Na opravu tohto úseku električkovej trate prispeje Európska únia prostredníctvom Operačného programu Doprava.
Hlavné mesto SR Bratislava vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa rekonštrukcie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského - Kýčerského. Obstarávanie je realizované formou výzvy na predkladanie ponúk. V rámci rekonštrukcie tohto úseku príde k modernizácii električkovej trate, trakčného vedenia, zastávok a cestnej svetelnej signalizácie.
Predpokladaná hodnota zákazky je 4,560 mil. € bez DPH. Rekonštrukcia bude spolufinancovaná z eurofondov v rámci Operačného programu Doprava. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 15. augusta 2014. O víťazovi rozhodne najnižšia ponúknutá cena, elektronická aukcia sa pri tomto obstarávaní nevyužije.
Rekonštrukcia trate v úseku Radlinského - Kýčerského by mala byť vykonaná do 3 mesiacov od zadania zákazky.
Zvyšný úsek trate na Hlavnú stanicu (od Kýčerského po obratisko) by malo mesto opraviť z vlastných peňazí v provizórnej forme do času prestavby celého predstaničného priestoru. Dopravný podnik Bratislava už podpísal so spoločnosťou Transprojekt zmluvu, ktorou získal sublicenciu na projektovú dokumentáciu k rekonštrukcii tohto úseku vypracovanú firmou Dopravoprojekt v roku 2013.
Električky na Hlavnú stanicu prestali jazdiť 2. novembra 2011 pre katastrofálny technický stav tejto trate. Obnovenie premávky električiek na Hlavnú stanicu bude možné po rekonštrukcii oboch spomínaných úsekov trate, čo by v ideálnom prípade mohlo byť v závere roka 2014, alebo začiatkom roka 2015.
VLK
aj na zatrolejovanie musia byť projekty v strategickom dokumente, financovanie z EU už nepôjde tak ako to šlo doteraz... čo sa týka Lamača - videl si v ÚP kadiaľ má trolej viesť? Tam navrhujeme iné riešenie...
Bosákova tiež nie je istá, ja skôr bojujem za zatrolejovanie L68, to má potenciál... a tie predĺženia v tom balíku už sú v tzv. zásobníku projektov stačí sa pozrieť na spracovanú stratégiu rozvoja MHD do roku 2025... samozrejme aj prievozská radiála musí byť najprv potvrdená v genereli (vlastne všetko od toho závisí)...
Blumentál bola snaha vylepšiť, malé prístrešky sú daňou za nezasahovanie do zelene, široká vozovka - to je norma, ale mnohé veci na tomto riešení sa mi tiež nepáčia, ale tak nemám dosah na všetko, na to som ešte malý pán