozvalo toľko záujemcov o prácu. S mnohými sme už podpísali pracovné zmluvy, pracovné podmienky sú férovo nastavené a hlásia sa vodiči, ktorí chcú pokračovať na svojich linkách. Tešíme sa na spoluprácu so všetkými novými kolegyňami a kolegami a veríme, že s ich prácou budeme spokojní nielen my, ale najmä naši cestujúci,“ dodal László Ivan.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: relko #37:
Ak je to v zmluve, je to v rozpore so Zákonníkom práce, môžeš to poslať na MPSV.
Reakcia na: N/A #36:
Aj na báze kontajnerov sa dajú vyčariť parádne stavby a z foto jednoznačne vidno, že to ešte nie je dokončené, tak celkom nerozumiem, prečo ten povyk. Ak to bude zlé keď to bude hotové, potom sa na to budem inak pozerať.
Reakcia na: irizar #35:
Ďakujem, ten koment som nevidel.
Reakcia na: Valec #10:
SL má aktuálne manipuláciu 15minút na spoj, takže rozdiel tam je a ako si sám napísal aj ty už len tu môže byť rozdiel hodina.

S499.1023 #23 tých 40 hodín si nevymyslel, to je reálne uvedené v zmluve od Arrivy ako aj 400h nadčasov a pod...😕
Reakcia na: irizar #35:
Dobre, veď nechajme im šancu sa ukázať, za krátky čas je to fakt náročné, možno to nakoniec nebude zlé.
Reakcia na: 810zssk #34:
Myslel som to tak, ze to nepotvrdili vo svojej reakcii. Aj ked teda vlastne ano.
Reakcia na: irizar #33:
Áno, tam som to videl. Preto tá moja skepsa. Nemám ambíciu sa Arrivy nejak zásadne zastávať, ale šíri sa o nich aj dosť potvrdených dezinformácií, preto som trochu skeptický voči náhodnej fotke na FB.

K tomu že to nevyvrátil len toľko že je víkend, predpokladám že tá správa konta je obmedzená.
Reakcia na: 810zssk #32:
Niekto tu fotku vycapil do komentarov na stranke Arrivy a oni to sice nepotvrdili, ale ani nevyvratili. Docasne riesenie, kratkost doby od podpisu zmluvy, budujeme dostojne zazemie, na zamestnancoch nam nesmierne zalezi, bla bla bla.
Reakcia na: N/A #31:
Je to nejak potvrdené?
Reakcia na: BMko #24:
To v Nórsku sa chytajú také sprisahanecké teórie, či v ZSSK (ja teda tipujem to druhé, keďže u ZSSK je zmena dopravcu (samozrejme okrem vyhnania ŽltoZla (R) zlo priamo absolútne)?
Reakcia na: BMko #24:
Mýliš sa a poriadne. Objednaných bolo len toľko vozov, aby ich v prípade úspechu námietok od SL zvládli počtom aj ekonomicky prevziať iné prevádzky. Napr. ku nám by išli 2. Keby si bol niekto istý, prečo by neobjednal rovno všetky a nerobil nábor skôr?
Reakcia na: BMko #24:
Otváranie obálok, z ktorých bolo zrejmé kto ponúkol najnižšiu cenu a teda je víťazom, bolo ešte v apríli. Do septembra sa naťahovali revízne postupy, teda námietky voči vyhodnoteniu súťaže.
Arriva to proste riskla a objednala vozy ešte pred letom. Zrejme by ich mali kde umiestniť, aj keby to nakoniec skončilo inak.
Reakcia na: BMko #24:
Ak chce niekto rozprávať o "politických kšeftoch", patrilo by sa uviesť akým spôsobom mala byť Arriva zvýhodnená. Pýtam sa to každého kto tvrdí že Arriva tú zákazku nezískala čisto a zatiaľ mi nikto neodpovedal. Ja mám prečítané celé súťažné podklady a žiaden problém som tam nenašiel. Bola to férová a otvorená súťaž.

Čo sa vozidiel tyka, to že Arriva vyhrala bolo známe už dlhšie a vozidlá začali obstarávať až potom. Lenže ešte prebiehali rôzne odvolacie procesy, takže nebolo možné zmluvu uzavrieť.
Reakcia na: Valec #10:
Valec mam neaku skusenoost uz s vymenou dopravcou. Vzdy bol aspon rok na pripravu. Ale jedna vec ma zaujima, ked 9.9. bola ukoncena sutaz, kde v ktorej pekarni upiekli tak rychlo novy vozovy park? Arriva to uz malo davno iste, ked kupovala vozidla na istotu.... a sme opat pri politickych kseftoch...
Reakcia na: Vladimír #11:
Ďalej si dovoľujem podotknúť, že práca vodiča autobusu je buď dvojzmenná s týždenným pracovným časom max. 38,75 hodiny alebo nepretržitá s týždenným pracovným časom max. 37,5 hodiny. Takže čo píše Pepan o 40 hodinách týždenne, je taktiež blud. To by mohol mať vodič, jazdiaci len po-pi buď ráno alebo odpoludnia.
Reakcia na: DRRD #15:
Áno, pre prímestskú dopravu na Slovensku sú charakteristické veľmi dlhé pracovné zmeny. Je to dôsledok toho, že vo väčšine regiónov jazdia linky veľmi riedko a značnú časť pracovnej zmeny tak tvorí niečo iné ako samotná jazda. Na druhej strane, dlhé zmeny čiastočne vyvažuje systém zadelenia, v ktorom majú vodiči pomerne veľa voľných dní.

Do turnusov SL nevidím, poznám len turnusy (aj to len svoje) v Arriva Nitra. Neplateným časom môže byť jedine prestávka v práci, ktorá v závislosti od doby trvania turnusu môže byť jedných 30 minút alebo dvakrát 30 minút. Ak vo svojom turnuse nachádzate viac ako hodinu času, ktorý nie je zaplatený, teoreticky ešte môže ísť o delenú zmenu, kedy je výkon v časti dňa prerušený. Prerušená časť výkonu sa samozrejme neplatí, no väčšina dopravcov čo poznám, má v PKZ zakotvené príplatky za delenú zmenu buď vo forme paušálneho príplatku alebo hodinovú sadzbu za prerušenie.

To, či je sadzba za čakanie medzi spojmi (pracovná pohotovosť) dostatočná alebo nie, môže byť predmetom inej diskusie, do ktorej ja nebudem vstupovať. Zaplatená však je, hoci sa nezapočítava do výkonu, nevzťahujú sa na ňu príplatky a netvorí sa z nej nadčas.
Reakcia na: DRRD #20:
Klameš prakticky vo všetkom, Valec ti to už vymenoval jedno po druhom.
Reakcia na: S499.1023 #19:
OK Jegorov, tak ma oprav ak sa v niečom klamem. To čo viem som napísal, tam kde sú pochybnosti je to spomenuté, respektíve je to napísané . Napr. to že či bude alebo nebude čas prejazdu platený. Nuž a prepravca alebo dopravca, kto chcel pochopil.
Reakcia na: Solider #8:
Nijako to nefunguje - diskutujúci DRRD hovorí nepravdu. Nemôžem napísať klame, lebo možno je taký neinformovaný alebo hlúpy, že tomu aj sám verí.
Reakcia na: DRRD #5:
Prehovoril zástupca vedenia SL alebo zástupca odborov v SL?
Ešte doplním, že o kvalifikácii diskutéra okrem rôznych iných neprávd svedčí aj to, že nerozozná dopravcu od prepravcu.
Reakcia na: DRRD #16:
"na Mlynských nivách sa buduje zázemie"
Konkretne myslel na Mlynskych nivach 70, nie AS.
Reakcia na: Valec #10:
Takže servis, dispečing ,zázemie vodičov bude na novej AS? Nuž to je novinka, počujem to prvý krát.
Reakcia na: Vladimír #12:
Možno hovorí niečo zákon, ale prax je taká že v regionálnej doprave ste v práci 15 aj 18 hodín, zaplatených mate 12. 9hodin je doba jazdy 3 je tá spomínaná pohotovosť na pracovisku a to ostatné?? To je realita, tak to je. A nie len v SL a Arrive.
Reakcia na: Vladimír #11:
Ďakujem. Do výplatných pások vodičov som nevidel a vždy sa ku mne dostalo, "že to nie je platené". 😉
Reakcia na: Ike #9:
#vzdysatotakrobilo

A keby sa to zrazu tak robit prestalo, potrebovali by dopravcovia stovky novych vodicov, ktori na trhu prace proste nie su. Takze na nejaku zmenu nie je ani vola...
Reakcia na: Ike #9:
Zákon 462/2007 umožňuje čas čakania medzi spojmi evidovať ako tzv. čas pracovnej pohotovosti, t.j. ako čas, ktorý je vodičovi vopred známy (vyplývajúci z CP), kedy vodič nie je povinný sa zdržiavať na pracovisku, môže sa z neho vzdialiť ale je povinný reagovať na prípadnú výzvu na obnovenie práce. Čas pracovnej pohotovosti sa nezapočítava do pracovného času (fondu) a je obvykle platený nižšou hodinovou sazdbou ako výkonové hodiny.
Využívanie tohto inštitútu, miera jeho výhodnosti/nevýhodnosti pre zamestnanca a zamestnávateľa, či samotná výška dohodnutej hodinovej sadzby za pohotovosť sú večnými témami, no s istotou neexistuje nič také ako neplatené prestoje. Presnejšie povedané je, že prestoje sú horšie platené ako jazda, ale platené samozrejme sú.
Reakcia na: DRRD #5:
Si si istý každou z týchto informácií, ktoré si uviedol? Lebo niektoré z týchto bodov predstavujú horšie podmienky pre zamestnanca, v porovnaní s tým, čo dnes Arriva reálne ponúka vodičom v iných svojich prevádzkach (menovite napr. Nitra, kde pracujem). Možné je všeličo, preto sa pýtam, ale predsa mi len pripadá dosť nepravdepodobné, že by sa v novom regióne, navyše takom, kde je citeľný nedostatok vodičov, chceli uviesť horšími podmienkami aké dnes reálne v iných regiónoch ponúkajú.

Minimálne o tvrdení, že prejazdy medzi AS a Mlynskými nivami nemajú byť platené, pochybujem dosť zásadne, keďže to by bolo hrubé porušenie legislatívy, pretože neexistuje, opakujem NEEXISTUJE legálny právny spôsob, ako reálne vykonávanú jazdu dostať do neplateného času.
Reakcia na: DRRD #5:
V tom texte máš pár nepresností, ktoré sú vysvetlené na https://arriva.sk/bratislava/#otazky alebo ich vedia zodpovedať na súčasne prebiehajúcom nábore (je tam k dispozícií aj infoleták, na ktorom info ako na webe).

Konkrétne:
- manipulácia je 5 minút pred spojom a 5 minút po. Ten príklad spoja je teda 57, nie 52 minút. Viem že to nie je nič extra, ale za deň to môže byť aj hodina naviac.
- DODK je rovnakých 55 minút ako dnes
- na Mlynských nivách sa buduje zázemie pre taký počet vozidiel, ktoré tam bude počas dňa prestojovať. Okrem parkoviska, priestorov pre vodičov tam bude aj tankovanie, servis, dispečing... priestory momentálne prebiehajú rekonštrukciou, nateraz nie je veľmi čo prezentovať
- čistenie má byť predmetom dohody s vodičmi, nateraz sa očakáva len zametanie a vysýpanie košov v autobuse (v rámci toho DODK)
- lístky sa budú predávať od prvého dňa, informačný a predajný systém sa momentálne nastavuje a následne sa bude rozohrávať do vozidiel
- miesto výkonu práce aj v tom predbežnom návrhu zmluvy bolo uvedené ako sídlo zamestnávateľa, teraz to bude BSK a TTSK

Áno, veľa vecí sa rieši za pochodu, keďže rozhodnutie o víťazovi bolo definitívne známe až 9.9., mesiac na to sa podpisovala zmluva a od 15.11. sa má jazdiť. Ten čas je strašne krátky na to, aby bolo možné všetko mať pripravené na 100%.
Znepokojenie vodičov je pochopiteľné, najmä ak sa medzi nimi od začiatku šíria rôzne nepravdivé informácie (ako napr. že zázemie bude parkovisko pod mostom s dvoma ToiToikami).
Reakcia na: DRRD #5:
Sociálne právo v doprave si ešte len študujem, ale vie mi niekto vysvetliť, prečo vodiči (SL aj teda Arriva) nie sú platení za prestoje? To je kde ukotvené? Aspoň z laického pohľadu je to veľmi nelogické. Ja som napríklad platený od toho, aby som sedel pri počítači, ale občas idem na míting na inú inštitúciu a podľa tejto logiky by sa mi teda čas na presun nemal započítavať. Veď dobre, ten vodič prestávkujúci v Hornej Dolnej práve v danom momente nekrúti kolieskom, ani nekontroluje motor a ani nemá cestujúcich, ale minimálne v tom vozidle je a stráži ho.

V tachografe predpokladám majú navolené "iná práca" počas prestoju, pokiaľ teda nie je potreba zákonnej prestávky.
Reakcia na: 810zssk #6:
Neviem si predstaviť, ako môže v praxi fungovať "neplatenie" presunov, pri fyzickej prítomnosti vodiča v práci za volantom autobusu, v jeho pracovnom čase. Respektíve ako je právne možné zadefinovať vykonávanie práce bez mzdového ohodnotenia, ktoré je pri vodičoch uvádzané v hodinovej sadzbe, keď Zákonník práce jasne hovorí, že "zamestnávateľ je povinný poskytovať zamestnancovi za vykonanú prácu mzdu."
Reakcia na: DRRD #5:
A s kým mala Arriva viesť kolektívne vyjednávanie, ak pre ňu ešte nepracujú konkrétni vodiči, ktorí by boli odborovo organizovaní a zastúpení odborovou organizáciou pri vyjednávaní o kolektívnej zmluve?

Je preto prirodzené, že sa tieto náležitosti uvádzajú do pracovnej zmluvy, keďže sa pracovná zmluva nemôže odvolávať na neexistujúcu kolektívnu zmluvu.
Reakcia na: DRRD #5:
Ďakujem.

1. Okej, aká je teda celková hodinová mzda u SL aj s tými príplatkami? Vyššia alebo nižšia ako u Arrivy?
2. Arriva na webe uvádza že tých 55 minút na na údržbu a spol. budú mať tiež. Prestoje boli neplatené aj u SL, pokiaľ mám správne info.
3. Čo sa zvyšku týka, ako problematické mi prídu tie nadčasy a tiež neplatenie presunov medzi AS a Doprastavom. Neviem si celkom predstaviť ako je možné vodičovi neplatiť povinný presun - je to jazda ako každá iná. Tam by ma teda zaujímalo vyjadrenie Arrivy (možno Valec bude vedieť povedať ako to je).
4. Čo sa tarifného a informačného systému týka, vozidlo bez neho nie je spôsobilé na prevádzku v IDS BK a nesmie jazdiť pod hrozbou veľmi vysokých pokút, čiže mi príde nepravdepodobné že by do toho Arriva išla. Ale uvidíme. Každopádne toto nie je niečo s čím by mal vodič mať starosť - ak mu povedia že nemá riešiť lístky, je to akurát menej práce pre neho.
Reakcia na: 810zssk #4:
Pokúsím sa vniesť do toho trocha svetla:
-Vodiči SL zhrnuli svoje požiadavky asi do 17 bodov . Na niečo nový prepravca odpovedal na niečo nie. Samotný plat - 6,10 +1,27 je tých 7,37 + ostatné príplatky čo ponúka Arriva. Tu treba zdôrazniť že tento plat je za odjazdenú hodinu, nie ako vodiči u mestského prepravcu kde majú myslím že od 6,16 do 6,42 za čas v práci (nerobia údržbu, neriešia tarifné odbavenie cestujúceho, nepracujú s peňažnou hotovosťou). Tarifa 6,10 je až na druhom mieste...
. V praxi napr. : linka 725 BA - Miloslavov ,47 min + 5 min pred spojom. Spolu za spoj 52 min. Ak vodič stojí v Miloslavove napr. 15. min tak tento čas platený nebude mať. Spolu za spoj 52 platených minút. koľko spojov a koľko km sa bude robiť za jednu zmenu??
Na porovnanie v SL je základ 5,70 + pohyblivá čiastka 0,635 za kvalitu práce a 0,635 za PHM + príplatok IDS, +ostatné príplatky v zmysle legislatívy.
Vodiči v SL dostanú ešte 55min. na pracovnú zmenu za údržbu, tankovanie a odovzdanie tržby.
K tomuto sa z Arrivy nevedeli vyjadriť, vraj to sa potom dorieši.
Parkovanie na novej stanici odmietajú, budú presuny na adresu Mlynské nivy 70, do areálu kde už sídli jeden dopravca (malo miesta už teraz). Tu majú mať vodiči zázemie, ktoré sa údajne teraz robí.(V ako štádiu , nikto to nevie zodpovedať.)
Tento čas prejazdu z a na AS nemá byť platený.
Nevedia kde a ako bude fungovať čistenie vozidiel. (aj vonkajšie čistenie karosérie, umývanie na novej AS odmietajú).
A iné drobnosti ktoré nebudú k dispozícii nakoľko sa všetko robí na rýchlo, tak odpoveď je aj na tie veci „to potom“, „to sa dorieši“ „to sa ešte nevie“......., a keď že sa nevie, a povesť nového prepravcu v komunite vodičov nie je dobrá tak sú tu vážne obavy zo všetkého.
Chýba technické zabezpečenie, IT zabezpečenie pre správnu funkčnosť tarifného a informačného systému je to priam nevyhnutné! Vraj 1 mesiac nebudú predávať lístky pre nefunkčnosť tarifného systému.
Už samotnú kampaň (tú neoficiálnu). robili zle. Bývalí pracovník SL v službách Arrivy podával veľa nepresných a nepravdivých informácii....a to vyvolalo tú nedôveru voči Arrive.
A teraz tie vázne veci:
- týždenný pracovný čas Arrivy je 40 hodín( v SL 37,5)! Za mesiac je to 10 hodín ktoré mohli byť vyplatené v nadčase.
-práca nadčas môže byť zamestnávateľom nariadená do 150 hodín ročne. To je zo ZP,
Arriva má v zmluve bod v ktorom zamestnanec „dobrovoľne“ súhlasí odpracovať nadčas vo výške 400 hodín!!!
- v zmluve je že zamestnanec sa zo zamestnávateľom dohodol aj na tom že zamestnanec vykoná pracovnú pohotovosť aj nad rozsah pracovnej pohotovosti ktorú bude mať nariadenú.....( čiže sedíš doma a čakáš na telefón??)
- Miesto výkonu práce je podľa potreby zamestnávateľa. Vraj to už upravili na bratislavský a trnavský kraj.
V Arrive nemajú kolektívnu zmluvu a preto majú všetko v pracovnej zmluve. Tá ma 8 strán! A kto si ju pozorne prečíta, zostane napozore a pochybách. Vedia že nebudú mať dosť presonálu a preto si to zmluvne podchytia tak aby zo zamestnancov vyťažili čo zákon dovolí. Komu to vyhovuje, nech sa páči. Pracovať najbližších 10 rokov na super modernom SORe rady CN má zabezpečené. Ako bonus , môže si nabiť telefón na USB nabíjačke.
Znepokojenie vodičov je oprávnené, majú odísť zo zabehnutej firmy do neznáma. V SL bolo všetko na vysokej úrovni. SL je firma ktorej záleží na tom aby bol spokojný zákazník, ale aj zamestnanec!
Dala by sa napísať ešte strana , ale na objasnenie možno postačí.
Reakcia na: Valec #3:
A čo je tá realita? Lebo teda vnímam že odbory sú (už tradične) kompletne mimo, ale v čom spočíva ten zásadný rozdiel, resp. to čo keď sa vodiči nakoniec dozvedia tak ich presvedčí do Arrivy ísť? Alebo čo je taký najzásadnejší omyl ktorý vodiči majú (mali) o práci v Arrive?
Reakcia na: 810zssk #2:
Myslím, že tá správa je staršieho dáta. Inak bude predseda OZ veľmi prekvapený, koľko ovečiek z košiara mu už zuteaklo, keď a dozvedeli aká je realita.
Reakcia na: irizar #1:
Už vidím ako by im SL pohyblivú zložku nestrhával, ale tie pokuty od BID platil zo svojej marže 😃
https://spravy.rtvs.sk/2021/10/vodicom-slovak-lines-nevyhovuju-podmienky-arrivy-chcu-podat-vypoved/

"Za vsetko sa bude strhavat ta pohybliva zlozka - ustrojenost, predcasne odchody zo zastavok, taketo detaily..." No, ten pan fakt vie, ako si ziskat verejnost na svoju stranu....