Vynaloží na to 220 tisíc €, súčasne očakáva, že investor následne celý priestor prebuduje.
Magistrát hlavného mesta zverejnil zámer na revitalizáciu dlhodobo zanedbaného priestoru pred bratislavskou Hlavnou stanicou. Úpravy, ktoré by sa mali zrealizovať do konca augusta tohto roka, majú za cieľ skultúrniť tento priestor, vytvoriť lepšie podmienky pre chodcov a zregulovať divokú dopravnú situáciu v priestore obratiska autobusov a trolejbusov MHD.
Mesto predpokladá vybudovanie bezbariérového chodníka z centrálneho parkoviska k staničnej budove ako i opravu eskalátora k obratisku električiek. Po dohode s Krajským dopravným inšpektorátom by malo prísť ku zmene dopravného značenia v priestore námestia pred Hlavnou stanicou podľa zverejneného projektu. Projekt predpokladá vytvorenie miest na krátkodobé zastavenie osobných vozidiel priamo pred stanicou v priestore dnešných stojísk vozidiel taxislužieb, čo by malo minimalizovať v súčasnosti rozšírené blokovanie vozidiel MHD v obratisku krátkodobo zastavujúcimi vozidlami. Na týchto parkovacích miestach, slúžiacich na vyloženie a naloženie pasažierov, bude povolené státie max. do 5 minút. Priestor pre taxislužby bude vyčlenený medzi centrálnym parkoviskom a odstavnou plochou pre autobusy a tiež aj pod obratiskom.
V rámci úprav by malo prísť aj k revitalizácii zelene v tomto priestore a tiež k výmene a doplneniu mobiliáru - lavičiek a smetných košov. Zredukovať by sa mal aj reklamný vizuálny smog. Mesto počíta, že dohľad nad bezpečnosťou a čistotou tohto priestoru zabezpečí mestská polícia.
Magistrát plánuje na tieto úpravy vynaložiť z mestského rozpočtu približne 220 tisíc €. Súčasne však počíta s tým, že investor, ktorý v predstaničnom priestore plánuje rozsiahlu výstavbu, zrealizuje svoj projekt do konca roka 2016.
jr1961
Čím to vyniká? DM a Tesco Express nový "shopping mall" nevytrhnú. Developer musí mať už v času prípravy projektu vytypovaného dominantného obchodného partnera - ideálne by bolo, keby bol developer a dominantný prevádzkovateľ identický, alebo majetkovo viazaný. Shopping mall, to nie je priehrštie obchodných priestorov, ktoré "sa nejak zaplnia", práve naopak je to umenie kompozície a boj o prežitie. Takže Viedenské gate sú ....
O neserióznosti projektu svedčí aj to, ako ho propagovali:
"Výnimočnosť polohy zvýrazní medzinárodný projekt moderného železničného spojenia Paríž – Štrasburg – Stuttgart – Mníchov – Linz – Viedeň – Bratislava pomocou francúzskeho rýchlovlaku TGV s odhadovaným trvaním jazdy do 8,5 hodiny."
TGV má nejaký význam, ak premáva po trati, na ktorej vyvinie rýchlosť 300 km/h (LGV) -- odstrašujúcim príkladom je Acela na North-East Corridor v USA (rýchle vlaky na pomalej trati). Ak niekedy bude postavená LGV z Bratislavy cez Viedeň do Paríža (zatiaľ z nej existuje LGV medzi Parížom a Štrasburgom a pokiaľ viem, tak tam plány skončili).
No a teraz k hlavnej stanici. Žiadne veľké centrum sa tam nikdy neuchytí. Dopravné spojenie je nafigu, a aj keď tu 100x prediskutujete kĺbové a krátke trolejbusy, tak nenaplníte ďalší zbytočný shopping mall v Bratislave a ani administratívne priestory. Ak tam majú byť aj byty, tak moja úcta, lebo na železničnej stanici obvykle nechce bývať nikto (možno ja som výnimkou, ale potom by som si aj tak zvolil nejakú inú stanicu). Skrátka celý projekt mešká, lebo je o ničom, k ničomu a nikdy sa nenajdú klienti. Bratislavská stanica je v tak stiesnanom priestore, že je vlastne zločinom tam niečo megalomanské budovať. MHD a železnice taký projekt klientami nenaplnia, na to treba parkovanie pre indivoduálnu dopravu, a myslím, že to sa prieči filozofii tohto webu. Takže, ak vám môžem poradiť, snažte sa presadiť "návrat stanice do pôvodného stavu" (t.j. stavu predtým, ako ju súdruhovia komunisti "zveľadili").
Inde bývajúci Bratislavčania sa budú stanici už len z prežitej traumy po pohľade na dnešnú stanicu spamätávať tri generácie a nebudú tam chodiť, ani keby tam otvorili Tesco Grátis.
Takže prestavba stanice je jednoduchá. Treba odtiaľ vytlačiť nepotrebné prevádzky typu stávkové kancelárie, záložňa a pod a príde sa na to, že po zbúraní plecháča a rekonštrukcii pôvodnej budovy bude miesta viac než dosť. To by umožnilo vytvoriť oveľa racionálnejší priestor pre verejnosť na námestí pred stanicou, vyriešiť MHD a parkovanie osobných áut a vrátiť Bratislave dôstojnejší vstup ako má dnes.
Som si istý, že si to uvedomuje aj developer, a preto čaká na nejaké odškodné od mesta, aby mal aspoň nejaký profit.