Ďalšie zmeny pri prestupe na Molecovej

Nebezpečné hazardovanie so životmi však ukončí až vybudovanie integrovanej zastávky v budúcom roku.

Dopravný podnik Bratislava zaviedol od piatka 18. októbra 2019 ďalšie opatrenia v prestupnom uzle Molecova na zníženie potreby nebezpečného prebiehania cez cestu a preliezania zábradlia pri prestupe medzi autobusmi/trolejbusmi a električkami.

Aby sa nestávalo, že prestupujúcim cestujúcim, ktorí čakajú na priechode pre chodcov na zelenú, ujde nadväzujúci spoj, po novom by mali vodiči električiek linky X6 smerom do centra, resp. vodiči autobusov linky X5 smerom do Dúbravky čakať na prestupujúcich cestujúcich v rannej špičke do 1 minúty po riadnom čase odchodu a do 2 minút v ostatnom čase. Počas špičiek by mala byť premávka riadená dispečermi, v ostatnom čase je to naďalej na posúdení situácie vodičom. Brať ohľad na cestujúcich prechádzajúcich cez priechod totiž majú vodiči už od začiatku výluky.

Na jednej strane môže uvedené zabezpečovanie prestupu pomôcť niektorým cestujúcim, na druhej strane na to môžu doplatiť cestujúci na zvyšku trasy danej linky, ktorí sa budú spoliehať na cestovný poriadok a pre meškajúci spoj nestihnú prestup na inom mieste (napr. na linku, ktorá premáva mimo špičky každých 15 - 20 minút).

Ďalším negatívom umelého vnášania meškania na linke X6 je preplňovanie meškajúcich vozidiel. Napríklad v popoludňajšej špičke pri 4-minútovom intervale sa už predtým často stávalo, že meškajúca električka z mesta do Karlovej Vsi ide preplnená a za ňou ide nemeškajúca takmer prázdna električka.

Ukrivdenými sa môžu cítiť aj cestujúci, ktorí využívajú jednorazové cestovné lístky. Odkedy sa električky na Molecovej pristavujú na nástupište v predstihu, môže do odchodu električky uplynúť aj niekoľko minút. Ak si cestujúci označí lístok hneď po nástupe do vozidla, ktoré príde na zastávku hneď po odchode predchádzajúceho spoja, pri štvorminútovom intervale a dvojminútovom extra čakaní môže zbytočne stratiť až 6 minút z platnosti lístka. V prípade, ak neprestupuje, to síce nevadí, keďže do úvahy sa berie čas cesty podľa cestovného poriadku bez ohľadu na reálne trvanie cesty, pri prestupovaní si musí po uplynutí platosti lístka označiť nový, môže si však v zmysle prepravného poriadku u dopravného podniku uplatniť reklamáciu.

Ako vidno, ideálne riešenie do vybudovania integrovanej prestupnej zastávky Molecova (termín september 2020) v tomto prípade neexistuje. Niekedy však stačí iba trochu predvídať situáciu. Aby sa napríklad nestávalo, že akonáhle vodič zatvorí dvere a pohne sa zo zastávky, o pár metrov ďalej zastaví pri semafore, pretože v tom momente sa na ňom objaví signál Stoj. Cestujúci však už nemajú možnosť nastúpiť a vnímajú to ako zlomyseľnosť vodiča.

V čase moderných technológií je vhodným riešením využitie personálnej virtuálnej zastávkovej tabule, na ktorej si cestujúci môže už v predstihu pozrieť aktuálne odchody z konkrétnej zastávky. V mnohých prípadoch môže zistiť, že spoj zo zastávky odchádza až o niekoľko minút a preto riskovanie života hádzaním sa pod prechádzajúce autá nemá zmysel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #96:
Samozrejme, toho som si vedomý.
Reakcia na: 810zssk #85:
Len potom musíš v cene 2-hodinového CL zohľadniť tak cestu za dnešných 0,70 €, aj cestu za 3,60 €. Nejaký priemer by sa stanoviť dal a výborne by to zjednodušilo tarifu, ale či by sa mu potešili aj cestujúci, to veru neviem.
Reakcia na: 810zssk #94:
Veď o tom sa celý čas bavíme, či v tomto máš pravdu, alebo nie. Ale bez konkrétnejších pravidiel sa točíme v kruhu, takže ďakujem za názor a debatu.
Reakcia na: Hacker #93:
Čítaj poriadne. Explicitne som tam napísal že k rôznym záverom prísť môžu - ale to znamená že jedna z inštancií sa mýlila. Pravidlá sú totiž rovnaké bez ohľadu na to na ktorej inštancií sa problém rieši.
Reakcia na: 810zssk #90:
To je, ako keby si vravel, ze nie je mozne, aby sudy roznych instancii prisli k roznym zaverom. Nuz, mozne to je, a deje sa to. Suhlasim, ze v idealnom svete by sa vsetko hned rozhodlo spravne, a takisto, ze v PP by to malo byt formulovane konkretnejsie.
Reakcia na: Solider #89:
Tak to sa potom ospravedlnujem, ak to tak vyznelo. Osobne som za, aby sa pred odchodom pristavili vozidla. Ale urcite som zasadne proti, aby sa pri intervale mensom ako 5 minut drzali aj po odchode na zastavke 🙂
Reakcia na: Viko #87:
Neplatí to úplne, lístok na trasu cez Smokovec platí aj cez Studený Potok, avšak tam je možné si zakúpiť aj lacnejší lístok za štandardnú tarifu ZSSK.
Reakcia na: Hacker #88:
Prepac, ale toto co pises nedava ziaden zmysel. Samozrejme ze revizor musi listok posudzovat podla rovnakych pravidiel ako tarifaci pri reklamacii! Mozu prist k inemu zaveru, ale to potom znamena ze niekto z nich to vylozil zle.

Ved predsa neni mozne aby sa platnost listka vykladala inak pri kontrole vo vozidle a inak pri reklamacii! To je, s prepacenim, uplna sprostost.

Pravidla jasne su, listok plati podla CP, nie podla casu na hodinkach. Uz davno to malo byt v PP preformulovane aby sa nevymyslali rozne alternativne intepretacie.
Reakcia na: MatejBA #86:
Tak to potom každý písal o niečom inom, pretože ja som celkom evidentne narážal na problém pristavovania vozov do zastávky ešte pred odchodom a ty si zareagoval tým, že ak tam nejaký nešťastník nastúpi a orazí si lístok, tak mu budú zbytočne utekať minútky z časovej platnosti jeho cestovného lístočka.

Takisto si myslím, že pri 3-minútovom intervale je šaškovanie s pozdržiavaním električiek pri prestupe samoúčelné. Nechcem už verklikovať o tom, že cestovný poriadok je potom len zdrapom papiera, ale cestujúci skutočne vnímajú presnosť dopravy ako jeden z rozhodujúcich faktorov kvality MHD. Linkou X6 necestujú len cestujúci z Karlovej Vsi, ale aj rôzni iní cestujúci po trase a vplyvom toho, že sa jedná o okružnú linku, nie je možnosť garantovať odchody podľa cestovného poriadku ani pri spiatočnej trase. Odlišným pozdržaním spojov vznikajú väčšie diery medzi spojmi v intervale, čo prispieva k nerovnomernému obsadeniu vozidiel a to vedie k vzniku ďalších meškaní.
Reakcia na: 810zssk #80:
Rozhodnúť môže, ale to rozhodnutie nie je záväzné, lebo sa dá zmeniť. Viď príklad so súdmi.
Doklad totožnosti vyžadovať môže, ale ty nie si povinný sa mu nijak preukazovať, to si povinný len polícii.
Môže požiadať vodiča, aby ťa vykázal z vozidla.

Ale teda pri absencii jednoznačných pravidiel myslím, že toto nevyriešime.

P.S.: To, že revízor nerozhodol, že máš neplatný lístok, neznamená, že si sa preukázal platným lístkom.
Reakcia na: 3pa3ck3 #82:
Veď ale tam tiež platí, že do Lomnice platíš rovnako bez ohľadu na to, či ideš cez Smokovec alebo cez Studený Potok, nie?
Reakcia na: S499.1023 #75:
"A o co maju vacsie pravo jedni platiaci cestujuci sediet na ukor inych, ktori taktiez platia ale uteka im cas?"

No daj a povedz, kde som narazal na to, ze vozidlo nesmie stat na zastavke PRED odchodom. Pretoze z clanku a mojej reakcie na Solidera minimalne naznacuje, ze mi vadi NESKORSI odchod ako je v CP s ohladom na prestupujucich pri rannom intervale 3 minuty, kde len zelena pre chodcov ma minimalne 60 sekund medzi cyklami a kym sa ta masa ludi presunie na zastavku, tak ubehne skoro dalsich 60 sekund a elektricka im aj pri najhorsom ide do 60 sekund a pri najlepsom uz stoji na zastavke.

Kludne sa zavzdusni, ako je minuta hore dole zanedbatelna. Lenze ta minuta sa moze pretavit do napriklad extra 12-15 minut pod Mostom SNP, ked ti ujde L70.
Inak najlepší tarifný systém pre jednorazové lístky majú v Luxembursku, kde ponuka jednorazových lístkov pozostáva z dvojhodinového a 24-hodinového (pričom 24-hodinový stojí dvojnásobok dvojhodinového). Ešte je potom možnosť si kúpiť lístok na 2 a 3 dni, ale to sú už len príslušné násobky 24-hodinového CL. V rámci platnosti CL potom už nikto nerieši ako ďaleko a čím cestujete 🙂

Keďže Slovensko je trochu väčšie, na celý štát sa to extrapolovať nedá, ale na BSK by to aj celkom šlo 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #82:
Aspoň z úcty k cestujúcim upusťme z predstavy, že ZSSK by malo byť v niečom vzorom. 😉
Reakcia na: 3pa3ck3 #82:
Lenže TEŽ má podstatne jednoduhšiu sieť ako MHD BA. Ako by si prosím naceňoval lístok z Potočnej na Topoľové cez Riazanskú?
Reakcia na: 810zssk #81:
Funguje to takto na TEŽ, pričom lístok pri prestupe platí na najbližší prípoj
Reakcia na: Miro #78:
Presne tak to je. Rovnako to plati aj pri prestupe ak spoj v ktorom si mal prist do ciela pred koncom platnosti CL.

Ako si v praxi predstavujes pasmovu tarifu v MHD/IDS, osobitne ak je prestupna?
Reakcia na: Hacker #77:
SL je Slovak Lines. K zvysku asi ani nema zmysel sa velmi vyjadrovat. Ak teda revizor nemoze rozhodnut ze mam neplatny listok, tak odo mna ani nemoze vyzadovat doklad totoznosti, lebo ten som povinny predlozit len ak sa nepreukazem platnym listkom. Ergo, podla tvojej teorie ak revizor nemoze rozhodnut o neplatnosti listka, tak nemoze udelit pokutu, lebo cestujuci moze jednoducho trvat na tom ze jeho listok je platny a nema povinnosti cestujuceho ktory sa nepreukazal platnym listkom.
Reakcia na: Miro #78:
Kilometrová tarifa? Preboha, len to nie... Komplikovať cestovanie v mene nejakej domnelej "spravodlivosti" fakt nie je cesta, ako prilákať viac ľudí do MHD...
Reakcia na: 810zssk #73:
Tak, považoval by som za logické, že ak cestujem zo zastávky A do zastávky B a podľa CP to má trvať X minút, stačí mi lístok na X minút bez ohľadu na to, koľko bude moja cesta v skutočnosti trvať a dokonca bez ohľadu na to, aký čas je na CL vyznačený. Rozhodujúce má byť, kde som nastupoval a kde vystupujem.

Mimochodom, nebola by logickejšia kilometrová tarifa? Pri niektorých prestupoch sa pri časovej tarife stáva, že cena za tú istú cestu je rôzna podľa toho, ktorým spojom idem, v závislosti od času stráveného pri prestupe.
Reakcia na: 810zssk #73:
Priamo DPB su ti ludia, ktori riesia reklamacie, neviem, ako sa to oddelenie vola (reklamacne?). Pokutu ti revizor samozrejme moze dat, ale nie je zavazna, ak to na reklamacnom oddeleni DPB posudia inak - to je potom zavazne rozhodnutie.

Ako napr. mas rozne instancie sudov, tak zavazne je az to rozhodnutie, ktore nadobudne pravoplatnost, a to nemusi byt nutne hned najnizsia instancia, mozes to tahat az na najvyssi sud a rozhodnutia nizsich instancii nie su v takom pripade zavazne, kedze, nemozu byt zavazne rozhodnutia viacerych instancii sucasne (revizor a zaroven reklamacne, alebo okresny sud a zaroven najvyssi sud).

Neviem, co je "SL".
Reakcia na: MatejBA #74:
Ak sa tým obmedzí fakt, že jedna X6 nemá žiadnych prestupujúcich a ďalšia X6 má ľudí z dvoch X5 a jednej 33, nech čaká aj 3 minúty.
Detto opačne, ide X5 bez prestupujúcich a potom X5 s ľuďmi z dvoch X6.
Reakcia na: MatejBA #74:
Skús sa sústrediť na svoju pôvodnú argumentáciu.
Reakcia na: Solider #71:
Bacha, to ze vozidlo pride minutu dve pred svojim odchodom na zastavku a pusti ludi mi nevadi. Vadi mi to, ze ho tam dalsie 2 minuty podrzia pre ludi, ktorym extra minuta cakania na dalsi spoj (dokopy 3 minuty) sposobi existencnu krizu.
Reakcia na: Hacker #72:
Ak revízor záväzne neposúdi či je môj lístok platný, alebo neplatný, tak mi nemôže dať pokutu, ani vyžadovať doklady, lebo to môže len na základe toho že som nepredložil platný lístok. Inak neviem kto je to "priamo DPB", keďže podľa mojej vedomosti sú revízori zamestnancami DPB, externí sa u nás zatiaľ nepoužívajú.

Z uvedeného ustanovenia jednoducho vyplýva, že čas na hodinkách nie je pre posudzovanie platnosti CL relevantný, keďže časová platnosť CL vyplýva z údaju v cestovnom poriadku. Nevidím tam priestor na žiadnu inú interpretáciu. Svojho času (veľa rokov dozadu) som už obdobnú vec riešil v SL.
Reakcia na: 810zssk #55:
Revizor tam nikde nie je spominany, je tam pisane iba "záväzné posúdenie". Zavaznym sa moze rozumiet napr. az posudenie priamo DPB (napr. pri reklamacii). Nehovorim, ze to je logicke, ale DPB to mohol kludne takto mysliet, resp. sa na take nieco odvolavat. Je nejaky zdroj, ktory podporuje tvoj nazor?
Reakcia na: MatejBA #4:
Aha, takže nebude nikto sedieť, lebo takto je to spravodlivé? 😥
Reakcia na: Joyki #6:
Elektronická tabuľa nie je všeliek, ľudia sú jednoducho rokmi naučení, že pristavená električka znamená, že hneď odíde. Treba to však ľudí odučiť a zvyknú si aj na to, že si môžu ísť normálne sadnúť a nemusia vonku očami hypnotizovať vozidlo a v zime z diaľky sledovať ovievajúceho sa vodiča v prekúrenej vysvietenej kabíne, kým oni na zastávke mrznú.
Reakcia na: lostrail #68:
s tou redukciou semaforov súhlasím, stačí si pozrieť koľko semaforov je od mladej gardy po Malé Krasňany bývalú AB kozmetiku. Neviem kto toto kedy mohol schváliť, ale veľa rozumu zjavne nepobral.
Reakcia na: majak #66:
Trosku si si pospajal veci, ktore som do suvisu nedaval. Netvrdim, ze prejazdy treba rusit kvoli polovodicom (ale zas uplne najhorsi dovod to nie je), to bolo na margo tych semaforov. No a rusenie prejazdov ti uz vysvetlil predrecnik. Totiz, metro sa tu doteraz nepostavilo a s najvacsou pravdepodobnostou ani nepostavi, preto znizovat pravdepodobnost kolizie zmysel ma.
Napriklad, konkretne Nabelkova zdruzovala na kolajach obidve otocenia a aj lave odbocenia z bocnych ulic na hlavnu (bez semaforov). Sam som tam zazil par situacii, kedy sa na trat vopchali dvaja odbocujuci vlavo a pre otocenie nezostalo miesto. O nedavani prednosti ani nehovorim. Samozrejme, ak boli vsetci ucastnici kusok agresivnejsi, amen tma.

Neviem, co presne myslis pod pojmom "lepsia premavka" (redsia, hustejsia?), preto na otazku ohladom Racianskej odpovedat neviem. Len viem, ze je to tam daleko upchatejsie kvoli tomu, ze ide o pristupovu komunikaciu do mesta (jedinu standardnu cestu zo smeru Pezinok) a preto tam treba co najmenej svetelnych krizovatiek. Tie semafory v Karlovke maju byt kvoli otoceniu, nie pre priamy smer. Tam, kde sa osadzaju kompletne, tam budu prechody. Na otacanie sa buduju kratke otacacie pruhy.
K tym priecestiam takto: vzhladom na to ze elektricka je nosny system MHD, niektore priecedtia sa rusia z dovodu nadbytocnosti. Ja viem ze pri vyjazde z mekaca si sa citil super ze si hned vybocil ale kedze je tam priecestie kazdych 200m, niekotre sa proste zrusilo. Logicky krok. Kedze su medzi nami polovodici, prave preto sa lahsie riesi odstranenie stavajucich priecesti a ich uplne nahradenie U otockami. Problem ktory ty vidis je vsak prosty. Teraz sa robi karlovka, robia sa otocky. Ked sa bude robit raca, ver ze vsetky problemove body zmiznu doslova zo dna na den.
Reakcia na: lostrail #65:
Ďakujem veľmi pekne za detailné vysvetlenie. 🙂

Projektovú dokumentáciu som do podrobností neštudoval v takej miere, aby som sa dostal k tej "blikajúcej oranžovej", iba ma rovno zarazil fakt, že sa zrušia prejazdy, a ďalej som sa tomu nevenoval... Moja chyba.

K otočke pri kostolíku, a taktiež k ostatným toho typu len toľko, že neviem, prečo sa potom niektoré obojsmerné prejazdy smú ponechať, ale niektoré iné zasa nie... Podľa toho, čo píśeš v zmysle "ačohentizmusu" by predsa potom bez rozdielu mali všetky prejazdy tohto typu riešené rovnako bez výnimiek. A pokiaľ mám správne informácie, obojsmerný prejazd zostáva zachovaný napríklad medzi zastávkami Nad Lúčkami a Lackova (tak som to čítal v nejakom z článkov tu, na imhd.sk). Mohol teda zostať aj ten pri kostolíku...

Čo sa týka nehôd, pamätám si naposledy tú, keď som čakal na L139 v smere ku Poliklinike, a náhle sa v zákrute Karloveská / Molecova v smere nahor v šmyku vyrútil vodič, ktorý nabúral do stánku s Fornetami a museli ho z vozidla dostávať von v bezvedomí... Ostatné mi uniklo. Na Nábělkovej si časté nehody nepamätám, ale po zamyslení sa nad tým, čo si napísal, súhlasím.

K jazde taxíkmi hocikam - preto som napísal, že tam, kde je to opodstatnené, respektíve to dáva zmysel. Nikto nečaká, že budú taxíky jazdiť cez Obchodnú celodenne, keďže by sa tam nemali kde postaviť medzi chodcov a blokovali by električky.

K prejazdu pri Mekáči na Račianskej - chceš tvrdiť, že na Račianskej je lepšia premávka IAD, než na Karloveskej? Ale dobre, neporovnávajme teda... Zjednoťme všetky križovatky na ten západniarsky spôsob, o ktorom si písal, a teda prinúťme vodičov ísť sa otočit k Bielemu krížu, ak chcú vozidlami prejsť z Račianskej na Sliačsku. A opačne, v smere jazdy do centra mesta, umožniť vodičom sa otáčať pri Figare len v smere do Krasňan. Ono totiž platí vždy iba to, čo si presne Ty uviedol, že jestvujú rôzni polovodiči... Rovnaký typ nehody, ktorý sa bežne stáva práva pri Figare v smere na Sliačsku som videl zhruba pred pol rokom vo večerných hodinách na prejazde na nábreží pri krčme Machnáč v smere nahor do tých uličiek, kde električka prichádzala do zastávky Lafranconi, a vodička sa jej tam natrepala do kolajiska - bezhlavo. Len tak.. žiadna premávka, čistý výhľad, tma, všetko prehľadné a šup... Takže ju vodič električky pekne zboku nabral... A kvôli tomuto treba rušiť prejazdy na miestach, kde historicky dávali význam? Napríklad na Kraskovej? Alebo pri Mekáči? Alebo pri kostolíku? Kto chce zapríčiniť nehodu, lebo je retardovaný, alebo má vodičské oprávnenie vysúložené, ho zapríčiní tak, či tak.. aj pri nulovej premávke. Tak buď poďme všade riešiť tie "blikajúce oranžové" a kašlime na zápchy v IAD, keďže tie sú zapríčinené aj tak inými faktormi, okrem iného počtom jazdných pruhov, keď už nie dochádzaním, či nebodaj zastavovaním voľných miest, čo zapríčiňujú zas iné veci, alebo nechajme aspoň niektoré križovania v takom stave, aby vyhovovali všetkým, a boli pre IAD obojsmerné.
Reakcia na: majak #50:
"viac ako prebiehajuci chodci ma zaujima, ktory inteligent vymyslel, ze sa zrusi ta otocka pri kostoliku, ktora dava najma zmysle pri vyjazde zo shellky v smere na dlhe diely"

Zasa toto vyplakavanie za odbockou pri kostoliku? To este stale niekto nad tymto musi vyplakavat? Nech sa paci, tu su alternativne moznosti:
1. Otocis sa cez Liscie udolie a Svrciu.
2. Zvrtnes to na Shellke do protismeru. Je to proti predpisom, ale dostanes sa k priamemu vyjazdu na Dlhe Diely. Casom mozno Shellka sama vykona upravy, aby bolo mozne sa vratit.
3. Otocis sa nad Segnerkou, pricom prejdes mozno kilometer navyse.
4. Pojdes na Dlhe Diely zozadu, od Kuklovskej.
Problem? Tak potom je to len rumadzganie nad vlastnou pohodlnostou.

"preco aj ostatne otocky pozdlz celeho kolajiska maju byt len jednosmerne a este nebodaj so semaformi..."

Na tu prvu cast odpoviem jednoducho - lebo sa vo svete ukazalo, ze take riesenie je najlepsie z hladiska bezpecnosti a plynulosti premavky. Neviem to teraz najst, ale bola pekna animacia, ako sa doprava zrychli, ked zrusis priamy prejazd cez elektrickove kolaje v krizovatke a nahradis ho jednosmernymi u-turnami niekde kusok dalej. Samozrejme, toto sa da riesit do urcitej intenzity dopravy, comu mensie krizovatky v Karlovke perfektne vyhovuju. To pisem len preto, aby neprisli absurdne prirovnania typu "Preco to tak potom nie je na Molecovej?". Odpoviem si aj na toto - preto, lebo otacat trolejbusy pri kostoliku by bola kvalitna zhulenina (okrem ineho). To by bol v takom pripade zaroven jediny argument, preco zachovat tu otocku, ale chcel by som vidiet, ako by toto davali palice na trolejoch.
Preco semafory? Lebo sa ukazuje, ze su medzi nami rozni polovodici, co maju vodicaky roznym sposobom "vybavene", dosledkom coho sa aj v Karlovke pomerne casto stava, ze nejaky takyto "co sa ponahla" zastavi elektrickovu dopravu na 2-3 hodiny (ti cestujuci sa uz zjavne neponahlaju, iba on). Preco tak dlho? Okrem pomerne flegmatickeho dispecingu totiz treba vnimat dalsie veci, ako napr. (okrem ineho) rozjazd elektriciek vs. zmluvne stvrthodinove maximum pri dodavke elektriny, ci max. dovoleny odber z merniarne, ktory zabezpeci, ze z bloku usmernovacov zrazu nebude krabicka na ohnostroj. To samozrejme z auta vidiet nemozes. Navyse, keby si si cital projektovu dokumentaciu k modernizacii, nasiel by si tam take, ze semafory na tychto otockach budu v rezime blikavej oranzovej, ktora sa zmeni na cervenu, ked bude prechadzat elektricka. Neviem, ake spomalenie toto podla teba predstavuje, kedze elektricke by si musel dat prednost aj tak. Alebo aj ty patris medzi tych, co to skusaju na poslednu chvilu az do momentu, kedy to nestihnu?

"zrusene krizovanie na nabelkovej povazujem za totalnu absurditu kedze to zasa az taky rizikovy usek absolutne nebol..."

Aj tam sa uz stalo zopar neprijemnost. Ale v com je problem? Zajdes mozno aj 100-150 metrov a otocis sa do protismeru. Osobne sa mi tam napriklad nepacilo, ked som mal odbocovat dolava (nemylit s neschopnostou odbocit, co je tiez ciastocny argument v pripade niektorych vodicov). Das prednost autam z lavej strany, potom pozeras "do dialky", ci nejdu elektricky a vyjdes na trat, lebo na auta z pravej strany uz poriadne nevidis. Na trati zistis, ze akurat semafor pre chodcov na Segnerke pustil auta, co tam stali a musis stat aj ty. Lenze s nimi sa zaroven pohla aj elektricka z tej zastavky a (celkom opravnene) na teba zvoni o dusu spasenu. Toto sa ti pri u-turne nestane, lebo tam si jednotlive "levely" vies ulozit postupne. Najskor auta z lavej strany, preradenie do laveho pruhu, to je najmenej. Ked nie je cervena, vyliezt na trat a tam uz len riesit auta z druhej strany, pricom predpokladam, ze ak tam je semafor, tak cervena tam nenaskoci, ked uz bude elektricka nebezpecne blizko a tak bude dost casu dat este prednost autam.

"ovela castejsie sa stavaju nehody na racianskej radiale pri odbocke na ahojku, respektive pri tom zrusenom prejazde pri mekaci (ktoreho je tiez mimochodom skoda - radsej tam mohli dat ten posraty semafor)..."

Takze tu si uplne v pohode protirecis, lebo najskor tvrdis, ze pri mekaci boli vazne kolizie, ale aj tak ten prejazd zrusit nemali. WTF? Okrem toho, argument typu "ovela horsie je to tam a tam a problem sa tam neriesi" je vlastne trochu inak prezlecena manipulacna technika, v anglictine znama pod oznacenim whataboutism (po slovensky volne prelozitelne ako "acohentizmus"). Je to podobne, ako ked nejakemu nackovi pises, preco jeho vocca rozhodne nie je najlepsia volba a on ti na to "argumentuje" stylom: "a co tento, henten a tamten?", pripadne ked poukazes na to, ako sa spravaju Rusi k inym zvrchovanym krajinam, nedokaze dostat zo seba nic, len: "A co Americania?". Takze na toto ani reagovat nejdem. Mimochodom, keby namiesto zrusenia prejazdu pri mekaci na Racianskej na toto miesto osadili semafor, zapchy by sa este zhorsili, co dokladuju aj medzicasom vlozene svetelne krizovatky k Malym Krasnanom a pri policajnom prezidiu. To su presne riesenia, ktorym je treba sa vyhybat na tak pretazenej komunikacii ako Racianska. Ak sa da vyuzit ine riesenie, treba pouzit to. Kto to v sucasnej podobe odklepol pri Malych Krasnanoch, neviem, ale tam sa presne mohla vyuzit moznost otacania namiesto priameho odbocovania vlavo (otocenie cez zeleny pas by nepotrebovalo ani semafor). Pri prezidiu sa to uz asi inak riesit nedalo, aj ked vzdy sa najdu argumenty a mozno, keby sa nad tym zamysleli lepsie, vymysleli by nieco menej upchavajuce.

"toto su veci podstatneho charakteru."

Tak tieto veci, o ktorych pises, maju od podstatnosti poriadne daleko.

"taktiez zakaz prejazdu pre taxiky skrz namestie snp - hlavne ze papalasi z vedenia posty maju vynimku - to uz az tak nevadi, ze tam prechadzaju..."

Zasa "acohentizmus". V zahranici tiez nebyva samozrejmost, ze taxik moze prist hocikam. Dokonca v centrach miest maju vyznacene stojiska a ak zastavia niekde "na blikackach", hrozi im pokuta. Taxikari v Bratislave sa z tohto hladiska maju este veeelmi dobre.

"suma sumarum = prebiehanie cez cestu na karloveskej / molecovej nikdy neviedlo k nejakej nehode, aspon co si ja pamatam..."

Tak to mas zrejme dost zlu pamat. Asi rok dozadu elektricka zabila dochodcu, ktory vbehol na trat aj napriek tomu, ze prechadzala, pricom rozne incidenty na Molecke su kazdu chvilu. Tusim na jar prave na Molecke zomrela zena, ktora takto prebiehala. Akurat som sedel v elektricke a prechadzal okolo toho miesta. Uz bola zakryta plachtou.

"bude fajn, ked sa to zlepsi tym ostrovcekom ale dalsia vec, ktoru rozmyslam, ako bude riesena, je ci duobusy budu odbocovat v dalsom pruhu, ktory bude vyhradeny na prejazd do stredu medzi elektricky, cize tym padom na molecke hore pojde iba jeden pruh, alebo sa ten vyhradeny jazdny pouzije na miesto toho, ktory teraz ide dolava aj rovno, co si neviem v rannej spicke predstavit"

Lave pruhy na Molecovej budu vyhradene BUS pruhy (lavy pruh do krizovatky bude aj pre auta iduce smerom rovno a vlavo). Cize na Molecke budu pruhy takisto, ako dnes, akurat lave budu vyhradene pre BUS. Ale aj toto by si sa docital v projektovej dokumentacii.
Reakcia na: S499.1023 #60:
Čiže nedokážeš vnímať aj iné riešenia, ktoré sú v ponuke a z Tvojho názoru teda má vyplývať, že si s výnimkou MHD proti všetkému ostatnému? Aj smetiari Ti vadia, keď majú niekam prechádzať a egoisticky sa motajú po trati "lebo nakladáme odpadky", aj keď je to služba ako akákoľvek iná...? 🙂 Najviac sa mi páči ako máš vyslovene zaškatuľkovaných taxikárov ako nejakých buranov. 🙂 Neviem, či Ty opravuješ na určitej linke vlaky, alebo je prezývka neúvisiaca, a patríš teda k nejakým z tých menej inteligentných robotníkov, no myslím si, že to, kde kto pracuje je v tejto diskusii nepodstatné. Unikla Ti podstata môjho pôvodného príspevku, a tá bola, že cez ten zákaz majú výnimku prejazdu práve tie vozidlá, ktoré to najmenej potrebujú (a to je to, čo sa mne nepáči, a kvôli čomu som o tom písal) - z magistrátu (ak sa nejedná o nejaké údržbárske auto, čo je bez debaty v poriadku), a z pošty... Najmä títo by mali chodiť na okolo. Jedná sa mi o to, že keď sa už máme po vzore Valla tváriť ako západoeurúopske mesto moderného typu, tak si myslím, že je podstatnejšie riešiť to, čo napísal Viko, a teda zlepšiť podmienky spôsobom, aby sa nenaskakovalo dakde na ceste, alebo aby zákazník nemusel ísť v daždi od rohu na Dunajskej až k Polskému inštitútu, lebo je to najbližší taxík a pani z dispečingu povie, že sa buď presuniem, alebo treba žiaľ počkať. V praxi som si toto naposledy odskúšal cez víkend večer, keď som cez aplikáciu objednával a pozerám, prečo tam nie je za minútu a ide dookola. Vravím si, Bolt - asi nejaký, čo nie je odtiaľto.. Potom som sa dostal k vysvetleniu a proste ma to nahnevalo. Skrátka všade, kde jazdí MHD, a je tam výnimka prejazdu, prípadne vyhradenosť jazdného pruhu, a zároveň, kde to má logické opodstatnenie, a nevzniká tam žiadna kolízna situáci, by mali jazdiť aj taxíky, ako je to napríklad vo Viedni. To sa týka aj jazdenia po zavretom kolajsikovom zvršku, ako to funguje napríklad v Brne. A jazdenie po kolajniciach, ktoré spomínaš sa mimochodom na Námestí SNP pri jazde nadol, vôbec nekoná. A ani nie som na taxík nejak vyslovene odkázaný, keďže vo veľkej miere využívam MHD, kupujem si PCL, a cestujem najviac po trasách Dúbravka - Centrum, Karlova Ves - Centrum, Dúbravka - Petržalka, Devín - Centrum a Karlova Ves - Vrakuňa. Len v noci je to častokrát výrazne lepšia voľba... Tak Ťa poprosím, nerob zo mňa nejakého primitívneho taxikára, len preto, že si dovolím mať oproti Tebe rozdielny názor, jedine že by sa Ti to páćilo. V tom prípade pokojne pokračuj. 🙂
Reakcia na: Viko #59:
Ako má prísť pod Manderlák, keď sa tam nemôže dostať? Zákaz platí po novom už od pred príjazdom pred tržnicu... Na druhú stranu súhlasím s vylepšením riešenia, ako píšeš.
Reakcia na: si #51:
Nemyslím , že zlepšilo. Všetko sa teraz otáča pri Figare a tam sú teraz denne kolízie. Z druhej strany zase pri Bielom kríži.
Možno som odpoveď na moju otázku prehliadol, ale nebolo by jednoduchšie namiesto všetkých tých opatrení skrátka posunúť X5 z Dúbravky o dve minúty skôr?

V špičke by som koordináciu X5X6 vzhľadom na interval možno ani neriešil, ale mohlo by to pomôcť v čase, keď sú intervaly dlhšie. Ja sám som už viackrát zažil/videl, že prestup zlyhal aj v takom slabučkom čase, akým je napr. skoré víkendové ráno. Dôvodom bola zmeškaná X5 v smere od Dúbravky.
Reakcia na: Viko #59:
Prosím Ťa, ten človek je v reále taxikár, tomu nejde o zákazníkov ale o jeho taxikárske nadpráva. V tom jeho príklade by mu prišiel taxík odinakiaľ a bolo by.
Reakcia na: majak #56:
Aha, takže po lekáreň za ním kľudne prídeš, ale pod Manderlák už nie? Nezdá sa ti to trochu zvláštne?
Nehovoriac o tom, že neexistencia schopného priestoru na taxíky sa nedá riešiť ad hoc povoľovaním prejazdov cez zákaz a tolerovaním naskakovania z cesty, ale treba sa na to pozrieť raz a poriadne.
k téme: o tých jazdných pruhoch na Molecovej neviete niekto niečo bližšie?
Reakcia na: si #52:
ja by som vrátil autá aj na Michalskú a obnovil L104 od Prioru... taktiež prejazd z Mariánskej na Obchodnú / Mickiewiczovu / Jánsku.
Reakcia na: S499.1023 #54:
Objednám si taxík, stojím napriklad na rohu Dunajskej a Nám. SNP a som ochotný za ním prejsť na roh Laurinskej a Nám. SNP, čiže cez cestu oproti. Taxikár je na rohu Klobučníckej a Nám. SNP a nemôže za mnou prísť priamo, aj keď prijal objednávku, lebo musí prejsť obchádzkovo... Ty múdry.
Reakcia na: Hacker #53:
Napisane je ze revizor sa ma riadit cestovnym poriadkom. PP, bod B.3.27. Nie je tam ziadne rozlisenie ci cestujuci prestupuje, alebo nie. Zavazny je cas v CP.

Plus je tam potom ine ustanovenie ktore riesi zmeskanie pripoja a situaciu kedy ides nahradnym spojom ktory AJ PODLA CP pride do ciela po skonceni platnosti listka.
Reakcia na: majak #50:
Aby ste sa tam vy taxikári nemotali s autami po trati ako alzheimerici na výlete. To níe sú vôbec veci podstatného charakteru, čo tu ty reklamuješ. To sú len záležitosti tvojho oportunistického egoizmu.
Reakcia na: 810zssk #43:
OK, tak inac. Kde je napisane, ze revizor sa pri ceste bez prestupu ma riadit cestovnym poriadkom (a nie aktualnym casom) a pri ceste s prestupom aktualnym casom (a nie cestovnym poriadkom)?
Reakcia na: majak #50:
a nam snp pokial tade uz nepremava autobus by mali na spodnej strane uzatvorit komplet tak ako to bolo v casoch ked nepremavala autobusova nahrada za L1 a neriesit nejake vynimky ze kto tade jazdit moze....
Reakcia na: majak #50:
v pripade karloveskej sa velmi z vlastnych skusenosti vyjadrovat nemozem, ale zrusenie prejazdu na racianskej pri mcdonald/mladejgarde zlepsilo bezpecnost a plynulost tak pre elektricky ako aj pre auta (v oboch smeroch)...
a to ti hovorim ako clovek ktory sa vdaka tomu zruseniu musi ist otocit k vyjazdu "na ahoj" ak chce ist do prilahleho lidla...
viac ako prebiehajuci chodci ma zaujima, ktory inteligent vymyslel, ze sa zrusi ta otocka pri kostoliku, ktora dava najma zmysle pri vyjazde zo shellky v smere na dlhe diely, a taktiez, preco aj ostatne otocky pozdlz celeho kolajiska maju byt len jednosmerne a este nebodaj so semaformi... a zrusene krizovanie na nabelkovej povazujem za totalnu absurditu kedze to zasa az taky rizikovy usek absolutne nebol... ovela castejsie sa stavaju nehody na racianskej radiale pri odbocke na ahojku, respektive pri tom zrusenom prejazde pri mekaci (ktoreho je tiez mimochodom skoda - radsej tam mohli dat ten posraty semafor).. toto su veci podstatneho charakteru. taktiez zakaz prejazdu pre taxiky skrz namestie snp - hlavne ze papalasi z vedenia posty maju vynimku - to uz az tak nevadi, ze tam prechadzaju.. suma sumarum = prebiehanie cez cestu na karloveskej / molecovej nikdy neviedlo k nejakej nehode, aspon co si ja pamatam... bude fajn, ked sa to zlepsi tym ostrovcekom ale dalsia vec, ktoru rozmyslam, ako bude riesena, je ci duobusy budu odbocovat v dalsom pruhu, ktory bude vyhradeny na prejazd do stredu medzi elektricky, cize tym padom na molecke hore pojde iba jeden pruh, alebo sa ten vyhradeny jazdny pouzije na miesto toho, ktory teraz ide dolava aj rovno, co si neviem v rannej spicke predstavit
Reakcia na: JamaVOku #48:
Aha, nevedel som ze uz sa to zmenilo. Ale stale so striedacom, nie?
Reakcia na: 810zssk #44:
Prestavky ma na Molecke.
Reakcia na: si #46:
Presne tak 🙂
Reakcia na: 810zssk #44:
pod novym mostom ma striedaca ? (neviem, nemam danu linku odsledovanu, len nic ine ma na cerpanie prestavky pod mostom nenapada)
Reakcia na: N/A #42:
Ak by ich aj nestíhal, má právo, ba priam zákonnú povinnosť si ich napriek CP dočerpať. Bežne sa to tak robí na iných linkách, pokiaľ viem.
Reakcia na: N/A #42:
Vodic ma prestavky pod Mostom SNP, nie na Molecke a ma tam dostatocnu vatu na to aby to meskanie 2 minuty nerozbilo.
Reakcia na: Hacker #40:
Ano, tieto ustanovenia sa vztahuju. To o oznacovani noveho CL nie.
Reakcia na: Viko #16:
Zrejme ti vypadol jeden taky podstatny problem.Ze ten vodic ma aj nejake zakonne prestavky,a ked ich kvoli kolotocu a vysokym meskaniam nestihne,tak co?Ty sa radsej zamestnaj v DPB a potom zistis v com je problem.Z Bratislavskej cestujucej verejnosti a jej sebectva a "rozmyslania"mi je niekedy na grcanie.
Nebolo by jednoduchšie, aby vozidlá zobrazovali na vonkajších displejoch niečo ako "Odchod o XY minút"? Ľudia by si na to rýchlo zvykli.
Reakcia na: 810zssk #31:
Podla ktorych pravidiel sa teda riadi pripad bez prestupovania, ak nie podla nasledujucich?

B.3.2 CL1C platí v rozsahu zónovej a časovej (vyznačenej v minútach) platnosti na vykonanie jednej cesty na všetkých linkách, zaradených do IDS BK.

B.3.4 Časová platnosť CL1C je stanovená časovým intervalom, počas ktorého cestovný lístok platí a to od času označenia [...]

B.3.5 Cestujúci s CL1C, na ktorom nie je uvedený začiatok alebo koniec platnosti cestovného lístka, je povinný pri prvom nástupe do vozidla označiť si cestovný lístok ihneď pri nástupe v najbližšom OCL [...]

A.14.3 Cestujúci je povinný na vyzvanie oprávnenej osoby dopravcu kedykoľvek počas prepravy, a to aj v okamihu vystúpenia, predložiť ku kontrole platný cestovný lístok a prípadne aj preukaz na zľavu cestovného.

A.14.4 Cestujúci, ktorý sa na vyzvanie podľa bodu A.14.3 PP IDS BK nemôže preukázať platným cestovným lístkom, je povinný zaplatiť dopravcovi okrem cestovného aj sankčnú úhradu.
Reakcia na: 810zssk #29:
Uz mi odpisali a zistil som, ze sa neriadia PP 😃

"Cestujúci si sám uvoľní dopyt a v prípade záujmu môže pred plánovaným odchodom nastúpiť do vozidla. Lístok si môžete označiť tesne pred plánovaným odchodom podľa CP. "

PP hovori, bod B.3.5 - Cestujúci je povinný označiť si lístok hneď po nástupe do vozidla. Takze tak. A samozrejme som ich na to upozornil, tak som zvedavy na dalsiu komunikaciu.

Co sa tyka toho bodu B.3.27 napisal som toto:

Moje chápanie: daný bod spadá do časti jednorázové cestovné lístky. Časové údaje sú (dúfam, že sa zhodneme) čas odchodu spoja a doba jazdy na konkrétne zastávky a teda ak linka nech X6 číslo vozidla abcd má odchádzať podľa CP zo zastávky Molecova o 17:00, ale príde tam reálne o 16:59 a cestujúci si označí lístok s časom 16:59, tak v zmysle bodu B.3.27 sa počíta čas 17:00. Pretože reálne sa stáva, že občas vodiči vyčkávajú na zastávke, keď na ňu prídu skôr a spomaľujú sa, tak aby splnili čas odchodu. Avšak cestujúci si už označia lístok a čakajú vo vozidle a čas lístka beží.

Prikladom je trolejbus 33, ktory po otocke pri Riviere zvykne cakavat na Molecke 1-2 minuty na cas odchodu.
Reakcia na: TomJ #34:
podľa mňa jedine na 7ke by boli prežiteľné K2 neviem ako to bývalo v Rači ale keď chodili 7ky ráno kedysi z Rače každé 4 minúty dalo sa to či?
Reakcia na: TomJ #33:
1. Aj pri prestupe, ak stihol spoj ktory PODLA CP pride do vystupnej zastavky do konca platnosti listka. Toto DPB ignoruje, ale podla PP to tak ma byt. Casova platnost listka sa posudzuje vylucne podla CP, teda revizor vobec nema riesit aky ma cas na hodinkach, ten je uplne irelevantny bez ohladu na to ci som prestupoval alebo nie. Novy CL sa kupuje len ak sa zmeska prestup a cestujuci musi pokracovat inym spojom ktory to uz nestiha ani podla CP.

2. Vie.
Reakcia na: MatejBA #35:
Ak sa vrátime k dvojlinkovému variantu, tak áno. Ak zostane jednolinkový a bude jazdiť 4 do Dúbravky a 9 do KV, tak jedine, že by každý druhý spoj linky 9 končil na Molecke.
Reakcia na: TomJ #34:
Tak ono jedna linka moze byt skratena aj po Molecovu po 2020, kedze tam bude obrazisko pre obojsmerne elektricky, cim by nemusela (stara) L6 jazdit az do KV.
Reakcia na: Petto #17:
Keď sa otvorí KV a neskôr až po Dúbravku, podľa mňa sa bude musieť prejsť späť na interval 4 min aj poobede. A navyše, po otvorení KV budú podľa mňa jazdiť K2S aj ráno, lebo pri súčasnej rannej výprave už podľa mňa nezostáva dosť súprav na zabezpečenie dopravy až do Dúbravky, takže sa budú musieť zobrať z linky 7.
Reakcia na: 810zssk #31:
Tu vznikajú dva problémy:
1. Ak neprestupujem a spoj kvôli zápche mešká, podľa mňa by si cestujúci nemal označovať ďalší lístok (veď ďalší neoznačený ani nemusí mať so sebou, keďže mu mal stačiť jeden).

2. Ak mám lístok na karte a uplynie doba platnosti, vie revizor zistiť, že na karte bol lístok, keď už vypršal, no ja ešte nie som v cieli?
A presne pre toto som dole spomenul páni to, že OCL má cvakať na prvej zastávke údaj času odchodu ktorý píše PP. Tým pádom nepríde presne k situácii ako spomenul MatejKumo, že cestujúci bude vo voze skôr než je odchod a cvakne si lístok (podľa PP IDS BK postup nižšie).
Inak veľmi zaujímavá téma toto, Skutočne záväzné posúdenie pletnosti platí podľa CP - teda mám vozidlo a nástupnú zastávku na lístku, a podľa CP viem, kedy má byť o tých X minút inde. Lenže rozdiel v platnosti lístka podľa času by mohol byť dosť značný.
Tu sa prikláňam logikou tých bodov a ich interpretáciou k MatejKumo - Platí podľa CP.
Reakcia na: Hacker #30:
Teraz si do toho primiesal tretiu vec a to je zmeskany pripoj. To je zas ina zalezitost s inymi pravidlami 🙂
CL1C je nutne si oznacit pri vstupe do vozidla. Od oznacenia ma CL1C platnost uvedenu na listku. Ak spoj meska a oznacenemu CL1C sa skonci platnost, musi si cestujuci oznacit dalsi CL1C. Ak mu meskanim spoja vznikne skoda, t.j. bez meskania by si dalsi CL1C nemusel kupit, resp. oznacit, ma pravo podat reklamaciu u dopravcu, u ktoreho meskanie vzniklo.

Toto ale neriesi konkretne situaciu, kde nastalo omeskanie, a cestujuci neprestupoval. Predpokladal by som, ze cestujuci by si mal oznacit dalsi CL1C a neskor omeskanie reklamovat (aj ked neprestupoval).



B.3.4 Časová platnosť CL1C je stanovená časovým intervalom, počas ktorého cestovný lístok
platí a to od času označenia, príp. výdaja CL1C alebo zápisu eCL do čipu karty.

B.3.5 Cestujúci s CL1C, na ktorom nie je uvedený začiatok alebo koniec platnosti cestovného
lístka, je povinný pri prvom nástupe do vozidla označiť si cestovný lístok ihneď pri
nástupe v najbližšom OCL.

B.3.26 Platnosť cestovného lístka končí uplynutím času platnosti, po uplynutí časovej platnosti
je cestovný lístok pre ďalšiu prepravu neplatný. Ak počas jazdy skončí časová platnosť
cestovného lístka, je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok.

B.3.27 Záväzné posúdenie zónovej platnosti vychádza zo schémy zón, ktorá je prílohou 4 PP
IDS BK. Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových
údajov uvedených v cestovnom poriadku. V prípade, že cestujúci použije na cestu do
svojho cieľa viacero spojov a z dôvodu oneskorenia jedného z nich skončí cestujúcemu
platnosť cestovného lístka skôr, ako mal podľa cestovného poriadku prísť do cieľa cesty,
je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok. Zároveň má nárok
podať reklamáciu u toho dopravcu, u ktorého meškanie vzniklo.
Reakcia na: MatejKumo #28:
V DPB sa zásadne prepravným poriadkom neriadia 😂 Napríklad si tam vymysleli že uvedené ustanovenie neplatí pre elektronické lístky, čo nie je pravda (žiadna taká výnimka v PP nie je), že to neplatí pri prestupoch (opäť nezaložené na PP), atď.
Reakcia na: 810zssk #27:
Uvidime, moj nazor je, ako som uviedol nizsie a napisal som aj na DPB a poprosil ich o vyjadrenie.
Reakcia na: MatejKumo #26:
Podľa mňa to z tvojich citácií nevyplýva, lebo tvojmu lístku začala platnosť o 16:50, nie o 17:00. Teda platnosť končí v zastávke kde malo vozidlo prísť o 17:05.

Inak prestupy na toto v zmysle PP nemajú vôbec žiaden vplyv (aj keď revízori radi tvrdia iné).
Reakcia na: 810zssk #25:
Priklad.

Spoj má odchádzať podľa CP o 17:00, nastúpim a označím si lístok o 16:50. Postupujem podľa bodu B.3.5 - Cestujúci je povinný označiť si lístok hneď po nástupe do vozidla.

Tým pádom začína plynúť platnosť lístka, bod B.3.4 - Časová platnosť CL1C je stanovená časovým intervalom, počas ktorého cestovný lístok platí a to od času označenia. To znamená, že môžem cestovať len do zastávky s casom 17:05

Zároveň však B.3.27 hovorí - Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku.

To znamená, že podľa B.3.27 môžem spraviť nasledovné.
Spoj má odchádzať podľa cestovného poriadku o 17:00, nastúpim a označím si ho o 16:50. Ale cestovať môžem až na zastávku 17:15 v prípade jednej linky, keď neprestupujem.
Reakcia na: MatejKumo #24:
Žiadna nejednoznačnosť tam nie je. Lístok platí od označenia. Keď sa posudzuje jeho platnosť, rozhodujúci je čas v cestovnom poriadku, teda platnosť CL sa posudzuje (má posudzovať) bez ohľadu na meškanie spoja. Mohlo by to byť napísané aj lepšie, ale nie je tam podľa mňa priestor na iné interpretácie.

Nikde v PP nie je naznačená tvoja interpretácia, že začiatok platnosti CL sa posúva o dobu čakania na odchod. Lístok platí od označenia, resp. výdaja.
Reakcia na: 810zssk #23:
Vdaka za ten odsek. Ano, B.3.4 hovori o oznaceni a kedy zacina plynut platnost a B.3.27 hovori o posudeni platnosti. Obe vsak spadaju do jedneho paragrafu a zakona urceneho pre cestujucu verejnost - Cestovné lístky na jednu cestu a vidim tam nejednoznacnost, podla ktoreho sa mam ja ako cestujuci riadit. Lebo pozeram, ze pre revizorov je v PP samostatna kapitola A.14 Kontrola cestovných dokladov.
Reakcia na: MatejKumo #22:
Miešaš označovanie a kontrolu CL.

Pre označovanie CL platí B.3.4.: "Časová platnosť CL1C je stanovená časovým intervalom, počas ktorého cestovný lístok platí a to od času označenia, príp. výdaja CL1C alebo zápisu eCL do čipu karty." - CP sa nijak nezohľadňuje.

Pre kontrolu platí to čo si citoval, t.j. revízor pri kontrole CL nemá riešiť čas na hodinkách, ale čas v cestovnom poriadku. Teda napríklad ak je 17:30, ale vozidlo malo byť v najbližšej zastávke o 17:25, uzná aj lístok do 17:26. Toto je v DPB blbo implementované, pritom to majú vyriešené ešte aj v Košiciach na blbom EmTreste.
Reakcia na: 810zssk #20:
Stale nevidim ten problem so stratou casu spomenuteho v clanku.
Aj v kontexte toho co si napisal chapem to takto.
Nech mam 15 minutovy listok.
Spoj ma odchadzat podla PP o 17:00, nastupim a oznacim si ho o 16:50. Ale cestovat mozem az na zastavku 17:15 v pripade jednej linky, ked neprestupujem.
Reakcia na: Pajo #15:
Zabudol si ešte na to ako si na tej stanici vodiči ponapúšťajú kolegov do vozidla a cestujúcich nechajú stáť na mínus 10 stupňov 💗 To čo DPB predvádza na stanici pri rozjazde noćákov je úplná hanba a keby som to mal na zodpovednosti tak lozím po kanáloch.
Reakcia na: MatejKumo #19:
Ten paragraf znamená, že ak máš lístok platný do 17:50 tak ti platí do zastávky kde vozidlo príde pred 17:50, aj keby tam prišlo o polnoci. Ale v zmysle PP začína doba platnosti CL plynúť momentom označenia (resp. vydania) CL.
Reakcia na: 810zssk #13:
Akoze to neriesi pripad, kedy si cestujuci oznaci listok skor? Ved ten paragraf hovori jasne "platnost cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku" to znamena, ak elektricka ma odist v case xyz, ale je pristavena skor a cestujuci si oznaci listok aj keby hodinu dopredu, tak stale moj nazor je, ze plati ta prva veta paragrafu. Lebo ved na cestovnom listku je vyznacena nastupna zastavka a nemal by byt problem skontrolovat platnost listka podla cestovneho poriadku bez ohladu aky je na nom cas. Toto inak plati pre prvy spoj (prva veta toho paragrafu), pri prestupe to vsak uz neplati bezpodmienecne a tipujem, ze preto je tam to dalsie znenie.
Reakcia na: Petto #17:
"semtam na L7" je v poobednej špičke vždy. A keby nebol problém, tak si Rača nepýta L7 poobede až do Rače.

BTW, prečo sa nezmenil aj CP linky 95?
Reakcia na: Pajo #15:
Uprimne a je niekde kapacitny problem ? Jazdi sa na radialach s 5min int. no K2S uz velmi vonku nestretnes , semtam na L7.
Reakcia na: N/A #14:
Keď vodiča nebaví točiť sa po meste, mal sa zamestnať v zájazdovke.
Je úplne humorné a vysoko antizákaznícky orientované, keď nočáky na stanici stoja so zatvorenými dverami medzi cestujúcimi na nástupišťach do XX:29 a vonku leje prší fúka sneží... Ale čo by sme chceli, za tie smiešne peniaze čo za MHD platíme? 😫

Všade vo Viedni na konečných vozidlá čakajú pekne pristavené, prijímajúce cestujúcich, a ako dobre to padne, hlavne v sychravom počasí.

V Bratislave sa to, čo je inde úplným štandardom, prezentuje ako obrovská novinka.

Btw dokedy budú jazdiť električky podľa prázdninových cestovných poriadkov? Toto sme tu nemali minimálne 15 rokov. To je tak progresívne...! Či stačí, že na Račianskej jazdia #castejsieakometro?
Nuz, vypadol Vam z toho jeden v celku " nepotstatny prvok" a to vodic. V poho, vsak ten to rad oddrie. Vsak kolotoc a este to ma aj platene, kto by nebral taky LUNAPARK.
Reakcia na: MatejKumo #12:
Revizori zial toto ustanovenie do velkej miery ignoruju. Navyse neriesi pripad kedy si cestujuci oznaci listok skor.
Čo sa týka platnosti cestovného lístka.

Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku. V prípade, že cestujúci použije na cestu do svojho cieľa viacero spojov a z dôvodu oneskorenia jedného z nich skončí cestujúcemu platnosť cestovného lístka skôr, ako mal podľa cestovného poriadku prísť do cieľa cesty, je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok. Zároveň má nárok podať reklamáciu u toho dopravcu, u ktorého meškanie vzniklo.

Prepravný poriadok odsek B.3.27
Reakcia na: 810zssk #8:
Ano, na ukor inych cestujucich, ktorym kvoli tomu moze vyprsat platnost listka pocas cesty a budu nuteny si cvaknut druhy listok alebo rovno kupit drahsi, co v oboch pripadoch znamena zbytocne zvysenie cestovneho pre vybranu skupinu ludi.

A suhlasim so Slaviusom, ze pri 3 minutovom intervale, kedy je najvacsi problem s ludmi prebiehajucimi cez cestu, je to blbost. Ujde ti 1 elektricka a kym ti padne zelena na prechode, uz druha zastavuje na zastavke.
Reakcia na: fanatikmhd #5:
Lenze na Molecovej aj prestupujes na elektricky, nie len zacinas cestu. A tu uz moze byt problem.
Reakcia na: fanatikmhd #5:
Tiez som to kedysi navrhoval. Pri tvorbe noveho systemu od nuly by to bola trivialna vec. Implementacia do existujuceho to moze byt zlozitejsie (jedna vec je ake udaje ma PP, druha vec je ake udaje idu do OCL).
Reakcia na: MatejBA #4:
Na aky ukor inych? Vsak oni tam mozu sediet tiez.

Rovnako ako Solidera, aj mna zarazil tento argument. Tie s cakanim-necakanim ako tak beriem (aj ked povedzme ze sa nie vzdy stotoznujem), ale kritizovat ze sa konecne umoznuje ludom nastupit skor ako bezprostredne pred odchodom je typicke hladanie vyhovoriek preco satoneda kedze nikdysatotaknerobilo. Staci ist do blbeho Polska a uvidite ze sa to da.

Dalej mozno upravit PP tak aby CL stacilo oznacit v case odchodu vozidla.
Reakcia na: Solider #3:
Narazil som v poslednom čase aj na mestá v ex-západnom Nemecku, ktoré to tiež prevádzkujú CS systémom.
Reakcia na: Solider #3:
Včera večer 4 na ŽST Nové Mesto s odch. o 18:48 vpustil ľudí už o 18:43. Podľa mňa by to takto malo fungovať, ak to neblokuje žiadne iné vozidlo. Ideálne by však bolo s elektronickou zastávkovou tabuľou na zastávke, aby cestujúci s jednorazovým lístkom videli, kedy to má vlastne odchod.
Nie je možné vyriešiť softwarovo aby po zadaní služby označovač až do času odchodu orazieval čas odchodu? Teda ja keď si cvaknem X:10, a odchod je X:15, tak na lístku budme mať toto vozidlo a čas X:15.
Palubák skutočný čas odchodu pozná, čiže podľa neho sa značí. To by bol veľký problém? Tým by sa odstránili hádam aj posledné argumenty aby vozidlá s najbližším odchodom mohli do času odjazdu stáť na nástupišti tak, ako v civilizovanom svete....
Reakcia na: Solider #3:
A o co maju vacsie pravo jedni platiaci cestujuci sediet na ukor inych, ktori taktiez platia ale uteka im cas?
Nerozumiem, prečo sa stále ako argument používajú cestujúci s jednorazovými cestovnými lístkami. Cestujúcich s električenkami je percentuálne väčšina a z akého dôvodu by nemali mať právo si skôr sadnúť do klimatizovanej/vykúrenej električky, namiesto toho, aby sa na ňu pozerali z diaľky vonku na zastávke? Všade okrem Slovenska a Česka to funguje.
Pri intervale 5 a menej minút by malo byť radšej pravidlo, že na nikoho nečakať.
"V mnohých prípadoch môže zistiť, že spoj zo zastávky odchádza až o niekoľko minút a preto riskovanie života hádzaním sa pod prechádzajúce autá nemá zmysel."

A inokedy take riskovanie ma zmysel? Ja teda neviem, pockat 10 minut na zastavke alebo skoncit rozflakany po ceste...