Záujem bol o 48 autobusov a jeden trolejbus.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledky obchodnej verejnej súťaže na najvýhodnejší návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na predaj ojazdených dopravných prostriedkov MHD. Dopravný podnik v súťaži spolu ponúkal 94 ojazdených autobusov a trolejbusov v rôznom stave. Úspešnými navrhovateľmi sa stali šiesti záujemcovia, ktorí prejavili záujem o kúpu 48 autobusov a jedného trolejbusu. S úspešnými navrhovateľmi by následne mali byť uzatvorené kúpne zmluvy. V súťaži uspeli:
- Ares Bus, s.r.o.: SOR B 9.5 #3533, SOR BN 9.5 #3551, Tedom C12 G #2104, 2107, 2108, 2121, 2123 a 2124, Karosa B 741 CNG #1620, 2607 a 2652.
- DZS - M.K. Trans, s.r.o.: SOR B 9.5 #3530, 3531 a 3532, SOR BN 9.5 #3539, SOR BN 10.5 #3403, 3405, 3407, 3410, 3415 a 3421, Mercedes-Benz Sprinter #1900, Iveco Daily #1902, 1903, 1904 a 1906.
- kmko logis, s.r.o.: Tedom C12 G #1107, SOR BN 10.5 #3404 a 3412.
- Mgr. Peter Krajči: Mercedes-Benz Citaro CNG #2020.
- RETROBUS, s.r.o.: Tedom C12 G #1102 a 2114.
- Štefan Kudrík: Tedom C12 G #1101, 1103, 1104, 1105, 1106, 1108, 1109, 2125, 2126 a 2127, SOR B 9.5 #3501, 3508, 3509, 3518, 3521 a 3526, Škoda 14 Tr #6272.
Niektoré z týchto autobusov pravdepodobne ešte poslúžia v iných mestách (napr. spoločnosť DZS - M.K.Trans prevádzkuje MHD v Michalovciach, Humennom a Starej Ľubovni), niektoré z nich budú zrejme už len zošrotované a niektoré sú už ponúkané na ďalší predaj na jednom z inzertných portálov.
Aktualizácia: Viaceré vozidlá napokon odpredané neboli. Niektoré sa opäť vrátili do premávky, iné boli predávané v ďalších kolách.
bobitwo
Čo sa týka nových budúcich vozidiel, tak čo som koľkokrát počul, či už medzi ľuďmi že nebudú cestovať kým nebudú moderné vozidlá, kým si nebudú mať kde sadnúť a podobne. Ľudia čo toto tvrdia, ale nikdy do MHD reálne prestúpia, len sa vyhovárajú. Vozidlá majú byť odolné, ľahko udržiavateľné a plne funkčné. Ide len o dopravu v rámci mesta na krátke vzdialenosti a musia prepraviť množstvo ľudí. Plakanie niektorých ľudí, že sedačka nie je polstrovaná mi príde trápne. Plastová sedačka sa ľahšie udržiava. Vhodný tvar aj zabezpečí dostatočné pohodlie. Navyše treba vedieť aj vybrať vhodné stoje a nebrať len to najlacnejšie. Viď prípad súčasných autobusov Mercedes vs SOR. Mercedesy síce boli o niečo drahšie ako SOR, ale SOR mali toľko problémov, že následný servis sa neskutočne predražil.