Opraví sa trolejbusové obratisko Gaštanová a vymení sa tarifný systém vo vozidlách MHD.
Hlavné mesto SR Bratislava získalo ďalšie nenávratné finančné príspevky (NFP) na svoje dopravné projekty. V priebehu mája boli podpísané zmluvy o poskytnutí NFP z Európskeho fondu regionálneho rozvoja - Operačného programu Bratislavský kraj na projekty "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" a "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy".
V rámci projektu "Trolejbusová trať - konečná Gaštanová" má ísť podľa autorov projektu o rekonštrukciu a modernizáciu trolejbusového obratiska na Gaštanovej ulici a prepojenie na existujúce dopravné a technické zázemie v súvislosti so zabezpečením fungovania Integrovaného dopravného systému. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 280 tisíc €, z čoho 266 tisíc € predstavuje NFP. Rekonštrukcia trolejbusového obratiska by podľa zmluvného harmonogramu mala prebehnúť v termíne november 2013 - apríl 2014.
Projekt "Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hl. mesta SR Bratislavy" je zameraný na obnovu palubných počítačov a označovačov cestovných lístkov vo vozidlách MHD v Bratislave. Celkové oprávnené náklady na projekt sú približne 4,5 mil. €, z čoho 4,3 mil. € predstavuje NFP. V rámci projektu sa majú nakúpiť palubné počítače do vozidiel v počte 717 kusov, 2850 označovačov cestovných lístkov, systém na sčítavanie cestujúcich vo vozidlách v počte 144 kusov a systém na bezdrôtovú komunikáciu vo vozovniach DPB umožňujúci bezdrôtový prenos dát medzi riadiacim počítačom a palubným počítačom vo vozidlách. Realizácia projektu je naplánovaná na obdobie november 2013 - jún 2014. Dodávatelia systémov budú vybratí vo verejnej súťaži.
BigMac
Len sa snažím zostať realistom. Hodnoty, ktoré udáva Siemens nie sú skutočne namerané v ostrej prevádzke. Tá je zvyčajne krutejšia ako "sterilné" prostredie nejakého elektrolabáku, kde sa tá baterka nabíja a vybíja v modelových (preto často takmer ideálnych) podmienkach.
Ekologickou trakciou môže byť aj naftový autobus ( a to tu píšem ako zarytý pavučino podporovač),
pokiaľ je nové vozidlo ekologickejšie ako to staré. A sme pri kameni úrazu, otázka, ponúkajúca sa z praxe a z reálnej prevádzky:
Normo spotreba Ik 435 pre a-59 42,9 l / 100 km, emisná trieda Euro II
Normo spotreba NB 18 pre a-59 49,7 l / 100 km, emisná trieda Euro V
Ktoré vozidlo je ekologickejšie?
Cena za PTZ: áno, investične je vysoká.
Aký je však pomer cena nafty/CNG vs. cena elektriny?
(Súčasný stav sa môže čoskoro zmeniť, ak sa Hranol rozhodne pre spotrebnú daň z elektriky, čo sa skôr či neskôr rozhodne, aby mohol predrozdeľobávať peniažky v prospech svojich potencionálnych voličov)
Aká je možnosť rekuperácie?
Autobus prakticky nula (ťažké gyro vynecháme), trolejbus v ideálnom prípade plný brzdový výkon EDB.
Aké sú zadávacie podmienky na získanie dotácie, máš niekde plné znenie?