Od decembra bude aj linka 1 zastavovať v centre mesta pri jazde z Hlavnej stanice do Petržalky.
V pondelok 7. novembra 2016 sa začala budovať dočasná električková zastávka na Námestí SNP pred Starou tržnicou. Na tejto zastávke bude zastavovať linka 1 pri jazde z Hlavnej stanice do Petržalky, ktorá od spustenia premávky električiek do Petržalky v júli tohto roka jednosmerne (medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo námestie) nezastavuje v centre mesta.
Nová zastávka bude vybavená nástupným ostrovčekom, ktorý bude mať z oboch strán bezbariérový prístup a povrch bude vybavený aj vodiacimi pásmi pre nevidiacich. Z bezpečnostných dôvodov bude nástupište vybavené aj zábradlím. Dočasná zastávka by podľa vyjadrenia magistrátu mesta mala začať slúžiť cestujúcim najneskôr od začiatku decembra tohto roka.
Druhá petržalská električková linka - linka 3 - má svoju dočasnú zastávku smerom do Petržalky na Kamennom námestí už od augusta tohto roka. Táto je však iba vyznačená vodorovným dopravným značením na vozovke bez nástupného ostrovčeka.
Obe dočasné zastávky by mali byť nahradené jednou definitívnou spoločnou pod "Manderlákom" v priebehu prvej polovice budúceho roka. Spoločná zastávka by mala byť realizovaná podobným spôsobom ako zastávka Blumentál (tzv. viedenského typu).
Rubber38
- pod Manderlom (plus dnešné pôvodné jednosmerné Kam. Nám. a Nám. SNP)
- obojsmerne pred starým SND
- obojsmerne na Šafku
- obojsmerne pod Mostom SNP
- (príp. Nám. Ľ. Štúra v smere Most SNP ---> Šafko)
Tak by podľa môjho názoru bolo centrum obslúžené úplne ideálne, prehľadne, a logicky (z pohľadu prestupov, ale aj hlavných zdrojov/cielov cestujúcich a ich peších trás), a navyše by to mala L4 od Mariánskej po Most SNP naďalej 3 zastávky.
A že mnoho ľudí bude vždy protestovať proti zmene, i keď sa jedná o posun zastávky o 150 metrov, tak to tu bohužiaľ bude vždy, ale ako univerzálny argument proti (i pozitívnym) zmenám v MHD to neberiem