Predstavte si, že máte mobilného operátora, u ktorého sem-tam vypadne signál, občas nepočujete volaného, alebo občas volaný nepočuje vás. A možno si to ani predstavovať nemusíte, ale dôverne to poznáte. Predstavte si však, že ak nie ste s takouto službou spokojní, tak jednoducho prestanete platiť faktúry. Nasledovali by upomienky a vymáhanie dlžnej sumy. Žiadna publicita.
Ak nebudete platiť za MHD, situácia je už iná: médiá vás začnú propagovať. Pritom podobne ako u operátorov má každý nespokojný cestujúci na výber aj iné možnosti. Odvážlivci, ktorí neplatia za MHD, by sa rovnako mohli odvážiť odviezť sa taxíkom a nezaplatiť, ak by nesplnil všetky ich očakávania. Na to však už odvahu nemajú.
O čo ide v prípade cestovania načierno, vystihol jeden z našich čitateľov v diskusnom fóre: „To, čo nedostane DPB na lístkoch, musí vyrovnať mesto z daní všetkých Bratislavčanov - z mestskej pokladnice. Keďže vieme, v akom stave sa nachádza pokladnica, je jasné, že sa pristúpi k jedinému riešeniu: škrtaniu spojov. (...) Takže nezaplatením za službu sa vyrieši čo? Úplne nič, iba sa ďalej zdegraduje služba.“
Nespokojnosť so službami v rámci mestskej hromadnej dopravy môže byť namieste, no existuje aj konštruktívnejší spôsob jej vyjadrovania: dopravca má infolinku, a keď ani tá nepomôže, dá sa obrátiť na magistrát ako objednávateľa služieb MHD. Ten už podlieha voleným zástupcom, ktorých má možnosť ovplyvniť každý volič.
charonme
2. red herring. Toto neadresuje moj argument, ze dotacie davaju MHDcke vysadne postavenie medzi dopravnymi prostriedkami a preto ich nemozno pouzivat v takom argumente ako to robi clanok. To, ci su tie dotacie dobre alebo zle s tym nic nema.
3. ano, auta su konkurenciou, vsak aj dymove signaly su konkurenciou mobilom. Znovu tu ide o sposob, akym su alebo nie su schopne MHD konkurovat a vplyv na ich pouzitelnost v argumente podobnom clanku
4. nie, skutocny negativny dopad nie je "suma ktoru by zaplatil", to je neodovodneny a arbitrarny vymysel. Posudzovat treba SKUTOCNU skodu (cize tu, ktora sa realne udiala) a nie nejaku fiktivnu vymyslenu na zaklade udalosti ktore sa nestali, ale len "BY" sa udajne stali keby sa niekomu nieco priaznive prisnilo. Nafta s tym ma vsetko, je to totiz jeden z nakladov MHD ktory museli vynalozit, aby prepravili vacsiu hmotnost.