Električková doprava do Dúbravky bude obnovená 10. novembra 2014

Práce na rekonštrukcii trate podľa primátora pokračujú podľa harmonogramu.

Obnovenie električkovej dopravy do Dúbravky je naplánované na 10. novembra 2014, uviedol to primátor hlavného mesta M. Ftáčnik po dnešnom kontrolnom dni na stavbe. Podľa slov primátora rekonštrukčné práce pokračujú podľa harmonogramu a dodávateľ v posledných dňoch zintenzívnil práce. Prečo však práce nenapredovali rovnako intenzívne aj počas prázdninových mesiacov nie je jasné.

Zemné práce v okolí električkovej trate budú pokračovať aj po spustení skúšobnej premávky električiek. Tieto práce by mali byť ukončené do konca novembra 2014. Mesto momentálne ešte rieši otázku prekrytia podchodov na zastávke OD Saratov, kde nie je zatiaľ známe, či bude ponechaná zrekonštruovaná stará konštrukcia, alebo bude zbúraná.

Podľa zhotoviteľa stavby by koľajová trať mala byť položená do 30. októbra v celom úseku, v prípade potreby sa bude pracovať aj v nočných hodinách, kedy by sa mali vykonávať vybrané nehlučné práce. Práce na električkovej trati vykonávajú prevažne firmy Vodohospodárske stavby, Kanvod a Viamont DSP. Trakčné vedenie rekonštruuje firma ELZA a svetelnú signalizáciu modernizuje firma NOPE.

Ako sa vyjadril primátor mesta, nová trať prinesie cestujúcim väčší komfort ako doteraz, pričom zdôraznil tri hlavné modernizačné prvky:

  • výška hrany nástupišťa zastávok bude vo výške 25 cm (nástupná hrana súčasných električiek je 30 cm), čo uľahčí nástup do električiek,
  • preferencia električiek na dvoch križovatkách, ktorá by mala zabezpečiť plynulý prejazd električiek cez križovatky,
  • zastávkové informačné tabule s odchodmi električiek v reálnom čase.

Náklady na rekonštrukciu trate sú vo výške 8,2 mil. €, pričom 85 % financuje EÚ, 10 % štát a 5 % hlavné mesto.

Magistrátu sme položili otázky ohľadne potreby nových trakčných stožiarov pozdĺž trate, ale aj na ich nevhodné umiestňovanie na nástupištiach. Rovnako nás zaujímalo, prečo sa nepodarilo vyriešiť bezpečný prestup medzi električkami a autobusmi náhradnej dopravy na zastávke Borská. Hovorca mesta zatiaľ na naše otázky nereagoval.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kraken #46:
Suhlasim, aj v KV by sa zisla redukcia zastávok. Nova zastavka Poliklinika KV namiesto Segnerovej a Jurig.nam a zrusenie konecnej KV. Takisto zrusenie PKO a Chatam Sofer a nova Riverpark (Chatam sofer) . Horne a Dolne Krcace na znamenie.
Super, bude nova elektrickova trat. O kolko mi skrati cestu, 3 minuty? Aj to len kvoli tomu, ze sa odstrani havarijny stav 😃 Naozaj poriadny upgrade. Hlavne ked ho nesprevadza ziadna zmena. Dubravska radiala ma dost vela zastavok na to, aby som do mesta prisiel za 45 min. Za ten cas sa tam dostanem aj z Trnavy. Asi by to chcelo prebudovat trat a skrtnut niektore zastavky. Svantnerova, Miestny urad KV a Segnerova sa podla mna vyslovene ponukaju.
Reakcia na: TeBeCe #41:
jasne, vďaka ☺ pozriem si to.
Reakcia na: t6a5iii #26:
jesus, ja som zartoval... nic nemam proti elektrickam ?
Reakcia na: 810zssk #40:
Ja si myslím, že sa v BA MHD absolútne podceňuje a tým, že jednoducho tá nadväznosť na MHD z vlakov nie je veľmi pohodlná, ľudia skôr využívajú autá a tak spomaľujú aj MHD. Myslím si, že to, že na Hlavnú stanicu nechodili električky celé tri roky sa nad tým podpísalo. A takisto by to chcelo predĺžiť električkovú trať až po ŽST Vajnory a najlepšie by bolo prepojiť DNV s Lamačom a mestom električkou. Lenže v tomto meste papaláši skôr riešia koniny ako verejnú dopravu, pričom EU na to vyčleňuje veľa peňazí.
Reakcia na: 810zssk #40:
Uplny suhlas. Hovoril som v podmienovacom sposobe. Chcelo by to elektrickovy obchvat a plkus, nikto nezakazuje dat v pripade potreby pod zem elinu
Reakcia na: anbis #39:
ale ved to nebolo pred sto rokmi, v galerii je plno fotiek ? retazovka bola medzi rivierou a konecnou KV.
http://imhd.sk/ba/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=475#4168-7068-ako-zalozak-na-linke-5
Reakcia na: Ike #35:
Paradoxne, keby sme zrealizovali body 1 a 2 tak metro treba este menej 🙂

Mne stale chyba to porovnanie kde metro pre Bratislavu vyjde ako o tolko rychlejsi dopravny prostriedok, ze to proste odovodni tie naklady navyse. Lebo neverim ze metro by v Bratislave (vzhladom na jej velkost a podobne) bolo o tolko rychlejsie od kvalitne spravenej elektrickovej siete a z kapacitneho hladiska metro nepotrebujeme a ani dlho potrebovat nebudeme. Niekde mozme vyuzivat vlaky (napr. DNV, Bory, Dolne Hony a podobne), to netvrdim ze nie, ale vo vacsine mesta sa to da efektivne riesit elektrickami, s jednou-dvomi radialami ktore by boli vyslovne rychlodrazneho charakteru, cize de facto metro.
vďaka za info, vlastne ten úsek je taký doteraz. Vždy som ale bol v tom, že reťazovka sa končila tam, kde sa končili Tčka. Ak má niekto relevantné info, či to tak bolo alebo nie, budem rád ?
Reakcia na: anbis #37:
Reťazovka v Karlovke mala jednak stĺpy v strede, ale ak sa nemýlim, na hornom úseku bol jeden úsek s dlhými výložníkmi na jednej strane trate, ktoré držali TV pre obe koľaje
Reakcia na: Spencer #17:
ja na fotkách vidím stožiare občas vľavo, občas vpravo a niekde tam aj tam (ako napr. na 50-ročnej trati Gaštanový hájik - Rača). Ak už žiadny nechýba, tak snáď na tých samostatných budú výložníky a na tých dvojiciach prevesy (žeby výmenové polia? - nepoznám presný termín). Tčka v strede by znížili počet stĺpov len v mieste dvojíc stožiarov, ale aj tak je dobrá otázka na projektanta, prečo sa nenavrhovali. Nie som odborník na TV, tak by som sa tiež rád nechal poučiť.
V Karlovke, hoci som to osobne nezažil, je z fotiek zrejmé, že počas rekonštrukcie postavili Tčka v strede (zjavne kvôli reťazovke) a pôvodné hrubé stĺpy sú tam dodnes, lebo je na nich VO (ako teraz v Dúbravke).
Ja dam trocha iny pohlad este na vec:

Myslim si, ze ked jedno mesto nie je schopne zvladnut take jednoduche ulohy oproti vystavbe podzemneho metra, ako napr. preferenciu elektriciek, presadzovanie novych buspruhov, posilnovanie intervalov na linkach MHD a vystavbu novych elektrickovych trati, tak chran nas pan Boh, aby sa take mesto pustilo do vystavby metra!

?
Reakcia na: 810zssk #33:
Ja si myslím, že BA s okolím by mala potenciál na metro + nejakú prímestskú železnicu, to by ale museli byť iné priority a dlhodobý časový horizont:
1. Musela by byť perfektne funkčná MHD, ktorá by spájala zastávky metra s preferenciou, BUS pruhmi a zelenou vlnou pre MHD.
2. Mesto by muselo byť chodec-friendly (viď Molecova, Trnavské Mýto a pod skvosty). O cyklistoch nehovorím.
3. Ľudia by museli (byť nútení) využívať MHD a nie len o nej rozprávať.
4. Nezneužívať verejné zdroje.

V mestách, kde je metro, mi príde úplne normálne ho využívať, pretože aj s prestupmi je to rýchlejšie a lacnejšie ako ísť IAD. Toto si v Bratislave predstaviť neviem. A ak metro bude pomalé, bude to nanič metro a nebude mať význam.

A pohľad na súčasnú politiku mesta (a jeho vzťah ku koľajovej doprave) mi hovorí, že presne tak by to bolo.

Ak by sme mali preferenciu MHD so 100 % preferenciou električiek, ktoré by praskali vo švíkoch, potom by bol priestor na diskusiu o metre. Dovtedy sú reči o metre na úrovni vyholenej hlavohrude z BMW X6, ktorá povie, že by metro využívala, pričom MHD videl naposledy, keď mu spomalila prejazd cez BUS pruh.
Reakcia na: 810zssk #33:
A ja ešte zvyknem dávať otázky: 1. kde má dnes zastávku električka. 2. kde si myslíš, že bude mať stanicu metro?
Reakcia na: SirJoe #30:
Tri otazky:
1. Kolko by ta ista cesta trvala metrom?

2. Kolko by ta ista cesta trvala plne preferovanou elektrickou, potencialne s vyssiou MPR?

3. Je rozdiel medzi hodnotami v bode 2 a bode 1 dostatocne velky na to aby ospravedlnil niekolkonasobne vacsie naklady na metro?
Reakcia na: SirJoe #30:
nie sme schopní zriadiť funkčnú nosnú dopravu na báze električky, tak radšej ideme vrtať do zeme, aby sme utratili miliardy z eurofondov s neistým výsledkom a za 12 rokov zistíme, že sme stihli vybudovať iba trasu HLST - Letisko, ktorá pomôže 0,01% Bratislavčanom? ?
Reakcia na: kecho #22:
Do oblúkov na stanici mohli použiť tretie kolajnice z obratiska Vinohrady ?
Bratislava sa každým dňom zaľudňuje viac a viac. Preto si myslím, že síce naša generácia s tým už problém má ale zakrýva si oči, no za takých 20 rokov budú nútení postaviť metro. Električku síce preferujú ale ak sa ňou chcete dostať z centra do Dúbravky či Rače, trvá to pol hodiny. Podľa mňa by sa skôr mali zamýšľať nad tým, že ich vily a chaty sú už dosť zrekonštruované a začali by rozmýšľať nad reálnou výstavbou metra, ktoré by určite pomohlo nášmu mestu. ?
Reakcia na: Maruska777 #25:
Len si treba všimnúť, že za tých 20+ rokov, čo tie autobusy nepremávajú pribudli tisícky nových áut a veru ani jeden z týchto by dnes už rýchlobus nebol a meškania napr. na takej linke 107 by sa pohybovali takmer v hodinách.
Reakcia na: kecho #24:
ja som (funkcnu) preferenciu v BA uz videl, volakedy davno (pred postavenim tesca a prestavanim prilahlej krizovatky) fungovala na zlatych pieskoch....
Reakcia na: Maruska777 #25:
ok, tak obnovme 101,107,104,112 az po 122 ale aj s pekným 30-40 min intervalom-hlavne, ze nebude potrebne prestupovat ?
nie, nie... niagara je ovela tichsia ☺
mne teda ozaj nechýbajú tie električky, lepšie boli busy ,dostali sme sa všade s nimi 101 z Devínskej pod most a rýchlobus to bol , 107 do Ružinova a dalej, 112 do mesta tiež, 104 k Prioru ,37 na Kramáre ,30 do Podunajských a dnes je to všetko preč a električky hučia jak Niagára do naších domovov...no ale možná sa to niekomu páči, píšem za seba.?
Reakcia na: Dezerter #23:
Ak ma pamäť neklame, tak "preferencia" je/bola na veľkej časti karlsdorfskej radiály a BY MALA zrýchliť eliny. Videl niekto, že by to reálne fungovalo? 😉 tuším bolo niečo v štýle "1. fáza preferencie"...
Preferencia MHD v BA je niečo ako Yeti alebo férový tender v slovenských podmienkach - všetci o ňom hovoria, ale ešte ho nikto nikdy nevidel...
K tej preferencii taky dotaz mam.. Prečo je napísane ze preferencia BY MALA zabezpečiť plynulý prejazd električiek cez križovatky. To akože není iste že to tak bude? ?
Reakcia na: david1 #19:
Samozrejme, že je. Veď keď sa bude o 20 rokov "dočasne, do finálnej výstavby HlŠť" opravovať trať MFSSR-hlavná šťanica, tak budeme mať zo Štúrovej o polovicu viac náhradných koľajníc ako dnes - a ako bonus tie navyše koľajnice budú nepoužité 🙂
Reakcia na: MatejBA #1:
a čisto náhodný je aj akčné poňatie článku u JeTi-ho
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/333213-elektricky-v-bratislavskej-dubravke-pojdu-skusobne-od-10-novembra/
"Robotníci v súčasnosti na trati pracujú aj cez víkendy a sviatky a zrejme s niektorými nehlučnými prácami budú pokračovať aj v noci. Do konca októbra totiž musia zmontovať všetky koľajnice, aby spustenie skúšobnej prevádzky v novembri stihli," stachanovci sú proti nim šuviks, btw. čo robili celé leto? 😉 o stĺpoch v strede zastávok samozrejme ani slovo...
Reakcia na: Ike #12:
Vzorná údržba. Čisté musia byť aj posledné dve sklá čo nestihli vandali rozbiť 🙂
Reakcia na: kecho #18:
Asi bola dôležitejšia tretia kolaj na Štúrovej.?
prípadne mohla padnúť aj otázka, prečo sa nepripravila "odbočka" smer Bory, či je už dohoda so stavebníkmi z Borov a koľko do novej trate Bory investujú...
Reakcia na: Solider #13:
No, myslel som, že su teraz stlpy pozdĺž električkovej strane pravo aj vlavo presne oproti sebe. V takom pripade by tie dve stlpy oproti sebe mohol nahradit jeden T stlp v strede medzi električkami. Ale ospravedlnujem sa, asi je to vyriešené nejak inak a ja si to predstavujem moc jednoducho ?
Reakcia na: TeBeCe #7:
to akoze vazne? ? a nejaky racionalny dovod na to, ze tie muriky zostanu existuje? btw. dufam, ze na Drobneho nezostane ta sirka nastupista, ktora bola ?
Reakcia na: Ike #10:
lebo sa na tom niekto pekne nabalil ?
Reakcia na: Spencer #11:
O akú polovicu? Nie je jedno, či je stĺp zľava, sprava alebo v strede? Stále tam bude.
Naozaj nerozumiem prečo nemohol byť jeden stĺp v strede električkovej trate ktorý by mal tvar písmena T? Je nato nejaky racionalny dovod? Ved by predsa takto ušetrili počet stĺpov o polovicu... V strede toho téčka by kludne mohlo byt aj LED osvetlenie pre električku alebo po stranách pre vozovku... Takto by sa počet stlpov skresal na minimum...
Reakcia na: david1 #9:
Prečo to vlastne prerábali?
V Karlovke tiež pribudli stĺpy pri reko. , ale v strede ak ma pamäť neklame. Na začiatku to bolo pár rokov zavesené ako na železnici.
Reakcia na: Mopy #5:
Projekt nebol robený v časovej tiesni. Bol urobený presne tak, ako ho kompetetní chceli mať.
Reakcia na: Ttom #3:
No tak hadam necakas, ze po 3 mesiacoch uz budu prace v takom pokrocilom stadiu ?

muriky by mali zostat, ako sa pise v projektovom zamere:
"Rôzne rozmery nástupísk sú spôsobené nutnosťou využitá pôvodného betónového múrika, oddeľujúceho miestnu komunikáciu a nástupisko"
http://imhd.sk/ba/media/gn/00125575/Prestlpovana-Dubravka.jpg
Takéto niečo podpísať je nonsens. V normálnych krajinách sa snažia stĺpov čo najviac zbaviť, poprípade sa používajú nove moderné prvky na zavesenie trolejov. A u nás? nakydať čo najviac stĺpov na 1km.
Podla toho co som videl z fotiek, cele mi to pride mega dosrate, stlpy v zastavkach.. Bolo to naozaj site fest horucou ihlou, aby sa to stihlo do este horucejsieho datumu volieb.. Ked vidim fotky ostatnych krajin kde to ide zatravnit a pod. je mi na grc grc.. Inak k volbam, ta ucast nebude bohvieco, je tam i predlzeny vikend (hodne ludi bude pocestovanych prec).. Ti experti velmi dobre vedeli preco dali ten termin.. Vychcanci..
jo a do tretice...krizovatka Saratovska-Drobneho-Repasskeho bola vybudovana kedy - 2004 tusim? tak dufam, ze tie stare semafory aspon nesli do srotu, ale niekde sa pouziju ?
inak, este by ma zaujimalo, preco na Svantnerovej neboli vobec zburane betony+zabradlia starych zastavok...ja len dufam, ze ich tam nemienia nechat
ta posledna fotka je najlepsia ? Ftak ukazuje, kde bude nastupna hrana, aj ked v zivote do tej elektricky nenastupi...pardon, nastupi, tych 5 dni pred volbami a pred 100 fotografov, aby ukazal, za co mu my-volici mame dat hlas ?
Termin ukoncenia 5 dni pred volbami je cisto nahodny 🙂