Pre pôvodné meniče ČKD už nie sú náhradné diely.
Dopravný podnik začal realizovať úpravy elektrickej výzbroje električiek ČKD Tatra T6A5. Konkrétne pôjde o výmenu pôvodných statických meničov ČKD 2-UKSBR-DB za nové modernejšie statické meniče Cegelec SMTK 6,3 Q. Dôvodom výmeny je nedostupnosť a neopraviteľnosť súčiastok pôvodných meničov. Úpravy budú zrealizované na električkách T6A5 prvých dvoch sérií #7901 až 7946. Ako prvá bola výmena meničov vykonaná na súprave #7909+7910.
V tomto období prebieha v dielňach aj menšia úprava na kĺbových električkách ČKD Tatra K2S #7112 - 7122. Na týchto vozňoch bude zrealizovaná úprava zapojenia elektrického ovládania bŕzd za účelom zvýšenia bezpečnosti vozidiel. Prvým vozidlom, na ktorom bola úprava vykonaná, je vozeň #7117.
BigMac
Staťák SMTK 6,3 Q je to isté, čo SMTK 6,3 len s jediným rozdielom. Q-éčko má zvýšený výkon motorventilátov. Prečo? Aby dokázal chladiť odporový zrychlovač, ktorý má podstatne vyšší vývin odpadového tepla ako tyristor alebo tranzistor. Načo potrebuje T6-ka Q-éčkové ventilátory?
U Progressov T3P je použitý SMTK 6,3 bez Q a stíha chladiť aj záskokový odporník elektrodynamickej brzdy. To je odpor, kam električka brzdí, keď nemôže brzdový prúd vyrekuperovať späť do troleja, pretože to sieť nevie prijať.
Keďže výzbroj TV3 použitá v T6 rekuperovať nevie, musí vždy brzdiť do brzdového odporu.
Tento si vozí na streche, kde sa chladí náporom obtekajúceho vzduchu.
Opäť otázka:
Načo potrebuje T6A5 menič, ktorý má naviac nielen ventilátory ale ventilátory so zvýšeným výkonom? Asi na to isté ako načo potrebuje striedavý výstup z meniča... Teda na nič.