Električková doprava do Dúbravky bude obnovená 10. novembra 2014

Práce na rekonštrukcii trate podľa primátora pokračujú podľa harmonogramu.

Obnovenie električkovej dopravy do Dúbravky je naplánované na 10. novembra 2014, uviedol to primátor hlavného mesta M. Ftáčnik po dnešnom kontrolnom dni na stavbe. Podľa slov primátora rekonštrukčné práce pokračujú podľa harmonogramu a dodávateľ v posledných dňoch zintenzívnil práce. Prečo však práce nenapredovali rovnako intenzívne aj počas prázdninových mesiacov nie je jasné.

Zemné práce v okolí električkovej trate budú pokračovať aj po spustení skúšobnej premávky električiek. Tieto práce by mali byť ukončené do konca novembra 2014. Mesto momentálne ešte rieši otázku prekrytia podchodov na zastávke OD Saratov, kde nie je zatiaľ známe, či bude ponechaná zrekonštruovaná stará konštrukcia, alebo bude zbúraná.

Podľa zhotoviteľa stavby by koľajová trať mala byť položená do 30. októbra v celom úseku, v prípade potreby sa bude pracovať aj v nočných hodinách, kedy by sa mali vykonávať vybrané nehlučné práce. Práce na električkovej trati vykonávajú prevažne firmy Vodohospodárske stavby, Kanvod a Viamont DSP. Trakčné vedenie rekonštruuje firma ELZA a svetelnú signalizáciu modernizuje firma NOPE.

Ako sa vyjadril primátor mesta, nová trať prinesie cestujúcim väčší komfort ako doteraz, pričom zdôraznil tri hlavné modernizačné prvky:

  • výška hrany nástupišťa zastávok bude vo výške 25 cm (nástupná hrana súčasných električiek je 30 cm), čo uľahčí nástup do električiek,
  • preferencia električiek na dvoch križovatkách, ktorá by mala zabezpečiť plynulý prejazd električiek cez križovatky,
  • zastávkové informačné tabule s odchodmi električiek v reálnom čase.

Náklady na rekonštrukciu trate sú vo výške 8,2 mil. €, pričom 85 % financuje EÚ, 10 % štát a 5 % hlavné mesto.

Magistrátu sme položili otázky ohľadne potreby nových trakčných stožiarov pozdĺž trate, ale aj na ich nevhodné umiestňovanie na nástupištiach. Rovnako nás zaujímalo, prečo sa nepodarilo vyriešiť bezpečný prestup medzi električkami a autobusmi náhradnej dopravy na zastávke Borská. Hovorca mesta zatiaľ na naše otázky nereagoval.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kraken #46:
Suhlasim, aj v KV by sa zisla redukcia zastávok. Nova zastavka Poliklinika KV namiesto Segnerovej a Jurig.nam a zrusenie konecnej KV. Takisto zrusenie PKO a Chatam Sofer a nova Riverpark (Chatam sofer) . Horne a Dolne Krcace na znamenie.
Super, bude nova elektrickova trat. O kolko mi skrati cestu, 3 minuty? Aj to len kvoli tomu, ze sa odstrani havarijny stav 😃 Naozaj poriadny upgrade. Hlavne ked ho nesprevadza ziadna zmena. Dubravska radiala ma dost vela zastavok na to, aby som do mesta prisiel za 45 min. Za ten cas sa tam dostanem aj z Trnavy. Asi by to chcelo prebudovat trat a skrtnut niektore zastavky. Svantnerova, Miestny urad KV a Segnerova sa podla mna vyslovene ponukaju.
Reakcia na: TeBeCe #41:
jasne, vďaka ☺ pozriem si to.
Reakcia na: t6a5iii #26:
jesus, ja som zartoval... nic nemam proti elektrickam ?
Reakcia na: 810zssk #40:
Ja si myslím, že sa v BA MHD absolútne podceňuje a tým, že jednoducho tá nadväznosť na MHD z vlakov nie je veľmi pohodlná, ľudia skôr využívajú autá a tak spomaľujú aj MHD. Myslím si, že to, že na Hlavnú stanicu nechodili električky celé tri roky sa nad tým podpísalo. A takisto by to chcelo predĺžiť električkovú trať až po ŽST Vajnory a najlepšie by bolo prepojiť DNV s Lamačom a mestom električkou. Lenže v tomto meste papaláši skôr riešia koniny ako verejnú dopravu, pričom EU na to vyčleňuje veľa peňazí.
Reakcia na: 810zssk #40:
Uplny suhlas. Hovoril som v podmienovacom sposobe. Chcelo by to elektrickovy obchvat a plkus, nikto nezakazuje dat v pripade potreby pod zem elinu
Reakcia na: anbis #39:
ale ved to nebolo pred sto rokmi, v galerii je plno fotiek ? retazovka bola medzi rivierou a konecnou KV.
http://imhd.sk/ba/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=475#4168-7068-ako-zalozak-na-linke-5
Reakcia na: Ike #35:
Paradoxne, keby sme zrealizovali body 1 a 2 tak metro treba este menej 🙂

Mne stale chyba to porovnanie kde metro pre Bratislavu vyjde ako o tolko rychlejsi dopravny prostriedok, ze to proste odovodni tie naklady navyse. Lebo neverim ze metro by v Bratislave (vzhladom na jej velkost a podobne) bolo o tolko rychlejsie od kvalitne spravenej elektrickovej siete a z kapacitneho hladiska metro nepotrebujeme a ani dlho potrebovat nebudeme. Niekde mozme vyuzivat vlaky (napr. DNV, Bory, Dolne Hony a podobne), to netvrdim ze nie, ale vo vacsine mesta sa to da efektivne riesit elektrickami, s jednou-dvomi radialami ktore by boli vyslovne rychlodrazneho charakteru, cize de facto metro.
vďaka za info, vlastne ten úsek je taký doteraz. Vždy som ale bol v tom, že reťazovka sa končila tam, kde sa končili Tčka. Ak má niekto relevantné info, či to tak bolo alebo nie, budem rád ?
Reakcia na: anbis #37:
Reťazovka v Karlovke mala jednak stĺpy v strede, ale ak sa nemýlim, na hornom úseku bol jeden úsek s dlhými výložníkmi na jednej strane trate, ktoré držali TV pre obe koľaje
Reakcia na: Spencer #17:
ja na fotkách vidím stožiare občas vľavo, občas vpravo a niekde tam aj tam (ako napr. na 50-ročnej trati Gaštanový hájik - Rača). Ak už žiadny nechýba, tak snáď na tých samostatných budú výložníky a na tých dvojiciach prevesy (žeby výmenové polia? - nepoznám presný termín). Tčka v strede by znížili počet stĺpov len v mieste dvojíc stožiarov, ale aj tak je dobrá otázka na projektanta, prečo sa nenavrhovali. Nie som odborník na TV, tak by som sa tiež rád nechal poučiť.
V Karlovke, hoci som to osobne nezažil, je z fotiek zrejmé, že počas rekonštrukcie postavili Tčka v strede (zjavne kvôli reťazovke) a pôvodné hrubé stĺpy sú tam dodnes, lebo je na nich VO (ako teraz v Dúbravke).
Ja dam trocha iny pohlad este na vec:

Myslim si, ze ked jedno mesto nie je schopne zvladnut take jednoduche ulohy oproti vystavbe podzemneho metra, ako napr. preferenciu elektriciek, presadzovanie novych buspruhov, posilnovanie intervalov na linkach MHD a vystavbu novych elektrickovych trati, tak chran nas pan Boh, aby sa take mesto pustilo do vystavby metra!

?
Reakcia na: 810zssk #33:
Ja si myslím, že BA s okolím by mala potenciál na metro + nejakú prímestskú železnicu, to by ale museli byť iné priority a dlhodobý časový horizont:
1. Musela by byť perfektne funkčná MHD, ktorá by spájala zastávky metra s preferenciou, BUS pruhmi a zelenou vlnou pre MHD.
2. Mesto by muselo byť chodec-friendly (viď Molecova, Trnavské Mýto a pod skvosty). O cyklistoch nehovorím.
3. Ľudia by museli (byť nútení) využívať MHD a nie len o nej rozprávať.
4. Nezneužívať verejné zdroje.

V mestách, kde je metro, mi príde úplne normálne ho využívať, pretože aj s prestupmi je to rýchlejšie a lacnejšie ako ísť IAD. Toto si v Bratislave predstaviť neviem. A ak metro bude pomalé, bude to nanič metro a nebude mať význam.

A pohľad na súčasnú politiku mesta (a jeho vzťah ku koľajovej doprave) mi hovorí, že presne tak by to bolo.

Ak by sme mali preferenciu MHD so 100 % preferenciou električiek, ktoré by praskali vo švíkoch, potom by bol priestor na diskusiu o metre. Dovtedy sú reči o metre na úrovni vyholenej hlavohrude z BMW X6, ktorá povie, že by metro využívala, pričom MHD videl naposledy, keď mu spomalila prejazd cez BUS pruh.
Reakcia na: 810zssk #33:
A ja ešte zvyknem dávať otázky: 1. kde má dnes zastávku električka. 2. kde si myslíš, že bude mať stanicu metro?
Reakcia na: SirJoe #30:
Tri otazky:
1. Kolko by ta ista cesta trvala metrom?

2. Kolko by ta ista cesta trvala plne preferovanou elektrickou, potencialne s vyssiou MPR?

3. Je rozdiel medzi hodnotami v bode 2 a bode 1 dostatocne velky na to aby ospravedlnil niekolkonasobne vacsie naklady na metro?
Reakcia na: SirJoe #30:
nie sme schopní zriadiť funkčnú nosnú dopravu na báze električky, tak radšej ideme vrtať do zeme, aby sme utratili miliardy z eurofondov s neistým výsledkom a za 12 rokov zistíme, že sme stihli vybudovať iba trasu HLST - Letisko, ktorá pomôže 0,01% Bratislavčanom? ?
Reakcia na: kecho #22:
Do oblúkov na stanici mohli použiť tretie kolajnice z obratiska Vinohrady ?
Bratislava sa každým dňom zaľudňuje viac a viac. Preto si myslím, že síce naša generácia s tým už problém má ale zakrýva si oči, no za takých 20 rokov budú nútení postaviť metro. Električku síce preferujú ale ak sa ňou chcete dostať z centra do Dúbravky či Rače, trvá to pol hodiny. Podľa mňa by sa skôr mali zamýšľať nad tým, že ich vily a chaty sú už dosť zrekonštruované a začali by rozmýšľať nad reálnou výstavbou metra, ktoré by určite pomohlo nášmu mestu. ?
Reakcia na: Maruska777 #25:
Len si treba všimnúť, že za tých 20+ rokov, čo tie autobusy nepremávajú pribudli tisícky nových áut a veru ani jeden z týchto by dnes už rýchlobus nebol a meškania napr. na takej linke 107 by sa pohybovali takmer v hodinách.
Reakcia na: kecho #24:
ja som (funkcnu) preferenciu v BA uz videl, volakedy davno (pred postavenim tesca a prestavanim prilahlej krizovatky) fungovala na zlatych pieskoch....