Linka 3 bude skrátená po Cintorín Rača a linka 7 po ŽST Vinohrady.
Aktualizácia: Od pondelka 7. septembra 2020 budú linky 3 a 7 opäť premávať až na konečnú Rača, Komisárky.
Od 15. júna 2020 do 6. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v Rači na Záhumeniciach. Zmena sa v prvej etape dotkne električkových liniek 3 a 7, neskôr aj autobusov.
Linka 3 bude premávať len po Cintorín Rača, kde odporúčame cestujúcim prestúpiť na autobusové linky 52 56 a 65, ktoré zabezpečia dopravnú obsluhu na ďalšom úseku po konečnú Tbiliská. Súčasťou zmien bude aj posilnenie intervalu linky 3, ktorá bude v čase špičky premávať v intervale 4 minúty, počas dňa v intervale 5 minút a počas večerov a víkendov v intervale 7 - 8 minút. Všetky spoje uvedenej linky budú zabezpečené nízkopodlažnými obojsmernými električkami.
- Nástupište a výstupište linky 3 na konečnej Cintorín Rača bude spoločné na stálej zastávke v smere na Komisárky. Obvyklé nástupište v smere do centra nebude obsluhované.
Posilová linka 7, ktorá premáva v čase dopravnej špičky, bude premávať po ŽST Vinohrady. Dopravný podnik odporúča cestujúcim využiť prestup z regionálnych autobusov Slovak Lines na zastávke ŽST Vinohrady, kde budú začínať prázdne električky linky 7.
Náhradná autobusová doprava X3 za električky v prípade mimoriadnej udalosti
V prípade mimoriadnej udalosti na električkovej trati bude premávať náhradná autobusová doprava za električky označená ako linka X3, ktorá obojsmerne obslúži zastávky: Vozovňa Krasňany; Malé Krasňany; Pekná cesta; Černockého; Hečkova; Bukovinská; Rostovská; Cintorín Rača, Závadská a Tbiliská.
Aktualizácia: Počas rekonštrukcie priecestia na Detvianskej bude v prípade potreby linka X3 premávať v Rači okruhom z Račianskej cez Žitnú, Púchovskú, Pri vinohradoch, Rustaveliho, Kubačovu, Kadnárovu a Hečkovu späť na Račiansku. Po trase obslúži všetky autobusové zastávky a navyše v smere k Vozovni Krasňany aj náhradné zastávky Hybešova na Kubačovej pred križovatkou s ul. Barónka a Hečkova na Hečkovej pred križovatkou s Račianskou.
Solider
Terajší variant, keď linka 3 premáva do Petržalky, poskytuje cestujúcim lepšie napojenie na severnú časť mesta, avšak nevýhodou je obmedzený počet obojsmerných vozov, čiže aj nemožnosť odlišného, tzn. hustejšieho intervalu ako je 4-5 minút. Ak by sa vrátila do Petržalky linka 1, tak by sa zabezpečila jej lepšia vyťaženosť oproti dnešku, kedy prakticky zabezpečuje len zvoz a návoz na Hlavnú stanicu v čase špičky, v inom čase však premáva prázdna, a na linke 3 (v trase bývalej 11), by mohli premávať aj staré vozy.
Navyše prepojenie sever-juh je logické aj s výhľadom do budúcnosti a eventuálne prevádzkovanie 50-metrových vozov, ktoré by mohli premávať na najvyťaženejších tratiach, medzi ktoré patrí Račianska radiála a po dobudovaní aj Petržalská radiála.