Linka 3 bude skrátená po Cintorín Rača a linka 7 po ŽST Vinohrady.
Aktualizácia: Od pondelka 7. septembra 2020 budú linky 3 a 7 opäť premávať až na konečnú Rača, Komisárky.
Od 15. júna 2020 do 6. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v Rači na Záhumeniciach. Zmena sa v prvej etape dotkne električkových liniek 3 a 7, neskôr aj autobusov.
Linka 3 bude premávať len po Cintorín Rača, kde odporúčame cestujúcim prestúpiť na autobusové linky 52 56 a 65, ktoré zabezpečia dopravnú obsluhu na ďalšom úseku po konečnú Tbiliská. Súčasťou zmien bude aj posilnenie intervalu linky 3, ktorá bude v čase špičky premávať v intervale 4 minúty, počas dňa v intervale 5 minút a počas večerov a víkendov v intervale 7 - 8 minút. Všetky spoje uvedenej linky budú zabezpečené nízkopodlažnými obojsmernými električkami.
- Nástupište a výstupište linky 3 na konečnej Cintorín Rača bude spoločné na stálej zastávke v smere na Komisárky. Obvyklé nástupište v smere do centra nebude obsluhované.
Posilová linka 7, ktorá premáva v čase dopravnej špičky, bude premávať po ŽST Vinohrady. Dopravný podnik odporúča cestujúcim využiť prestup z regionálnych autobusov Slovak Lines na zastávke ŽST Vinohrady, kde budú začínať prázdne električky linky 7.
Náhradná autobusová doprava X3 za električky v prípade mimoriadnej udalosti
V prípade mimoriadnej udalosti na električkovej trati bude premávať náhradná autobusová doprava za električky označená ako linka X3, ktorá obojsmerne obslúži zastávky: Vozovňa Krasňany; Malé Krasňany; Pekná cesta; Černockého; Hečkova; Bukovinská; Rostovská; Cintorín Rača, Závadská a Tbiliská.
Aktualizácia: Počas rekonštrukcie priecestia na Detvianskej bude v prípade potreby linka X3 premávať v Rači okruhom z Račianskej cez Žitnú, Púchovskú, Pri vinohradoch, Rustaveliho, Kubačovu, Kadnárovu a Hečkovu späť na Račiansku. Po trase obslúži všetky autobusové zastávky a navyše v smere k Vozovni Krasňany aj náhradné zastávky Hybešova na Kubačovej pred križovatkou s ul. Barónka a Hečkova na Hečkovej pred križovatkou s Račianskou.
TomJ
nejakou zahadou prave v jednom pripade neplati?
Čo si chcel povedať touto vetou? Ak to, že Petržalka je v prípade linky 3 závislá na situácii na Račianskej, tak to nie je jediný prípad. Takisto Ružinov a Vajnorská budú závislé od toho, či sa niečo nestane v Karlovke.
Inak ja osobne by som bol najradšej, keby sa po skončení výluky v KV vrátil dvojlinkový variant. Jednolinkový je fajn cez víkend a večer kvôli lepším intervalom. V špičke sa mi skôr zdá, že predĺžil cestovanie. Možno by stálo za zváženie zaviesť systém celotýždenných liniek, ktoré by boli v PD doplnené vloženými linkami, tj. cez víkend by fungoval jednolinkový variant a v PD dvojlinkový, napr.
L1 - HLST - Petržalka (celotýždenne 7,5 min)
L2 - HLST - ŽST. Nové Mesto (iba v PD, 7,5 min)
L3 - Komisárky - Petržalka (celotýždenne, 7,5, min)
L4 - Zlaté Piesky/ŽST. Nové Mesto - Dúbravka (celotýždenne 7,5 min)
L5 - Komisárky - Obchodná - Nám. SNP (iba PD, 7,5 min)
L6 - Dúbravka - Šafárikovo nám. (iba PD, v sedle 7,5 min, v špičke 3.75 min a každý druhý spoj len po KV)
L7 - Rača/Vinohrady - Nám SNP (okruh ako pred výlukou, v špičke interval 7,5)
L8 - Ružinov - Špitálska - Nám. SNP (iba PD, 7,5 min)
L9 - Ružinov - Obchodná - KV (celotýždenne 7,5 min)
Posilnil som Petržalku cez víkend, ale inak mi to nevychádzalo.