Mesto hľadá zhotoviteľa rekonštrukcie električkovej trate Radlinského - Kýčerského

Na opravu tohto úseku električkovej trate prispeje Európska únia prostredníctvom Operačného programu Doprava.

Hlavné mesto SR Bratislava vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa rekonštrukcie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského - Kýčerského. Obstarávanie je realizované formou výzvy na predkladanie ponúk. V rámci rekonštrukcie tohto úseku príde k modernizácii električkovej trate, trakčného vedenia, zastávok a cestnej svetelnej signalizácie.

Predpokladaná hodnota zákazky je 4,560 mil. € bez DPH. Rekonštrukcia bude spolufinancovaná z eurofondov v rámci Operačného programu Doprava. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 15. augusta 2014. O víťazovi rozhodne najnižšia ponúknutá cena, elektronická aukcia sa pri tomto obstarávaní nevyužije.

Rekonštrukcia trate v úseku Radlinského - Kýčerského by mala byť vykonaná do 3 mesiacov od zadania zákazky.

Zvyšný úsek trate na Hlavnú stanicu (od Kýčerského po obratisko) by malo mesto opraviť z vlastných peňazí v provizórnej forme do času prestavby celého predstaničného priestoru. Dopravný podnik Bratislava už podpísal so spoločnosťou Transprojekt zmluvu, ktorou získal sublicenciu na projektovú dokumentáciu k rekonštrukcii tohto úseku vypracovanú firmou Dopravoprojekt v roku 2013.

Električky na Hlavnú stanicu prestali jazdiť 2. novembra 2011 pre katastrofálny technický stav tejto trate. Obnovenie premávky električiek na Hlavnú stanicu bude možné po rekonštrukcii oboch spomínaných úsekov trate, čo by v ideálnom prípade mohlo byť v závere roka 2014, alebo začiatkom roka 2015.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Zobudeny #44:
určite nie kde máš spoj 3x do hodiny a to ešte poloprázdny okrem špičiek.
Reakcia na: david1 #43:
Tak ale tak to funguje s kazdym druhom dopravy, akurat kazdy druh dopravy ma ine hodnoty hustoty zaludnenia, pri ktorych zacina byt ekonomicky efektivny. Skor mi povedz, co pre teba znamena silny dopravny prud pre trolejbusy.
Kdesi som čítal aby bola efektívna trolejbusová doprava musí byť vedená v silných dopravných prúdoch. Investície do trate na Drotárskej by sa určite nikdy nevrátili vo forme ušetrených nákladov na jej prevádzke oproti busom.
Reakcia na: MatejBA #38:
hovoríš akoby si tomu rozumel... dnes však už žijeme v dobe, kedy elektrobusy (aj tie bez palác) majú dojazd 250km na jedno nabitie, minimálne náklady na údržbu, prevádzkové náklady na úrovni 25% dieselového autobusu pri porovnateľnej dĺžke vozidla a jeho kapacite s garantovanou životnosťou batérií 10tis. nabíjacích cyklov, po ktorých ostane v akumulátoroch 75% ich nominálnej kapacity pri zachovaní podmienky že sú recyklovateľné a repasovateľné...
Reakcia na: 810zssk #40:
Z Budkovej konecnej sa urobi aspon ( po trase dnesnej L41 ) do toho strmeho kopca jednostopa trat , hrube stlpy pre troleje som tam videl. Toto by vedelo mesto urobit aj bez EU fondov.
Reakcia na: Petto #39:
A na kopec sa dostanes ako ked nie na agregat? Vsak na Drotarsku ziadne droty nevedu zo ziadnej strany.
Reakcia na: VLK #37:
Alebo len tbus s agregatom ako okruzna byvala L41 pricom agregat by sa vyuzil len z kopca dole ( od Budkovej cez Drotarsku cestu smerom k vozovni.
Reakcia na: VLK #37:
Takze naklady na vystavbu trate radsej investujes do elektrobusov s palicami, ktore budu drahsie, tazsie, mat mensiu kapacitu a urcite vyssie naklady na udrzbu nehovoriac o nutnej vymene baterii minimalne 1x za ich zivotnost...
Reakcia na: AAA #36:
nie, stále si to nemyslím, pretože trolejbusová trať potrebuje istý potenciál, ktorý v prípade tejto linky nie je... v tomto prípade som skôr za riešenie elektrobusom, prípadne elektrobusom s palicami, len nie trolejová dráha na ulici, kde to význam nemá...
Reakcia na: VLK #34:
Tá 41 by sa zatrolejovať mala, lebo to umožní zrušiť a-bus 41 a umožní to zmenu linkového vedenia v danej oblasti s možným zrušením, resp. zmenou trasy šotolinky 64, ktorá vznikla preto, lebosmezistiližeEÚnepreplatímanipulačnútrať.
Reakcia na: VLK #34:
Sak to. Ak tam ma chodit solo prinajlepsom len v 15 min.int. tak ziadna slava. A ak by sa aj obnovila 41tka,tak aby jazdila drvivu vacsinu pod dratmi, to je asi tiez blbost.

ADD2. A co rozvojova oblast v centre ? EUROVEA + 2 , Twincity. Tam sa ani neuvazuje o tom ? ulice Landererova + Pristavna ci Dostojovskeho rad,ktory je dostatocne siroky na elektricku detto Karadzicka
Reakcia na: Petto #31:
práveže podľa mňa aj vzhľadom na aktuálnu obsluhu zatrolejovanie L41 moc zmyslu nemá...
Reakcia na: VLK #26:
Videl. V trase dnešnej 63, plus od Klanca ďalej do rozvojovej lokality v oblasti Zečák. Čo je na tom potrebné zmeniť? 63 realizovať v dnešnej trase iba po Klanec. Je to v intenciách ÚP a na to nie je potrebné nič zmeniť. 63 nemusí premávať dole do dediny a zatiaľ ani do rozvojového územia.

Čo sa týka zatrolejovania linky 68, má to potenciál. Tú však treba zatrolejovať v celku, nie po etapách, aby sa zbytočne nebuzerovali cestujúci prestupmi, čo im potenciálne hrozí pri linke 63, kde sa vopred avizovalo, že sa neuvažuje s Lamačom – prečo?

A k rozvoju 2025: Tam chýba Lamač, prievozská radiála nie je napojená na S-Z prepojenie Tomášikovu, namiesto električiek v centre sa električky uvažujú do dedín a nezastavaných oblastí, v ktorých sa zrejme ani najbližšie roky stavať nebude. Chýba tam Štefánikova, Šancová, Karadžičova, Dostojevského rad, neposudzuje sa električka na Trnavskej. Tak si predsa predstavujem víziu do budúcnosti, ten dokument mi pripadá byť vytiahnutý zo spodku šuflíka.

Ad Blumentál: Snaha hádam bola, ale výsledok je zreteľný a nie veľmi potešiteľný. Nakoniec si to však zlízli policajti a dva pruhy, ale na 4,39 m širokú vozovku-nástupište a sotva dvojmetrový chodník bez akéhokoľvek mobiliáru sa zabudlo. Žiadna norma neurčuje, že vozovka má mať rozmery širšie ako jazdný pruh na diaľnici. Jednoducho sa bývalá vozovka aj s prídlažbou 'zdvihla' a nikto tieto rozmery nekorigoval. Ani vaše oddelenie nezistilo, že tu akosi niečo nesedí. Alebo je to taká istá norma, ako na Trenčianskej, kde sa stavebné povolenie odvoláva na STN napríklad čo sa týka zákazu vpustov v zastávkovom pruhu a výšky nástupnej hrany 12 cm, pričom toto bolo vyslovene ignorované?
Reakcia na: VLK #26:
Zatrolejovanie 68 za predpokladu bus pruhov na Košickej a koncepcie linkového vedenia, do ktorého by takáto linka zapadla.
Reakcia na: VLK #26:
Zzatrolejovanie 68cky ? Sak to nema vyznam ani zapracovavat tak dlhu trasu, kym sa mesto a ini rozhybu tak uz budu jestvovat aj plnehodnotne klbove elektrobusy. Zbytocne zapavucinovana Petrzka by bola. Prioritne by mala ist 32 a 63 + letisko, mozno i 41.
Reakcia na: 810zssk #21:
Mňa trápi ešte iná vec: Pokiaľ Ballo naozaj prispeje 500 tis. Eur na rekonštrukciu horného úseku, aká bude skutočná cena tohto jeho príspevku pre mesto a ako to ovplyvní strategický záujem mesta s Hlavnou stanicou (ktorý by mal byť v prvom rade Balla odtiaľ dostať preč a nerealizovať pôvodný projekt)?
Reakcia na: VLK #26:
Široká vozovka cez 4 metre asi nebude norma, alebo sa mýlim?
Reakcia na: kecho #13:
nepočul, veď predsa nebudeš sankcionovať toho, s kým sa delíš o profit ....
Reakcia na: Solider #25:
Rámec pre regionálny operačný program na financovanie konkrétnych aktivít 2014-2020 ešte len vzniká...
Reakcia na: Solider #25:
po poradí...
aj na zatrolejovanie musia byť projekty v strategickom dokumente, financovanie z EU už nepôjde tak ako to šlo doteraz... čo sa týka Lamača - videl si v ÚP kadiaľ má trolej viesť? Tam navrhujeme iné riešenie...
Bosákova tiež nie je istá, ja skôr bojujem za zatrolejovanie L68, to má potenciál... a tie predĺženia v tom balíku už sú v tzv. zásobníku projektov 😉 stačí sa pozrieť na spracovanú stratégiu rozvoja MHD do roku 2025... samozrejme aj prievozská radiála musí byť najprv potvrdená v genereli (vlastne všetko od toho závisí)...

Blumentál bola snaha vylepšiť, malé prístrešky sú daňou za nezasahovanie do zelene, široká vozovka - to je norma, ale mnohé veci na tomto riešení sa mi tiež nepáčia, ale tak nemám dosah na všetko, na to som ešte malý pán
Reakcia na: VLK #24:
V poriadku. Ale ako je potrebný generel pre zatrolejovanie linky 32 alebo linky 63? Tam je dôležitý predsa územný plán, kde poslanci schvaľujú to, čo im predložíte. So zatrolejovaním nebude mať problém ani Európska únia, ktorá sa viackrát vyjadrila, že náhradu autobusov za trolejbusy určite podporí. Je už trasa trolejbusu cez Mlynskú dolinu zapracovaná do zmien ŮP? Prečo sa nerealizuje trolejbusová trať až do Lamača, čo je v ÚP, ale namiesto toho sa vymýšľajú hlúposti s Bosákovou? Alebo nech, prečo sa do balíka 2014 – 2020 neposunú rovno všetky tri predĺženia? A čo prievozská radiála? Tiež generel?

Čo ste napríklad spravili pre to, aby nebol Blumentál spackaný? Malé prístrešky, široká vozovka, aj to je vlastne chybou generelu, či policajtov?
Reakcia na: Solider #23:
tak napríklad taký aktuálne realizovaný generel dopravy ti nestačí ako najvyšší strategický dokument v rámci dopravného plánovania ❓ najprv ho síce poslanci podporili, avšak bez prieskumov dopravy (aby dopadol ako ten na BSK), našťastie sa našla možnosť ho financovať z OPD... čo ty na to ❓
Reakcia na: VLK #18:
A čo ste so Schlosserom urobili pre to, aby nejaký dokument tohto typu vôbec vznikol? Aký je váš odpočet práce?
Reakcia na: Ari #12:
Tak si to skús v nedelu večer smer Trnavské mýto to je extrém... kapacita nie je vôbec dostatočná. To tu bolo už x krát diskutované. Ja som tiež za trať cez Štefánikovu no to je momentálne veľké scifi. Trať cez Štefanovičovu je potrebná no s nižším počtom liniek. Stačí L2,13. Pri Blumentáli sa v pohode prestúpi smer Rača a Ružinov.
Reakcia na: VLK #19:
Nie, budeme podporovat verejnu dopravu. Teda snazit sa ju prevadzkovat tak aby bola co najviac konkurencieschopna voci autam. Cize nie zbytocne natahovat jazdnu dobu o polovicu, lebo sotoelektricka.
#18 - po Stefanovicovej podla ma nie, Stefanikova je ina vec
Reakcia na: kecho #13:
Nepočul, ale ani keby tam dali neviem aké kvalitatívne požiadavky, tak by ich nikto nekontroloval.
Reakcia na: 810zssk #17:
áno, takže budeme naďalej podporovať autobusovú dopravu...
Reakcia na: Ari #12:
podľa mňa... presne si to vystihol - takúto podstatnú zmenu musí najprv potvrdiť dokument strategického významu... rovnako nie je pripravená žiadna feasibility study ani len projektový zámer, nieto samotný projekt, čiže ak trať na Štefánikovej, tak má pred sebou ešte dlhú cestu... v tomto období je rovnako nejasná ako je nejasný osud Predstaničného námestia, ktoré je v rukách....
a inak aj v prípade Štefánikovej je vhodné zachovať aj túto trať...

Kecho: ak dokážeš vybaviť u istého orgánu, aby BUS pruh prešiel... zatiaľ sa to nedarí...

810: neviem či to chápem dobre, ale električka na stanicu podľa teba nemá zmysel ❓
Reakcia na: Mike #16:
Ano, lenze na Nam. SNP ci Obchodnu je ovela rychlejsie dostat sa X13 ako 13 🙂
Reakcia na: 810zssk #15:
Dajme tomu že na Štefánikovej bude buspruh. Ale na Šancovej tento rok isto nie, a zrejme ani budúci a bohvie kedy bude. A zápchy budú také isté, alebo aj väčšie. Takže v špičke bude z Trnka na hl. Stanicu električkou 10 min. a busom/tbusom 15-20, podľa situácie. Samozrejme že večer a cez víkend je to elinou nech by v ideálnom prípade 8 min, a busom 5-6, takže sa oplatí 61/201 skôr ako 2 (alebo aká linka tam bude chodiť ak vôbec nejaká z východnej radiály..)

Iná vec je spojenie s centrom, ktoré bude po vyznačení buspruhu snáď najrýchlejšie s 93, ale zasa bude veľká časť centra, ktorá má v pešej dostupnosti zastávky Nm. SNP a Poštová, a Zochova, či Hodžovo nám. sú od ruky..
Reakcia na: Ari #12:
Nema. Ale Stefanikova je v nedohladne a na stanicu sa z politickych dovodov jazdit musi aj ked to nema zmysel.
Reakcia na: Ari #12:
keby keby... určite by to bolo lepšie, lenže na tom sa nedá nabaliť z eurofondov, keď už od vlastných nie je odkiaľ kradnúť...
inak, kedysi istý súdr. Ftáčnik sľuboval, že bude buspruh na Štefánikovej 😉 vylobovať to preňho nemôže byť problém, veď je z rovnakej sr.čky ako kalibejby, ten proste povie svojim podiradeným na KDI, že to tak musí byť a je to...
Reakcia na: Valec #9:
"Ak nebudú práce vykonané včas a v požadovanej kvalite, tak snáď mesto dielo nepreberie, resp. bude žiadať zníženie ceny"? už niekto v BA o takom skutku niekedy počul? 😉
Môže byt moja otázka je kontroverzná, ale naozaj ma význam znovu prevádzkovať električku po tej istej trase? Keby električka išla po Štefánikovej tak to by výrazné zlepšilo dopravu v Bratislave, ale zatvorenie tej starej trasy podľa mňa vôbec nemalo žiadny negatívny vplyv na dopravu v celom meste.
Reakcia na: VLK #10:
Tzn. pozbierajú sa plastové fľaše a pre istotu aj odmontujú lavičky. ?
Reakcia na: kraken #8:
ako je uvedené, po MINFIN bude modernizácia a nad tým rekonštrukcia súčasného stavu, nakoľko pozemky má teraz v hrsti istý pán Ballo, čiže na Šancovej a obratisku sa meniť nič nebude, iba sa to dá do prevádzkyschopného stavu
Reakcia na: altyn #5:
Ak nebudú práce vykonané včas a v požadovanej kvalite, tak snáď mesto dielo nepreberie, resp. bude žiadať zníženie ceny. Na to sú predsa zmluvné pokuty a sankcie.
Má to ísť cez alebo popod Šancovú?
Reakcia na: altyn #3:
V takýchto prípadoch je na vine obstarávateľ, ktorý zle zadal súťaž.
Reakcia na: altyn #5:
To nema nic s kriteriami, ale so zlymi poziadavkami. Nikto (nech ti nauctuje aj najvyssiu cenu) nebude robit to co od neho nechces.
Pekne je to napísané a možno je to aj dobre myslené, ale žiaľbohu realita je iná. Viď "starý most", kde kvôli podobným kritériám hrozí, že práce nebudú vykonané včas a v "požadovanej kvalite". Teda EU nám peniaze nedá a mesto peniaze nemá ani na zaplatenie tej najnižšej ceny. Jedine, že to by vyriešil večný kritik "Nesrovnal", možno by to dorovnal.

p.s.: Ten "starý most" spomínam len kvôli aktuálnosti, tých firiem ktoré kvôli takýmto kritériám vyhrali a potom s hanbou ušli, prípadne vykonali fušerskú prácu a aby nemuseli znášať následky urýchlene zanikli je viac! V obchode si každý rozumný tiež kupuje tovar nie za najnižšiu cenu, kladie dôraz na kvalitu .☠
Reakcia na: altyn #3:
Evidentne ti unikaju rozdiely medzi poziadavkami a kriteriami.

Poziadavky stanovuju co musi byt dodrzane - ci uz z pohladu uchadzaca (podmienky pre ucast vo verejnom obstaravani), alebo tovaru/sluzby (opis predmetu zakazky). Poziadavky maju byt nastavene tak aby sa mohol verejneho obstaravania zucastnit len ten kto pracu vie vykonat a aby musel dodat produkt v pozadovanej kvalite.

Potom tu mame kriteria podla ktorych sa vyhodnocuju ponuky tych co splnili poziadavky.

Ak mas dobre nastavene poziadavky na uchadzaca a sluzbu, teda dodane nemoze byt nekvalitne dielo, potom kludne moze zostat jedinym kriteriom cena - vyhra najlacnejsia z kvalitnych ponuk.
Reakcia na: drink #2:
ozval sa jeden z tých, ktorý tie zvrátené kritéria vymyslel. Tie kritéria treba nastaviť tak, aby, bola cena na prijateľnej úrovni a dodržaná potrebná kvalita. Keby sa k tomuto pristupovalo zodpovedne nedošlo by k situácii, že prestavbu "starého mosta" robí firma o ktorej teraz vyšlo najavo, že nemá skúsenosti so stavbou mosta cez tečúcu rieku a dochádza k rôznym obštrukciám prečo sú práce v takom omeškaní. Umele sa vytvorila fáma o bombách len, aby sa meškanie nejako odôvodnilo. Pritom pyrotechnická previerka sa priebežne dala robiť už v priebehu odstraňovania starej konštrukcie!!! ☠ ☠ ☠
Reakcia na: altyn #1:
A čo by malo rozhodovať? Najvyššia cena? Ak sú správne zadefinované všetky ostatné podmienky, je kritérium najnižšej ceny asi v poriadku. Alebo nie?
Kedy si konečne zodpovedné orgány uvedomia, že nie sme takí bohatí, aby si mohli dovoliť kupovať lacné veci, pre tých nechápavých: najnižšia cena takmer vždy znamená aj nízku kvalitu.☠