Pred Starou tržnicou vznikne dočasná zastávka v smere do Petržalky

Od decembra bude aj linka 1 zastavovať v centre mesta pri jazde z Hlavnej stanice do Petržalky.

V pondelok 7. novembra 2016 sa začala budovať dočasná električková zastávka na Námestí SNP pred Starou tržnicou. Na tejto zastávke bude zastavovať linka 1 pri jazde z Hlavnej stanice do Petržalky, ktorá od spustenia premávky električiek do Petržalky v júli tohto roka jednosmerne (medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo námestie) nezastavuje v centre mesta.  

Nová zastávka bude vybavená nástupným ostrovčekom, ktorý bude mať z oboch strán bezbariérový prístup a povrch bude vybavený aj vodiacimi pásmi pre nevidiacich. Z bezpečnostných dôvodov bude nástupište vybavené aj zábradlím. Dočasná zastávka by podľa vyjadrenia magistrátu mesta mala začať slúžiť cestujúcim najneskôr od začiatku decembra tohto roka.

Druhá petržalská električková linka - linka 3 - má svoju dočasnú zastávku smerom do Petržalky na Kamennom námestí už od augusta tohto roka. Táto je však iba vyznačená vodorovným dopravným značením na vozovke bez nástupného ostrovčeka.

Obe dočasné zastávky by mali byť nahradené jednou definitívnou spoločnou pod "Manderlákom" v priebehu prvej polovice budúceho roka. Spoločná zastávka by mala byť realizovaná podobným spôsobom ako zastávka Blumentál (tzv. viedenského typu).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nástupište vybudované, priechod namaľovaný, zábradlie v takmer celej dĺžke namontované (samozrejme červeno-biele ? ), už by bolo pomaly načase ohlásiť termín otvorenia...
Reakcia na: pharel #42:
Zastavuje tam jedine L3. Ostatné tam iba pribrzdia kvôli výhybke. Poniektorý polovodiči sú potom z toho zmätený...
Za tmy tá červená zastávka úplne splýva z okolím. Mali by to aj odlišne nasvietiť podobne ako sú niektoré prechody pre chodcov.

Zvýšený profil by bol ideálny no ani ten pri Blumentáli nie vždy pomôže.
Reakcia na: Error 0x007 #41:
Precitaj si moj neskorsi prispevok, ten nastupny ostrovcek by bol prejazdny autami, ako Blumental, cize ludia by stali na chodniku, auta by tadial chodili pomalsie kvoli vyssej urovni od vozovky. Vcera som skoro skopol spatne zrkadlo jednej kravy za volantom, ktora nas skoro sepalila, ukazal som jej prostrednik a usmievala sa jak sprosta a este mi kyvala. Niektori ludia by fakt nemali dostavat vodicak.
Reakcia na: pharel #36:
A auta by jazdili po chodniku (na Špitalskej)?
Reakcia na: Viko #38:
Možno preto že jednotkou dočasnosti v BA je jeden furt....
Reakcia na: 810zssk #37:
Jasne, ze sa tesim z tych zastavok, sak som pisal na FB Nesrovnalovi snad kazdy druhy tyzden, ze kedy to bude, a hej, myslel som urobit z cesty nastupny ostrovcek ako Blumental pred Tescom. Takze vsetko v poho kamo 🙂
@ Viko - hej, tiez mi je to podozrive s tou docasnostou. Mimochodom uz sa to niekam pohlo s tou sutazou na zhotovitela tej zastavky pod Manderlakom? Dik
Reakcia na: 810zssk #37:
Keby sa naozaj chcelo, tak na Spitalskej moze byt kludne z panelov zastavka blubentalskeho typu.

Ale o inom som chcel - na to, ze SNP ma byt docasne riesenie do jari, to beru dost vazne - prave ukladaju na panely dlazbu pre nevidiacich.
Reakcia na: pharel #36:
No a to ze ked to podmienky umoznuje tak je vhodnejsie volit lepsie riesenia. Ostrovcek je pre nastup milion krat pohodlnejsi, nez nastupovanie z cesty. Ideme sa vazne stazovat na to ze sa nieco robi dobre?

Na Spitalskej nie je na ostrovcek miesto.
Reakcia na: 810zssk #35:
Noa? ved ked to zvladli pred Tescom "nepomoct ludom" tak zaujimave, ze na SNP to urobili. Prave nebezpecnejsie je to na tej Spitalskej kde tie auta nie a nie zastavit ked tam stoji elektricka a ludia su na ceste. Keby tam bol podobny betonovy ostrovcek priamo na ceste, ludom by sa lepsie nastupovalo (nakolko je to dost vysoky schod do elektricky) a auta by spomalili. Ale sak ok, nevadi mi, ze spravili ostrovcek na SNP.
Reakcia na: pharel #34:
No presne, naco by sme ludom pomahali vybudovanim nastupista, ked sme ich mohli nechat nastupovat krizom cez taxikarske stanoviste a jazdny pruh z cesty!
Hm, zabradlie? Sak tam ide 1 auto za pol dna. Nie je tam nahodou zakaz vjazdu z SNP smer Sturova a Spitalska? Iba tqxiky tam stoja alebo auta iduce doprava pred Manderlakom. A zaujimave, ze tuto zastavku urobili s ostrovcekom ale tu pred tescom bez. Mohli tiez iba vymalovat tu zastavku na ceste a hotovka.
Reakcia na: richardhudec #32:
? ? ?
Reakcia na: ivanbuto #31:
Treba tým dementným policajtom ukázať fotky zastávkových ostrovčekov v Prahe, kde medzi ostrovčekom a cestou nemajú žiadne zábradliá ani prechody pre chodcov - a to ani nie je v pešej zóne a akoby zázrakom to tam funguje a nikto tam pod autá nepadá.
Reakcia na: Error 0x007 #30:
Podľa projektu áno.
Ale počkajme, kým to bude naživo postavené.
Reakcia na: intony #24:
A bude zabradlie v plnej dlzke nastupneho ostrovceka? Takze v takmerpesiej zone nebudes moct ist priamo na zastavku ale musis ist pekne na jeden alebo druhy koniec?
Reakcia na: intony #25:
Musím priznať, že som si pomýlil L8 s L9. Napriek tomu, stále by som bol opatrný v zavádzaní dočasných opatrení tam, kde to nie je úplne nevyhnutné, práve kvôli doterajším skúsenostiam.
Reakcia na: Mike #16:
Výhody mnohodvojlinkového variantu.?
Reakcia na: david1 #26:
Tie autá tam prechdázajú, aj hliadka tam býva, no nemyslím si, že tých áut tam jazdí viac ako dobe zhotovenia ilustračnej snímky. ?‍☠️
Reakcia na: intony #24:
Autá aj včera kludne prechádzali z SNP smer Špitálska či Štúrova. Tam by sa uživila hliadka permanentne.
Reakcia na: Valec #18:
Zastávka má byť tam, kde sa kumuluje najviac ľudí, nie niekde za rohom z historických dôvodov. Na Jesenského 8-ka stáť nemusí; aj keby stála, v prípade 8-ky to nie veľmi prekáža, keďže za ďalším rohom má konečnú, kde s cestujúcimi 5 minút stojí.
Reakcia na: Error 0x007 #12:
Áno, kpt. Mgr. V. si vynútil z dôvodu "z bezpečnostných dôvodov" ?
Reakcia na: 810zssk #22:
Tu možno nie, ale počul som aj o úplnom zrušení zastávky Jesenského (SND) po vybudovaní novej združenej zastávky tzv. bratislavského typu.
Reakcia na: Solider #21:
No ale zrusenie zastavky Jesenskeho pre L6 (bez zobojsmernenia zastavky pri Hviezdoslavovom nam.) tu nikto nenavrhoval, tak preto to zmatenie 🙂
Reakcia na: 810zssk #15:
Ja som to myslel tak, že zastávka Jesenského smer Most SNP sa nezruší a to práve kvôli L6, ktorá by po zrušení tejto zastávky mala medzizastávkový úsek Šafko – Nám. Ľ. Štúra v dĺžke 765 metrov (v prípade zastávky pred SND by to bolo 545 metrov, čo už je o trochu akceptovateľnejšie). Ak by sa neposúvala zastávka NĽŠ a L6 by stála na Jesenského, tak samozrejme by tam L8 nemusela stáť, keďže by stála za rohom na SNP.

Ak by sa zriadila obojstranná zastávka SND pred SND, tak by sa samozrejme mohla zrušiť Jesenského smer SND, ako aj NĽŠ pre linky 4 a 6, v opačnom smere by mali zriadenú zastávku v triangli na Vajanského nábreží.
Reakcia na: Valec #18:
Vyvratit ti nechcem nic, to co si napisal je pravda, ale rozhodne to nie je dobry dovod.
Reakcia na: Valec #18:
Ako píše Samo v #17 - stav, kedy by boli zastávky lokalizované:

- pod Manderlom (plus dnešné pôvodné jednosmerné Kam. Nám. a Nám. SNP)
- obojsmerne pred starým SND
- obojsmerne na Šafku
- obojsmerne pod Mostom SNP
- (príp. Nám. Ľ. Štúra v smere Most SNP ---> Šafko)

Tak by podľa môjho názoru bolo centrum obslúžené úplne ideálne, prehľadne, a logicky (z pohľadu prestupov, ale aj hlavných zdrojov/cielov cestujúcich a ich peších trás), a navyše by to mala L4 od Mariánskej po Most SNP naďalej 3 zastávky.

A že mnoho ľudí bude vždy protestovať proti zmene, i keď sa jedná o posun zastávky o 150 metrov, tak to tu bohužiaľ bude vždy, ale ako univerzálny argument proti (i pozitívnym) zmenám v MHD to neberiem
Reakcia na: 810zssk #6:
A čo mi chceš vyvrátiť?
- že po vybudovaní Blumentálu sa nik nedožadoval zachovania zastavovania aj na Vazovovej?
- že pridávanie zastávok neznižuje rýchlosť dopravy?
Reakcia na: Mike #16:
No hej, ale ja som nenavrhoval rusit zastavku Jesenskeho uplne, len tam nezastavovat s L8 ked by stala na Namesti SNP (ten isty problem bude pri zastavke pod Manderlakom).

Napad na zobojsmernenie zastavky pred SND je velmi dobry, ale samozrejme by predpokladal ze sa zrusi zastavka Namestie Ludovita Stura smer Novy most.
Reakcia na: 810zssk #15:
Kvoli L6 sa neôže úplne zrušiť dnešná zastávka Jesenského v smere do Karlovky. Teda SND, či ako sa volá...
Boli nejaké šotonápady, aby sa tá zastávka posunula na Hvziedoslavovo rovno pred SND. Ale to by boli potom vzdialenosti zastávok "Nové Kamenné Nám" - Nové Hviezdoslavovo nám (pred SND) cca 360 metrov a Nové Hviezdoslavovo nám - dnešné Nám. Ľ. Štúra cca 240 metrov. To neviem či by nebolo pre atraktivitu električkovej dopravy ako nosného systému príliš málo...
Reakcia na: Solider #13:
A ked bude zastavka pod Manderlakom tak uz to "kvoli L6" problem nebude? A aky vlastne ma byt problem s L6?
Reakcia na: Solider #13:
Aj kvôli L4

Sa nehádajte pre blbosti.
Na SNP by kludne mohla zastavovať aj L8. napr. pri ceste z Blumentálu by bol väčší výber liniek k uzlu Kamenné/SNP

L4 tiež na Kamennom spolu s L3 pre lepší prístup k Dunajskej a SNP.
Reakcia na: 810zssk #11:
2. Kvôli L6.
Reakcia na: MatejBA #10:
1. Nie za rohom, ale za dvomi rohmi.
2. A ked bude zastavka este blizsie k Jesenskeho (uz naozaj za rohom), tak to vadit nebude? Alebo sa zastavovanie na Jesenskeho zrusi? Ak ano, preco sa nemoze uz teraz?
Reakcia na: 810zssk #8:
Lenze narozdiel od L1 ta L8 stoji hned za rohom a tam je rozdiel 🙂
Reakcia na: MatejBA #7:
Nechcem hovoriť za Sama, ale predpokladám že preto, aby tam dovtedy kým tú zastávku vybudujú toho polroka zastavovala...
Reakcia na: MatejBA #7:
Povedz naco by tam zastavovala L1? Aj tak do pol roka tu zastavku zrusia a bude normalna zastavka.
Reakcia na: 810zssk #6:
"Obe dočasné zastávky by mali byť nahradené jednou definitívnou spoločnou pod "Manderlákom" v priebehu prvej polovice budúceho roka."

Povedz naco by tam L8 zastavovala? Aj tak do polroka tu zastavku zrusia a bude normalna zastavka 🙂
Reakcia na: Valec #5:
Ta verejna sprava je tusim fakt nakazliva.
Reakcia na: Rubber38 #4:
Práveže riešenie je to dobré. Ak sú tie zastávky len dočasné, tak nech tam stojí iba to, čo nevyhnutne musí. Inak sa tam ľudia naučia nastupovať a budú žiadať ponechanie zastávky aj po dobudovaní stálej (viď Vazovova/Blumentál). A verím, že každý uzná, že mať zastávku pred aj za križovatkou veľmi plynulosti premávky a rýchlosti prepravy nepomôže, skôr to bude na škodu. ?
Reakcia na: 810zssk #3:
Tá má zastávku za rohom, kde nastupujúci/vystupujúci nie sú vyrušovaní ruchom veľkého námestia, či cestujúcimi čakajúcimi na iné linky, tak načo by mala stáť aj na Nám. SNP? Genialita tohto riešenia sa už predsa preukázala pri L4
Reakcia na: Ibiza #1:
Slovenske jednotky SI: Docasnost, Coskoro, Jeden Furt? ?
Dočasná zastávka na SNP, dočasná zastávka na Kamennom, dočasná konečná v Petržke... ?