Mesto zrevitalizuje priestor pred Hlavnou stanicou

Vynaloží na to 220 tisíc €, súčasne očakáva, že investor následne celý priestor prebuduje.

Magistrát hlavného mesta zverejnil zámer na revitalizáciu dlhodobo zanedbaného priestoru pred bratislavskou Hlavnou stanicou. Úpravy, ktoré by sa mali zrealizovať do konca augusta tohto roka, majú za cieľ skultúrniť tento priestor, vytvoriť lepšie podmienky pre chodcov a zregulovať divokú dopravnú situáciu v priestore obratiska autobusov a trolejbusov MHD.

Mesto predpokladá vybudovanie bezbariérového chodníka z centrálneho parkoviska k staničnej budove ako i opravu eskalátora k obratisku električiek. Po dohode s Krajským dopravným inšpektorátom by malo prísť ku zmene dopravného značenia v priestore námestia pred Hlavnou stanicou podľa zverejneného projektu. Projekt predpokladá vytvorenie miest na krátkodobé zastavenie osobných vozidiel priamo pred stanicou v priestore dnešných stojísk vozidiel taxislužieb, čo by malo minimalizovať v súčasnosti rozšírené blokovanie vozidiel MHD v obratisku krátkodobo zastavujúcimi vozidlami. Na týchto parkovacích miestach, slúžiacich na vyloženie a naloženie pasažierov, bude povolené státie max. do 5 minút. Priestor pre taxislužby bude vyčlenený medzi centrálnym parkoviskom a odstavnou plochou pre autobusy a tiež aj pod obratiskom.

V rámci úprav by malo prísť aj k revitalizácii zelene v tomto priestore a tiež k výmene a doplneniu mobiliáru - lavičiek a smetných košov. Zredukovať by sa mal aj reklamný vizuálny smog. Mesto počíta, že dohľad nad bezpečnosťou a čistotou tohto priestoru zabezpečí mestská polícia.

Magistrát plánuje na tieto úpravy vynaložiť z mestského rozpočtu približne 220 tisíc €. Súčasne však počíta s tým, že investor, ktorý v predstaničnom priestore plánuje rozsiahlu výstavbu, zrealizuje svoj projekt do konca roka 2016.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #50:
Platiť nebolo komu. Bolo to "ohradené"páskou a v búdko nikoho....
Reakcia na: david1 #47:
Tie prazdne boxy su parkovisko, za ktore su lokalni vodici uz tradicne lenivi platit. Lebo parkovanie zadarmo az pred vchodom je predsa zakladne ludske pravo.
Mike zapametaj si ze mestka policia su zbytocne plateny ludia peniaze na ich chod by sa mali vynalozit inde..a ne ze traja sa vozia v jednom aute a ked ich o nieco poprosis tak sa zbalia a idu prec
Reakcia na: david1 #47:
No áno, ale mestská polícia je pri tom, čo aktuálne reálne robí, podľa mňa najzbytočnejšia organizácia. Tie nedele, keď je to tam kritické (a možno aj piatky, ale to nemám pozitívne overené) sa tam sem tam objaví hliadka štátnej polície. Sú hliadky, ktoré tam prídu v "hluchom" čase, teda keď je tam kľud, postoja 20 min. a odídu preč.
Ale sú aj také, ktoré tam prídu v tomto kritickom čase, a idú situáciu riešiť. Síce nedávajú pokuty, ale aspoň ten priestor uvoľnia a všetky autá odídu a vodiči musia čakať svojich rodinných príslušníkov inde. Ale keď sa situácia ukľudní, hliadka odíde a s príchodom ďalšieho R (Ex, IC) sa kritická nevyhovujúca situácia opakuje, ale už bez polície... Nejakú úlohu v tom mohol zohrať aj dispečer(ka), ktorý na hlst sídli a na celú situáciu by mal dohliadať...
Reakcia na: Mike #46:
Včera večer tiež čakalo vela áut , ale pod nástupištami vedla prázdnych boxov. Ktoré má oplotená zase dáka výpalnícka parkovacia firma. Po novom by tam myslím mali byť presťahované taxíky.

V nedelu prípadne aj v piatok by tam mal byť non-stop mestský policajt ,ktorý by to usmerňoval a prípadne skracoval vykládku-nakládku a rozlúčku s príbuzenstvom...
Reakcia na: 810zssk #39:
Áno a to si práve každý vykladá po svojom. "Rýchle"vyloženie cestujúceho je že vystúpi on, vystúpi vodič, ide mu vybrať kufre z "kufra" auta, zatvorí tento priestor, vybozkáva toho cestujúceho, prehodia dve tri rozlúčkové slová, vodič nastúpi, ešte živo gestikuluje, že čo ten ***** beusák v tom autobuse za nim tak intenzívne vytrubuje, a odíde preč. To trvá v ideálnom prípade 30-40 sekúnd, ale často aj 3-4 minúty.

"pripadne rychle nalozenie ak uz tam caka." - vlak; po prichode. A z neho k autu tam pride ten cestujuci tak do 10 minut.. Zial toto je realita. Ale inac ja s Tebou suhlasim.
Reakcia na: Darro #43:
" 3x za tyzden idem niekam vlakom" ...z Osla? ?
Reakcia na: 810zssk #42:
ak si to stále nepochopil, tak Ti to vysvetlím ešte raz - ja na tom výstupišti nezastanem, pokiaľ vidím, že za mnou ide trolejbus, ktorému by som zavadzal, jazdil som dosť dlho na to, aby som nerobil to, čo ma vždy vytáčalo, radšej urobím kolečko a mladý si vystúpi neskôr...
Nech mi daju 30 litrov... a ja to tam zrevitalizujem obuskami a paralizermi jedna radost... 3x za tyzden idem niekam vlakom 3x sama socka, lavicka ani jedna jedina volna, vsetko obsadene stanujucimi zmrdmi kedy uz pochopia ze najprv sa odtriani "pliesen" potom sa revitalizuje... ?
Reakcia na: trolejbus6207 #40:
Pokial stojis na zastavke, tak zdrzujes kohokolvek kto tam v danom case pride trolejbusom a nemoze vystupit kym sa ty neuracis odist.
Citajuc tuto diskusiu sa mi opat v mysli vynara riesenie problemu bezhlavo parkujucich, resp. stojacich aut blokujucich mhd z mojej vlastnej dielne, za ktorym si uz niekolko rokov stojim - zakaz odbocenia zo Sancovej, resp. Savky na stanicu vsetkym vozidlam s vynimkou mhd, taxi a dopravna obsluha.
Reakcia na: 810zssk #38:
nemáš za čo, ja nikoho nezdržujem, mýliš si pojmy s dojmami...
Reakcia na: Mike #34:
Ono hlavne dane miesto nie je urcene na cakanie na prichod rychlika, ale rychle vylozenie cestujuceho, pripadne rychle nalozenie ak uz tam caka.
Reakcia na: trolejbus6207 #32:
V mene vsetkych co su zdrzovani arogantnymi vodicmi stojacimi na zastavke (ked sa ponahlaju na vlak) ti dakujem.
Reakcia na: eMDi #31:
Odchody az tak konkretne neviem, ale bezne byvam z tychto vlakov vyzdvihovany (aj v spicke) a nikdy som nezazil ze by tam bol problem zaparkovat...
Reakcia na: Jezo #30:
Ja tam zastavujem skoro vzdy ked potrebujem niekoho vyhodit a vzdy uplne bez problemov.
Reakcia na: Mike #34:
Tak takýto chaos som tam ešte nezažil, asi je to tým, že syn mi zavolá až vtedy, keď vlak už stojí v stanici a z Ružinova to nejakú chvíľu trvá, pokiaľ dorazím. Inak je to presne tak, ako píšeš, tých miest je brutálne málo, chcelo by to aspoň toľko, ako je na letisku, aj keď ani tam to nie je vôbec ružové...
Reakcia na: Jezo #30:
Nedeľu včer kedy je stanica úplne zaprataná IGK, je plné aj toto "dnešné kiss and ride" a yvzčajne tam nestoja taxikári, ale "bežní civilisti". Ale tie tri -štyri miesta pre bežných vodičov sú nedele večer desne málo, keďže tých áut tam príde desiatky, a všetci čakajú kým prídeplný rýchlik...
Reakcia na: Jezo #30:
Ja tam vykladám/nakladám vždy, vždy bolo voľné miesto a s taxikármi nikdy nebol problém 🙂
Reakcia na: Jezo #30:
ja o tom viem odvtedy, ako ma skasírovali železniční za 20€, keď som stál v zákaze vjazdu pri bývalej spešnine, ale nikdy som tam voľný flek nevidel, keď som viezol alebo bol po syna s jeho veľkým báglom, gitarou a inými serepetičkami, vždy to bolo plné taxíkov, tak teraz mladý vystupuje/nastupuje na výstupišti trolejbusov, tú chvíľku to na blikačkách vydrží... ?
Reakcia na: 810zssk #28:
no ja som nie raz len tak tak na tom platenom nasiel nejake miesto na parkovanie ... hlavne v case odchodov/prichodov kosickych a humenskych vlakov
Inak Kiss&Ride, to tam uz teraz funguje - https://goo.gl/maps/WQETb Len mam pocit ze o tom malokto vie, zle sa tam manevruje a nemat s bratom po dva metre a 100kg, asi by sme si od miestnych lennych panov taxikarskych aj co-to vypoculi. To vsetko samozrejme za predpokladu, ze tie miesta neobsadili taxikari.
Apropo, Zabotovu pouzivam tiez, hoci v poslednej dobe tam byva trochu problem kvoli zavedeniu rezidentskych miest (ale tak to je spravne). To uz je na kazdom ci uprednostni cenu, alebo komfort miesta priamo pred stanicou. Kym nebude parkovat ako buran (ako je dnes na stanici bezne - a dufam ze po revitalizacii to skonci), tak je to jedno.
Reakcia na: lostrail #26:
Parkovanie pred hlavnou stanicou je neobmedzene: Mas tam parkovisko, ktore som teda nikdy nezazil plne.

Priestor priamo pred stanicou ma sluzit iba ako Kiss & Ride, teda na rychle nalozenie a vylozenie cestujuceho a batoziny.
Reakcia na: lostrail #26:
Je tam platené parkovisko. Ak nevozíš ženu s kuframi každý deň, tak je to prijateľné riešenie.
To parkovanie by tam mohli predlzit aspon na 10 minut, lebo ak je potrebne, aby vodic auta pomohol s batozinou az do vlaku (vysvetlujte zene, ze bude lepsie, ked jej s vecami pomoze bezdomovec...), pricom sa k tomu prirata nejake to meskanie, neda sa to stihnut za 5 minut. To je ako parkovanie na letisku na 15 minut. Jasne, ze potom si clovek da kolecko ako sup kazdych 10-12 minut, lebo lietadlo stale nepristalo, je nejaky problem s batozinou a podobne... Preco by nas mal niekto trestat pokutou za parkovanie (lebo inak sa tomu zdieracskemu poplatku povedat neda), ked za vzniknutu situaciu nemozeme?

ak parkovanie pred Hlavnou Stanicou bude obmedzene na 5 minut, u mna to aj nadalej bude istit Zabotova a prilahle ulice.
Reakcia na: jr1961 #23:
Dopravné spojenie na hlavnú stanicu by mohlo byť veľmi dobré, ak by sa urobil prístup zo Sokolskej (tie zastávky na Sokolskej by sa samozrejme museli trochu zväčšiť).
Najkrajšia stanica, ktorú poznám:

Upútala ma hneď pri prvej návšteve. Má za sebou pomerne neistú minulosť, niekoľkokrát jej hrozilo zbúranie - celkom realisticky, veď jej sestra vzdialená pár kilometrov prišla o celú svoju nadzemnú časť, ktorú nahradila nevkusná polyfunkčná aréna používaná pre šport a megakoncerty.

Ide o Grand Central Terminal v New Yorku a pomínanou sestrou so smutným osudom je Penn Station (Pennsylvania Station). Ako Grand Central Terminal zostarla, tak sa dostala do veku, v ktorom je populárne byť chránený. Dnes je v zozname pamiatok a je zrekonštruovaná a udržiavaná veľmi precízne. Výmena cestujúcich je taká, že si veľmi starostlivo plánujem prechod stanicou tak, aby ma valiaci dav neušľapal.

No a prečo o tom píšem:
(1) Je zrekonštruovaná naozaj s precíznosťou a rešpektom k histórii.
(2) Nepridali k nej ani milimeter, obchodné prevádzky sú viac-menej minimálne.

Návštevníka možno zaujme množstvo obchodov a Food Court. Tak začnime of Food Courtu -- podobne ako Bratislavská stanica sa stal útočiskom bezdomovci, ktorí na miestach určených pre zákazníkov rýchleho (a polorýchleho) občerstvenia prespávajú. NY policajti, ktorí na rozdiel od bratislavských majú gule na mieste a nezatýkajú vodičky s prepadnutou STK, vytvárajú patričný tlak, aby bezdomovci "zmenili lokák": Príde policajt, bezdomovca slušne zobudí a s predstieraným záujmom sa spýta: "Are you OK, sir?". "Yeah", "I am sorry, I was not sure, whether you do not need a help, so I preferred to ask you". No a keď dokončí svoje kolo, tak príde ďalší nič netušiaci policajt, ktorý takisto prejavuje záujem o to, či sú bezdomovci stále ešte nažive. A tak bezdomovi nakoniec dobrovoľne skončia pod estakádami na Park Avenue - to je na čerstvom vzduchu, tak sa NYPD o ich životy a zdravie až tak neobávajú. Takže Food Court - nič moc, vačšinov sa tam kupuje "futráž do sáčku" a konzumuje sa za jazdy domov, lebo ľudia pracujúci v NY denne precestujú do a z práce celé hodiny. Ja som to konzumoval vo svojej hotelovej izbe, lebo tam bola som mal najbližšie garantované miesto na sedenie (býval som v hoteli s priamym vstupom z Grand Central Terminall (Grand Hyatt NY)).

Potom sú tam obchodíky, ktoré zaujmú turistov - keď už príšli obzrieť skvost nezbúranej architektúry, tak obetujú nejaký ten dolár za pohľadnicu alebo nejaký suvenír. Dochádyajúca pracovná sila zasa uživí Hudson News, kde sa dá kúpiť tlač, náhrada za stratené pero, zapaľovač, cigarety a iné užitočnosti newyorského pracujúceho.

No a nakoniec tu nájdete Market, ktorý ma vrátil do Bratislavy v časoch socializmu, keď domáce gazdinky nakupovali cestou z práce domov. Doba pokročila a nakupujú gazdinky a gazdovia a dokonca občas aj "klasické" potraviny, pretože napriek filmovým klišé ani Američania nejedia len hotovú šlichtu z krabice.

Keď porovnám rozmery miest, objem dopravy a hlavne odhodlanosť dochádzať za prácou, tak je bratislavská stanica v pôvodnej verzii oproti Grand Central Terminal vlastne naddimenzovaná.

Osobne som vlakom z GCT necestoval, len metrom a mojou obľúbenou linkou je "S", ktoré má dve stanice - Grand Central a Times Square. Premávajú na nej tri súpravy, každá po vlastnej koľaji, ktoré nie sú nijak prepojené. To zvládne aj môj zaostalý mozog, lebo nech nastúpim do akéhokoľvek vlaku, viem, kam ma dovezie, čím si nie som na zvyšných linkách vôbec istý. To je ale iná kapitola. Opakujem, že som chcel povedal, že aj ten veľký nápor cestujúcich sa dá zvládnuť vo vyše storočnej budove. Keď sa chce. Chce sa aj v Bratislave_
Reakcia na: 7ross7 #22:
Podobných mŕtvych projektov je po svete kopa, takže netreba moc špekulovať, aby sme vedeli, že z toho nič nebude. Ti nefunkčné eskalátory a špina tam už ostanú, lebo ich údržbu a upratovanie nik nezaplatí, skúr naopak príjmy pre developera budú klesať.

Čím to vyniká? DM a Tesco Express nový "shopping mall" nevytrhnú. Developer musí mať už v času prípravy projektu vytypovaného dominantného obchodného partnera - ideálne by bolo, keby bol developer a dominantný prevádzkovateľ identický, alebo majetkovo viazaný. Shopping mall, to nie je priehrštie obchodných priestorov, ktoré "sa nejak zaplnia", práve naopak je to umenie kompozície a boj o prežitie. Takže Viedenské gate sú ....

O neserióznosti projektu svedčí aj to, ako ho propagovali:
"Výnimočnosť polohy zvýrazní medzinárodný projekt moderného železničného spojenia Paríž – Štrasburg – Stuttgart – Mníchov – Linz – Viedeň – Bratislava pomocou francúzskeho rýchlovlaku TGV s odhadovaným trvaním jazdy do 8,5 hodiny."
TGV má nejaký význam, ak premáva po trati, na ktorej vyvinie rýchlosť 300 km/h (LGV) -- odstrašujúcim príkladom je Acela na North-East Corridor v USA (rýchle vlaky na pomalej trati). Ak niekedy bude postavená LGV z Bratislavy cez Viedeň do Paríža (zatiaľ z nej existuje LGV medzi Parížom a Štrasburgom a pokiaľ viem, tak tam plány skončili).

No a teraz k hlavnej stanici. Žiadne veľké centrum sa tam nikdy neuchytí. Dopravné spojenie je nafigu, a aj keď tu 100x prediskutujete kĺbové a krátke trolejbusy, tak nenaplníte ďalší zbytočný shopping mall v Bratislave a ani administratívne priestory. Ak tam majú byť aj byty, tak moja úcta, lebo na železničnej stanici obvykle nechce bývať nikto (možno ja som výnimkou, ale potom by som si aj tak zvolil nejakú inú stanicu). Skrátka celý projekt mešká, lebo je o ničom, k ničomu a nikdy sa nenajdú klienti. Bratislavská stanica je v tak stiesnanom priestore, že je vlastne zločinom tam niečo megalomanské budovať. MHD a železnice taký projekt klientami nenaplnia, na to treba parkovanie pre indivoduálnu dopravu, a myslím, že to sa prieči filozofii tohto webu. Takže, ak vám môžem poradiť, snažte sa presadiť "návrat stanice do pôvodného stavu" (t.j. stavu predtým, ako ju súdruhovia komunisti "zveľadili").

Inde bývajúci Bratislavčania sa budú stanici už len z prežitej traumy po pohľade na dnešnú stanicu spamätávať tri generácie a nebudú tam chodiť, ani keby tam otvorili Tesco Grátis.

Takže prestavba stanice je jednoduchá. Treba odtiaľ vytlačiť nepotrebné prevádzky typu stávkové kancelárie, záložňa a pod a príde sa na to, že po zbúraní plecháča a rekonštrukcii pôvodnej budovy bude miesta viac než dosť. To by umožnilo vytvoriť oveľa racionálnejší priestor pre verejnosť na námestí pred stanicou, vyriešiť MHD a parkovanie osobných áut a vrátiť Bratislave dôstojnejší vstup ako má dnes.

Som si istý, že si to uvedomuje aj developer, a preto čaká na nejaké odškodné od mesta, aby mal aspoň nejaký profit.
Reakcia na: Andy #21:
Tak to ale podla mňa do určitej miery súvisí s tým, že v nútri v galérii niesu žiadne príliš navštevované prevádzky, kedže Tesco Expres, DM Drogerie Markt, mäsiarstvo, trafika a ďalšie majú samostatný vchod zvonka budovy.

Iste, starať by sa o priestori mali aj tak, ale to že vnútri do istej miery polavili ma neprekvapuje. A potom vonkajšie priestory sa denne upratujú - schody, dlažba, zbierajú odpadky a zametajú chodník.
Reakcia na: TeBeCe #20:
Tak to tiež nie je záruka, nedávno som mal tú česť navštíviť Vienna Gate, čo je v istom zmysle podobný projekt, stojí to tam pár rokov, a všade pavučiny, nefunkčné eskalátory atď.
Reakcia na: Andy #9:
No ono skor bude lepsie udrziavane nejake nakupne centrum, ci co sa tam postavi, ako zase nejaka nova potemkinova dedina ? Najskor sa musi kultura naroda zmenit, az potom to tam bude vyzerat lepsie aj z dlhodobejsieho hladiska...
Reakcia na: Rubber38 #18:
a šak nech vyhodi L201 ludi a ide na odstavnu plochu tesne pred nastupiste (ten lavy pruh) ... zuzi sa trochu chodnik pri nastupisti 3 ( pre L131) - aby si spataky nenarážali
Ten chodník od stredového parkoviska je super nápad, najmä ak sa tam presúva aj stanovište taxikárov. Len potom otázka k prechodu pre chodcov vedúcemu rovno cez stred dnešného výstupišťa trolejbusov - vzhľadom na jeho polohu, budú kĺbové stroje (L201) odstavovať vždy ešte pred prechodom a sóla (L210) vždy v priestore za prechodom (bolo by to logické využitie priestorových možností, len neviem, či za situácie, keď už je odstavená L201, sa prichádzajúca L210 dokáže po jej obídení natlačiť dostatočne blízko k zast. obrubníku (ani nie tak kvôli pohodlnému výstupu ľudí, ten je vzhľadom na ľavotočivú zákrutu aj tak prakticky nemožný, ale aby vôbec trčiaci zadok L210 neprekážal obchádzajúcim vozidlám))?
Skôr samozrejme tipujem zachovanie súčasného systému, teda obe linky odstavujú za sebou v poradí tak, ako prišli, a ak L201 zadkom zablokuje prechod, nikoho to trápiť nebude.

A vie niekto, či nie je niekde k dispozícii aj dokumentácia (alebo aspoň podrobnejší slovný opis, či jednoduchá vizualizácia) zaoberajúca sa aj mimocestnými úpravami? Hlavne ohľadne údajného presunu niektorých fast-food stánkov, či umiestnenia nových prvkov m. mobiliáru.. Vopred ďakujem
Reakcia na: Petto #8:
Ked to berieme takto, tak asi radsej zeleny vysadzac s dvomi krickami pre media, ako ked sa stretnu dvaja ludia so 6 funkciamia aby vyliali na zem kybel s farbou a upozornili obcanov, ze oni s tym nevedia nic urobit... 😉
http://bratislava.sme.sk/c/5946828/pod-novym-mostom-v-bratislave-vzniklo-v-noci-namestie.html
Reakcia na: kecho #15:
Aha.. ? No keď stavali tú akože -Astóriu, tak tam tie miliónové pokuty (vtedy v SKK) aj platili..
Reakcia na: Mike #14:
Si si istý tým rozpočtom? Ono je rozdiel medzi vyrubiť pokutu a zaplatiť pokutu 🙂
Reakcia na: kecho #13:
Kocka nie je skolaudovaná a ktovie či niekedy bude. Ale aspoň sa vďaka pokutám trochu obohatí rozpočet Starého mesta..
Reakcia na: MatejBA #10:
Asi ti tam vypadla predložka 😉
"ako to dat postavit Ballovi a mat tam o 50 rokov" 😉
Veď podľa vzoru Hodžovo a kocka nad podchodom by to o tých 50 rokov možno aj niekto zaňho dostaval 🙂
Reakcia na: Mike #11:
Ballo tam uz tolko investoval, ze sa toho nechce vzdat ? ?
Reakcia na: Petto #8:
Ale Fták si dal spraviť rozsiahle právne analýzy, z ktorých vyplýva, že nakoľko je jasné, že do toho 2016 sa to nestihne, tak sa to môže vypovedať už teraz. Ale je možné, že Ballo by sa súdil a celé by to bolo o tom, kto má lepších právnikov. A možno by počas toho procesu bolo vydané predbežné opatrenie, že na tých pozemkoch sa nesmie nič robiť. To sú teórie.

Ale ide skôr o to morálne hľadisko, že celé volebné obdobie niekto vykrikuje, že primátor je neschopný, lebo dávno mal tú zmluvu vypovedať a aj kampaň postaví na tom, že sa to vypovie a keď už je nachystaný materiál do zastupiteľstva tak to stiahne a povie, že to išlo asi omylom, že o tom sa určite nemá zmysel baviť .. (a ešte niekde sa objavila tá info že deň pred zastupkom sa bavil s Ballom).
Radsej zdrziavat prestavbu predstanicneho o par rokov, ako to dat postavit Ballovi a mat tam 50 rokov (minimalne) opachu plnu obchodov a administrativy.
Reakcia na: Mike #6:
Na druhú stranu, mne osobne by nevadilo, ak by sa stanica ešte pár rokov neprestavovala, ak by bola adekvátne udržiavaná. Jej prestavba ako taká zase nemá až tak veľkú pridanú hodnotu pre cestujúcich...
Reakcia na: Mike #6:
Ale su aj JPP,ze transprojekt by vysudil balik,ak by mu BA predcasne vypovedala zmluvu a to este nevieme ako Stary most. To ze primator radsej stiahol chvost je podla mna OK. Vzdy lepsie jak vysadzac zelene pred nim.
Je súčasťou projektu aj zrušenie zhnitej drevenej pergoly na nástupišti č. 1?
Reakcia na: richardhudec #1:
Ale povedzme si že celá iniciatíva so stanicou sa naštartovala potom, ako Ivo na zastupiteľstve stiahol bod, kde sa malo jednať o vypovedanie zmluvy s Ballom (možno to súviselo s tým, že ho Ballo navštívil deň predtým), pričom ešte dodal, že to "nevie, ako sa tam ten bod dostal, asi nejakým omylom..". Ale za Ftáčnika patril práve Nesrovnal k najväčším kritikom postupu ohľadom predstaničného priestoru a viackrát hlasno proklamoval, že by sa mala prestať donekonečna predlžovať zmluva s Ballom a čo najskôr by sa mala vypovedať. A vypovedanie zmluvy s Ballom bol aj jeden z jeho nosných bodov počas kampane. Nakoniec to, ako poprel svoje vlastné slová a spravil salto o 180 stupňov zachytáva aj minimálne jeden blog.

Nehovoriac už o tom, že sú JPP info, že na MDVRR boli už ohlásení investori z Rakúska alebo ďalej zo západu, ktorí mali záujem o rekonštrukciu celej stanice vrátane predstaničného priestoru. Teda sa vychádzalo opäť z toho, čo pán súčasný primátor ešte do onho zastupiteľstva tvrdil, že s Ballom by sa mala zmluva čo najskôr zrušiť a vypísať nová medzinárodná súťaž. A ten investor by sa tam prihlásil (pokiaľ by sa teda nešlo opäť cestou že by dostal rovno priamu zákazku..).
Reakcia na: Dadino #3:
klbaky tbus by mohli prestavkovat aj tesne pred nastupistom (vnutorna stopa - trolej) za predpokladu ze sa ide rozsirovat aspon o 20cm cesta pre vozidla ( pre spataky) pri nastupisti 1
Reakcia na: richardhudec #1:
Rekonštrujú sa hradby??? A kde? ?
No len dufam ze ten prechod umiestnili tak aby sa pred neho vedel postavit aj kĺb lebo dost to vyzera na situacii tak ze pred prechod sa nezmesti kĺb a bude stáť na prechode akurat tak. 🙂
Reakcia na: richardhudec #1:
Predchadzajuci primator sa praveze naopak rad ukazoval s novym asfaltom udavanym v metroch stvorcovych ?
Začína sa mi ten Ivo páčiť. Ftáčnik najskôr 10 krát rozprával do médií ako niečo urobí, potom sa nafotil ako sadí kvetinky na stanici a maľuje plot na žlto a to bolo všetko. Ivo bez rečí začne rekonštruovať hradby a tlačovú správu mesto vypustí až keď sa na nich maká a mesto pozná konečné riešenie aj termín, mesto pripraví provizórny projekt stanice za celkom normálne peniaze a až keď je projekt hotový a termín o 3 mesiace známy, tak vypustia tlačovú správu a podobne. Samozrejme že tu je množstvo problémov, ale postupne to naozaj začína dávať a ani sa toľko pred kamerami neopičí. Asi by mu to bolo aj trápne si spraviť tlačovku tak ako Ftáčnik niekde, kde bola roky robitá cesta a mesto tam urobilo 30m nového asfaltu 😃